- Hirdetés -

Fontos ügyért kampányol a Samsung

|

- Hirdetés -

A Samsung a legújabb kampányában a közösségi média idealizált pillanatai és a való élet közötti különbségre hívja fel a figyelmet. Sokszor a valóság csak egy kis szeletét megmutató pillanatképekhez képest a felhasználók hétköznapjai merőben eltérőek lehetnek, ezért a Samsung mindenkit arra a buzdít, hogy tudatosítsa, hogy akár csak egy lépést hátra lépve, vagy kizoomolva, a kép nem olyan tökéletes, de mégis valódi és értékes lehet.

A vállalat az ünnepi időszak alatt különleges kisfilmekkel és aktivitásokkal hívja fel a figyelmet a tudatos tartalomfogyasztás fontosságára. A hazai felhasználók 83 százaléka naponta használ okostelefont, a járványhelyzet alatt pedig a megkérdezettek ötöde gyakrabban nyitotta meg a különböző közösségi oldalakat. Az itt látható világ azonban gyakran csak a valóság egy kiragadott szelete, ez pedig akár káros hatással is lehet a felhasználók önértékelésére. A Mélylevegő Projekt szakértői szerint az egyén önértékelését a külvilágból érkező visszajelzések, így a közösségi médiában kapott reakciók is alakítják. Az online megosztott, tökéletesnek tűnő pillanatokkal szemben a felhasználók úgy érezhetik, nem elég jók, ez pedig rontja az önértékelést. A kampány során véleményvezérek osztják meg a tartalmaik mögötti teljes képet, hogy ezzel is megmutassák, ők sem tökéletesek.

A Galaxy S21 készülékekben található optikai zoom ihlette a kezdeményezés témáját és a figyelemfelkeltő videókat is, amelyeken egy S21 alakú keret kerül a középpontba. A keretben a környezetükből kiragadott, tökéletes pillanatokban láthatók az egyes véleményvezérek, például hibátlan reggeli sminkben vagy egy szépen megkomponált jógapóz közben. A kereten kívül azonban látható, mi minden szükséges ahhoz, hogy ezek létrejöjjenek. A szakemberek szerint a közösségi médiában jellemzően az élet pozitív aspektusait, pillanatait osztjuk meg, a képek elkészülése körüli esetleg feszültség pedig nem jelenik meg. Emiatt a felhasználók torzított képet látnak egymásról, amelyek alapján úgy tűnhet, a másik sikeresebb és boldogabb, ez pedig kihat az önértékelésre.

A Zoomolj ki a valóságba! kampány weboldalán a felhasználók játékos keretek között tudhatnak meg többet a jelenségről és próbára tehetik magukat, felismerik-e a valódi és a beállított tartalmak közötti különbségeket. A teszt kitöltése után az érdeklődők elolvashatják a Mélylevegő Projekt csapatának elemzését és tippeket kaphatnak a tudatosabb tartalomfogyasztáshoz, hogy később is átlássanak a közösségi médiában megjelenő, sokszor megtévesztő tartalmakon. A szakértők írásából kiderül, mi rejlik a valóságból kiragadott, idealizált képek hátterében, és hogyan érdemes ezek alapján a saját életünkre gondolni.

Az egészségesebb közösségi médiás jelenléthez a szakemberek szerint hozzá tartozik a saját profil tudatosabb használata is, hogy minél többen olyannak mutassák magukat, amilyenek valójában, filterek vagy utólagos szerkesztés nélkül. Szintén fontos, hogy igyekezzünk pozitív tevékenységekre használni ezeket a platformokat, mint például kapcsolattartásra, mások támogatására pozitív kommentekkel és üzenetekkel, vagy inspirációkeresésre. „Ne felejtsük el, hogy sokan csak az életük igazán boldog pillanatait osztják meg. Nem tudhatjuk, mit éreznek egy átlagos napon, sőt, a különböző képszerkesztők miatt abban sem lehetünk biztosak, hogy amit látunk, az a valóságot tükrözi – tette hozzá a Mélylevegő Projekt csapata. – Igyekezzünk kritikusan szemlélni a tartalmakat és kevesebb időt tölteni ezeken a platformokon, a céltalan görgetés ugyanis a negatív érzéseket erősítheti bennünk!”

