- Hirdetés -

Ők uralták tavaly a bulvárlapok címlapjait

|

- Hirdetés -

A tavalyi rangsorunkhoz képest tizenegy új szereplő található a bulvárlapok címlapjait összegző listánkon. A mostani győztes, Galambos Lajos egyeduralkodó lett, mivel harmadik alkalommal végzett a Top 25-ös összeállításunk élén.

Az elmúlt évben a börtönélettel kapcsolatban a címlapokra kerülő Galambos Lajos már harmadik alkalommal végzett az élen a 2012 óta összeállított Top 25 celeb rangsorunkon, amelyet két bulvárnapilap (Blikk, Bors), valamint négy magazin (Best, Hot!, Kiskegyed, Story) borítóinak az összesítéséből készítünk. Először 2016-ban, majd 2017-ben is az ő történetét tartották a legérdemesebbnek a bulvárlapok főszerkesztői arra, hogy a borítón szerepeltessék.

Lajcsi harmadik elsőségével megelőzte a két első helyet magáénak tudó Liptai Claudiát – ő 2013-ban és 2014-ben végzett az élen –, valamint Vajna Tímeát, aki 2019 és 2020 címlapkirálya volt. Az utóbbi azzal a különlegességgel is büszkélkedhet, hogy ő az egyetlen a listánkon, aki három különböző néven is helyet kapott összeállításunkban. Eleinte Palácsik Tímea néven szerepelt, és a Damu Rolanddal kapcsolatos botránya miatt került címlapokra. Aztán jött az esküvője Andy Vajnával, és fel is vette újdonsült férje vezetéknevét, akinek a halála után is megtartotta azt. Majd jött a tavalyi év, amikor is egy újabb menyegzőről számolhattak be a lapok, és a Ráthonyi Zoltánnal kötött frigy után Palácsik-Rátonyi Tímea néven szerepel.

Ami évek óta nem változott, hogy továbbra is valamilyen botránnyal, mondjuk szakítással, illetve örömteli eseményekkel – esküvő, gyerekszületés – lehetett leginkább felkerülni a bulvárlapok borítójára. Tavaly ennek köszönhetett 51 címlapos szereplést Tóth Gabi, amivel rangsorunk második helyén végzett, és emiatt került 36 alkalommal a borítóra korábbi párja, Krausz Gábor, aki a kettejük szakításának a történetével érte el a „bronzérmes” helyezést.

Fej fej mellett

Amire viszont még nem volt példa, hogy az első és a második helyezett között ilyen kevés legyen a különbség. Galambos Lajos és Tóth Gabi története is harminc alkalommal volt vezető anyag a címlapokon, és Lajcsi csupán azzal tudott az énekesnő elé kerülni, hogy a borítókon a közepes méretű megjelenésből kettővel többet tudhatott magáénak, így a súlyozott pontszámításnak köszönhetően hatpontos előnyre tett szert. Az viszont cseppet sem meglepő, hogy a két éllovas ennyire elhúzott a többiektől, hiszen ha a súlyozott pontszámokat nézzük, a harmadik helyen végzett Krausz Gábor 49 ponttal maradt le a második helyről.

Ami viszont lassan évek óta tendencia, hogy nem feltétlenül kell sok címlapos szereplés ahhoz, hogy valaki bekerüljön a 25-ös listára. Például Marsi Anikó úgy végzett a 23. helyen, hogy mindössze kilencszer volt a borítón, igaz, ebből hatszor róla szólt a címlapsztori. Ennél azonban érdekesebb Opitz Barbi esete, aki tizenkét címlapos szereplésével a huszonötödik helyen végzett, ám e tucatnyi borítós megjelenésből a Borsnál „hozott össze” tizenegyet, a tizenkettediket pedig a Blikknek köszönhette. Ehhez a „klubhoz” Zalatnay Sarolta is csatlakozhat, ő is a bulvárnapilapoknak köszönheti, hogy felkerült a rangsorra. Ő a Borsnál ugyancsak tizenegyszer, míg a Blikknél szintén egyszer volt a borítón, vagyis úgy tűnik, a heti magazinok kevésbé tartották olvasóvonzónak az ő történetét.

Az összeállítás szempontjai

A celeblista alapjául a két legnagyobb példányszámú hazai bulvárújság (Blikk, Bors) és négy hetilap (Best, Hot!, Kiskegyed, Story) címlapjai szolgáltak. Szerkesztőségünk munkatársai a lapok első oldalát vizsgálták meg egyenként, és számolták össze, hogy ki hányszor szerepelt az említett újságok címlapján 2023. január 1. és 2023. december 31. között. A címlapos megjelenéseket illetően külön regisztráltuk, hogy az említett újságok a borítójukon milyen terjedelmű írásban foglalkoztak a celebekkel. Három kategóriát állítottunk fel: a vezércikkek mellett közepes és kisanyagokat vettünk figyelembe az egymáshoz viszonyított arányuk alapján.

