Több ponton kiegészítette és korszerűsítette eddigi együttműködési megállapodását a Magyar Nemzeti Bank (MNB) és a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) annak érdekében, hogy a jegybank hatékonyabban szűrje ki a jogsértő reklámokat.
Az együttműködés célja a két intézmény felügyelete alá tartozó hírközlési és médiapiacok, illetve a pénzügyi piacok megbízható működésének támogatása – írja az MTI a két intézmény tájékoztatása alapján. A közös munka keretében az NMHH rendszeres tájékoztató anyagot küld az MNB-nek az újonnan megjelenő televíziós és rádiós pénzpiaci, biztosítási, tőkepiaci és pénztári piaci tárgyú kereskedelmi közleményekről. Ha a jegybank ez alapján fogyasztóvédelmi ellenőrzési eljárást indít az adott reklám kapcsán, erről rendszeresen tájékoztatja a médiahatóságot.
A jegybank jövő évtől elrendelheti a jogosulatlan szolgáltató által közzétett elektronikus információk ideiglenes hozzáférhetetlenné tételét az elektronikus hírközlő hálózatokon. Az NMHH a jegybankkal együttműködve gondoskodik arról, hogy ez az intézkedés a leghatékonyabban teljesüljön.