- Hirdetés -

Fontos ügy mellé állt az Avon

|

- Hirdetés -

Egyre gyakrabban szembesülünk borzalmas történetekkel és megdöbbentő adatokkal, amelyek megmutatják, hogy a kapcsolati erőszak és a nemi megkülönböztetésen alapuló erőszak milyen mértékben van jelen mindennapjainkban. Habár a statisztikák csak a legsúlyosabb bántalmazási formákat vizsgálják, világszerte minden harmadik nő elszenvedett már valamilyen fajta fizikai vagy szexuális erőszakot élete során. Érdemes ugyanakkor feltennünk a kérdést, vajon lelki erőszak hány nőt érinthet nap mint nap, amelyek ugyanolyan mély sebeket ejthetnek, csupán könnyebben leplezhetők, könnyebben szemet huny felettük társadalmunk. Az AVON évek óta kiemelten fontos ügyként kezeli a kapcsolati erőszak minden formáját, és figyelemfelhívó kampányokkal küzd azért, hogy a bántalmazottak felszólaljanak és tudják, van kihez fordulniuk segítségért. A vállalat legújabb #watchmewearit, #felhívomafigyelmet kampánya során kitűzők segítségével igyekszik felhívni világszerte a figyelmet erre a fontos társadalmi problémára és minden eladott kitűző után pénzadománnyal is támogatja a bántalmazottak megsegítését.

Fontos tisztában lennünk azzal, hogy a bántalmazás nem csupán a fizikai erőszakot jelenti, hanem a lelki bántalmazást is, amelyet sok nő és fiatal lány átél akár a mindennapok során is. Bántalmazásnak számít a szexuális erőszak, egy elcsattant pofon, a fizikai vagy gazdasági korlátozás, de az utcán való lelki bántalmazás, zaklatás is, legyen az egy kéretlen mondat vagy egy zavarba ejtő füttyögés egy idegen lány irányába. A nők napjainkra megtanultak együtt élni azokkal a tényekkel, hogy nem vehetnek fel akármit, nem sminkelhetnek akárhogy és esténként folyamatosan tartaniuk kell attól, nehogy valaki leszólítsa őket, amikor egyedül sétálnak hazafelé. Társadalmunk sajnos szemet huny ezen problémák felett, de az AVON szeretné most mindenki figyelmét felhívni arra, hogy ez súlyos lelki megpróbáltatás minden nő számára. Nem normális, hogy a nőknek minden nap át kell gondolniuk, milyen ruhát vesznek fel, nem normális, hogy este a kulcsukat szorongatva vagy telefonálva mernek csak hazamenni, és nem normális az sem, hogy csak akkor érzik magukat teljes biztonságban, ha egy barátjuk elkíséri őket!

A vállalat #watchmewearit kampánya mellé állva mi magunk is kifejezhetjük véleményünket ezzel a világszerte leginkább nőket érintő társadalmi problémával kapcsolatban. A nők biztonságáért folytatott harcot szimbolizáló kitűzők megvásárlásával és viselésével felhívhatjuk a környezetünk figyelmét arra, hogy foglalkozni kell ezzel az égető problémával, nem szabad tovább hallgatnunk, hiszen ez sokszor ártatlan nők életébe is kerülhet. „A mellrák elleni küzdelmet hirdető Avon Remény Szalagja Kitűzők után most a kapcsolati és a nemi megkülönböztetésen alapuló erőszak elleni küzdelemre fektetjük a hangsúlyt, és új kitűzőinkkel igyekszünk felhívni a figyelmet arra, hogy a bántalmazottaknak van hova fordulniuk.” – nyilatkozta Kósa Anita, az AVON Magyarország szóvivője.

Az AVON már hosszú évek óta küzd a kapcsolati és a nemi megkülönböztetésen alapuló erőszak ellen. A vállalat és az AVON a Nőkért Alapítvány több mint 80 millió dollárt adományozott eddig világszerte a nők elleni erőszak megfékezésére. Hazánkban a figyelemfelhívó kampányok mellett, a Magyar Ökumenikus Segélyszervezet számára biztosított pénz- és termékadományokkal is igyekszik a vállalat támogatást nyújtani a bántalmazottak számára, amellyel az idei évben a Titkos menedékház bővítéséhez, illetve a Krízisambulanciák üzemeltetéséhez járul hozzá, és a kitűzők eladásából befolyt összeget is az áldozatok megsegítésére fordítja.

„Bontsuk le közösen a hallgatás falait! Foglaljunk állást és hirdessük, hogy mindenkit ugyanazok a jogok illetnek meg, a kihasználásnak és a megkülönböztetésnek nincs helye társadalmunkban! Jusson el mindenkihez az információ, hogy van segítség a bántalmazottak számára, nem kell tovább hallgatniuk!” – hívta fel a figyelmet Kósa Anita.

Van kitől segítséget kérni és van kiút a bántalmazó kapcsolatból! A krízisambulanciák hiánypótló szolgáltatásai ingyenesek, előre egyeztetett időpontban és akár anonim módon is segítséget lehet kérni. A www.aszeretetnemart.hu honlapon megtalálható a krízisambulanciák elérhetősége. Jelenleg az Ökumenikus Segélyszervezet jogász, pszichológus és szociális munkás szakemberei személyes és online tanácsadás formájában is állnak rendelkezésre. Továbbá az AVON támogatásával létrejött, A szeretet nem árt elnevezésű Facebook és Instagram oldalakon is hasznos információkat találhatunk a témával kapcsolatban.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Kommunikációs királynők: nők a TOP50-ből

Úgy tűnik, a marketinges és kommunikációs szakma igazán fekszik a nőknek, mivel huszonhárom hölgy képviselteti magát a Marketing&Media magazin idei TOP50-es listáján. A dobogón két hölgyet is találhatunk, a tavaly szintén második Bánhegyi Zsófia,...

