- Hirdetés -

Folytatják a díjnyertes jótékonysági kampányt

|

- Hirdetés -

Folytatódik a tavalyi, rendkívül sikeres, számos nemzetközi díjat begyűjtött #flutwein kampány, aminek magyar szála a White Rabbithez vezet. Az idei második fázishoz egy újabb magyar résztvevő is csatlakozott: a produkció döntő részét az Umbrella Kreatív Műhely jegyzi.

A #flutwein-t a 2021-es németországi árvíz után indították a természeti katasztrófa során károsodott Ahr-borvidék károsultjai számára, és most elkészült a folytatás, amelynek első eleme egy 3,5 tonnás „museum of modern ahrts" elnevezésű „emlékműtárgy” felavatása volt.

A 2021. július 14-i árvízkatasztrófa óta – amely a németországi Ahr-borvidék jelentős részét elpusztította – sok minden történt az Ahr-folyó völgyében. Önkéntesek százezrei érkeztek segíteni, segélycsomagokkal és milliárdos értékű adományokkal támogatták „gyorsan és bürokráciamentes” újjáépítést. A térség rehabilitációja azonban akadozik. A helybéliek nem értik, miért; ők még egyre küzdenek a kialakult helyzettel. Úgy érzik, ha a döntéshozók betartották volna ígéreteiket, már rég orvosolhatták volna a katasztrófa következményeit.

„Egy szimpla kampány nem oldja meg a katasztrófa sújtotta terület újjáépítését, még ha olyan óriási léptékű is, mint amilyen a flutwein volt” - mondja Daniel Koller a projekt szellemi atyja. „A museum of modern ahrts kezdeményezés egy hosszú távú stratégia része: nem csupán az újjáépítésre fókuszál, hanem arra is felhívja a figyelmet, hogyan lehet tanulnunk a korábbi hibáinkból, és időben megtenni azokat a lépéseket, melyekkel jobban felkészülhetünk egy esetleges újabb katasztrófára.”

„Ez egy jól ismert probléma. Az érdeklődés és a figyelem gyorsan elenyészik, miután megkezdődnek a helyreállítási munkálatok, eltakarítják a romokat, és eltüntetik a károk látható részét. Pedig az újjáépítés, ami a katasztrófák kezelésének hosszú távú, legnagyobb kihívása, mindenképp nagyobb figyelmet érdemelne” - állapítja meg Kovács Levente és Bracsok István a White Rabbit Budapest kreatívigazgatói.

„A megkeresés után nem is volt kérdés számunkra, hogy beszállunk-e. Egy jó ügy, remek szakmai kihívás és hatalmas nemzetközi láthatóság. Nálunk, az Umbrella-nál ezek egyenként is meghatározó hívószavak” - teszi hozzá Hidvégi Zoltán az Umbrella Kreatív Műhely társtulajdonosa.

Az árvízkárosultak, az önkéntes segítők és az együttműködő partnerek összehangolt munkájának köszönhetően valósulhatott meg ez az egyedülálló művészeti és társadalmi kezdeményezés. A csapat egy éven át dolgozott a projekten, melynek első lépéseként 2023. február 10-én megtörtént a 3,5 tonnás „emlékműtárgy” sajtónyilvános felavatása a németországi Ahrweiler település Szent Laurentius templomában. A különleges alkotás a katasztrófát átvészelt, illetve az eseményhez kapcsolódó személyes és ikonikus tárgyakat foglalja áttetsző epoxigyantából készült kockába. Oldalhosszának mérete (1,407 m) az árvíz dátumát idézi. A látványos emlékműtárgy kimerevített, térbe zárt pillanatfelvételét adja a katasztrófának – megrázó illusztrációja annak a szörnyűségnek, amit az Ahr-folyó völgyének lakói megéltek.

A „museum of modern ahrts” névre keresztelt kocka egyszerre időkapszula és konceptuális kiállítás; tanúságként szolgál, emlékeztet a múltra – de intő jelként is szolgál, amely arra figyelmeztet, hogyan kerülhetjük el a jövőben az ilyen szerencsétlenségeket. Miközben olyan személyes történetekről mesél, melyekről mindannyiunknak tudnia kell. A műgyantában öntött tárgyak „örök vízbe fulladt”, néma szemtanúkként mesélnek az árvízről

A németországi multimédiás kampánynak, az innovatív technológiáknak és a stratégiai együttműködéseknek köszönhetően több millióan láthatják a kiállítást az Ahr-völgy határain innen és túl.

