- Hirdetés -

Forradalmi újítás a műanyag újrahasznosítására

|

- Hirdetés -

A Procter & Gamble elkötelezett a fenntarthatóság és a technológiai fejlődés mellett, mindez erőteljes befolyással bír globális partnerségeinek kialakításában is. Az idei Világgazdasági Fórum panelbeszélgetésein bemutatták többek között együttműködésüket a PureCycleTM újrahasznosítási rendszerrel, saját fejlesztésű iMFLUX technológiájukat, amely forradalmasítja a műanyag fröccsöntést, valamint törekvéseiket a zöld hidrogén közlekedésben történő felhasználásának elősegítésére.

A PureCycleTM technológia egyedülálló tisztítási folyamata révén forradalmasítja az újrahasznosított polipropilént megújuló erőforrássá. A technológia kémiai reakció nélküli tisztítási eljárást alkalmaz, hogy újszerű újrahasznosított műanyagot hozzon létre. Leegyszerűsítve úgy működik, mint egy molekuláris mosógép, amely képes megszabadítani a régi műanyagokat minden szennyeződéstől, szagtól, adalékanyagtól, színtől vagy címkétől, és a műanyagot átlátszó és ultratiszta újrahasznosított műanyaggá alakítja, amely kész a korlátlan további felhasználásra.

A korábbi műanyag újrahasznosítási technológiáktól eltérően a PureCycleTM alkalmazása nem gyengébb minőségű újrahasznosított, ún. ’szürke’ műanyagot eredményez, hanem a szűz műanyaghoz nagyon hasonló anyagot. Emellett a kezdeti életciklus-elemzés becslése szerint a PureCycleTM folyamata kevesebb energiát használ fel a meglévő hulladék újrahasznosítására, mint amennyi az első használatú műanyag előállításához szükséges.

Alexandra Keith, a P&G Beauty vezérigazgatója örömét fejezte ki a Világgazdasági Fórumon a PureCycleTM együttműködés kapcsán, és megerősítette, hogy a technológiát 2024-től további régiókra is kiterjesztik.

iMFLUX – megreformálja a műanyag fröccsöntés jövőjét

Az iMFLUX vállalkozás a Procter & Gamble 100%-os tulajdonában lévő leányvállalata. Az innovatív iMFLUX rendszer autonóm fröccsöntési technológiájának köszönhetően bármilyen formát és termékrészt képes megtervezni és legyártani. Az iMFLUX technológia alacsony állandó nyomáson működik, és bármilyen fröccsöntő géppel, műanyag formával vagy anyaggal használható, már működő gépekhez kapcsolva is. Alkalmazásakor kevesebb energiát használnak fel, és kisebb gépekre, kisebb műanyag térfogatra van szükség a gyártáshoz. Az iMFLUX bármilyen viszkozitású anyaghoz alkalmazkodik, és gyakorlatilag bármivé formázható, amire a gyártónak szüksége van a termék csomagolásához.

Ez az új technológia lehetővé teszi, hogy jobb minőségű csomagolást állítsanak elő alacsonyabb költséggel és fenntarthatóbban, mint korábban.

Zöld hidrogén – fenntartható jövő a fosszilis tüzelőanyagok helyettesítésére

A Procter & Gamble egyik kiemelt környezetvédelmi törekvése a kibocsátás fokozatos csökkentése. A zöld hidrogént sok szakértő a jövő üzemanyagának tekinti, amely részben vagy teljesen felváltja a fosszilis tüzelőanyagokat (olaj, földgáz és szén). A P&G jelenleg a zöld hidrogén közlekedésben történő felhasználását teszteli, és amint a technológia lehetővé teszi, teljesen átáll a használatára.

A modern technológiák alkalmazása mellett a P&G az ellátási lánc hatékonyságának javítására is törekszik, és többek között mesterséges intelligencia segítségével tervezi a szállítmányozás hatékonyságának optimalizálását, nem versenytársak részére elérhetővé teszi a kamionok szállítási kapacitását, adott útvonalakon.