Reklámpiac: szebb képet festenek az adatok

Az idei reklámköltési adatok sokkal szebb képet festenek, mint az egy évvel ezelőttiek. A 2020. tavaszi pánikot követően a hirdetők láthatóan megtanultak együtt élni a járványhelyzettel. Sok hirdetői szektornál még a 2019-es év hasonló...

Nem csökken a magyarok utazási kedve

A főszezon lezárultával sem csökken a magyarok utazási kedve – derül ki a Reacty Digital nyár végi felméréséből. Idén a hazai célpontok kerültek előtérbe, elsősorban pihenésre vágytak a nyaralni indulók és kocsival vágtak neki...

Egymásra talált a LifeMax és az Armadillo

Számos idős ember életét mentheti meg a LifeMax kis készüléke, amivel segítséget hívhatnak baj esetén. A szolgáltatás kapcsán az arculat kialakítása mellett a brand felépítése, a kampány tervezése és kivitelezése is a Római-parton található...

A Bátor Tábornak gyűjt a Fókusz Plusz

Adománygyűjtő különkiadással jelentkezik szeptember 18-án az RTL Klub Fókusz Plusz című műsora a Bátor Tábor 20 éves születésnapja alkalmából. Az élő adás két házigazdája Barabás Évi és Tokár Tamás lesz. A műsorban – melynek során...

Eredménytelen lett a gyöngyösi pályázat

A Budapest 105,9 MHz-es frekvencia pályázata hiánypótlással folytatódik, a gyöngyösi kisközösségi rádiós tender viszont eredménytelenül zárult. A Médiatanács a Budapest 105,9 MHz körzeti médiaszolgáltatási lehetőség közösségi jellegű használatára kiírt pályázati eljárásában a beérkezett egyedüli...

Ilyen lesz a megújult Budapesti Őszi Fesztivál

Több mint százötven programmal, harminc helyszínen várja a közönséget a Budapesti Őszi Fesztivál. A fővárosi rendezvény megújult formában valósul meg szeptember 26. és október 10. között. A fesztiválon a "Kik vagyunk mi, budapestiek?" kérdésre sűrű...

Jubilál a Magna Global Hungary

Idén 20 éves a Magna Global Hungary, az Interpublic Group of Companies (IPG) magyarországi ügynökségei 2001-ben alapították meg a céget, ami az IPG hazai médiavásárló szervezete. Az Interpublic a világ egyik legnagyobb ügynökségi csoportosulása. 1902-ben...

Taxis projektben a Positive Adamsky

A Főtaxi és a Budapest Taxi közösségi médiás csatornáinak kezelésére kapott megbízást a Positive Adamsky digital&social tagügynöksége. Budapest legrégebbi taxitársasága a márkaarculat fiatalítását tűzte ki célul.A Stelius Befektető Zrt. mindkét taxis tagvállalata, a Főtaxi...

Itt a legújabb TOP50, Szabó Béla vezeti a marketingesek rangsorát

A Marketing&Media magazin idei, a legsikeresebb hazai marketingszakembereket bemutató listáján szereplők több mint a harmada cserélődött 2020-hoz képest, nagyon sok esetben személyi változások mozgatták a Top 50 összetételét. Évről évre igazolódik, hogy messze nem...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Marketinges állócsillagok: akiknek bérelt helyük van

Az idei Top 50-ben szereplők 24 százaléka az eddigi összes rangsorban szerepelt. Ráadásul ennek a „kemény magnak” a többsége már a 2016-os első toplistánk összeállításakor is ugyanannál a cégnél és ugyanabban a pozícióban dolgozott,...

Kommunikációs királynők: nők a TOP50-ből

Úgy tűnik, a marketinges és kommunikációs szakma igazán fekszik a nőknek, mivel huszonhárom hölgy képviselteti magát a Marketing&Media magazin idei TOP50-es listáján. A dobogón két hölgyet is találhatunk, a tavaly szintén második Bánhegyi Zsófia,...

Reklámpiac: szebb képet festenek az adatok

Az idei reklámköltési adatok sokkal szebb képet festenek, mint az egy évvel ezelőttiek. A 2020. tavaszi pánikot követően a hirdetők láthatóan megtanultak együtt élni a járványhelyzettel. Sok hirdetői szektornál még a 2019-es év hasonló...

Nem csökken a magyarok utazási kedve

A főszezon lezárultával sem csökken a magyarok utazási kedve – derül ki a Reacty Digital nyár végi felméréséből. Idén a hazai célpontok kerültek előtérbe, elsősorban pihenésre vágytak a nyaralni indulók és kocsival vágtak neki...

Egymásra talált a LifeMax és az Armadillo

Számos idős ember életét mentheti meg a LifeMax kis készüléke, amivel segítséget hívhatnak baj esetén. A szolgáltatás kapcsán az arculat kialakítása mellett a brand felépítése, a kampány tervezése és kivitelezése is a Római-parton található...
- Hirdetés -

CMO

Szabó Béla

Növekvő stratégiai tudás

Szabó Béla Magyar Telekom, márka- és lakossági kommunikációs igazgató – Mire a legbüszkébb, ha 2020 márciusáig visszatekint? – Rengeteg mindenre: a purpose alapú működésünk és stratégiánk mind üzletileg, mind márkaépítés szempontjából kiemelkedően teljesített. Olyannyira, hogy több márkát...