- Hirdetés -

Forró ősz a tévés piacon

|

- Hirdetés -

Már most látszik, hogy a korábbinál is erősebb verseny várható az őszi szezonban az RTL Klub és a TV2 között. Nehéz megjósolni ennek a kimenetelét, mert mindketten tartogatnak még nagy dobásokat az év hátralevő részére. A többi csatorna is számos új saját gyártású műsorral és sorozatpremierrel készül a következő hónapokra.

Nem nagyon csökken az a feszültség, amit az RTL és a TV2 között már legalább két éve érezni. Már csak a rengeteg titkolózásból, a lefújt sajtótájékoztatókból, a műsorok kezdési idejének variálásából is szembetűnő mindez. Az pedig különös szint ad ennek, hogy a TV2-nél számos vezető pozícióban volt RTL-es dolgozik, azaz még jól is ismerik egymást a felek. Amikor Kolosi Pétert, az RTL Magyarország vezérigazgató-helyettesét kérdeztük erről, akkor azt mondta, hogy ez nem számít rendkívülinek, ilyen a piaci verseny, azt pedig külön hangsúlyozta, hogy a programok terén ők nem titkolóznak. Régóta lehet tudni, hogy ősszel mikor és milyen műsorokat indítanak, és ezt a kiszámíthatóságot a nézők meg is hálálják. „Az idei nyárnak is egyértelműen a nyertese volt az RTL Klub, beleértve ebbe még a labdarúgó-világbajnokság időszakát is” – mondja Kolosi Péter.

„Talán soha nem volt még éves szinten ilyen kiélezett a verseny a két kereskedelmi cégcsoport között, mint most” – mondta ennek kapcsán Fischer Gábor, a TV2 Csoport programigazgatója. A szakember szerint a TV2 Csoport anyagi megerősödése óta még nagyobb hangsúly van a stratégián és annak titokban tartásán. „Házon belül szűk körben tartjuk az információkat, de az iparágra jellemző módon nyilván azért szivárognak ki dolgok, ez egy kicsi szakma” – említi Fischer Gábor. A TV2 kapcsán az idén olyanynyira csúcsra járatták a titkolózást, hogy az augusztusi kampányukban csak emojikkal utaltak arra, hogy mivel indul az őszi szezonjuk. A nézők az adás kezdetekor tudhatták meg, hogy a Tények utáni sávban A Piramist és a MasterChef VIP című műsort láthatják. „Egyrészt ez egy kísérlet volt, másrészt pedig a programstratégiánk része, ami azt a célt szolgálta, hogy a versenytársunk a szezon legelején ellője a Nyerő párost. Ez be is jött, így a terveink szerint haladunk tovább. Mi a rakétáinkat októberben gyújtjuk be” – világítja meg az emojis kampányuk mozgatórugóit Fischer.

Őszi műsorözön

Mind az RTL, mind a TV2 meglehetősen erős kínálattal vág neki az év hajrájának. Némi meglepetésre az RTL Klubon már az őszi szezon elején műsorra tűzték a rendkívül sikeres saját gyártású sorozatuk, A mi kis falunk harmadik évadját. Elindult hétköznaponként a Nyerő páros, és újdonság, hogy a vasárnapokat sem tudják le egy-egy filmmel, hanem saját gyártást – a Szenzációs négyest – tűznek műsorra. Később még jön a Survivor, a Konyhafőnök VIP és egy újabb évad X-Faktor. Két év szünet után novemberben visszatér az RTLII képernyőjére a Való világ, immár a kilencedik szériával. A TV2-n a már futó műsorokon túl még rengeteg új produkció indul, ezek közé tartozik a Csak show és más semmi, a Sztárok és párok, illetve A legbátrabb páros. Ismét feltűnik a csatornán a Sztárban sztár, a Ninja Warrior, a Séfek séfe, valamint a Korhatáros szerelem is.