A projekt koncepciójának megalkotása a Seven.One AdFactory Creative House és a White Rabbit Budapest közös munkája. Kreatív együttműködésüket olyan nagy médiavállalatok támogatják, mint a Seven.One Entertainment Group, a Burda Forward, a WallDecaux és a Weischer Cinema; a kivitelezésben az Umbrella Kreatív Műhely és a DaHouse Audio működött közre; a Cupra Deutschland, a Die Löhr-Gruppe és a Duisburger Hafen AG leányvállalata, a Bohnen Logistics ugyancsak támogatta, és partnerként segítette a projekt létrejöttét.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Növelte profitját a Central Médiacsoport

A múlt évben 13,62 milliárd forintos árbevételt ért el a Central Médiacsoport Zrt., ez kis mértékű növekedést jelent az egy évvel korábbihoz képest. A társaság profitja meghaladta a 2,5 milliárd forintot. (fotó: Central Médiacsoport) A...

Ezek lesznek a legnépszerűbb diákmunkák az idén

A Prohuman Diákmunka tapasztalatai alapján az átlagos órabérek 1700 és 2000 forint között alakulnak idén, de a kiemelt területeken akár 4000 forintos órabért is kézhez kaphat egy diákmunkás.Az utóbbi években egyre népszerűbb a diákmunka:...

Új sorozatokkal erősít az HBO Max

A hónapban több mint 20 új sorozat vagy évad érkezik, illetve jól ismert filmek is elérhetővé válnak júniusban az HBO Maxon.Júniusban jobbnál jobb sorozatok várják az HBO Max nézőit, többek között érkezik a Mayans...

Van, ahol már a mesterséges intelligencia írja a hirdetéseket

Az ingatlanpiac olyan szektor, ahol az ügynököknek gyakran szembe kell nézniük a mindennapi teendők mellett nagy mennyiségű adminisztrációs feladatokkal is. Egy forradalmi innováció azonban egészen új távlatokat nyit a szakmában: egy magyarországi ingatlanos hálózatnál...

Új erőre kapott az ingatlanpiac

2023 májusában, országosan 10.187 lakóingatlan cserélt tulajdonost, valamint 48 milliárd forint szerződéses összegű lakáscélú jelzáloghitel realizálódott – derül ki a Duna House adataiból.Az átmeneti, tavaszi enyhülés után újra erőre kapott a hazai ingatlanpiac. 2023...

Erre is jobban figyelnek a nők

A nők befektetésük egészségére is jobban odafigyelnek, mint a férfiak – derül ki az Erste adataiból. Náluk magasabb azok aránya, akik a befektetéseiket megosztják a különböző formák között amellett, hogy rendszeresen és tudatosan takarítanak...

Felpöröghetnek a házhoz szállító éttermek

A tavalyi év meglehetősen feketén zárult a vendéglátóipar tekintetében, a gazdasági válság ugyanis a vendéglátóipari egységeket érte el először és őket is érintette a legsúlyosabban. Az energiaárak, majd az alapanyag-árak drasztikus növekedése azt eredményezte,...

Kiderül, hogy Magyarországra jön-e a NASCAR

Tavaly a floridai Daytona Beach-en, a NASCAR bölcsőjében rendezték a magyar-amerikai szakmai kapcsolatok egyik legnagyobb rendezvényét, a Hungarian Summitot, akkor Jordan Jiloty, a NASCAR ügyvezető igazgatója üdvözölte a konferencia résztvevőit, de úgy tűnik ez...

Demokratizálja a marketinget a mesterséges intelligencia

Egy újabb marketing demokratizálódási hullám elején vagyunk. A mesterséges intelligencia (AI) hasonló forradalmi változást idéz elő a marketingben, mint korábban az internet. Hatására olyan mértékben egyszerűsödnek le egyes feladatok, hogy azzal kisvállalkozók tömegei számára...

Óriási húzás – Az RTL adja a Bajnokok Ligáját

Történelmi jelentőségű megállapodást kötött az RTL Magyarország és az UEFA. A 2024/25-ös szezontól a következő három szezonon át az RTL lesz a Bajnokok Ligája otthona. Nem is akármilyen taktikával sikerült nyélbe ütni az üzletet:...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Közel 100 filmmel jön a héten a Magyar Mozgókép Fesztivál

Idén június 7. és 10. között rendezik meg a Nemzeti Filmintézet és a Veszprém-Balaton 2023 Európa Kulturális Fővárosa program szervezésében, a Magyar Mozgókép Fesztivált. Az esemény keretében három városban, Veszprémben, Balatonfüreden és Balatonalmádiban, kilenc...

Növelte profitját a Central Médiacsoport

A múlt évben 13,62 milliárd forintos árbevételt ért el a Central Médiacsoport Zrt., ez kis mértékű növekedést jelent az egy évvel korábbihoz képest. A társaság profitja meghaladta a 2,5 milliárd forintot. (fotó: Central Médiacsoport) A...

Ezek lesznek a legnépszerűbb diákmunkák az idén

A Prohuman Diákmunka tapasztalatai alapján az átlagos órabérek 1700 és 2000 forint között alakulnak idén, de a kiemelt területeken akár 4000 forintos órabért is kézhez kaphat egy diákmunkás.Az utóbbi években egyre népszerűbb a diákmunka:...