„Szerettük volna az ünnepi időszakban megmutatni a hazai felhasználóknak, hogy az élet nemcsak a közösségimédia-oldalakon, hanem leginkább azokon kívül zajlik. Fontos, hogy a saját életünket ne idealizált képekhez hasonlítsuk, ne ezekhez mérjük magunkat, hiszen valójában a teljes kép mindig más – mondta el Samu Zsófia, a Samsung Magyarország kommunikációs vezetője. – Töltsük ezeket a napokat a valódi életünkben, amely semmivel sem kevésbé érdekes vagy izgalmas, mint a közösségi média képei!”

Ezen a weboldalon a felhasználók kizoomolhatnak, és megismerhetik a teljes képet az impozáns tartalmak mögött.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Startupokat támogat a Toyota

Kilenc döntősből öt nyertes vállalkozás került kiválasztásra a Toyota második Startup Accelerator programjában amelyek a ’Mobilitás mindenkinek’ és a ’Fenntarthatóság’ területén rukkoltak elő innovatív megoldásokkal. Az elmúlt hónapokban neves és sikeres vállalkozók és a...

Háromezer gyermeknek segített a Nők Lapja

Tavaly hívta életre Te is hős vagy! elnevezésű CSR-kezdeményezését a Central Médiacsoport. A jótékonysági projekt keretében a kiadó vezető magazinja, a Nők Lapja az olvasókkal közös gyűjtést szervezett hátrányos helyzetű gyermekek javára. A kampány...

Gyermekpszichiátriát támogat a Libri

Már él és fogadja a felajánlásokat az a link, amelyen keresztül a vásárlók 200 forinttal, vagy más, egyedi összeggel járulhatnak hozzá a Vadaskert Gyermek- és Ifjúságpszichiátriai Kórház és Szakambulancia munkájához. A segítség nem is...

Látványosan nőtt a házhoz szállítások száma

2021 az online kereskedelem és a házhoz szállításos rendelések robbanásszerű növekedésének éve volt. A pandémia harmadik hullámának hatására tavasszal 70 százalékkal több házhoz szállításos rendelés teljesült az azt megelőző két hónaphoz képest, a mesterséges...

Így vibereztünk 2021-ben

A magyarok összesen 230 millió hívást indítottak, 26 millió órát töltöttek beszélgetéssel és másodpercenként átlagosan 200 üzenetet küldtek a 2021-es évben – derül ki a Rakuten Viber felméréséből. Leggyakrabban a népszerű ünnepek alatt -...
Brand Safety laptop

Magyar fejlesztésű program segíti a látássérülteket

Látássérülteken segít egy szövegeket hangfájlokká konvertáló, magyar fejlesztésű program. A Dramatizált Elektronikus könyvszerkesztő és Hangoskönyv konvertáló (DEX) szoftver az Informatika a Látássérültekért Alapítvány legújabb innovációja. Az előző verzióhoz képest a mostani fejlesztés képes a...

Lemaradóban a hazai startup ökoszisztéma

Bár viszonylag jó éve volt tavaly a hazai startup ökoszisztémának, régiós összevetésben mégis egyre nagyobb lemaradásban vannak a magyar sikertörténetek – írja elemzésében a Startup Hungary. A szervezet idén ismét elkészíti jelentését a szektorról,...

Yettel. néven folytatja a Telenor

Március elsejétől Yettel Magyarország Zrt. - röviden Yettel – néven folytatja a Telenor Magyarország – jelentette be a távközlési cég. A változtatás az ügyfeleket nem érinti, de jön majd egy új applikáció, illetve az...

Márkaérték: élen az Apple, jön fel a TikTok

Az Apple a világ legértékesebb márkája továbbra is a Brand Finance Global 500 rangsora szerint, az Amazont és a Google-t megelőzve. A leggyorsabban növekvő márka a TikTok lett, egy év alatt 215 százalékkal bővült...

A marketing nem öncélú, nem a marketingeseknek szól

Wilheim Gábor, marketing igazgató, Dreher Sörgyárak Zrt. - A COVID-járvány nagy csapást mért a vendéglátóiparra, sokáig zárva voltak az éttermek, szórakozóhelyek, pubok. Hogyan éltétek meg ezt az időszakot a Drehernél, nagyon visszaesett a forgalom? - A...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jelentős átalakulás előtt a munka világa

Jelentős átalakulás indult el a munkavégzés terén az elmúlt években, ami idén tovább erősödik, alapvetően befolyásolva a vállalatok működését. Mivel a munkavégzés már nem helyhez kötött, a rendszereknek és a biztonsági megoldásoknak alkalmazkodniuk kell...

Startupokat támogat a Toyota

Kilenc döntősből öt nyertes vállalkozás került kiválasztásra a Toyota második Startup Accelerator programjában amelyek a ’Mobilitás mindenkinek’ és a ’Fenntarthatóság’ területén rukkoltak elő innovatív megoldásokkal. Az elmúlt hónapokban neves és sikeres vállalkozók és a...