Nem saját és nem új sorozat, de érdekes húzás, hogy megvették az HBO-tól az Aranyélet című magyar sorozat első évadát, amit szintén leadnak az őszi szezonban. Kolosi Péter elmondása szerint ők még a tavalyinál is valamivel erősebb kínálattal készülnek a következő hónapokra. Amikor arról kérdeztük, hogy szerinte melyik műsor lesz a legnagyobb nézettségi siker az ősszel, akkor azt mondta, hogy a Nyerő páros nagyon magasra tette a lécet. Viszont azt sem tartaná meglepőnek, ha a Survivor ezt a szintet is megugraná. Fischer Gábortól megtudtuk, hogy ők is sokkal erősebb kínálattal készülnek a mostani őszre, mint a 2017-esre. Már év eleje óta ezen dolgoznak, és emiatt nagyon sok erőforrást tartalékoltak. Például ezért kellett meghozniuk azt a kompromisszumot is, hogy nyáron gyakorlatilag nem volt saját gyártásuk képernyőn, de szerinte a nyár kereskedelmileg amúgy sem egy erős időszak. „Nálunk az ősz második fele a fontosabb, akkor lesznek olyan váratlan húzásaink, amelyekre, bízom benne, hogy a nézők és a szakma is felkapja a fejét. Látszik majd, hogy nem a régi klisék alapján gondolkodunk, tervezünk. A TV2 olyan

műsorstruktúrával rukkol elő, amire korábban még nem volt példa. Nagyszabású műsorokkal fogjuk elérni a cégcsoport piacvezető pozícióját a kereskedelmi célcsoportban is” – ecseteli a terveiket a TV2 Csoport programigazgatója. Megkérdeztük tőle is, hogy melyik produkciótól várja a legnagyobb sikert, és a Máltán forgatott A legbátrabb páros című újdonságukat említette. „Elképesztően izgalmas műsor, a nézők sokkoló feladatokat és lélegzetelállító felvételeket láthatnak a sztárpárokról” – válaszolta a programigazgató.

Saját sorozat

Persze a többi csatorna is rágyúr az év hajrájára, a vásárolt tartalmak mellett saját gyártásokkal is. A Viasat 3-on már fut a Gundel Takács Gábor által vezetett KérdezŐ című vetélkedő, amely egy izraeli formátum alapján már sikeresen debütált Észtországban, Franciaországban és Thaiföldön is. Egy rész erejéig visszatért a luxusfeleséges műsoruk, méghozzá a Lagzi luxuskivitelben című különkiadással. Igazán nagyszabású újdonságnak ígérkezik a Viasat 3-on a 200 első randi

című napi sorozatuk, amit 60 részesre terveztek, azaz hosszú ideig képernyőn lesz.

A vásárolt tartalmak terén is tartogatnak premiereket őszre a Sony csatornái. A Viasat 3-ra érkezik Az átkelők (The Crossing) című amerikai thriller, amely a jövő Amerikájában játszódik. Szintén országos premier lesz a Viasat 6-on a Helix című sci-fi , az Idővonal (Travelers), A holnap legendái (Legends of Tomorrow) és az Amerikai istenek (American Gods). Az AXN-en pedig ugyancsak elsőként debütál az NCIS: New Orleans negyedik évada.

Focis műsorok

Az AMC Networks International (AMCNI) csatornák újdonságainak egy jelentős része a Spektrum Home-hoz kötődik, ugyanis ennek az adónak már májusban elkezdődött a megújulása. Az eddig lakberendezési és kertészeti műsorairól ismert televízió kínálatát szórakoztató tartalmakkal bővítik. Ennek része, hogy szeptembertől a Spektrum Home-on láthatók D. Tóth Kriszta DTK: Elviszlek magammal című műsorának új részei, amelyekben többek között Presser Gábor és Kőhalmi Zoltán humorista is feltűnik a következő hetekben. Az ősz folyamán pedig újabb saját gyártású újdonságokat mutatnak be a csatornán.

A Sport Tv megszerezte a Bundesliga és az Európa-liga közvetítésének jogát. Ezekhez is kapcsolódik ősztől egy-egy új elemzőműsor, ezek Germánia és Europálya néven kerülnek képernyőre. A Tv Paprikán pedig már elindult az Egy sima, egy fordított című új gasztrosorozat Bede Róbert vezetésével, a műsorban a Szomszédok néhány szereplőjét is vendégül látják. Mindezek mellett az AMC abban a szerencsés helyzetben van, hogy tulajdonképpen a külföldi tartalmaik egy jelentős része is saját gyártás, így ezek náluk exkluzív tartalomnak számítanak. Elég csak olyan sorozatokra gondolni, mint a The Terror, a Fear The Walking Dead, az Into the Badlands vagy éppen a Humans.

Heszler Róbert

Az összeállítás teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvasható.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Erre számítanak a hazai pénzügyi szakértők 2023-ban

Egy friss felmérésben megkérdezett szakemberek többsége szerint lassú, de fokozatos élénkülés várható a 2022-es év végéhez képest a hitelpiacon. A Credipass nemzetközi pénzügyi márka több mint 200 hazai szakértőjét kérdezte az idei várakozásokról, kilátásokról....

