- Hirdetés -

Egyre többen választanak high-end okostelefont

|

- Hirdetés -

Egy friss piacelemzés szerint európai szinten jelentősen nőtt a felső kategóriás okostelefonok eladott darabszáma, tízből négy készülék a tavaly évvégi szezonban már ezek közül került ki. A fejlett fotós-videós, gaming képességeket, nagy tárhelyet, extra hosszú üzemidőt kínáló prémium modellek részaránya a Rejoy.hu-nál is érezhetően nőtt, 2023 utolsó negyedévben minden harmadik vásárló high-end készüléket választott a felújított kínálatból.

12,4 millió készülék eladásával Apple az európai piacon átvette a vezető pozíciót a Samsungtól 2023 utolsó három hónapjában - a dél-koreai gyártó 10,8 millió készüléket szállított le ugyanebben az időszakban. Ugyanakkor a tavalyi egészét tekintve továbbra is a Samsung maradt az európai piacvezető 43,7 millió darab leszállított készülékkel az Apple 34,6 milliós darabszámához képest - derül ki a Canalys piackutató cég friss, Oroszországot leszámítva minden európai ország értékesítési adatait tartalmazó elemzéséből.

Előre törnek a felső kategóriás mobilok

Ennél is érdekesebb trend, hogy a karácsonyi szezonban az európai vásárlók körében is előretörtek a felső kategóriás készülékek: míg a 2020 év végén ezek az eladott készülékek darabszámának 33 százalékát tették ki, tavaly év végén már 40 százalékra emelkedett a részarányuk.

A felső kategóriás készülékek európai eladásait egyértelműen az Apple uralta az évvégi szezonban, az eladott high-end telefonok 77 százaléka volt iPhone, míg a Samsung részesedése ebben a szegmensben csupán 16 százalékot ért el. Az Apple esetében az előző évi modellnél kedvezőbb áron debütált iPhone 15 Pro modellek iránti erős kereslet, a Samsung esetében pedig a Galaxy S, illetve az összehajtható Galaxy Fold készülékek eladásai generálták a high-end szekció forgalmát.

Felújított készülékből is több high-end modell fogy

A Rejoy.hu-nál 2023 negyedik negyedévében minden harmadik vásárló választott felső kategóriás okostelefont, pedig az ünnepi szezont megelőző három hónapban csak minden ötödik ügyfél rendelt ilyen készülékeket.

A megnövekedett keresletnek köszönhetően a negyedik negyedévben a felső kategóriás telefonok tették ki a Rejoy bevételének több mint felét, míg a korábbi negyedévben ez az arány csupán 37 százalék volt. Jól látszik, hogy annak köszönhetően, hogy a Rejoy piacterén garanciával érhetők el a felújított készüléket, a hazai vásárlók egyre inkább megbíznak a platformban, így már magasabb értékű felújított készülékeket is hajlandók megrendelni. Emellett a high-end modellek népszerűbbé válását jelentősen elősegítette az is, hogy 2023 utolsó három hónapjára mérséklődött a felső kategóriás készülékek ára: ezek átlagosan 7 százalékkal lettek olcsóbbak 2023 negyedik negyedévében, mint az azt megelőzőben.

“Befektetésként is tekinthetünk a felső kategóriás okostelefonokra, hiszen ezek a mindennapi funkciók mellett fotó-videó képességekben és gaming terén is erősek, több egyéb eszközt is kiválthatunk velük. Ráadásul a csúcsmodellekhez a gyártók a leghosszabb szoftveres támogatást biztosítják, így ha vigyázunk rájuk, több év használat után is komoly értéket képviselhetnek későbbi eladásuk alkalmával - az így befolyt magasabb összeg birtokában pedig ismét könnyebb megfinanszírozni egy újabb prémium modellt” - kommentálta a high-end készülékek térnyerését Blaumann Bence, a Rejoy ügyvezető igazgatója.

Bár a felújított készülékek eleve jóval olcsóbban a vadonatújaknál, a hazai infláció mérséklődése, valamint az iPhone 15 termékcsalád vártnál kedvezőbb árazása ebben a szegmensben is elősegítette az eladások növekedését. Annak érdekében, hogy növelni tudja a naponta bevizsgálható okostelefonok és táblagépek számát, a Rejoy anyacége nemrég jelentősen bővítette szervizlaborját mind annak alapterületét, mind az ott dolgozó szakemberek számát illetően.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Így bulizik a Z generáció

2024-ben a bulizás új dimenzióba lép: a nappali bulik egyre népszerűbbek hazai és nemzetközi szinten egyaránt. A fiatalok és fiatal felnőttek, de az idősebb generáció is egyre inkább az éjszakai élet hagyományos keretein túlra...

Növekedéssel számol az AutoWallis

Erősen indította az AutoWallis Csoport Kiskereskedelmi üzletága az idei évet, miután 16 százalékkal növelte az újgépjármű-eladásokat, ezzel jelentősen meghaladva a magyar piac 7 százalékos növekedését. A régiós autókereskedelmi és mobilitási szolgáltató Nagykereskedelmi üzletága által...

Új kollekcióval rukkolt elő a MINI

Az új lifestyle-termékek formanyelve az új MINI Cooper stílusjegyeit idézi. A kollekció a ruházati termékektől kezdve, a poggyászokon át, egészen az ötletes és egyedi kiegészítőkig terjed.Sokféleképpen kifejezhető egy márka iránti elkötelezettség. A MINI nemzetközi...

Durva adatok a fiatalok jövedelméről

A korábbi évekre jellemző növekedés után megtorpanás látható a fiatalok jövedelmét tekintve a K&H ifjúsági index szerint. Az idei első negyedévben átlagosan nettó 190 ezer forintos személyes jövedelemről számoltak be a 19-29 évesek. A...

