- Hirdetés -

Fiatal tudósokat támogat a Vodafone

|

- Hirdetés -

Az idei évben második alkalommal állt a Vodafone Magyarország Alapítvány az Ifjúsági Tudományos és Innovációs Tehetségkutató Verseny mellé, melynek keretében az Európai Unió Fiatal Tudósok Versenyére küldenek képviselőket hazánkból. A Vodafone Alapítvány a Junior ösztöndíj támogatójaként 150.000 forintot ajánlott fel két fiatalnak, akik egy összetett méréseket végző oktatási eszközt fejlesztettek.

Az Európai Bizottság kezdeményezésére rendezték meg 30 évvel ezelőtt először az Európai Tudósok Versenyét, amelyen olyan 15 és 20 év közötti fiatalok vehetnek részt, akik a tudomány és a technológia területén kiemelkedőt alkotnak. Európa-szerte ma már 25.000 versenyzője van az elődöntőknek, hiszen minden ország saját belső vetélkedőn választja ki küldöttjét, aki a nemzetközi megmérettetésen résztvevő 35 tagország között képviselheti hazáját. Magyarország 1995 óta küld diákokat az évente más-más Európai Uniós országban megrendezett versenyre, amelynek 2003-ban Budapest is otthont adott már. A kiválasztás a Magyar Innovációs Szövetség által kiírt Ifjúsági Tudományos és Innovációs Tehetségkutató Verseny keretében zajlik, a szervező-bizottság elnöke a Szövetség tiszteletbeli elnöke, Dr. Pakucs János. Az idei nemzetközi esemény helyszíne Sofia lesz, melyre a három első helyezett csapat utazik, azonban a második helyezést elért páros is kiemelt díjazásban részesült.

A Hegedűs János és Kis-Bogdán Kolos által megtervezett JanusMeter a második helyezés mellett megkapta a Vodafone Magyarország Alapítvány Junior Ösztöndíját is, amely 150.000 forintos anyagi támogatással jár. A telekommunikációs vállalat a tavalyi évben csatlakozott először a tudományos versenyhez az innováció iránti elköteleződése jeléül. A Pécsi Janus Pannonius Gimnázium diákjainak munkája több szempontból is figyelemre méltó és támogatja a tudományos innovációt. Egyrészt kiemelkedő, hogy az iskolai oktatásra használt mérő rendszereket reformálja meg és emeli a mai technológia szintjére, másrészt versenytársainál sokkal komplexebb méréseket végző oktatási eszközként funkcionál a fizika, kémia, biológia és egészségtan területén. Működése a felhasználók számára egyszerű: a Janusmeter szenzorokat használ, vagyis külső eszközökkel végzik el a tanórákat támogató különböző méréseket. A mérőegységek a mért adatokat WiFi-n keresztül eljuttatják egy vezérlőhöz, ami továbbítja a megkapott értékeket a számítógép és a diákok okostelefonjai felé. Mindez nemcsak leegyszerűsíti a mérési folyamatot, de egy átlátható felületen ábrázolva érthetőbbé teszi a diákok számára is az eredményeket.

„Telekommunikációs vállalatként mindig a jövőbe tekintünk, mind a saját tevékenységünk, mind az általunk támogatott kezdeményezések esetében. Hiszünk abban, hogy a fiatal generáció lehet a jövőnk kulcsa, akiket már most is arra kell ösztönöznünk, hogy ne féljenek megmutatni, hogy mire képesek. Éppen ezért támogatjuk a Junior Ösztöndíjat az Ifjúsági Tudományos és Innovációs Tehetségkutató Versenyen. Nagyszerű látni, hogy már a középiskolában azon munkálkodnak a fiatalok, hogy a digitalizáció segítségével hozzák közelebb az innovációt, a tudomány világát diáktársaik számára.” – mondta el Dr. Budai J. Gergő a Vodafone Magyarország Alapítvány kuratóriumi tagja.

A 28. Ifjúsági Tudományos és Innovációs Tehetségkutató Versenyre idén 168 diák jelentkezett, akik közül négy fiatal jutott tovább az európai döntőre.

