- Hirdetés -

Fontos ügyért kampányol a Samsung

|

A Samsung a legújabb kampányában a közösségi média idealizált pillanatai és a való élet közötti különbségre hívja fel a figyelmet. Sokszor a valóság csak egy kis szeletét megmutató pillanatképekhez képest a felhasználók hétköznapjai merőben eltérőek lehetnek, ezért a Samsung mindenkit arra a buzdít, hogy tudatosítsa, hogy akár csak egy lépést hátra lépve, vagy kizoomolva, a kép nem olyan tökéletes, de mégis valódi és értékes lehet.

A vállalat az ünnepi időszak alatt különleges kisfilmekkel és aktivitásokkal hívja fel a figyelmet a tudatos tartalomfogyasztás fontosságára. A hazai felhasználók 83 százaléka naponta használ okostelefont, a járványhelyzet alatt pedig a megkérdezettek ötöde gyakrabban nyitotta meg a különböző közösségi oldalakat. Az itt látható világ azonban gyakran csak a valóság egy kiragadott szelete, ez pedig akár káros hatással is lehet a felhasználók önértékelésére. A Mélylevegő Projekt szakértői szerint az egyén önértékelését a külvilágból érkező visszajelzések, így a közösségi médiában kapott reakciók is alakítják. Az online megosztott, tökéletesnek tűnő pillanatokkal szemben a felhasználók úgy érezhetik, nem elég jók, ez pedig rontja az önértékelést. A kampány során véleményvezérek osztják meg a tartalmaik mögötti teljes képet, hogy ezzel is megmutassák, ők sem tökéletesek.

A Galaxy S21 készülékekben található optikai zoom ihlette a kezdeményezés témáját és a figyelemfelkeltő videókat is, amelyeken egy S21 alakú keret kerül a középpontba. A keretben a környezetükből kiragadott, tökéletes pillanatokban láthatók az egyes véleményvezérek, például hibátlan reggeli sminkben vagy egy szépen megkomponált jógapóz közben. A kereten kívül azonban látható, mi minden szükséges ahhoz, hogy ezek létrejöjjenek. A szakemberek szerint a közösségi médiában jellemzően az élet pozitív aspektusait, pillanatait osztjuk meg, a képek elkészülése körüli esetleg feszültség pedig nem jelenik meg. Emiatt a felhasználók torzított képet látnak egymásról, amelyek alapján úgy tűnhet, a másik sikeresebb és boldogabb, ez pedig kihat az önértékelésre.

A Zoomolj ki a valóságba! kampány weboldalán a felhasználók játékos keretek között tudhatnak meg többet a jelenségről és próbára tehetik magukat, felismerik-e a valódi és a beállított tartalmak közötti különbségeket. A teszt kitöltése után az érdeklődők elolvashatják a Mélylevegő Projekt csapatának elemzését és tippeket kaphatnak a tudatosabb tartalomfogyasztáshoz, hogy később is átlássanak a közösségi médiában megjelenő, sokszor megtévesztő tartalmakon. A szakértők írásából kiderül, mi rejlik a valóságból kiragadott, idealizált képek hátterében, és hogyan érdemes ezek alapján a saját életünkre gondolni.

Az egészségesebb közösségi médiás jelenléthez a szakemberek szerint hozzá tartozik a saját profil tudatosabb használata is, hogy minél többen olyannak mutassák magukat, amilyenek valójában, filterek vagy utólagos szerkesztés nélkül. Szintén fontos, hogy igyekezzünk pozitív tevékenységekre használni ezeket a platformokat, mint például kapcsolattartásra, mások támogatására pozitív kommentekkel és üzenetekkel, vagy inspirációkeresésre. „Ne felejtsük el, hogy sokan csak az életük igazán boldog pillanatait osztják meg. Nem tudhatjuk, mit éreznek egy átlagos napon, sőt, a különböző képszerkesztők miatt abban sem lehetünk biztosak, hogy amit látunk, az a valóságot tükrözi – tette hozzá a Mélylevegő Projekt csapata. – Igyekezzünk kritikusan szemlélni a tartalmakat és kevesebb időt tölteni ezeken a platformokon, a céltalan görgetés ugyanis a negatív érzéseket erősítheti bennünk!”

„Szerettük volna az ünnepi időszakban megmutatni a hazai felhasználóknak, hogy az élet nemcsak a közösségimédia-oldalakon, hanem leginkább azokon kívül zajlik. Fontos, hogy a saját életünket ne idealizált képekhez hasonlítsuk, ne ezekhez mérjük magunkat, hiszen valójában a teljes kép mindig más – mondta el Samu Zsófia, a Samsung Magyarország kommunikációs vezetője. – Töltsük ezeket a napokat a valódi életünkben, amely semmivel sem kevésbé érdekes vagy izgalmas, mint a közösségi média képei!”

