- Hirdetés -

Forradalmi változások előtt áll a gyógyszerpiac

|

- Hirdetés -

A regeneratív orvosi eljárások, mint az őssejt-terápia és a génterápia a következő években feje tetejére állítják majd a piacot. Ennek ellenére a nagy gyógyszergyártó cégek feltűnően nem törődnek a változásokkal, mellyel azt kockáztatják, hogy a piac jelentős részétől eleshetnek. Többek között ezek a főbb megállapításai a Roland Berger legújabb, „Regeneratív orvoslás – A terápiás készítmények következő generációja felforgatja gyógyszerpiacot” című tanulmányának.

Az olyan innovatív kezelések, mint az őssejt-, vagy a génterápia képesek lehetnek teljes mértékben meggyógyítani a betegeket ahelyett, hogy csak kezelnék őket. A gyógyszeripar ugyanis arra az üzleti modellre épül, hogy a hagyományos módon a gyógyíthatatlannak tűnő betegségeket is gyógyszerekkel próbálják kezelni. Ezzel szemben a regeneratív terápiákat speciális klinikákon és kísérletekre alapozva dolgozták ki. A forradalmi változás jelei a betegek részéről is érzékelhetőek, hiszen az igénybe vett gyógymódok fókusza az éveken át tartó gyógyszeres kezelések felől kezd eltolódni a végleges gyógyulást ígérő eljárások irányába.

Az innovatív eljárások még kevés helyen érhetők el, mert ezek a terápiák teljesen más készségeket és technológiákat igényelnek, mint a gyógyszeres kezelések, illetve elfogadásukhoz egy bizonyos fajta szemléletváltásra is szükség van az orvosok és a betegek körében egyaránt. Ezzel együtt a regeneratív orvoslás piaca gyorsan növekszik – az előrejelzések szerint a jövőben évente 33 százalékos növekedés prognosztizálható az iparágban – ami azt jelenti, hogy a jelenlegi 20 milliárd eurós piac 2025-re 130 milliárd euróra növekedhet. Ennek ellenére a nagy gyógyszergyártó cégek feltűnően nem kívánnak foglalkozni az új eljárásokkal, mellyel azt kockáztatják, hogy a piac egy jelentős részétől eleshetnek. „A regeneratív orvoslásban megvan az a potenciál, hogy feje tetejére állítsa az egészségügyi szektort az olyan szereplőkkel együtt, mint az egészségbiztosítók, a kórházak és a gyógyszercégek” – mondta Schannen Frigyes, a Roland Berger magyarországi ügyvezetője. „A regeneratív gyógyászat az elkövetkezendő években leginkább a gyógyszerpiacot fogja átalakítani.”

Már új szereplők is feltűntek a piacon

Könnyen lehet, hogy a nagy gyógyszercégek nem lesznek képesek integrálni jelenlegi működésükbe az olyan új eljárásokat, mint az őssejt-terápia vagy a génterápia. Elképzelhető, hogy másfajta gondolkodásmódra vagy egy új üzleti modellre van szükség ahhoz, hogy az ilyen összetett termékekből profitot lehessen generálni.

Emiatt több új szereplő is feltűnt a piacon. A medtech, azaz a gyógyászati technológiával foglalkozó vállalatok közül többen már egy lépéssel a gyógyszeróriások előtt járnak. Mi több, a medtech iparág nagyobb nyereségességet érhetnek el a regeneratív gyógyászati eljárásokból, ugyanis ezek a vállalatok nem függnek egy terméktől, hanem széles termékkínálatot építenek fel. A medtech szereplők már most jelentkeznek fogyasztó specifikus és az egyéni igényekre reflektáló megoldásokkal, sőt legtöbbjük partneri együttműködésben van a regeneratív gyógyászat szereplőivel.

A nemzetközi gyógyszercégek eddig sem voltak túl aktívak a regeneratív gyógyászatban: az őssejt-, és génterápiák klinikai tesztelési fázisának több mint 80%-a biotechnológiai cégek kezében van. „A nagy gyógyszercégek nem csak azt kockáztatják, hogy ezek az új eljárások csökkenteni fogják az értékesítési bevételüket, hanem azt is, hogy egy feltörekvő üzletágban a partvonalra szorulnak” – mondta Schannen Frigyes, aki azt is javasolja a gyógyszercégeknek, hogy vizsgálják felül és tervezzék újra a jövőbeli üzleti modelljeiket. „A nagy gyógyszercégek jelenlegi ipari méretű gyártási és ellátásilánc-modellje nem kompatibilis az újonnan érkező terápiákkal.”.