Fenntarthatósági jelentés 2022

A környezeti fenntarthatóság a vállalat alapvető üzletviteli eleme. Kiemelt célja, hogy 2040-ig nulla üvegházhatásúgáz-kibocsátást érjen el működésében és teljes ellátási láncában, a nyersanyagoktól a kiskereskedőkig. Továbbra is törekszik a Scope 1. és 2. ÜHG-kibocsátások csökkentésére, valamint a megújuló villamos energia vásárlásának felgyorsítására. A 2022-es környezeti fenntarthatósági jelentés szerint a vállalat tavaly 57 %-os kibocsátáscsökkenést ért el, és Európában 100 %-ban megújuló energiát használ. Magyarországi gyártóüzemei 2019 óta (Gyöngyösön és Csömörön) 100%-ban megújuló forrásból származó elektromos áramot használnak és megfelelnek a zero waste minősítésnek.

A vállalat azon célja, hogy 2030-ig minden termékük csomagolása 100 %-ban újrahasznosítható vagy újrafelhasználható legyen, tavaly 79 %-ban valósult meg.

VERSO VITA™ védjegy

A P&G azon dolgozik, hogy több újrahasznosított műanyagot építsen be csomagolásaiba, hogy csökkentse a szűz műanyagtól való függőséget, és biztosítsa a meglévő anyagok jobb felhasználását. Az újrahasznosított műanyag minősége azonban nem mindig felel meg a minőségre és a termékvédelemre vonatkozó magas anyagi előírásoknak, ezért a vállalat K+F részlege olyan eljárást dolgozott ki, amellyel drasztikusan javítható az újrahasznosított polipropilén (PP) műanyagok minősége. Ez a műanyag gyantafajta a csomagolásukban használt műanyagnak nagyjából 20%-át teszi ki, és jelentősen növelheti az újrahasznosított anyagok felhasználását. Szabadalmaztatott eljárásuk, a VersoVita™ eltávolítja a műanyag közel minden tökéletlenségét, és visszaadja a szinte szűz minőséget.

Új termékek papírcsomagolásban

A Gillette és a Venus újratölthető borotvacsomagokat műanyagmentes, újrahasznosítható papírdobozra cseréli, amely legalább 50%-ban újrahasznosított anyagokból és Forest Stewardship Council™ (FSC) tanúsítvánnyal rendelkező papírból készül. Ez a fenntarthatóbb csomagolás a P&G minden régiójában elérhető világszerte. Becsléseik szerint ez a változás évente több mint 85 millió kulacsnak megfelelő műanyagot takarít meg (az észak-amerikai és egyes európai piacok 2020-as értékesítési volumene alapján).

 

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Kitalálja, melyik a legkeresettebb szakma Magyarországon?

Több mint 150 kiállító négyezer állásajánlata közül válogathattak a hallgatók a tavaszi Műegyetemi Állásbörzén, ahol ismételten a villamosmérnökök iránt volt a legnagyobb kereslet. A K épületben a szakértői tanácsadás kapott új köntöst, a Q...

Nyugatra vándorolnak a magyarok

2011 és 2022 között valamivel több mint 200 ezerrel nőtt a magyar lakóingatlan állomány és a nyugatra tartás volt a magyarok otthonkeresésének jellemző iránya – ezt mutatják a legutóbbi népszámlálás már nyilvánosságra került eredményei....

Izgalmas hétvége elé néznek a focirajongók

Érkezik a Der Klassiker az ARENA4 és a NET4+ SPORT műsorára: a sportcsatorna helyszíni tudósítással készül minden idők egyik legjobban várt Bayern München – Borussia Dortmund mérkőzésére. A Bundesliga két örök riválisának találkozóit mindig...

A hulladékmentességért kampányolnak

Az ENSZ Környezetvédelmi Programja (UNEP) március 30-át a Nemzetközi Hulladékmegelőzési Világnappá nyilvánította, amelyet 2023-tól évente tartanak meg. A Humusz Szövetség üdvözli a döntést, és továbbra is kiemelten kezeli a nulla hulladék szemlélet kialakítását. Annak...