Jelentős költségnövekedésre számíthatnak a családi cégek

Már nem az energia- vagy az alapanyagárak jelentik a fő nehézséget a hazai családi vállalatok számára. Az egyelőre még mérsékelten növekvő bevétel-várakozások mellett a magas infláció és a növekvő bérek kifizetése jelent egyre nagyobb...

Arculatváltás és új funkciók a Díványon

A prémium magazin olyan letisztult és elegáns külsőt kapott, ami jól tükrözi, hol tart jelenleg a kiadvány. Strukturális változásokat is hozott az átalakítás, illetve új tartalmi elemekkel is bővült az oldal.Legutóbb 2021-ben volt nagyobb...

Különleges sorozat érkezik a Disney+-ra

Nagy feltűnést keltett a „Croisette” híres lépcsőjén a cannes-i sorozatfesztivál ideje alatt az a csapat, aki megvalósította a „Becoming Karl Lagerfeld” című, eredeti francia sorozatot, amely kizárólag a Disney+-on lesz elérhető június 7-től. A...

Erősen zárta az első negyedévet a hazai ingatlanpiac

Tovább erősödött az ingatlanpiac márciusban, így az első negyedévben összesen 30 154 tranzakcióval, a tavalyi év első negyedévéhez képest 10 ezerrel több adásvétellel zárt a hazai ingatlanpiac, amely 52 százalékos növekedést jelent. Az első...

Így alakult a digitális szolgáltatások előfizetőinek száma

A globális digitális média- és szórakoztatóiparban 2020 óta 124 százalékkal nőtt az előfizetők száma, a digitális kiadói ágazatban pedig ugyanebben az időszakban 536 százalékos bővülés volt – derül ki a Recurly előfizetés-kezelési és számlázási...

Különleges lehetőség kalandvágyó fiataloknak

Azok a fiatal felnőttek, akik ebben a tanévben töltik be a 18. életévüket, és szeretnék bejárni Európát, kedd déltől két hétig újra regisztrálhatnak az ingyenes, Európa 32 országába érvényes Interrail vonatbérletre. Az Európai Unió fenntartható...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Kihagyhatatlan ajánlattal rukkolt elő a Lidl

Megkezdte a Lidl a nyári szezonra való toborzást és összesen közel 200 új pozícióra keres munkavállalókat a Balaton és a Velencei-tó partján található nagy forgalmú áruházaiba. A vállalat nem csak kiemelt bérezést, de szállást...

Így bulizik a Z generáció

2024-ben a bulizás új dimenzióba lép: a nappali bulik egyre népszerűbbek hazai és nemzetközi szinten egyaránt. A fiatalok és fiatal felnőttek, de az idősebb generáció is egyre inkább az éjszakai élet hagyományos keretein túlra...

Növekedéssel számol az AutoWallis

Erősen indította az AutoWallis Csoport Kiskereskedelmi üzletága az idei évet, miután 16 százalékkal növelte az újgépjármű-eladásokat, ezzel jelentősen meghaladva a magyar piac 7 százalékos növekedését. A régiós autókereskedelmi és mobilitási szolgáltató Nagykereskedelmi üzletága által...

Új kollekcióval rukkolt elő a MINI

Az új lifestyle-termékek formanyelve az új MINI Cooper stílusjegyeit idézi. A kollekció a ruházati termékektől kezdve, a poggyászokon át, egészen az ötletes és egyedi kiegészítőkig terjed.Sokféleképpen kifejezhető egy márka iránti elkötelezettség. A MINI nemzetközi...

Durva adatok a fiatalok jövedelméről

A korábbi évekre jellemző növekedés után megtorpanás látható a fiatalok jövedelmét tekintve a K&H ifjúsági index szerint. Az idei első negyedévben átlagosan nettó 190 ezer forintos személyes jövedelemről számoltak be a 19-29 évesek. A...

Don't Miss

Elképesztő támogatást nyújthat a család – interjú Holló Mártával

Kihívásokat hozhat egy karrierútban a gyerekvállalás, a női szerepek mindennapos megoldása, ebben elképesztő támogatást nyújthat a család, ahogy nálam is történt – mondta el a Marketing&Media magazinnak Holló Márta. A Magyar Telekom vállalati kommunikációs...

Lakatos Zsófia: Soha nem bántam meg, hogy édesanyákat alkalmaztam

Hosszú távon nem lehet sikeres az a cég, amely elveszíti a női energiát és attitűdöt - véli Lakatos Zsófia. Az Emerald PR tulajdonos-ügyvezetője a Marketing&Media magazinnak adott interjúban beszélt arról, hogy mekkora kihívást jelent...

Liptay Gabriella: Nem érdemes „csak” karrierben gondolkozni

Talán nem is érdemes „csak” karrierben gondolkozni, sokkal inkább a kiegyensúlyozott, értelmes célok által meghatározott felelős élet vagy életvezetés lehet a megoldás – véli Liptay Gabriella. A KPMG in Hungary marketing- és kommunikációs igazgatója...

Elképesztő energiákat kell mozgósítanom – interjú Hámori Barbarával

Hiszek abban, hogy férfiak és nők együtt és közösen tudják a legtöbbet kihozni egy adott projektből, ahogy nekünk is szükségünk van az ő férfi energiáikra, másképp gondolkodásukra, úgy nélkülünk nők nélkül egyenesen megállna az...

Csobot Adél: Boldogan forgatnék egy jó napi sorozatban

Amit leginkább a szemem előtt tartok, hogy mindig önazonos legyek – vallja az influenszerkedés kapcsán Csobot Adél. Az mmonline.hu-nak adott interjúban a tavalyi évből a Sztárbox műsorvezetését és egy autentikus tangó-estben való közreműködését emelte...