Fontos a márka szerepének megtalálása

Juhász Péter Tibor

Vodafone, márkaigazgató

Mire a legbüszkébb, ha 2020 márciusáig visszatekint?

– Agárdi Szilvivel, a látássérült énekesnővel, Majkával és Téglás Botival, a fiatal hegedűtehetséggel készített több hónapos, komplex Red-kampányunkra, amely valós emberek valós történetein keresztül mutatta meg, hogy ha a korlátlan internet és az emberi kitartás találkozik, akkor megtörténhet a csoda. A kampány sokat lendített a márkán és üzletileg is nagyon sikeres volt.

– Van olyan dolog, amit ebben az időszakban biztosan megtanult minden marketing-döntéshozó?

– A nyilvánvaló válaszon túl (a virtuális üzemmód szabályai és következményei, a személyes találkozások fontossága) talán azt, hogy mennyire fontos, hogy egy márka megtalálja a maga szerepét a közösség életében.

– Mi az a 3 dolog, amit ajánlana egy fiatal marketinges diáknak, aki szeretne igazán jó marketinges lenni 10 év múlva?

– Olvasson sok szakirodalmat, de ne csak a weben, hanem könyv formában is (persze lehet e-könyv). Bízzon benne, hogy sok dolgot pusztán az életkora miatt sokkal jobban ért, mint a „szeniorok”, és fogadja el, hogy más dolgokat pedig a tapasztalata hiánya miatt még nem. Helyezzen nagy hangsúlyt a magánéletére, mert a stabil háttér nagyon kell a jó munkahelyi teljesítményhez. Legyen egy életre szóló párja, néhány jóbarátja, sok haverja, mozogjon sokat, járjon színházba és hallgasson jó zenét.

– Melyik volt az a könyv vagy film, ami az elmúlt időszakban a legnagyobb hatással volt önre?

– Dragomán György: Máglya. Film: The Chosen.

– Milyen marketingtrendek jellemzik majd 2022-t, lesz-e olyan közülük, ami még jobban kiemelkedhet, felerősödhet jövőre?

– A fenntarthatóság és a társadalom javítása irányába mutató valós (hangsúlyozottan valós), a vállalat működéséhez szorosan kapcsolódó tettek szerepe tovább fog nőni.

– Van olyan kreatív díj akár itthon, akár külföldön, akár Cannes-ban, amit nagyon szeretne megnyerni?

– Nagyon nagyképűen azt mondhatnám, hogy azokat már megnyertem. Egyébként pedig egy 100 százalékban magyar kezdeményezésű, tényleges briefre született, megvalósult aktivitásért járó oroszlánt, még ha csak bronzocska is.

– Ha a marketingköltéseket vizsgáljuk, a nagyobb cégek még mindig a televíziókra szánják a legtöbb pénzt. Lesz-e ebben változás, az online-nak sikerül-e még inkább megközelítenie a tévét?

– Nem ugyanazokat a számokat látjuk. ☺