- Hirdetés -

Fördős Zével érkeznek a SPAR új termékei

|

- Hirdetés -

Kevés idejük van a főzésre, kedvelik az egyszemélyes, előre csomagolt kiszereléseket, egészségtudatosak: ők az úgynevezett „kényelmi vásárlók”, akik számára a SPAR és a Street Kitchen csapata most az egytálételek új generációját kínálja a hazai üzletlánc polcain.

A SPAR megbízásából az Impetus Research nemrégiben átfogó kutatást készített a hazai vásárlói szokásokról. A felmérés elsődleges célja az volt, hogy feltérképezze az élelmiszervásárlási preferenciákat és igényeket. A főbb trendekre épülő szegmentáció előnye pedig éppen az, hogy képet ad az egyes „új” vásárlói csoportok elvárásairól és viselkedéséről, mellyel hozzájárul a SPAR fejlesztési irányaihoz. A kutatás fókuszába az úgynevezett „kényelmi vásárlók” csoportja került: a kényelmi fogyasztók olyan fiatalok, akik számára a szabadidő elsődleges fontosságú. Nem tudnak és nem is akarnak főzni, tökéletesen elégedettek a készételekkel, sőt sokszor inkább a bolti ízeket preferálják a házi koszttal szemben. De mindez nem jelenti azt, hogy „bármit” megennének, sőt! Az elkészült elemzésből többek között kiderül: e vásárlói szegmens tagjai ügyelnek az egészséges életmódot támogató összetevőkre és a környezeti szempontokra is.

„Mi a SPAR-nál a különböző igényű vásárlók minőségi kiszolgálását tartjuk szem előtt, s a széles, a speciális fogyasztói elvárásoknak is megfelelő, és folyamatosan bővülő termékválasztékunkban hangsúlyos szerepet kapnak a friss, kényelmi, egészségtudatos élelmiszerek. Az általunk megrendelt felmérés szerint a SPAR Magyarország minden ötödik vásárlója a kényelmi fogyasztók köréből kerül ki, akiknek közel fele egészségtudatos, harmaduk a digitalizációra fogékony, vagyis vásárlásai során gyakran az interneten rendel. Fontosak számukra a friss termékek, s előnyben részesítik a hazai beszállítók, termelők által jegyzett kínálatot. Kifejezetten elvárják – a megkérdezettek nyolcvan százaléka –, hogy a kényelmi termékek akár egyszemélyes kiszerelésben is elérhetők legyenek: mindezeket az elvárásokat az új termékcsoporttal maximálisan teljesítjük” – mondta Maczelka Márk, a SPAR Magyarország kommunikációs vezetője.

Nemzetközi ízek melegen és hidegen

A kutatásból kiderült az is, hogy a koronavírus világjárvány, illetve a szomszédunkban zajló háború okozta gazdasági nehézségek ellenére a vásárlók felénél nem tapasztalni változást az élelmiszer-vásárlás terén az elmúlt néhány évben, legalábbis ami a megvásárolt mennyiséget illeti, sőt, a megkérdezettek egyharmada több terméket vásárol most, mint pár évvel ezelőtt. Erre a kutatásra alapozva bővítette úgynevezett convenience-palettáját a SPAR. Ehhez olyan partnert nyert meg a cégcsoport, aki a hazai gasztronómiában letette a névjegyét igényes, mégis gyorsan és könnyen elkészíthető, hazai alapanyagokra épülő ételkreációival. Ő pedig nem más, mint Fördős Zé magyar televíziós műsorvezető, a Konyhafőnök című népszerű főzőműsor állandó műsorvezetője és egyben zsűritagja is, aki a Street Kitchen egyik alapító arca. Ez utóbbi vállalkozással a SPAR ez év eleje óta szorosan együttműködik, részben így születtek meg azok az ételek, amelyek megfelelnek a kényelmi fogyasztók elvárásainak, táplálóak, ízletesek, és könnyedén kiváltható velük egy-egy étkezés, legyen szó munkahelyi ebédről vagy épp egy otthoni vacsoráról.

„A saláták ötlete már régen körvonalazódott bennünk. A Street Kitchennél a megúszósság hívei vagyunk, ha főzésről van szó, éppen ezért ajánlunk sok egyszerű receptet az olvasóinknak. De mi is tudjuk, hogy nem minden nap fér bele, hogy az ember összedobjon magának valamit vacsira, így a salátareceptek kitalálásánál figyelembe vettünk minden igényt, kedvezni akartunk a húsevőknek, a vegáknak és azoknak is, akik odafigyelnek arra, mit esznek. Sőt, az is szempont volt, hogy ne csak egy-egy ebédet váltsunk ki velük, hanem legyen köztük olyan is, ami akár köretként is használható egy laza, gyorsan összedobható húsétel mellé. A SPAR-ral közösen így öt olyan kényelmi kaját fejlesztettünk ki, amikkel tényleg jól lehet lakni, a szuperpastától a bulguron át a rizstésztasalátáig!” – mondta Fördős Zé.

