- Hirdetés -

Forró ősz a tévés piacon

|

Már most látszik, hogy a korábbinál is erősebb verseny várható az őszi szezonban az RTL Klub és a TV2 között. Nehéz megjósolni ennek a kimenetelét, mert mindketten tartogatnak még nagy dobásokat az év hátralevő részére. A többi csatorna is számos új saját gyártású műsorral és sorozatpremierrel készül a következő hónapokra.

Nem nagyon csökken az a feszültség, amit az RTL és a TV2 között már legalább két éve érezni. Már csak a rengeteg titkolózásból, a lefújt sajtótájékoztatókból, a műsorok kezdési idejének variálásából is szembetűnő mindez. Az pedig különös szint ad ennek, hogy a TV2-nél számos vezető pozícióban volt RTL-es dolgozik, azaz még jól is ismerik egymást a felek. Amikor Kolosi Pétert, az RTL Magyarország vezérigazgató-helyettesét kérdeztük erről, akkor azt mondta, hogy ez nem számít rendkívülinek, ilyen a piaci verseny, azt pedig külön hangsúlyozta, hogy a programok terén ők nem titkolóznak. Régóta lehet tudni, hogy ősszel mikor és milyen műsorokat indítanak, és ezt a kiszámíthatóságot a nézők meg is hálálják. „Az idei nyárnak is egyértelműen a nyertese volt az RTL Klub, beleértve ebbe még a labdarúgó-világbajnokság időszakát is” – mondja Kolosi Péter.

„Talán soha nem volt még éves szinten ilyen kiélezett a verseny a két kereskedelmi cégcsoport között, mint most” – mondta ennek kapcsán Fischer Gábor, a TV2 Csoport programigazgatója. A szakember szerint a TV2 Csoport anyagi megerősödése óta még nagyobb hangsúly van a stratégián és annak titokban tartásán. „Házon belül szűk körben tartjuk az információkat, de az iparágra jellemző módon nyilván azért szivárognak ki dolgok, ez egy kicsi szakma” – említi Fischer Gábor. A TV2 kapcsán az idén olyanynyira csúcsra járatták a titkolózást, hogy az augusztusi kampányukban csak emojikkal utaltak arra, hogy mivel indul az őszi szezonjuk. A nézők az adás kezdetekor tudhatták meg, hogy a Tények utáni sávban A Piramist és a MasterChef VIP című műsort láthatják. „Egyrészt ez egy kísérlet volt, másrészt pedig a programstratégiánk része, ami azt a célt szolgálta, hogy a versenytársunk a szezon legelején ellője a Nyerő párost. Ez be is jött, így a terveink szerint haladunk tovább. Mi a rakétáinkat októberben gyújtjuk be” – világítja meg az emojis kampányuk mozgatórugóit Fischer.

Őszi műsorözön

Mind az RTL, mind a TV2 meglehetősen erős kínálattal vág neki az év hajrájának. Némi meglepetésre az RTL Klubon már az őszi szezon elején műsorra tűzték a rendkívül sikeres saját gyártású sorozatuk, A mi kis falunk harmadik évadját. Elindult hétköznaponként a Nyerő páros, és újdonság, hogy a vasárnapokat sem tudják le egy-egy filmmel, hanem saját gyártást – a Szenzációs négyest – tűznek műsorra. Később még jön a Survivor, a Konyhafőnök VIP és egy újabb évad X-Faktor. Két év szünet után novemberben visszatér az RTLII képernyőjére a Való világ, immár a kilencedik szériával. A TV2-n a már futó műsorokon túl még rengeteg új produkció indul, ezek közé tartozik a Csak show és más semmi, a Sztárok és párok, illetve A legbátrabb páros. Ismét feltűnik a csatornán a Sztárban sztár, a Ninja Warrior, a Séfek séfe, valamint a Korhatáros szerelem is.