Mivel a regeneratív gyógyászati eljárásokat a betegekre kell szabni, a kórházi környezetben elvégzett helyi kezelések továbbra is szükségesek lesznek. Ez azt jelenti, hogy az értékteremtés nagy része nem kerül ki a kórház falain kívülre. A gyógyszeripar szereplőinek, hogy alaposan felül kell vizsgálniuk működésüket: meg kell duplázniuk az innovációs törekvéseiket és klinikai téren fel kell gyorsítaniuk fejlődésüket, hogy minél hamarabb, többféle megoldással lehessenek jelen a piacon.

A gyógyszercégeknek át kell gondolniuk szerepüket és megfelelő stratégiát kell kialakítaniuk, ha nem akarnak lemaradni a versenyben. „A fejlődéshez a gyógyszercégeknek együtt kell működniük a biotechnológiai cégekkel és a klinikai kutatócsoportokkal” – mondta Schannen Frigyes, hozzátéve, hogy fontos szempont lesz a jövőben az infrastruktura is. „A földrajzi közelség az egyik létfontosságú tényező az újfajta eljárások esetében, ugyanis a regeneratív gyógyászatban fontos, hogy a gyártási folyamatok közel helyezkedjenek el a terápia alkalmazásának helyéhez.”

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

A Schaeffler-csoportnál folytatja Varró Balázs

Október közepétől Varró Balázs tölti be a Head of Communications and Branding pozíciót az autóipari és ipari beszállító Schaeffler-csoport magyarországi vállalatainál. Varró Balázs a Philip Morris-nál kezdett vállalati kommunikációval foglalkozni, ezt követően a Viasat...

A hirdetőknek is érdekük az árkorrekció

Sokkal optimistább forgatókönyvvel indulnak neki a 2022-es évnek a hirdetők, így jövőre is keresleti piacról beszélhetünk a televíziós reklámpiacon – mondja Guttengéber Csaba, az Atmedia ügyvezető igazgatója, aki szerint a hirdetőknek is érdeke, hogy...

Magyarok a leggyorsabban fejlődő techcégek között

Idén három magyar társaság is különdíjat kapott a közép-európai Deloitte Technology Fast 50 programban, a Growth Stars és Impact Stars kategóriákban. A program a régió leggyorsabban fejlődő technológiai vállalkozásait mutatja be, amire idén minden...

Hibrid munkavégzéssel javult a belső kommunikáció

Jelentős informatikai fejlesztéseket és költségmegtakarítást, az IT részleggel való elégedettség növekedését hozta a hibrid munkavégzés bevezetése a Groupamánál. Az új kommunikációs módok és csatornák a belső kommunikációt hatékonyabbá és közvetlenebbé tették, ami abból is...

Nagy kihívásokat hoz az alapanyaghiány a kkv-knak

Új akadályokkal kell szembenézniük a kkv-knak - derül ki a K&H kkv bizalmi index harmadik negyedéves eredményeiből. Tavaly a járvány közvetlen következményeként a kereslethiány okozott nehézségeket, mostanra viszont az anyaghiány jelent kihívást a kereslet...

Közösségi oldallal erősít a magyar kriptovaluta

Hazai viszonylatban kiemelkedő eredményeket ért el az indulását követő első két hónapban a legújabb magyar kriptovaluta. A privát értékesítési szakaszban, több mint 70 millió forintért vásároltak MST tokent a világ legkülönbözőbb pontjairól. Többek között...

Újabb autószalon nyílik Budapesten

Sikeresen megtörtént a Váci út 76-80. alatt található szalon műszaki átadása. Az AutoWallis által hazánkban és a régió nyolc másik országában képviselt két ikonikus brit márka a jövő év elejétől egy olyan több mint...

Nagyon pörögnek a panellakások az ingatlanpiacon

A KSH legfrissebb statisztikái alapján 2020-ban a használt lakóingatlanok közül a panellakások forgalma csökkent a legkisebb mértékben. Az árakat tekintve, míg a tavalyi első három negyedévben alig 4 százalékos növekedés jellemezte a lakótelepi ingatlanokat,...

Itthon is elérhetőek az Amazon képzései

Magyarországon elsőként szerzett hivatalos Amazon Web Services Training Partner címet a Training360. Az oktatócégnél így mostantól elérhetőek az Amazon Web Services felhő-alapú szolgáltatásaihoz kapcsolódó tréningjei, valamint a nemzetközi AWS vizsgák is megszerezhetőek. Az Amazon Web...

Így állnak a szülők a videójátékozáshoz

A magyar szülők fele semlegesen áll a videójátékozáshoz, lát benne jót és rosszat is, kétharmaduk szerint pedig a videójátékozásban gondtalanul el lehet merülni. A gyermekük játékfüggőségétől ugyan valamelyest tartanak, ugyanakkor jó lehetőséget látnak benne...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Több ásványvíz és üdítő fogyott eddig, mint 2020-ban

Az ásványvizek, ízesített vizek, szénsavas üdítőitalok, gyümölcslevek és jegesteák forgalma 1912 millió liter volt az idén az első három negyedévben, 3 százalékkal nőtt az egy évvel korábbihoz képest, de így is 4 százalékkal elmaradt...

