- Hirdetés -

Fokozódó verseny

|

- Hirdetés -

A közösségi média használata a különböző médiatípusokat vizsgálva is az elsők között van, ha a rá szánt időt nézzük – mondta el Novák Péter. Az Aleph Hungary ügyvezető igazgatója a lapunknak adott interjúban beszélt a digitális piac meghatározó trendjeiről, a mesterséges intelligencia szerepéről a közösségi médiás hirdetések világában és elmondta azt is, hogy mi szerinte a legnagyobb kihívás az online reklámpiacon.

- Valamivel több mint egy éve vetted át az Aleph Hungary irányítását. Hogyan értékeled az elmúlt egy esztendőt, sikerült megvalósítani azt, amit célul tűztél ki magadnak?

- Az elmúlt egy év nagyon melós volt, tele váratlan fordulatokkal, de összességében sikerült teljesíteni azokat a dolgokat, amiket én és a tulajdonosok megfogalmaztunk. Úgy gondolom, hogy a múlt értékelése mellett legalább ennyire fontos az is, hogy előretekintsünk. Most jóval optimistábbak a várakozásaim, mint egy-két évvel ezelőtt. Minden előrejelzés arról szól, hogy itthon erősödni fog a fogyasztás, visszatér a reálbér-növekedés időszaka, és a tavalyi recessziós esztendő után a fogyasztókra és így a reklámiparra is jobb év vár. Azt szokták mondani, hogy a GDP-növekedéssel szorosan összefügg a reklámipar alakulása. Az elmúlt három esztendő rácáfolt erre, ez a kapcsolat ugyanis letért a megszokott útról. A 2023-as évre ez különösen igaz volt, hiszen ugyan nincsenek még meg a szakmai szervezetek adatai a reklámköltésről, azt szinte biztosan ki lehet jelenteni, hogy bár recesszió volt, a reklámpiac növekedett. Az elmúlt néhány év atipikussága csúcsosodott ki tavaly, és az idén remélem, visszatérünk a tankönyvi esethez. Sőt, abban bízom, hogy ebben az évben a reklámpiac nemcsak nominálisan, de reálértéken is nő majd.

- Milyen trendek határozzák meg most a digitális piacot?

- Nemrég jelent meg a Media Essentials by Aleph 2024 című elemzésünk, amelyben igen részletesen foglalkozunk a digitális médiafogyasztással, az online és offline vásárlással, a fogyasztók digitális térben való viselkedésével. A tanulmány egyik legfontosabb megállapítása, hogy maradt az a megatrend, hogy a közösségi média tovább erősödik. Kelet-Európában és azon belül Magyarországon is különösen fontos jelenség, hogy a közösségi média használata nemcsak a netezésen belül a legnépszerűbb tevékenység, de a különböző médiatípusokat vizsgálva is az elsők között van, ha a rá szánt időt nézzük. A magyar lakosság 75-80 százalékát el lehet érni a közösségi médiában, és ez a jövőben sem változik. Egy másik fontos megállapítása a tanulmánynak, hogy az online vásárlás, illetve az internet használata offline vásárlásokhoz sokat erősödött, és ez így marad a következő időszakban is. Egy másik trend a mikro-, kis- és középvállalkozások gyorsított digitalizációja. Ennek a szegmensnek még nagyobb az igénye a támogatásunkra, mivel gyakran nincs idejük a legújabb trendek és változások követésére a reklámszakmában, így velünk ezek a vállalkozók a fő tevékenységükre, az értékesítésre és a termelésre összpontosíthatnak.

- Mennyiben más a hazai piac, mint a többi régiós, vagy a nyugati piacok, a hirdetések szempontjából mennyire kezelik tudatosan a magyar cégek a közösségi médiát?

- Azt kell, hogy mondjam, jelentős eltérés van még a régión belül is. A hazai cégek keveset tudnak ezeknek a viszonylag bonyolult hirdetési rendszereknek a használatáról. Rá kellett döbbenni, hogy a piac túlnyomó része nem használja ki eléggé azokat a képességeket, amiket ezek az algoritmusok nyújtanak, vagy nem feltétlenül modern, a mai kornak megfelelő szemlélettel használják. Az általunk képviselt platformok majd minden országban elérhetők, könnyen tudnák használni őket a magyar cégek is, de jó néhány európai piacon lényegesen gyorsabb a döntéshozatal, nyitottabbak az újdonságra a vállalkozások, gördülékenyebben mennek a dolgok.