Háromezer gyermeknek segített a Nők Lapja

Tavaly hívta életre Te is hős vagy! elnevezésű CSR-kezdeményezését a Central Médiacsoport. A jótékonysági projekt keretében a kiadó vezető magazinja, a Nők Lapja az olvasókkal közös gyűjtést szervezett hátrányos helyzetű gyermekek javára. A kampány...

Gyermekpszichiátriát támogat a Libri

Már él és fogadja a felajánlásokat az a link, amelyen keresztül a vásárlók 200 forinttal, vagy más, egyedi összeggel járulhatnak hozzá a Vadaskert Gyermek- és Ifjúságpszichiátriai Kórház és Szakambulancia munkájához. A segítség nem is...

Látványosan nőtt a házhoz szállítások száma

2021 az online kereskedelem és a házhoz szállításos rendelések robbanásszerű növekedésének éve volt. A pandémia harmadik hullámának hatására tavasszal 70 százalékkal több házhoz szállításos rendelés teljesült az azt megelőző két hónaphoz képest, a mesterséges...
- Hirdetés -

CMO

A marketing nem öncélú, nem a marketingeseknek szól

Wilheim Gábor, marketing igazgató, Dreher Sörgyárak Zrt. - A COVID-járvány nagy csapást mért a vendéglátóiparra, sokáig zárva voltak az éttermek, szórakozóhelyek, pubok. Hogyan éltétek meg ezt az időszakot a Drehernél, nagyon visszaesett a forgalom? - A...

Sokat számít a 30 éves jelenlétünk

Hársfalvi János, marketingvezető, Magyar Suzuki Zrt. - Nagyon nehéz év volt a tavalyi, a hazai piac csökkent is, közel 5 százalékkal. De a kis Suzuki elég nagyot ment. Elégedett vagy, vagy ennél is jobbra...

Fontos, hogy megmutassuk a pezsgő másik oldalát

Csomay András, marketing vezető, Törley Pezsgőpincészet   - Milyen évet zártok idén? - Ha ezt az évet jól le tudjuk hozni járványügyi szempontból, akkor nálunk a Törley Pezsgőpincészetben reményeink szerint vissza tudunk állni a COVID előtti időszakra....

A hitelesség egyre fontosabb

Sándor Gabriella, Libri-Bookline, marketing és kommunikációs igazgató fotó: Egyed Péter - A karácsony kiemelt időszaknak számít a könyvpiacon, az éves marketingbüdzsé mekkora részét költik el ilyenkor? - Az év utolsó három hónapja kereskedelmi és kommunikációs szempontból valóban...

Eljött a bátrak ideje

  Gál Judit, Danubius Hotels, marketing és kommunikációs igazgató   - Milyen év végére számítasz? Picit jobb lesz, mint a tavalyi hasonló időszak? - Össze sem hasonlíthatóak. A tavaly november olyan komoly szigorítást hozott, hogy fél évig...
- Hirdetés -

SzuperZöld

A legfenntarthatóbbak között a Schneider Electric

Ismét bekerült a legjobbak közé a Schneider Electric a Corporate Knights által évente összeállított, a legfenntarthatóbb módon működő vállalatokat felsoroló Global 100-as listán.A kanadai média- és kutatócég minden évben több mint 6900 vállalatot vizsgál...

Mesterséges intelligenciával segíti a vízgazdálkodást a Microsoft

A szennyvízkezelés során egy új Microsoft fejlesztés révén előre jelezhető a víz mennyiségének és ezzel a minőségének hirtelen megváltozása. A Microsoft mesterséges intelligenciát alkalmazó megoldását a hazai központú, biológiai víztisztító rendszereket fejlesztő Organica Water...

Fenntartható projektben az Airbus

Az Airbus szándéknyilatkozatot írt alá Csengtu városával és a Tarmac Aerosave vállalattal Kína első fenntartható, „életciklus” szolgáltatási központjának létrehozására. A megállapodás részeként a cégek a repülőgépek parkoltatása és tárolása mellett karbantartási, felújítási, átalakítási, szétbontási...

DATA

Negyven percnyi reklámot nézünk naponta

2021 negyedik negyedévében naponta átlagosan 5 óra 14 percet töltöttünk a tévékészülékek előtt: a nők közel 5 és fél órát, míg a férfiak az átlagnál 18 perccel kevesebbet – derül ki a Nielsen Közönségmérés...