Képernyőn a legdurvább trollkodások

Az Arany Troll-díjakról szól a mai nap a Paramount két csatornáján. A Comedy Central és Paramount Network április elseji műsorát a trollok trollja, Hide the Pain Harold prezentálja. Ezen a napon Paramount Network kritikusok...

Elképesztő mennyiségű tartalom érkezik az HBO Maxra

Érkezik a Tudhattad volna és a Hatalmas kis hazugságok szellemi örököse, az Elizabeth Olsen főszereplésével készült Szerelem és halál, Bill Hader dramedy sorozatának utolsó évada, a Barry, a lengyel HBO saját gyártású thriller sorozata,...

Megint a Huawei-é a legtöbb szabadalmi kérelem

Ismét a Huawei tette a legtöbb szabadalmi bejelentést az Európai Szabadalmi Hivatal 2022-es szabadalmi indexe szerint. A vállalat immár negyedik alkalommal, harmadik egymást követő évben foglalja el az európai szabadalmi ranglista első helyét. A...

Hatalmas változások a Tescónál

A Tesco 25 áruházát újította fel a február végén zárult 2022/23-as pénzügyi évben. Az átalakítások 12 hipermarketet és 13 kényelmi üzletet érintettek szerte az országban, hogy a vásárlók szebb környezetben vásárolhassanak, a kollégák pedig...

Hetente több mint egymillió lottószelvényt vesznek a magyarok

Huszonkét hete nem született telitalálatos az Ötöslottón, ahol a szombati sorsoláson már 3,823 milliárd forint jackpot várja a játékosokat. A főnyeremény összege maximum 52 húzáson keresztül halmozódhat, a játék történetében eddig 39 hét volt...

Ismét büntetett a Médiatanács

Három, nem magyar joghatóság alá tartozó médiaszolgáltatás esetében is problémákat tárt fel a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa helytelen korhatár-besorolás, illetve nem megfelelő időpontban közzétett műsorszámok miatt. Legutóbbi ülésén egy szombathelyi körzeti...

Több mint ötmilliárd hirdetést távolított el tavaly a Google

Tavaly 2021-hez képest kétmilliárddal több, összesen több mint 5,2 milliárd rosszindulatú hirdetést távolított el a Google a cég jelentése szerint. A társaság emellett több mint 4,3 milliárd hirdetést korlátozott, illetve 6,7 milliónál is több...

Erős évre számítanak a turizmusban

Jó évet zárt tavaly a turizmus, és egyelőre úgy tűnik, ezt a lendületet 2023-ra is sikerült megőriznie. Az előfoglalások alapján a hazai szállásadók és az utazási irodák is erős évre számíthatnak. Húsvétra a tavalyinál...

Sokat spórolhatunk az okosotthon megoldásokkal

Alighogy hozzászoktunk az okoseszközök használatához, máris beszivárgott a mindennapokba az okosotthon kifejezés is. Kovács István Péter, az A1 Solar műszaki vezetője válaszolt azokra a kérdésekre, hogy hogyan kapcsolható össze az okosotthon funkciók használata az...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Egyre népszerűbbek a részmunkaidős állások

Egyre népszerűbbek a részmunkaidős állások – derült ki a Profession.hu saját adatbázisa alapján elkészített legújabb elemzéséből. Évről-évre emelkedik a részmunkaidős állásokra vonatkozó hirdetések száma: míg 2020-ban éves átlagot nézve 4,07 százaléka vonatkozott ilyen munkakörre,...

Erre számítanak a hazai pénzügyi szakértők 2023-ban

Egy friss felmérésben megkérdezett szakemberek többsége szerint lassú, de fokozatos élénkülés várható a 2022-es év végéhez képest a hitelpiacon. A Credipass nemzetközi pénzügyi márka több mint 200 hazai szakértőjét kérdezte az idei várakozásokról, kilátásokról....

Képernyőn a legdurvább trollkodások

Az Arany Troll-díjakról szól a mai nap a Paramount két csatornáján. A Comedy Central és Paramount Network április elseji műsorát a trollok trollja, Hide the Pain Harold prezentálja. Ezen a napon Paramount Network kritikusok...