Új sorozatokkal erősít az HBO Max

A hónapban több mint 20 új sorozat vagy évad érkezik, illetve jól ismert filmek is elérhetővé válnak júniusban az HBO Maxon.Júniusban jobbnál jobb sorozatok várják az HBO Max nézőit, többek között érkezik a Mayans...

Van, ahol már a mesterséges intelligencia írja a hirdetéseket

Az ingatlanpiac olyan szektor, ahol az ügynököknek gyakran szembe kell nézniük a mindennapi teendők mellett nagy mennyiségű adminisztrációs feladatokkal is. Egy forradalmi innováció azonban egészen új távlatokat nyit a szakmában: egy magyarországi ingatlanos hálózatnál...

Podcast

A televíziós bevételek nem csökkennek

Streaming ide, digital hirdetések oda, még mindig a televízióhoz fordulnak a legnagyobb hirdetők, hiszen „ezer fő elérését tekintve továbbra is ez a legolcsóbb” – mondja Kosaras Klaudia, az Atmedia kereskedelmi igazgatója. A Business Lounge...

A mozi él és élni akar

Konkurencia-e a streaming, mi vonzza az embereket a moziba 2022-ben és miért értékesebb a mozifilmek előtti reklámblokk? Többek között ez is kiderült a Business Lounge podcast április 12-ei adásából, melynek Kiss Zsuzsanna, a Cinema...

Közösen sokkal könnyebb fejleszteni a szakmai tudást

Az INTREN 100 százalékra növelte tulajdonrészét a JabJab Online Marketing ügynökségben, ennek apropóján Gandera Balázs, az INTREN alapító-ügyvezetője és Bobály Mihály, a JabJab CEO-ja voltak a Business Lounge podcast március 22-ei adásának vendégei. Az...

Don't Miss

A használt cikk a jövő

Egyre nagyobb a divatja a másodkézből szerzett használati tárgyaknak, ruháknak, bútoroknak, hiszen az egyediségen túl ezzel a földet is védi a fogyasztó. Hogy mivel tudja magához csalogatni a potenciális vásárlókat Magyarország egyik legnagyobb online...

Megkérdőjelezni az eddigi triviálisnak gondolt dolgokat

Egy rendezvény megítélése szempontjából a fenntarthatóság egyre fontosabb. A leglényegesebb annak a szemléletmódnak az elsajátítása, hogy az eddig triviálisnak gondolt dolgokat megvizsgáljuk, hogy azoknak van-e fenntarthatóbb módjuk – nyilatkozta lapunknak Fazakas F. János, a...

Valódi változásokat csak közösen érhetünk el

Ambiciózus célt tűzött ki maga elé az Auchan, 2030-ra közel felével csökkentenék áruházaik szén-dioxid-kibocsátását – mondta el Varga-Futó Ildikó. A vállalat hazai CSR-igazgatója beszélt az eddigi fenntarthatósági eredményeikről, a vásárlói edukációról és elárulta azt...

Izgalmas évek előtt állunk

Miért váltott munkahelyet, mivel kezdte a munkát az új pozícióban és milyen tervei vannak – többek között erről is beszélt az mmonline.hu-nak adott interjúban Novák Péter. A Httpool by Aleph új country managere elárulta...

Szuper csapatba kerültem

A kommunikációban használt digitális csatornáknak a különböző generációk digitális fogyasztói szokásaihoz kell igazodniuk – hangsúlyozta Varga-Nagy Eszter, A HEINEKEN Hungária Sörgyárak Zrt. március elején kinevezett vállalati kapcsolatok és kommunikációs vezetője az mmonline.hu-nak adott interjúban...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Mitől lesz fenntartható egy csúcstévé?

Az LG Electronics 2023-as OLED evo tévéi a megkapták a Carbon Trust CO2 kibocsátás csökkentéséről és CO2 méréséről szóló tanúsítványát. A széria idén az egymást követő harmadik évben érdemelte ki a minősítést, valamint a...

Karbonsemleges lett az Erste Magyarországon

Az idén már karbonsemlegesen működik az Erste Magyarországon. A bank az elmúlt hat évben több mint 70 százalékkal csökkentette a szén-dioxid kibocsátását. Az Erste minden fiókja, irodája zöldárammal működik, 2030-ra pedig a gépjárműflotta is...

Ezért dobd a szelektívbe az aludobozokat

Szerencsére egyre több élelmiszeripari és kiskereskedelmi vállalat törekszik a fenntarthatóbb működésre, termelésre, környezetbarát gyártásra és csomagolás használatára. Az alumínium, mint nyersanyag és annak újrahasznosítása kulcsfontosságú szerepet játszik a fenntarthatóbb folyamatok működtetésében, és ebben nem...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....