Rendkívül izgalmas ősz vár ránk a streaming videószolgáltatások vonatkozásában, és ahogy közeledik az új belépők, mint a Disney és az Apple megoldásának rajtja, egyre több részlet derül ki. A Disney+ például már az induláskor is elérhető lesz egy európai országban, az Apple TV+ pedig 300 millió dollárt költhet csak az egyik szériára.
A Disney bejelentette, hogy Disney+ streaming szolgáltatását nem csak az Egyesült Államokban indítja el november 12-én, de Kanadában és Hollandiában is elérhetővé válik még azon a napon. A kanadai rajt nem jelent különösebb meglepetést, észak-amerikai szolgáltatásoknál ez megszokott, ugyanakkor a hollandiai indulás annál inkább. Az európai országban 6,99 euróba kerül majd egy hónapra az előfizetés, vagyis valamivel drágább lesz, mint az Egyesült Államokban. Arról már korábban érkeztek hírek, hogy a Disney tesztországként használja majd Hollandiát a szélesebb körű európai megjelenés előtt.
A társaság azt is bejelentette, hogy november 19-én további két országban, Ausztráliában és Új-Zélandon is elérhetővé válik a streaming megoldásuk. Az egyelőre nem hozták nyilvánosságra, hogy mikor jönnek majd a következő körös piacnyitások, azonban Bob Iger, a cég vezetője korábban azt nyilatkozta, hogy gyors globális bevezetést terveznek.
Könnyen előfordulhat azonban, hogy az Apple megelőzi majd a Disney-t, legalábbis az indulással. A Bloomberg beszámlója szerint ugyanis a vállalat valamikor novemberben tervezi az Apple TV+ rajtját, bár ennél pontosabb dátumot nem tudtak megadni. Az Apple szolgáltatása havonta 9,99 dollárba kerül majd az Egyesült Államokban, vagyis a Netflix és a Disney+ közé lőtték be a tarifát.
Ha helytállóak a Financial Times információi, akkor egészen elképesztő összeget költ majd az Apple a streaming videószolgáltatásban megjelenő tartalmakra. A lap úgy tudja, hogy több mint hatmilliárd dollárt különített el a társaság saját, exkluzív tartalmak előállítására. A húzó produkció egyértelműen a The Morning Show lesz Jennifer Annistonnal, Reese Witherspoonnal és Steve Carrellel, aminek két évadára 300 millió dollárt költhetnek.
Érdemes ugyanakkor megjegyezni, hogy a Netflix egyelőre lényegesen előrébb tart a saját tartalmak fejlesztésében és az erre fordított összegben is, mint riválisai. Ugyanakkor a következő hónapokban a Disney+ és az Apple TV+ mellett újabb szereplők jelennek majd meg a streaming videószolgáltatások piacán, ami a nézőknek egyértelműen jó lesz majd, a piaci szereplők között viszont ádáz küzdelemre lehet majd számítani.