A kategorizálás a végső sorrend összeállításában fontos szerepet játszott, a különféle terjedelmű címlapos megjelenéseket ugyanis eltérő pontszámok szerint értékeltük. A vezéranyagokért 5 pont járt, a közepes terjedelmű írások 3 pontot értek, míg a kisanyagokra 1 pontot adtunk. Az így kialakult pontszám lett végül a végső sorrend alapja. Azokban az esetekben, amikor az egyes celebek összpontszáma megegyezett, a sorrend kialakításánál a több vezércikkes szereplés, ezek esetleges egyezősége esetén pedig a több közepes írás döntötte el a helyezést.

 

Döntetlen Lajcsival

Ahogy szoktuk, ezúttal is megnéztük azt, hogy az egyes lapoknál kik a dobogósok, azaz melyik az a három híresség, aki a legtöbb alkalommal szerepelt a címlapon. Nem meglepő, hogy a végső győztes Galambos Lajos két helyen, a Borsnál és Kiskegyednél is megnyerte ezt a „különversenyt”, emellett a Blikknél második lett. Tóth Gabi ennél eggyel továbbment, nemcsak hogy döntetlenre hozta a lapok szerint versenyt azzal, hogy ő a Blikk és a Story címlapjain volt a legtöbbször, a Bestnél és a Kiskegyednél a második legtöbb borítós szereplést zsebelte be.

Kettejük vetélkedése mellett érdekes az egyes lapok szerkesztési elve, például az, hogy a Bestnél Rubint Réka szerepelt a legtöbbször, míg a dobogóra felfért Stohl András is, pedig ők a közelébe sem értek a Top 25-ös rangsornak. Ugyanígy a Hot!-nál a harmadik legtöbb címlapszerepléssel büszkélkedhet az összesített rangsorból szintén kimaradó Gönczi Gábor, és hasonló a helyzet a Storynál öt borítós szerepléssel dobogós Gáspár Beával.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

A lottózás új szintje és digitalizáció a Business Lounge-ban

A Business Lounge legfrissebb adásában az első Posta Lottózó megnyitásáról, a lottóturizmusról, a kereszt- és felülértékesítésről mesélt Bánhegyi Zsófia, a Szerencsejáték Zrt. kereskedelmi igazgatója és Nemes Gábor György, a Magyar Posta Zrt. lakossági értékesítési...

Gyorsított a Vodafone

A Vodafone Magyarország hálózatfejlesztési stratégiájának részeként 2024 végéig országosan az állomások 40 százalékán végez kapacitásbővítést, ami a hívásminőséget és a letöltési sebességet is jelentősen javítja. A hálózatfejlesztési programnak köszönhetően többek között Debrecenben, Miskolcon, Veszprémben,...

Limitált kiadású sörkollekcióra licitálhatnak a focirajongók

A Liverpool FC legendás menedzserének, Jürgen Klopp távozásának alkalmából a Carlsberg összefogott az ERDINGER Weissbräuval, és közösen kiadtak egy limitált szériás ünnepi sört – minden hivatalos meccsére egy palackkal, amelyet a Vörösök kispadján töltött.Összesen...

Egyre több vállalat hazudja magát zöldebbnek

Globálisan a negyedik legjelentősebb bűnözési forma a környezeti bűnözés, és évről évre tovább nő. A környezeti visszaélések egyik esete, a zöldmosás a vizsgált cégek 7 százalékánál már előfordult, vagyis amikor a környezetkárosító vállalatok magukat...

Változások a Central Médiacsoportnál

Magyarország egyik legnagyobb független médiavállalata, a Central Médiacsoport folytatja szervezeti átalakulását, amelynek célja a kiadó versenyképességének növelése, valamint a kelet- és közép-európai terjeszkedés. Július 1-től csatlakozik a vállalat felsővezetéséhez Petr Bednar, aki korábban Csehország...

Fesztiválozik az Auchan

A pünkösdi hétvégén a Jazzy Fesztiválra, nyáron pedig az EFOTT-ra települ ki az Auchan. Előbbin sajt- és tapastálak mellett boros standdal, utóbbin pedig a fesztivál hivatalos boltjaként lesz jelen. Az Auchan szakértői szerint a...

Különleges mesekönyv készült

Hiánypótló kiadvány hívja fel a figyelmet arra, hogy mit tehetünk felelős felnőttként a gyerekek biztonságáért. A Minden gyerek kicsi kincs című könyv Gyurkó Szilvia, a Hintalovon Alapítvány gyerekjogi szakértőjének szakmai támogatásával készült és jelent...