A verseny leglátványosabb pályamunkáit – köztük a Vodafone Alapítvány Junior Ösztöndíjával jutalmazott Janusmetert is – május 29-én és 30-án, 10:00 és 16:00 óra között mutatják be a fiatal alkotók az Ericsson Magyarország székházában.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Itthon is elérhetőek az Amazon képzései

Magyarországon elsőként szerzett hivatalos Amazon Web Services Training Partner címet a Training360. Az oktatócégnél így mostantól elérhetőek az Amazon Web Services felhő-alapú szolgáltatásaihoz kapcsolódó tréningjei, valamint a nemzetközi AWS vizsgák is megszerezhetőek. Az Amazon Web...

Így állnak a szülők a videójátékozáshoz

A magyar szülők fele semlegesen áll a videójátékozáshoz, lát benne jót és rosszat is, kétharmaduk szerint pedig a videójátékozásban gondtalanul el lehet merülni. A gyermekük játékfüggőségétől ugyan valamelyest tartanak, ugyanakkor jó lehetőséget látnak benne...

Schwarzeneggerrel jön a Szuperhősképző

Magyarországon a Minimax mutatja be elsőként Arnold Schwarzenegger első animációs sorozatát, amelyben róla mintázták a főhős figuráját, míg a gyártók Schwarzenegger és Stan Lee produkciós cégei. A 26 részes sorozat címe: „Stan Lee...

Pályázatot hirdettek az e-kereskedelem kutatására

A magyar digitális kereskedelem helyzetét felmérő és bemutató kutatás lefolytatására írt ki pályázatot a Digitális Kereskedelmi Szövetség (DKSZ), amelyre piackutató cégek jelentkezését várják. A kutatás célja, hogy átfogó képet adjon a digitális kereskedelem helyzetéről,...

Válságállónak bizonyultak az óriásvállalatok

Bár Közép- és Kelet-Európa 500 (CEE Top 500) legnagyobb vállalatának árbevétele 2020-ban - az előző évhez képest 3,3 százalékkal 667 milliárd euróra csökkent, az érintett cégek jól alkalmazkodtak a járványhelyzethez. Az összesített forgalom...

Ezek lehetnek az idei karácsony slágerei

Előzetes becslések szerint idén is rendkívül magas, 20 százalék körüli lesz az e-kereskedelem bővülése, a statisztikák viszont azt mutatják, hogy jelentős változás állt be a legkeresettebb termékkategóriákat illetően az ünnepek előtt. A Webshippy által...

Nem kapkodnak a fogyasztók az 5G-ért

A felhasználóknak egyelőre nem sürgős átállni az 5G-s technológiára – derül ki a Deloitte felméréséből. Egyfelől elégedettek aktuális szolgáltatójukkal, másfelől egyelőre várat magára az 5G legizgalmasabb aspektusai és az ezek által tökéletesedő alkalmazási lehetőségek...

Kiderült, melyek a legnépszerűbb reklámok

Míg globális szinten a valós élethelyzeteket bemutató és egészség témájú reklámok, addig a magyar fogyasztók körében a humoros reklámok a legnépszerűbbek, mely egyébként megfelel a kelet- és közép-európai régióban mért átlagnak – derül ki...

Nagy a türelmetlenség a fiatalokban

Szili Tímea Futureal Group & Cordia Group, marketing- és kommunikációs igazgató   - Kicsivel több mint két hónapja nyílt meg a Futureal Group & Cordia Group fejlesztésében megvalósult Etele Plaza, mennyire váltotta be eddig a hozzá fűzött...
Fischer Gábor TV2

Több saját gyártású tartalom kábelen

Jelenleg is látható hétköznap esténként a Mintaapák, dolgozunk a Doktor Balaton folytatásán, a Pepe című új sorozatunk forgatását pedig néhány hete fejeztük be – mutatja be Fischer Gábor, a TV2 Csoport programigazgatója, hogy jó...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Nagyon pörögnek a panellakások az ingatlanpiacon

A KSH legfrissebb statisztikái alapján 2020-ban a használt lakóingatlanok közül a panellakások forgalma csökkent a legkisebb mértékben. Az árakat tekintve, míg a tavalyi első három negyedévben alig 4 százalékos növekedés jellemezte a lakótelepi ingatlanokat,...

Itthon is elérhetőek az Amazon képzései

Magyarországon elsőként szerzett hivatalos Amazon Web Services Training Partner címet a Training360. Az oktatócégnél így mostantól elérhetőek az Amazon Web Services felhő-alapú szolgáltatásaihoz kapcsolódó tréningjei, valamint a nemzetközi AWS vizsgák is megszerezhetőek. Az Amazon Web...