A Schaeffler-csoportnál folytatja Varró Balázs

Október közepétől Varró Balázs tölti be a Head of Communications and Branding pozíciót az autóipari és ipari beszállító Schaeffler-csoport magyarországi vállalatainál. Varró Balázs a Philip Morris-nál kezdett vállalati kommunikációval foglalkozni, ezt követően a Viasat...

A hirdetőknek is érdekük az árkorrekció

Sokkal optimistább forgatókönyvvel indulnak neki a 2022-es évnek a hirdetők, így jövőre is keresleti piacról beszélhetünk a televíziós reklámpiacon – mondja Guttengéber Csaba, az Atmedia ügyvezető igazgatója, aki szerint a hirdetőknek is érdeke, hogy...

Magyarok a leggyorsabban fejlődő techcégek között

Idén három magyar társaság is különdíjat kapott a közép-európai Deloitte Technology Fast 50 programban, a Growth Stars és Impact Stars kategóriákban. A program a régió leggyorsabban fejlődő technológiai vállalkozásait mutatja be, amire idén minden...

Hibrid munkavégzéssel javult a belső kommunikáció

Jelentős informatikai fejlesztéseket és költségmegtakarítást, az IT részleggel való elégedettség növekedését hozta a hibrid munkavégzés bevezetése a Groupamánál. Az új kommunikációs módok és csatornák a belső kommunikációt hatékonyabbá és közvetlenebbé tették, ami abból is...
- Hirdetés -

CMO

A kitaposott út biztonsága illúzió

Takács Borbála Adevinta Hungary, marketingigazgató   - Több évtizedes ügynökségi múlt után most ügyféloldalon folytatod. Miért döntöttél a változtatás mellett? - A váltás gondolata régóta érlelődött bennem. Húsz évet töltöttem ügynökségi oldalon, ez nagyon hosszú idő, ami rengeteg...

Most még tart a „történelmet írunk éppen” katarzisa

Szauter Zsolt eMAG és Extreme Digital, marketingigazgató   - Nagyon pörög itthon az online vásárlás, milyen élmény volt ebben a közegben átvenni a legnagyobb hazai e-kereskedelmi cég marketingjének irányítását? - Természetesen büszke vagyok arra, hogy engem választottak erre...

Kiemelt szerepe volt és lesz az online kommunikációnak

Blaumann Debóra foodpanda, marketingigazgató - Milyen kampánnyal készültetek a NetPincérről foodpanda névre történő váltásra, mire lehet számítani? - Egy igazi 360 fokos, integrált kampányt tervezünk a márkaváltás támogatására - ahol és amilyen formában csak lehet szeretnénk...

Sikerült megválaszolni a Covid-szülte kihívásokat

Szalkai Réka Mastercard, marketingigazgató - Melyik volt az a könyv vagy film, ami az elmúlt időszakban a legnagyobb hatással volt önre? - Simon Sinekkel nemrég volt szerencsém együtt dolgozni. Igazi élmény volt nemcsak az előadása és azt...

Fontos a márka szerepének megtalálása

Juhász Péter Tibor Vodafone, márkaigazgató - Mire a legbüszkébb, ha 2020 márciusáig visszatekint? - Agárdi Szilvivel, a látássérült énekesnővel, Majkával és Téglás Botival, a fiatal hegedűtehetséggel készített több hónapos, komplex Red-kampányunkra, amely valós emberek valós történetein...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Csomagolásaival zöldít a Zewa

A Zewa csökkenti a csomagolásai szén-dioxid-lábnyomát amelyet úgy érnek el, hogy műanyag kiszereléseikben 33 százalékos fogyasztás utáni újrahasznosított (PCR) műanyagtartalmat vezetnek be. A Zewa számára kiemelt jelentőséggel bír a korlátozott erőforrások maximális kihasználása és...

Erdőtelepítési programot támogat az OMV

Az OMV Hungária Kft. az Országos Erdészeti Egyesülettel közös akciót indított: ennek keretében az áprilisi Föld napjától kezdődően olyan vouchereket lehet vásárolni a töltőállomásokon, amelyek 1-1 facsemete magyarországi elültetésének és későbbi ápolásának költségét fedezik....

Jövő héten jön a Planet Budapest

Egy tökéletes világban minden, ami egészséges, egyben fenntartható is – a valóságban ez azonban távolról sincs így. De vajon hogyan élhetünk egészséges életet úgy, hogy a fenntarthatóságról sem feledkezünk meg? Mit tehetünk, ennek érdekében...

DATA