Egész évben jelen vagyunk

Semmilyen más médiummal nem tudunk olyan gyorsan jelentős hatást elérni, mint a televízióval – véli Tüskés Henrietta. A Bayer country group headje (Magyarország, Szlovákia, Csehország) hangsúlyozta azt is, idén a gasztroenterológia kiemelt szerepet kap...

Már filmes előzetest is készít az MI

A Holnap Budapestje címmel jelent meg az első film teaser Magyarországon, amit szinte teljes egészében a mesterséges intelligencia (MI) készített. A disztópia hét soros szinopszisát a Chat GPT írta, képi világát pedig a Midjourney...

Tovább spórolnának a rezsin a magyarok

A magyar háztartások 40 százaléka tervez energiatakarékossági beruházásokat, azonban a zöld szempontok előtt egyértelműen a spórolás a cél. A tervek megvalósulását hátráltatja, hogy a többségnek mintegy 200 ezer forint hiányzik havi szinten a családi...

Díjat kapott A Király, Schell Judit és Majka is

A Dancing with the Stars lett a legjobb nagyszabású showműsor, Lékai-Kiss Ramóna a legjobb női műsorvezető, Schell Judit a legjobb színésznő, Majka pedig a legjobb zsűritag a tavalyi tévés produkciókban. Tegnap este rendezték meg...

Döntőbe jutott az Uniomedia alapítóinak kampánya

Az ázsiai PR Awards2023 döntőjébe került az Uniomedia szingapúri testvércégének, a Rothman Asia-nak tőzsdei kommunikációs kampánya. A Pegasus Asia az első SPAC (a tőzsdei befektetőktől akvizíciós célokra tőkét gyűjtő) részvénykibocsátás volt a szingapúri tőzsdén...

Új ügyféllel erősít a Twincom

Idén tavasztól a Twincom PR Consultancy-val dolgozik a cseh hátterű Tesla okosotthon márka, amely közvetlen felkérés útján választotta az ügynökséget. Mostantól ők végzik a Csehországban már piacvezető brand hazai kommunikációs aktivitásait.Az okosotthon készülékek előretörése...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Tajvanon is szeretik a magyar borokat

Az elmúlt években a Chifu Wine folyamatosan növelte szerepét Tajvan borpiacán, és már a legismertebb és legmegbízhatóbb magyar bor importőrként és disztributorként tartják számon. A vállalat az évek során kiépített erős szakmai kapcsolatainak köszönhetően...

Kitalálja, melyik a legkeresettebb szakma Magyarországon?

Több mint 150 kiállító négyezer állásajánlata közül válogathattak a hallgatók a tavaszi Műegyetemi Állásbörzén, ahol ismételten a villamosmérnökök iránt volt a legnagyobb kereslet. A K épületben a szakértői tanácsadás kapott új köntöst, a Q...

Nyugatra vándorolnak a magyarok

2011 és 2022 között valamivel több mint 200 ezerrel nőtt a magyar lakóingatlan állomány és a nyugatra tartás volt a magyarok otthonkeresésének jellemző iránya – ezt mutatják a legutóbbi népszámlálás már nyilvánosságra került eredményei....

Izgalmas hétvége elé néznek a focirajongók

Érkezik a Der Klassiker az ARENA4 és a NET4+ SPORT műsorára: a sportcsatorna helyszíni tudósítással készül minden idők egyik legjobban várt Bayern München – Borussia Dortmund mérkőzésére. A Bundesliga két örök riválisának találkozóit mindig...

A hulladékmentességért kampányolnak

Az ENSZ Környezetvédelmi Programja (UNEP) március 30-át a Nemzetközi Hulladékmegelőzési Világnappá nyilvánította, amelyet 2023-tól évente tartanak meg. A Humusz Szövetség üdvözli a döntést, és továbbra is kiemelten kezeli a nulla hulladék szemlélet kialakítását. Annak...