Így állnak a szülők a videójátékozáshoz

A magyar szülők fele semlegesen áll a videójátékozáshoz, lát benne jót és rosszat is, kétharmaduk szerint pedig a videójátékozásban gondtalanul el lehet merülni. A gyermekük játékfüggőségétől ugyan valamelyest tartanak, ugyanakkor jó lehetőséget látnak benne...

Schwarzeneggerrel jön a Szuperhősképző

Magyarországon a Minimax mutatja be elsőként Arnold Schwarzenegger első animációs sorozatát, amelyben róla mintázták a főhős figuráját, míg a gyártók Schwarzenegger és Stan Lee produkciós cégei. A 26 részes sorozat címe: „Stan Lee...

Pályázatot hirdettek az e-kereskedelem kutatására

A magyar digitális kereskedelem helyzetét felmérő és bemutató kutatás lefolytatására írt ki pályázatot a Digitális Kereskedelmi Szövetség (DKSZ), amelyre piackutató cégek jelentkezését várják. A kutatás célja, hogy átfogó képet adjon a digitális kereskedelem helyzetéről,...
- Hirdetés -

CMO

A kitaposott út biztonsága illúzió

Takács Borbála Adevinta Hungary, marketingigazgató   - Több évtizedes ügynökségi múlt után most ügyféloldalon folytatod. Miért döntöttél a változtatás mellett? - A váltás gondolata régóta érlelődött bennem. Húsz évet töltöttem ügynökségi oldalon, ez nagyon hosszú idő, ami rengeteg...

Most még tart a „történelmet írunk éppen” katarzisa

Szauter Zsolt eMAG és Extreme Digital, marketingigazgató   - Nagyon pörög itthon az online vásárlás, milyen élmény volt ebben a közegben átvenni a legnagyobb hazai e-kereskedelmi cég marketingjének irányítását? - Természetesen büszke vagyok arra, hogy engem választottak erre...

Kiemelt szerepe volt és lesz az online kommunikációnak

Blaumann Debóra foodpanda, marketingigazgató - Milyen kampánnyal készültetek a NetPincérről foodpanda névre történő váltásra, mire lehet számítani? - Egy igazi 360 fokos, integrált kampányt tervezünk a márkaváltás támogatására - ahol és amilyen formában csak lehet szeretnénk...

Sikerült megválaszolni a Covid-szülte kihívásokat

Szalkai Réka Mastercard, marketingigazgató - Melyik volt az a könyv vagy film, ami az elmúlt időszakban a legnagyobb hatással volt önre? - Simon Sinekkel nemrég volt szerencsém együtt dolgozni. Igazi élmény volt nemcsak az előadása és azt...

Fontos a márka szerepének megtalálása

Juhász Péter Tibor Vodafone, márkaigazgató - Mire a legbüszkébb, ha 2020 márciusáig visszatekint? - Agárdi Szilvivel, a látássérült énekesnővel, Majkával és Téglás Botival, a fiatal hegedűtehetséggel készített több hónapos, komplex Red-kampányunkra, amely valós emberek valós történetein...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Csomagolásaival zöldít a Zewa

A Zewa csökkenti a csomagolásai szén-dioxid-lábnyomát amelyet úgy érnek el, hogy műanyag kiszereléseikben 33 százalékos fogyasztás utáni újrahasznosított (PCR) műanyagtartalmat vezetnek be. A Zewa számára kiemelt jelentőséggel bír a korlátozott erőforrások maximális kihasználása és...

Erdőtelepítési programot támogat az OMV

Az OMV Hungária Kft. az Országos Erdészeti Egyesülettel közös akciót indított: ennek keretében az áprilisi Föld napjától kezdődően olyan vouchereket lehet vásárolni a töltőállomásokon, amelyek 1-1 facsemete magyarországi elültetésének és későbbi ápolásának költségét fedezik....

Jövő héten jön a Planet Budapest

Egy tökéletes világban minden, ami egészséges, egyben fenntartható is – a valóságban ez azonban távolról sincs így. De vajon hogyan élhetünk egészséges életet úgy, hogy a fenntarthatóságról sem feledkezünk meg? Mit tehetünk, ennek érdekében...

DATA