Elképesztő mennyiségű tartalom érkezik az HBO Maxra

Érkezik a Tudhattad volna és a Hatalmas kis hazugságok szellemi örököse, az Elizabeth Olsen főszereplésével készült Szerelem és halál, Bill Hader dramedy sorozatának utolsó évada, a Barry, a lengyel HBO saját gyártású thriller sorozata,...

Megint a Huawei-é a legtöbb szabadalmi kérelem

Ismét a Huawei tette a legtöbb szabadalmi bejelentést az Európai Szabadalmi Hivatal 2022-es szabadalmi indexe szerint. A vállalat immár negyedik alkalommal, harmadik egymást követő évben foglalja el az európai szabadalmi ranglista első helyét. A...

Podcast

Az e-kereskedelem nem elvesz, hanem átalakít és kiegészít

Ha nincs COVID, és nem beteg az ember annyira, hogy ne tudjon kimozdulni otthonról, milyen ingerküszöböt kell elérni ahhoz, hogy valaki automatikusan online akarjon vásárolni? Létezik-e tipikus online vásárló és miért jellemző ránk annyira...

A legfontosabb a brandhez való lojalitás építése

Vajon mik a közös pontok egy lapkiadó és egy kereskedelmi cég munkájában és hogyan alakultak a média- és tartalomfogyasztási, valamint vásárlási szokások az elmúlt években? Varga Anita, a Rossmann Magyarország marketingvezetője és Kovács Tibor,...

Húsz éve nem ilyen volt a vendéglátás

„Már a pandémia előtt is, azt követően pedig kifejezetten erős volt a munkaerőhiány”, ezt a problémát orvosolandó hozta létre Birizdó Ádám és Sebestyén Ádám a Giggle.hu-t. A Business Lounge január 31-ei adásában az alkalmi...

Don't Miss

Egész évben jelen vagyunk

Semmilyen más médiummal nem tudunk olyan gyorsan jelentős hatást elérni, mint a televízióval – véli Tüskés Henrietta. A Bayer country group headje (Magyarország, Szlovákia, Csehország) hangsúlyozta azt is, idén a gasztroenterológia kiemelt szerepet kap...

Gördülékenyebben mennek a dolgok

Németországból érkezett az évi 50 milliárd forintos nettó árbevételt megközelítő CETIN Hungary élére Kübler-Andrási Judit, aki olyan magától értetődően beszél nemrég megszerzett vezérigazgatói pozíciójáról, mintha a világ legtermészetesebb dolga lenne, hogy nők nagy technológiai...

Közösségi királyok és királynők

A hazai piacon nagyjából egymillió körüli az üvegplafon, ami körül megáll a rajongótábor bővülése, és aki még nem tart itt, annak van lehetősége a növekedésre – nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak Bradács András, a Front...

„Az erős márka kapcsolatban van a kimagasló üzleti teljesítménnyel” – interjú Szabó Melindával

Szabó Melinda, a Deutsche Telekom Signature CEO díjas Senior Vice President-je felfedte előttünk többek között a vállalat különböző marketingdöntései és kreatív nézetei mögött meghúzódó okokat is. Válaszai kapcsán nem csupán egy sikeres és innovatív...

Átalakuló lapkészítési elvek

Az átalakuló lapkészítési elvekről, a sztárhírek kiválasztásáról is beszélt Kolossváry Balázs a Marketing&Mediának adott interjúban. A Blikk és blikk.hu főszerkesztője szerint az Instagram és YouTube sztárok netes követői akkor sem vásárolnak print lapot, ha...
- Hirdetés -

SzuperZöld

A hulladékmentességért kampányolnak

Az ENSZ Környezetvédelmi Programja (UNEP) március 30-át a Nemzetközi Hulladékmegelőzési Világnappá nyilvánította, amelyet 2023-tól évente tartanak meg. A Humusz Szövetség üdvözli a döntést, és továbbra is kiemelten kezeli a nulla hulladék szemlélet kialakítását. Annak...

Több tízezer fát ültetnének 2023-ban

A 10 millió Fa közössége három és fél év alatt Magyarország szerte közel kétszázezer fát és több mint negyvenezer cserjét ültetett el. Céljuk 2023-ra, hogy az adó 1 százalékából és más adományokból befolyó hozzájárulások...

Ezért is drágulnak az élelmiszerek

Nem a klímaváltozás jelenti az egyedüli kihívást a növénytermesztés számára: Az input- és üzemanyag árak az egekben, csökken a jövedelmezőség. Ráadásul egyre gyakoribb a fagyás, jégverés, hirtelen váltakozó hideg- és hőhullámok, vagy épp a...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....