- Hogyan látod, mi jelenti most a legnagyobb kihívást a digitális reklámpiacon?

- Szerintem a versenyhelyzet fokozódása, és ez nem is csak a reklámpiacra igaz. Az elmúlt három évtizedben végbement globalizáció a digitális csatornákon keresztül hatványozottan nyilvánul meg. A helyi szereplők túlnyomó többsége számára a falak leomlása azt jelenti, hogy bármelyik nap megjelenhet egy közvetlen versenytárs. Ez egy olyan jelenség, ami a következő években is velünk lesz. Ha csak a jól ismert, már jelen lévő cégeket tekintjük versenytársnak, váratlan pofonokba szaladhatunk bele. Nyilván ez nem érint minden vállalkozást, és a versenyhelyzetnek megvan a másik oldala is, hiszen lehetőséget is jelent sok hazai társaság számára. Abban bízom, hogy a következő 5-10 évben sokkal több nemzetközileg sikeres magyar vállalkozás lesz, amely sikeresen hódít meg külföldi piacokat is a mi segítségünkkel.

 

Kalocsai Zoltán

Az interjú teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvasható.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Május elején rajtol az RTL új kvízműsora

Május 6-tól minden hétköznap este lesz látható az RTL képernyőjén a The Floor – Csak egy maradhat című kvízműsor. A monumentális díszletben zajló izgalmas, fordulatos vetélkedőt Szujó Zoltán vezeti. A Hollandiából indult és a világ...

Átadták a Magyar Sajtófotó Pályázat díjait

A 42. Magyar Sajtófotó Pályázat MÚOSZ Nagydíját Mohos Márton, az André Kertész Nagydíjat pedig Erdős Dénes vehette át csütörtökön Budapesten, a pályázat képeiből rendezett kiállítás díjátadóval egybekötött megnyitóján. Mohos Márton, a 24.hu fotósa Fokozódó nyomás...

Oscar-jelölt duó filmje érkezik a hazai mozikba

Alain Gagnol és Jean-Loup Felicioli, az Egy macska kettős élete (A Cat in Paris) Oscar-jelölt rendezői egy varázslatos animációval jelentkeznek: májusban jön a Nina és a sündisznó titka.A tízéves Nina képzeletét mindig is apja...

Ezzel az autóval történik a legtöbb baleset

A carVertical autóipari adatszolgáltató friss tanulmánya feltárta, hogy melyik autómárkát éri a legtöbb sérülés Magyarországon: a lista élén a BMW járművek állnak. Ez hasonló a többi ország trendjére is, azaz a BMW a leginkább...

Kevesebb fizetésemelés – erre számíthatnak idén a munkavállalók

Év elején kevesebb munkaadó ütemezett be idénre fizetésemelést, mint amennyien tavaly fejlesztettek a béreken, és bár továbbra is többségben vannak az emelést tervezők (63%), azonban a béren kívüli juttatások keretösszegét kevesen bővítik – derült...

Egyre sötétebben látják a jövőt a nagyvállalatok

Ismét csökkent a hazai nagyvállalatok éves várakozásait mutató K&H nagyvállalati növekedési index, aminek hátterében főleg a gazdasági környezet továbbra is negatív megítélése áll. Saját kilátásaikat illetően azonban még mindig enyhe optimizmus, kivárás figyelhető meg....

Itthon is népszerűek a minilakások

Kitart a csekély alapterülettel rendelkező, 10-20 négyzetméter közötti minilakások keresettsége a hazai ingatlanpiacon. 2023-ban a legtöbb, kis alapterülettel rendelkező, megfizethető árú ingatlant kisebb otthonba költözés miatt a vidéki területeken vásárolták a Duna House ügyfelei,...

Izgalmas kalandra vállalkoznak a bringások

Április 20-21-én, éppen a Föld napja előtti hétvégén, a Magyar Kerékpáros Turisztikai Szövetség (MAKETUSZ) egy játékra hívja a vállalkozókedvű bringásokat, aminek a keretében megkísérlik körbetekerni a Földet. Nem lehetetlen, és most bárki részt vehet...