Podcast

Az e-kereskedelem nem elvesz, hanem átalakít és kiegészít

Ha nincs COVID, és nem beteg az ember annyira, hogy ne tudjon kimozdulni otthonról, milyen ingerküszöböt kell elérni ahhoz, hogy valaki automatikusan online akarjon vásárolni? Létezik-e tipikus online vásárló és miért jellemző ránk annyira...

A legfontosabb a brandhez való lojalitás építése

Vajon mik a közös pontok egy lapkiadó és egy kereskedelmi cég munkájában és hogyan alakultak a média- és tartalomfogyasztási, valamint vásárlási szokások az elmúlt években? Varga Anita, a Rossmann Magyarország marketingvezetője és Kovács Tibor,...

Húsz éve nem ilyen volt a vendéglátás

„Már a pandémia előtt is, azt követően pedig kifejezetten erős volt a munkaerőhiány”, ezt a problémát orvosolandó hozta létre Birizdó Ádám és Sebestyén Ádám a Giggle.hu-t. A Business Lounge január 31-ei adásában az alkalmi...

Don't Miss

Egész évben jelen vagyunk

Semmilyen más médiummal nem tudunk olyan gyorsan jelentős hatást elérni, mint a televízióval – véli Tüskés Henrietta. A Bayer country group headje (Magyarország, Szlovákia, Csehország) hangsúlyozta azt is, idén a gasztroenterológia kiemelt szerepet kap...

Gördülékenyebben mennek a dolgok

Németországból érkezett az évi 50 milliárd forintos nettó árbevételt megközelítő CETIN Hungary élére Kübler-Andrási Judit, aki olyan magától értetődően beszél nemrég megszerzett vezérigazgatói pozíciójáról, mintha a világ legtermészetesebb dolga lenne, hogy nők nagy technológiai...

Közösségi királyok és királynők

A hazai piacon nagyjából egymillió körüli az üvegplafon, ami körül megáll a rajongótábor bővülése, és aki még nem tart itt, annak van lehetősége a növekedésre – nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak Bradács András, a Front...

„Az erős márka kapcsolatban van a kimagasló üzleti teljesítménnyel” – interjú Szabó Melindával

Szabó Melinda, a Deutsche Telekom Signature CEO díjas Senior Vice President-je felfedte előttünk többek között a vállalat különböző marketingdöntései és kreatív nézetei mögött meghúzódó okokat is. Válaszai kapcsán nem csupán egy sikeres és innovatív...

Átalakuló lapkészítési elvek

Az átalakuló lapkészítési elvekről, a sztárhírek kiválasztásáról is beszélt Kolossváry Balázs a Marketing&Mediának adott interjúban. A Blikk és blikk.hu főszerkesztője szerint az Instagram és YouTube sztárok netes követői akkor sem vásárolnak print lapot, ha...
- Hirdetés -

SzuperZöld

A hulladékmentességért kampányolnak

Az ENSZ Környezetvédelmi Programja (UNEP) március 30-át a Nemzetközi Hulladékmegelőzési Világnappá nyilvánította, amelyet 2023-tól évente tartanak meg. A Humusz Szövetség üdvözli a döntést, és továbbra is kiemelten kezeli a nulla hulladék szemlélet kialakítását. Annak...

Több tízezer fát ültetnének 2023-ban

A 10 millió Fa közössége három és fél év alatt Magyarország szerte közel kétszázezer fát és több mint negyvenezer cserjét ültetett el. Céljuk 2023-ra, hogy az adó 1 százalékából és más adományokból befolyó hozzájárulások...

Ezért is drágulnak az élelmiszerek

Nem a klímaváltozás jelenti az egyedüli kihívást a növénytermesztés számára: Az input- és üzemanyag árak az egekben, csökken a jövedelmezőség. Ráadásul egyre gyakoribb a fagyás, jégverés, hirtelen váltakozó hideg- és hőhullámok, vagy épp a...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....