Rengeteget adományoztak a Tesco vásárlói

138 962 kiló tartósélelmiszert adományoztak a vásárlók a Magyar Élelmiszerbank Egyesület országos tartósélelmiszer-gyűjtő akciójában a hétvégén. Ez a mennyiség csaknem másfélszerese a tavaly felajánlottnak, így országszerte közel 27 800 rászoruló kaphat támogató csomagot az...

Újabb Dűne sorozat érkezik

Casey Bloys, az HBO és a Max tartalomért felelős elnök-vezérigazgatója bemutatta a Max saját gyártású sorozata, a Dűne: Prófécia első teaserét. A hat epizódból álló évad idén ősszel debütál a Maxon.A DŰNE – PRÓFÉCIA...

Régóta várt funkciót tesz elérhetővé a Wolt

Mostantól a Wolt magyarországi felhasználói egyszerre két, ugyanazon a környéken található étteremből vagy üzletből is rendelhetnek - egyetlen szállítási díjért.A funkciót először Helsinkiben tette elérhetővé a Wolt, a napokban pedig elkezdte kiterjeszteni azt Magyarországra,...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Tisztújítás és új projektek az MMSZ-nél

Tisztújító közgyűlést tartott a héten a szakma meghatározó szervezete, a Magyar Marketing Szövetség (MMSZ), amelyen a tagok kibővült, immár 18 tagú Elnökséget választottak. A szervezet a jövőben területen tervezi erősíteni jelenlétét, az egyik az...

A lottózás új szintje és digitalizáció a Business Lounge-ban

A Business Lounge legfrissebb adásában az első Posta Lottózó megnyitásáról, a lottóturizmusról, a kereszt- és felülértékesítésről mesélt Bánhegyi Zsófia, a Szerencsejáték Zrt. kereskedelmi igazgatója és Nemes Gábor György, a Magyar Posta Zrt. lakossági értékesítési...

Gyorsított a Vodafone

A Vodafone Magyarország hálózatfejlesztési stratégiájának részeként 2024 végéig országosan az állomások 40 százalékán végez kapacitásbővítést, ami a hívásminőséget és a letöltési sebességet is jelentősen javítja. A hálózatfejlesztési programnak köszönhetően többek között Debrecenben, Miskolcon, Veszprémben,...

Limitált kiadású sörkollekcióra licitálhatnak a focirajongók

A Liverpool FC legendás menedzserének, Jürgen Klopp távozásának alkalmából a Carlsberg összefogott az ERDINGER Weissbräuval, és közösen kiadtak egy limitált szériás ünnepi sört – minden hivatalos meccsére egy palackkal, amelyet a Vörösök kispadján töltött.Összesen...

Egyre több vállalat hazudja magát zöldebbnek

Globálisan a negyedik legjelentősebb bűnözési forma a környezeti bűnözés, és évről évre tovább nő. A környezeti visszaélések egyik esete, a zöldmosás a vizsgált cégek 7 százalékánál már előfordult, vagyis amikor a környezetkárosító vállalatok magukat...

Don't Miss

A jó ötleteket nem büdzsében mérik – interjú Sárospataki Alberttel

Az idén tízéves online számlázó, a Billingo vihette haza az Év Vállalata díjat a kilencedik Marketing Diamond Awardsról. Az elsősorban mikro-, kis- és középvállalkozásokat támogató cég ügyvezetőjét, Sárospataki Albertet kérdeztük a pályázataikról, a Billingo...

Morálisan jót tenni üzletileg is kifizetődő

„Aligha tekinthető felelősségvállalásnak - és etikusnak - az, amikor egy tízmilliós költségvetésű imázskampányt tessék-lássék „bekoszolunk” egy kis kutyasétáltatással” - nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak Dr. Pintér Dániel Gergő, a BioTechUSA-cégcsoport vállalati kommunikációs, PR és CSR...

Keressük a legújabb technológiai megoldásokat – interjú Losonczi Balázzsal

A hatékonyság nem elsősorban pénz, sokkal inkább szakmai felkészültség kérdése – vallja Losonczi Balázs, a Pentacom ügyvezetője. A 2001-ben alapított digitális ügynökség lett az idei Marketing Diamond Awardson az Év Ügynöksége, ezzel kapcsolatban kérdeztük...

Fontos, hogy megőrizzük az önbizalmunkat – interjú Samu Zsófiával

Mire van szükség a karrier és a magánélet egyensúlyának megteremtéséhez, mennyire egyenlőek a nők és a férfiak karrierépítési lehetőségei Magyarországon – többek között ezekről kérdeztük Samu Zsófiát. A Samsung Electronics márkakommunikációs vezetője beszélt arról...

Elképesztő támogatást nyújthat a család – interjú Holló Mártával

Kihívásokat hozhat egy karrierútban a gyerekvállalás, a női szerepek mindennapos megoldása, ebben elképesztő támogatást nyújthat a család, ahogy nálam is történt – mondta el a Marketing&Media magazinnak Holló Márta. A Magyar Telekom vállalati kommunikációs...