- Hirdetés -

Fiatalok fenntarthatósági törekvéseit segíti a Mercedes

|

A márka egy Mercedes-Benz 300 SLR Uhlenhaut Coupé árveréséből származó bevételt a beVisioneers: The Mercedes-Benz Fellowship ösztöndíjprogram támogatására ajánlja fel. A kezdeményezés egy globális ösztöndíjprogram, amely évente akár 1000 fiatalnak nyújt támogatást olyan projektek kidolgozásához és elindításához, amelyek mérhető előnyökkel járnak a környezet és a társadalom számára. Az ösztöndíjprogram első szakasza három régióban – Indiában, Dél-Afrikában és több európai országban, köztük Magyarországon – kerül bevezetésre, az ott élő fiatalok programba való jelentkezése mai naptól elérhető. A programot a The DO School Fellowships független német nonprofit szervezet dolgozta ki és valósítja meg.

A Mercedes-Benz egy olyan globális ösztöndíjprogramot finanszíroz, amely a világ több ezer fiataljának nyújt képzéseket és ösztöndíjat, hogy a környezeti fenntarthatóság és a szén-dioxid-mentesítés területén megvalósíthassák projektjeiket. Az ösztöndíj induló tőkéjének biztosítása érdekében a Mercedes-Benz rekordáron, 135 millió euróért árverezte el a világ legértékesebb autóját, egy 1955-ös SLR Uhlenhaut Coupét.

„Globális vállalatként és luxusmárkaként a felelősségünk nem ér véget a gyárkapuknál. A 300 SLR Uhlenhaut Coupé – a történelem legértékesebb autójának – árveréséből származó bevétel felajánlása lehetőséget ad számunkra, hogy valami még értékesebbet támogassunk: a fenntartható változást. A beVisioneers célja, hogy releváns hatást érjen el, amely a fiatal résztvevők, a helyi közösségek és a környezet javát szolgálja. Nagyon büszkék vagyunk arra, hogy az egyedülálló kezdeményezés mögé állhatunk, amely az innovátorok új és sokszínű generációját támogatja. Minden ösztöndíjasnak sok sikert kívánunk, hogy elképzeléseiket valósággá formálhassák” – mondta Renata Jungo Brüngger, a Mercedes-Benz Group AG igazgatótanácsának integritásért és jogi ügyekért felelős tagja.

Az ösztöndíjprogramról

A Mercedes-Benz évről évre adományokból finanszírozza majd a programot és emellett főszponzorként is fellép. A beVisioneers koncepcióját a The DO School Fellowships német nonprofit szervezet dolgozta ki és valósítja meg. A beVisioneers – a 2023. januári, első ösztöndíjpályázati felhívást követően – 2023 júniusában indul és kezdetben három régióból várják a jelentkezőket: India, Dél-Afrika és néhány európai ország (Németország, Lengyelország, Magyarország, Dánia, Svédország, Spanyolország, Svédország, Egyesült Királyság).

Jelentkezni a www.bevisioneers.world weboldalon keresztül lehet.

Az elkövetkező években a beVisioneers évente akár 1000 fiatalt is támogatni fog. A program ösztöndíjasai olyan 16-28 éves innovátorok lesznek, akik ígéretes fenntarthatósághoz kapcsolódó ötleteket tudnak prezentálni. A különböző háttérrel rendelkező támogatottak a The DO School által kerülnek kiválasztásra. A programba való bekerüléshez a pályázóknak olyan megvalósítható projektötletet kell bemutatniuk, amely mérhető pozitív hatást gyakorol a környezetre és ideális esetben a pályázó helyi közösségére.

A The DO School szakértői egy átfogó, 12 hónapos intenzív képzési és készségfejlesztési programot biztosítanak az ösztöndíjasoknak, amelynek középpontjában a vezetői készségek, a vállalkozói szellem és a fenntarthatóság állnak. A 12 hónapos hibrid tanulási időszak alatt a programban résztvevőket egy személyes mentor is segíti, míg a The DO School által kiválasztott szakértők egyéni vagy csoportos találkozókon adják át tudásukat és szakmai tapasztalataikat. Az ösztöndíj magában foglalja a projektfinanszírozáshoz való hozzáférést és szükség esetén pénzügyi támogatást is nyújt.

A mentorálás és a szakértői támogatás az első év után is folytatódik az ösztöndíjasok folyamatos projekt- és vezetői fejlődésének részeként. A beVisioneers hosszú távú célja a világ minden tájáról származó ösztöndíjasok, mentorok és szakértők befogadó és hatékony globális közösségének kiépítése, akik egyenrangú félként és partnerként dolgoznak együtt a pozitív környezeti változások eléréséért.

A Mercedes-Benz társadalmi szerepvállalásának stratégiája

Tudatos vállalati szereplőként a Mercedes-Benz világszerte kézzelfoghatóan szeretne hozzájárulni a társadalmi ügyek támogatásához. 2022-ben a vállalat tovább fejlesztette közösségi szerepvállalásnak stratégiáját, és a társaság alapelvein alapuló holisztikus megközelítést dolgozott ki. A beVisioneers ösztöndíjprogram a fenntarthatóságot és a társadalmi kohéziót fogja előmozdítani az oktatáson keresztül – és így kifejezve a Mercedes-Benz társadalmi szerepvállalás stratégiájának elemeit.

300 SLR Uhlenhaut Coupé árveréséből származó induló tőke

2022 májusában a vállalat a Mercedes-Benz Classic Collection két rendkívül ritka 300 SLR Uhlenhaut Coupéjának egyikét 135 millió euróért árverezte el egy magángyűjtőnek. A sportautó eladásáról szóló döntést alapos indokkal, egy jó ügy: a beVisioneers ösztöndíjprogram érdekében hozták meg. A 300 SLR Uhlenhaut Coupé-t, amelyet alkotójáról és főmérnökéről, Rudolf Uhlenhautról neveztek el, az autóipar szakértői és rajongói világszerte az autógyártás és tervezés egyik legkiemelkedőbb példájaként tartják számon.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...