- Hirdetés -

Frekvenciákról és Balázsék miatti eljárásról is döntött a Médiatanács

|

Figyelmeztetésben részesítette a román társhatóság a Médiatanács jelzése nyomán a TV2 Comedy-t a klasszifikációs rendelkezések megsértése miatt. Július 2-i ülésén a Médiatanács közigazgatási hatósági eljárást indított a Radio Plus Kft.-vel szemben, miután az határidőn túl tett eleget a testület határozatában foglalt közlemény közzétételi kötelezettségnek a Balázsék című műsorszám három adására vonatkozóan.

Rádiós médiaszolgáltatási lehetőségek használatára irányuló pályázatokat is elbírált legutóbbi ülésén a Médiatanács. A Jászberény 97,7 MHz rádiós médiaszolgáltatási lehetőségen jelenleg a Trió Rádió Kft. folytat kereskedelmi jellegű, önálló, 24 órás médiaszolgáltatást. A médiaszolgáltatási jogosultság 2024. október 18-i lejáratára tekintettel a testület a frekvencia 2024. október 19. napjával kezdődő kereskedelmi jellegű használatára tett közzé pályázati felhívást 2024. március 27-én, amelyre kizárólag a jelenlegi médiaszolgáltató nyújtott be ajánlatot. A Médiatanács határozatában az egyedüli pályázó Trió Rádió Kft.-t hirdette nyertesnek, tekintettel arra, hogy pályázati ajánlata megfelelt az alaki és a tartalmi követelményeknek is.

A Médiatanács 2024. március 22-én tette közzé pályázati felhívását a Szolnok 92,2 MHz médiaszolgáltatási lehetőség legkorábban 2024. szeptember 6. napjával kezdődő, kereskedelmi jellegű használatára. Mivel a pályázatra kizárólag a jelenlegi médiaszolgáltató nyújtott be érvényes pályázati ajánlatot, ezért a testület az egyedüli pályázó Viacom Kft.-t hirdette nyertesnek.

A Médiatanács médiaszolgáltatási jogosultságok megújításáról is döntött. A Fontana Média Kft. 2031. december 5-ig használhatja a Budapest 101,6 MHz helyi vételkörzetű, rádiós médiaszolgáltatási jogosultságot, míg az Oxygen Network Kft. Dunaújváros 93,1 MHz helyi vételkörzetű rádiós médiaszolgáltatási jogosultságát 2031. december 9-ig újította meg a testület.

A testület hatósági eljárásban megállapította, hogy a Hír FM megsértette a hatósági szerződésben rögzített vállalását azáltal, hogy április 8-14. között nem tett közzé megfelelő mennyiségű magyar zenét, ezért a médiaszolgáltatót, a Karc FM Média Kft.-t 70 ezer forint bírsággal sújtotta és a jogsértés tényéről szóló közlemény közzétételére kötelezte.

Az Érd FM 101,3 rádió is megsértette a szerződéses vállalásait azzal, hogy március 4-10. között nem tett közzé megfelelő mennyiségű közszolgálati, helyi közélettel foglalkozó, a mindennapi életet segítő műsorszámot és hírműsorszámot. Emiatt a Médiatanács a médiaszolgáltatót, az Érd Médiacentrum Nonprofit Kft.-t 50 ezer forint bírsággal sújtotta és a jogsértés tényéről szólóközlemény közzétételére kötelezte, míg a médiaszolgáltató vezető tisztségviselőjére 10 forint bírságot rótt ki a jogsértés ismételtségére tekintettel.

A testület három adás vonatkozásában is közigazgatási hatósági eljárást indított a Radio Plus Kft.-vel szemben, mivel a médiaszolgáltató nem megfelelően hajtotta végre a Médiatanács végleges határozatában foglaltakat. A testület a pénzbírság kiszabása mellett a jogsértés tényét ismertető közlemény közzétételére is kötelezte a Radio Plus Kft.-t a Balázsék című műsorszám 2023. szeptember 19-én, 2023. október 26-án, illetve 2023. november 29-én sugárzott adása miatt. A médiaszolgáltató ugyanis a műsorszámokkal megsértette a korhatár-besorolásra vonatkozó törvényi előírásokat, ám a közlemény közzétételi kötelezettségének a médiaszolgáltató mindhárom esetben megkésve tett eleget.

A Médiatanács jelzése nyomán figyelmeztetés szankciót szabott ki a román társhatóság, a CNA a román joghatóság alá tartozó, SC CEE BROADCASTING CO. SRL médiaszolgáltatóra a TV2 Comedy állandó megnevezésű médiaszolgáltatáson 2024. március 11-én 9 óra 25 perces kezdettel sugárzott Amerikai fater című műsorszám Smikulás című epizódja miatt. A médiaszolgáltató a műsorszámot „A következő műsorszám csak szülői engedéllyel ajánlott!” felhívással, valamint „AP” korhatári jelöléssel sugározta, ami a magyar szabályozás szerint a tizenkét éven aluliak számára nem ajánlott, III. korhatár-kategóriának feleltethető meg. A műsorszám ugyanakkor a hatósági ellenőrzés alapján a magyar szabályozás szerint a IV. korhatár-kategóriába (tizenhat éven aluliak számára nem ajánlott) tartozik, tekintettel a szexualitás megjelenítésére, a trágár nyelvezetre, az erőszakábrázolásra, a vallást érintő kijelentésekre, a zoofíliára utalásra, valamint az alkohol- és drogfogyasztásra. Mindezek miatt az epizód sugárzási ideje sem felelt meg a magyar jogszabályi rendelkezésnek, az ugyanis csak 21 óra és 05 óra között lett volna sugározható. A CNA arról tájékoztatta a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóságot, hogy figyelmeztetés szankciót alkalmazott a médiaszolgáltatóval szemben annak érdekében, hogy a jövőben tartsa be a román médiaigazgatási szabályoknak a műsorszámok korhatár-besorolására vonatkozó, a kiskorúak védelmét célzó rendelkezéseit.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...

Ez lehet a digitális bankolás jövője

A COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez – derül ki a Deloitte legfrissebb, Digital Banking...

Black Friday: a bankoknál is nagyot lehet szakítani

A bankok is beleálltak a Black Friday akciódömpingbe: az áruhiteleknél jönnek a 0%-os THM-es ajánlatok, a személyi kölcsönöknél akciókkal és kamatcsökkentésekkel keresik az új ügyfelek kegyét a bankok Gergely Péter, a BiztosDöntés.hu pénzügyi szakértője...

Különleges sörökkel készül az ünnepekre a Borsodi

Advent alkalmából idén immár második alkalommal találkozhatnak az érdeklődők a Borsodi Sörgyár szezonális sörkülönlegességeivel a karácsonyi vásárokon. A tavalyi év slágere, a forralt Belle-Vue Kriek mellett idén egy újabb specialitás is elérhető lesz: a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...