Nem saját és nem új sorozat, de érdekes húzás, hogy megvették az HBO-tól az Aranyélet című magyar sorozat első évadát, amit szintén leadnak az őszi szezonban. Kolosi Péter elmondása szerint ők még a tavalyinál is valamivel erősebb kínálattal készülnek a következő hónapokra. Amikor arról kérdeztük, hogy szerinte melyik műsor lesz a legnagyobb nézettségi siker az ősszel, akkor azt mondta, hogy a Nyerő páros nagyon magasra tette a lécet. Viszont azt sem tartaná meglepőnek, ha a Survivor ezt a szintet is megugraná. Fischer Gábortól megtudtuk, hogy ők is sokkal erősebb kínálattal készülnek a mostani őszre, mint a 2017-esre. Már év eleje óta ezen dolgoznak, és emiatt nagyon sok erőforrást tartalékoltak. Például ezért kellett meghozniuk azt a kompromisszumot is, hogy nyáron gyakorlatilag nem volt saját gyártásuk képernyőn, de szerinte a nyár kereskedelmileg amúgy sem egy erős időszak. „Nálunk az ősz második fele a fontosabb, akkor lesznek olyan váratlan húzásaink, amelyekre, bízom benne, hogy a nézők és a szakma is felkapja a fejét. Látszik majd, hogy nem a régi klisék alapján gondolkodunk, tervezünk. A TV2 olyan

műsorstruktúrával rukkol elő, amire korábban még nem volt példa. Nagyszabású műsorokkal fogjuk elérni a cégcsoport piacvezető pozícióját a kereskedelmi célcsoportban is” – ecseteli a terveiket a TV2 Csoport programigazgatója. Megkérdeztük tőle is, hogy melyik produkciótól várja a legnagyobb sikert, és a Máltán forgatott A legbátrabb páros című újdonságukat említette. „Elképesztően izgalmas műsor, a nézők sokkoló feladatokat és lélegzetelállító felvételeket láthatnak a sztárpárokról” – válaszolta a programigazgató.

Saját sorozat

Persze a többi csatorna is rágyúr az év hajrájára, a vásárolt tartalmak mellett saját gyártásokkal is. A Viasat 3-on már fut a Gundel Takács Gábor által vezetett KérdezŐ című vetélkedő, amely egy izraeli formátum alapján már sikeresen debütált Észtországban, Franciaországban és Thaiföldön is. Egy rész erejéig visszatért a luxusfeleséges műsoruk, méghozzá a Lagzi luxuskivitelben című különkiadással. Igazán nagyszabású újdonságnak ígérkezik a Viasat 3-on a 200 első randi

című napi sorozatuk, amit 60 részesre terveztek, azaz hosszú ideig képernyőn lesz.

A vásárolt tartalmak terén is tartogatnak premiereket őszre a Sony csatornái. A Viasat 3-ra érkezik Az átkelők (The Crossing) című amerikai thriller, amely a jövő Amerikájában játszódik. Szintén országos premier lesz a Viasat 6-on a Helix című sci-fi , az Idővonal (Travelers), A holnap legendái (Legends of Tomorrow) és az Amerikai istenek (American Gods). Az AXN-en pedig ugyancsak elsőként debütál az NCIS: New Orleans negyedik évada.

Focis műsorok

Az AMC Networks International (AMCNI) csatornák újdonságainak egy jelentős része a Spektrum Home-hoz kötődik, ugyanis ennek az adónak már májusban elkezdődött a megújulása. Az eddig lakberendezési és kertészeti műsorairól ismert televízió kínálatát szórakoztató tartalmakkal bővítik. Ennek része, hogy szeptembertől a Spektrum Home-on láthatók D. Tóth Kriszta DTK: Elviszlek magammal című műsorának új részei, amelyekben többek között Presser Gábor és Kőhalmi Zoltán humorista is feltűnik a következő hetekben. Az ősz folyamán pedig újabb saját gyártású újdonságokat mutatnak be a csatornán.

A Sport Tv megszerezte a Bundesliga és az Európa-liga közvetítésének jogát. Ezekhez is kapcsolódik ősztől egy-egy új elemzőműsor, ezek Germánia és Europálya néven kerülnek képernyőre. A Tv Paprikán pedig már elindult az Egy sima, egy fordított című új gasztrosorozat Bede Róbert vezetésével, a műsorban a Szomszédok néhány szereplőjét is vendégül látják. Mindezek mellett az AMC abban a szerencsés helyzetben van, hogy tulajdonképpen a külföldi tartalmaik egy jelentős része is saját gyártás, így ezek náluk exkluzív tartalomnak számítanak. Elég csak olyan sorozatokra gondolni, mint a The Terror, a Fear The Walking Dead, az Into the Badlands vagy éppen a Humans.

Heszler Róbert

Az összeállítás teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvasható.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...