Nagyot nőtt az Erste ingatlanalap

A konzervatív befektetési politikának és az árfolyam stabil alakulásának köszönhetően a legnagyobb hazai ingatlanalappá nőtte ki magát az idén húszéves Erste Nyíltvégű Ingatlan Befektetési Alap. A hazai ingatlanalapok közül elsőként ESG minősítést szerző alap...

Így készíthetsz csodás tavaszi képeket a mobiloddal

A Honor jobbnál jobb hardverrel és szoftverrel teszi izgalmasabbá a fotózást, de a funkciók és lehetőségek kihasználásához érdemes észben tartani pár egyszerű tippet ahhoz, hogy a lehető legszebb képeket készíthessük el.Öltözzünk megfelelően – Tény,...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Megállíthatatlanul száguld a globális hotelipar

Kiemelkedő évet zárt a nemzetközi hotelpiac: 2023-ban az egy kiadható szobára jutó árbevétel 13,5 százalékkal, az átlagos napi szobaár 5 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbi értéket, miközben az átlagos szállodai foglaltság 64,4...

Május elején rajtol az RTL új kvízműsora

Május 6-tól minden hétköznap este lesz látható az RTL képernyőjén a The Floor – Csak egy maradhat című kvízműsor. A monumentális díszletben zajló izgalmas, fordulatos vetélkedőt Szujó Zoltán vezeti. A Hollandiából indult és a világ...

Átadták a Magyar Sajtófotó Pályázat díjait

A 42. Magyar Sajtófotó Pályázat MÚOSZ Nagydíját Mohos Márton, az André Kertész Nagydíjat pedig Erdős Dénes vehette át csütörtökön Budapesten, a pályázat képeiből rendezett kiállítás díjátadóval egybekötött megnyitóján. Mohos Márton, a 24.hu fotósa Fokozódó nyomás...

Oscar-jelölt duó filmje érkezik a hazai mozikba

Alain Gagnol és Jean-Loup Felicioli, az Egy macska kettős élete (A Cat in Paris) Oscar-jelölt rendezői egy varázslatos animációval jelentkeznek: májusban jön a Nina és a sündisznó titka.A tízéves Nina képzeletét mindig is apja...

Ezzel az autóval történik a legtöbb baleset

A carVertical autóipari adatszolgáltató friss tanulmánya feltárta, hogy melyik autómárkát éri a legtöbb sérülés Magyarországon: a lista élén a BMW járművek állnak. Ez hasonló a többi ország trendjére is, azaz a BMW a leginkább...

Don't Miss

Lakatos Zsófia: Soha nem bántam meg, hogy édesanyákat alkalmaztam

Hosszú távon nem lehet sikeres az a cég, amely elveszíti a női energiát és attitűdöt - véli Lakatos Zsófia. Az Emerald PR tulajdonos-ügyvezetője a Marketing&Media magazinnak adott interjúban beszélt arról, hogy mekkora kihívást jelent...

Liptay Gabriella: Nem érdemes „csak” karrierben gondolkozni

Talán nem is érdemes „csak” karrierben gondolkozni, sokkal inkább a kiegyensúlyozott, értelmes célok által meghatározott felelős élet vagy életvezetés lehet a megoldás – véli Liptay Gabriella. A KPMG in Hungary marketing- és kommunikációs igazgatója...

Elképesztő energiákat kell mozgósítanom – interjú Hámori Barbarával

Hiszek abban, hogy férfiak és nők együtt és közösen tudják a legtöbbet kihozni egy adott projektből, ahogy nekünk is szükségünk van az ő férfi energiáikra, másképp gondolkodásukra, úgy nélkülünk nők nélkül egyenesen megállna az...

Csobot Adél: Boldogan forgatnék egy jó napi sorozatban

Amit leginkább a szemem előtt tartok, hogy mindig önazonos legyek – vallja az influenszerkedés kapcsán Csobot Adél. Az mmonline.hu-nak adott interjúban a tavalyi évből a Sztárbox műsorvezetését és egy autentikus tangó-estben való közreműködését emelte...

Mi teszi roppant eredményessé a PR-munkát? – interjú Knapcsek Katalinnal

A jól végzett munkában hiszek, a folyamatos visszacsatolásban, értékelésben és a pontos elszámolásban – mondta el az mmonline.hu-nak adott interjúban Knapcsek Katalin. A KNK alapítója és ügyvezető igazgatója beszélt arról is, hogyan alakult üzleti...