Íme az új termékpaletta

Bulgursaláta fetával és fokhagymás parajjal (bulgur, feta sajt, bébi spenót, aszalt paradicsom)

Csirkés tabbouleh (bulgur, petrezselyemzöld, csicseriborsó, csirkehús)

Ázsiai rizstésztasaláta (rizstészta, sárgarépa, fejeskáposzta, póréhagyma, földimogyoró)

Görög tésztasaláta (kagylótészta, lilahagyma, olívabogyó)

Zé szuperpasta salátája (fusili tészta, vörös pesto, lilahagyma, csirkehús)

A fenti ételek nem mikrózható tálcákban kerülnek forgalomba. Ám egy tányérra áttéve, és úgy megmelegítve a gusztusos tálalás is megoldható, ami fontos eleme a kulturált étkezésnek, akkor is, ha csak egy gyors ebédre van időnk. Ráadásul ezeket az ételeket úgy alkotta meg a SPAR és a Street Kitchen csapata, hogy melegen és hidegen fogyasztva egyaránt jó ízélményt nyújtsanak.

A SPAR piaci sikereit az teszi lehetővé, hogy folyamatosan kutatja az állandóan változó fogyasztói igényeket és elvárásokat, termékfejlesztéseivel pedig kiszolgálja azokat. Ezek közé tartoznak ezen convenience termékek is, melyek 2022. szeptember 8-tól érhetőek el a SPAR Extra kínálattal rendelkező üzleteiben (Bulgur saláta, Görög tésztasaláta, Szuperpasta saláta) és az INTERSPAR-okban (a teljes termékpaletta).

Fotó: spar.hu

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Kiáll a nők mellett a Maltesers

Az ínycsiklandó csokoládégolyóiról híres Maltesers márka idén is megújítja elkötelezettségét a nők támogatására. Büszkén áll azon törekvések előterében, melyek célja a nők társadalmi helyzetének javítása és erősítése. Évek óta kiáll a nők hangjának nemzetközi...

Újra a hazai utakat járják a Google autói

A Google Utcakép autói idén tavasszal újra visszatérnek a magyar utakra. A következő hónapokban az ország számos pontját érintik majd, hogy frissítsék a városok, utak és autópályák nézetét a Google Térképen. A Google Utcaképnek köszönhetően...

Cannes – animációs filmstúdió kap tiszteletbeli Arany Pálma-díjat

Tiszteletbeli Arany Pálma-díjat kap az Oscar-díjas japán animációs filmrendező, forgatókönyvíró Hajao Mijazaki által alapított Ghibli amimációs filmstúdió a 77. Cannes-i Nemzetközi Filmfesztiválon májusban. A japán rendező az 1979-ben bemutatott Cagliostro vára című egészestés animációs filmmel...

Digitalizáció: nincs érdemi változás a kkv-szektorban

A Digiméter idén már negyedik alkalommal mérte fel a hazai kis- és középvállalkozások (kkv-k) digitalizációjának szintjét. A főindex értéke százas skálán mérve 40 lett – ugyanez az érték 2020-ban és 2021-ben is 40 volt,...

5G-s újdonságok Barcelonából és videós trendek a BrandManiában

Elrajtol ma az RTL-en a BrandMania 24. évada, a 314. adásban az 5G-s fejlesztések kerülnek terítékre. A stáb Barcelonában, az MWC-n járt utána, hogy hol tartunk most és mit hoz a jövő a mobilhálózatok...

Közel félmilliárd forintnyi támogatást osztanak ki

A testület döntései nyomán az MTVA az idei év első negyedévében 4, a Médiatanács által meghirdetett pályázati eljárásban 82 támogatási szerződést kötött, melyeknek köszönhetően összesen 473 694 208 forintot oszt szét a nyertes pályázók...

Különleges bankkártyák a párizsi olimpia alkalmából

Mostantól a párizsi olimpiai játékok szellemiségét megidéző, egyedi Visa bankkártyákat igényelhetnek az MBH Bank ügyfelei, és nagyszabású, a két vállalat által támogatott kvízjáték kezdődik, amelynek győztesei párizsi utazást és olimpiai belépőt nyerhetnek. A kezdeményezés...