Ezen a weboldalon a felhasználók kizoomolhatnak, és megismerhetik a teljes képet az impozáns tartalmak mögött.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ez a legfontosabb a munkavállalóknak a fizetés mellett

A világtörténelemben a Z-generáció a valaha élt legnépesebb generáció, egyes kutatások szerint pedig néhány év múlva a munkaerőpiac közel 30 százalékát teszik majd ki. Éppen ezért rendkívül fontos, hogy a munkáltatók megfelelően illesszék őket...

Nagyot nőne Európában a luxusszállodalánc

A Hyatt jelentős növekedést tervez a közép- és kelet-európai térségben a következő években, folytatva ezzel a márka lendületét a régióban. A tervek szerint 2027-ig öt új Hyatt Regency szálloda és üdülőhely nyílik Horvátországban, Albániában,...

Új zónát nyitott a repülőtéren a GreenGo

A GreenGo új repülőtéri zónájának megnyitása valós felhasználói igényekre reagál, hiszen egyre többen szeretnének közvetlen hozzáférést a budapesti légikikötőhöz, hogy gyorsan és kényelmesen érjék el járatukat, vagy hogy landolás után minél hamarabb autóba ülhessenek....

Advent első hétvégéje igazi művészeti csemegét kínál

Advent első hétvégéjén, november 29-december 1. között ingyenes programsorozattal várják a kortárs képzőművészetek kedvelőit. 2024-ben 31 galéria, műterem, kiállítótér és kulturális helyszín csatlakozott az ART WEEKEND BUDAPEST-hez (AWB), amelynek idei központi témája a mozgás,...

Megújult a Port

Letisztultabb dizájnnal, modern keresési funkciókkal jelentkezik Magyarország legismertebb kulturális programmagazinja, a Port. A közel 30 éves múlttal büszkélkedő site ettől a héttől még inkább felhasználóbarát formában köszönti olvasóit. A megújítás során figyelembe vették a...

Új sorozatokkal és sikerfilmekkel erősít a Direct Now

Merülj el az őszi hangulatban és fedezd fel a Direct Now app folyamatosan bővülő videótárának kínálatát! A hűvös estéken vadonatúj krimisorozatok és képernyő elé szegező sikerfilmek várnak rád. A klasszikus magyar filmek rajongói ezúttal...

Magyar focistáknak szurkolhatunk a hétvégén

Visszatérnek a magyar játékosok a pályára a klubcsapatuk színeiben - a hétvégén a Network4 öt bajnokságból közvetít magyar érdekeltségű meccseket. A Premier League-ben Szoboszlai Dominik és Kerkez Milos, a Championshipben Szűcs Kornél, a Bundesligában...

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

A jövőben máshogy vásárolunk majd az IKEA-ban

Innovatív és izgalmas megoldásokkal járul hozzá a vásárlói élmény forradalmasításához az IKEA. A soroksári áruház új CGI videójával a jövő IKEA-élményét mutatja be, mindezt szórakoztató és figyelemfelkeltő módon a legújabb technológiák segítségével. A futurisztikus...

Ez a legfontosabb a munkavállalóknak a fizetés mellett

A világtörténelemben a Z-generáció a valaha élt legnépesebb generáció, egyes kutatások szerint pedig néhány év múlva a munkaerőpiac közel 30 százalékát teszik majd ki. Éppen ezért rendkívül fontos, hogy a munkáltatók megfelelően illesszék őket...

Nagyot nőne Európában a luxusszállodalánc

A Hyatt jelentős növekedést tervez a közép- és kelet-európai térségben a következő években, folytatva ezzel a márka lendületét a régióban. A tervek szerint 2027-ig öt új Hyatt Regency szálloda és üdülőhely nyílik Horvátországban, Albániában,...

Új zónát nyitott a repülőtéren a GreenGo

A GreenGo új repülőtéri zónájának megnyitása valós felhasználói igényekre reagál, hiszen egyre többen szeretnének közvetlen hozzáférést a budapesti légikikötőhöz, hogy gyorsan és kényelmesen érjék el járatukat, vagy hogy landolás után minél hamarabb autóba ülhessenek....

Advent első hétvégéje igazi művészeti csemegét kínál

Advent első hétvégéjén, november 29-december 1. között ingyenes programsorozattal várják a kortárs képzőművészetek kedvelőit. 2024-ben 31 galéria, műterem, kiállítótér és kulturális helyszín csatlakozott az ART WEEKEND BUDAPEST-hez (AWB), amelynek idei központi témája a mozgás,...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...