Új trendek a használtautó-piacon

A 2023-as év konszolidációt hozott a használtautó-piacon, de a recesszió és az infláció szele érezhető a szegmensben. A vásárlók tudatosabbak, a bizalmatlanság viszont továbbra is erős és gyakran indokolt. A COVID-időszak kezdetben érthető módon...

Tovább erősödött a BioTechUSA

Emelkedő pályán maradt a nehéz gazdasági környezetben is a BioTechUSA-cégcsoport, amely tavaly az egy évvel korábbi rekordév magas bázisához képest is csaknem 15 százalékkal, 90,49 milliárd forintra növelte az árbevételét. Közel 5 milliárd forintot...

Újabb változás az eMAG-on

Kerti bolt néven az eMAG új, bolt a boltban online koncepcióját indította útjára a webáruházában, amely mintegy 100 ezer-féle kertészeti terméket kínál, és kényelmesebb böngészési élményt nyújt e kategória termékei között. Értékesítési statisztikái szerint...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jelentős változások a HVG-nél

Távozik a hvg.hu felelős szerkesztője, Nagy Iván Zsolt, illetve Windisch Judit és Rovó Attila rovatvezetők is elhagyják a portált, a szerkesztőségtől elköszönők között van Dezső András is. A HVG vezetősége a napokban döntött a...

Kiáll a nők mellett a Maltesers

Az ínycsiklandó csokoládégolyóiról híres Maltesers márka idén is megújítja elkötelezettségét a nők támogatására. Büszkén áll azon törekvések előterében, melyek célja a nők társadalmi helyzetének javítása és erősítése. Évek óta kiáll a nők hangjának nemzetközi...

Újra a hazai utakat járják a Google autói

A Google Utcakép autói idén tavasszal újra visszatérnek a magyar utakra. A következő hónapokban az ország számos pontját érintik majd, hogy frissítsék a városok, utak és autópályák nézetét a Google Térképen. A Google Utcaképnek köszönhetően...

Cannes – animációs filmstúdió kap tiszteletbeli Arany Pálma-díjat

Tiszteletbeli Arany Pálma-díjat kap az Oscar-díjas japán animációs filmrendező, forgatókönyvíró Hajao Mijazaki által alapított Ghibli amimációs filmstúdió a 77. Cannes-i Nemzetközi Filmfesztiválon májusban. A japán rendező az 1979-ben bemutatott Cagliostro vára című egészestés animációs filmmel...

Digitalizáció: nincs érdemi változás a kkv-szektorban

A Digiméter idén már negyedik alkalommal mérte fel a hazai kis- és középvállalkozások (kkv-k) digitalizációjának szintjét. A főindex értéke százas skálán mérve 40 lett – ugyanez az érték 2020-ban és 2021-ben is 40 volt,...

Don't Miss

Elképesztő támogatást nyújthat a család – interjú Holló Mártával

Kihívásokat hozhat egy karrierútban a gyerekvállalás, a női szerepek mindennapos megoldása, ebben elképesztő támogatást nyújthat a család, ahogy nálam is történt – mondta el a Marketing&Media magazinnak Holló Márta. A Magyar Telekom vállalati kommunikációs...

Lakatos Zsófia: Soha nem bántam meg, hogy édesanyákat alkalmaztam

Hosszú távon nem lehet sikeres az a cég, amely elveszíti a női energiát és attitűdöt - véli Lakatos Zsófia. Az Emerald PR tulajdonos-ügyvezetője a Marketing&Media magazinnak adott interjúban beszélt arról, hogy mekkora kihívást jelent...

Liptay Gabriella: Nem érdemes „csak” karrierben gondolkozni

Talán nem is érdemes „csak” karrierben gondolkozni, sokkal inkább a kiegyensúlyozott, értelmes célok által meghatározott felelős élet vagy életvezetés lehet a megoldás – véli Liptay Gabriella. A KPMG in Hungary marketing- és kommunikációs igazgatója...

Elképesztő energiákat kell mozgósítanom – interjú Hámori Barbarával

Hiszek abban, hogy férfiak és nők együtt és közösen tudják a legtöbbet kihozni egy adott projektből, ahogy nekünk is szükségünk van az ő férfi energiáikra, másképp gondolkodásukra, úgy nélkülünk nők nélkül egyenesen megállna az...

Csobot Adél: Boldogan forgatnék egy jó napi sorozatban

Amit leginkább a szemem előtt tartok, hogy mindig önazonos legyek – vallja az influenszerkedés kapcsán Csobot Adél. Az mmonline.hu-nak adott interjúban a tavalyi évből a Sztárbox műsorvezetését és egy autentikus tangó-estben való közreműködését emelte...