Folyamatosan kutatunk, integráljuk az eredményeket és a sorozatainkkal kapcsolatban is állandó párbeszédben vagyunk a korosztály tagjaival – mondja Fränk Barbara. A Compact TV vezető producere szerint a Z generáció az igényes és őszinte reklámokat szereti.
- Online sorozatokat gyártotok a Compact TV-vel. Milyen a piac? Sorozatgyártásban a tévék is nagyon rákapcsoltak.
- A Compact TV elsődleges célcsoportja a Z generáció. A televíziók folyamatosan veszítik el a nézőiket a fiatalabb nemzedékekből. Mi olyan sorozatokat készítünk, amik közel állnak az érdeklődésükhöz: az ő hangjukon beszélnek, aktuális kérdésekről. A saját tartalmaink mellett a márkáknak is dolgozunk. Tavaly például a Samsung számára fejlesztettünk sorozatokat az új, Jövőálló Akadémia nevű platformra. Tartalomgyártó műhelyünk elsősorban non-scripted tévéműsorszerű formátumokkal foglalkozik, amiket mi magunk fejlesztünk, gyártunk, és már a castingot is házon belül csináljuk, hogy minél autentikusabb legyen a Z generáció számára.
- Volt egy kutatásotok tavaly a Z nemzedék médiafogyasztásáról. Mi derült ki ebből és mennyire vagytok jó úton?
- A médiafogyasztásuk sokkal tudatosabb és szegmentáltabb, mint a korábbi generációké. Úgy nőnek/nőttek fel, hogy nincsenek nyelvi vagy földrajzi határok előttük: bárhol és bármikor hozzáférhetnek a számukra releváns tartalmakhoz. Ezzel szemben az idősebb generációk sokkal kötöttebb, lineáris médiafogyasztási környezetben szocializálódtak. A Z nemzedék él a médiafogyasztás szabadságával, tudatosan választva, hogy mit és mikor fogyaszt. Ebben az új dinamikában nincsenek fix stratégiák vagy örökérvényű megoldások. Folyamatosan figyelnünk kell a tartalomfogyasztási igényeiket, ha valóban el akarjuk érni őket. Mi úgy próbáljuk jól csinálni, hogy rendszeresen kutatunk, integráljuk az eredményeket, emellett a sorozatainkkal kapcsolatban is állandó párbeszédben vagyunk a korosztály tagjaival.
- Most éppen a reklámfogyasztásukat vizsgáljátok. Hol és milyen hirdetésekkel lehet őket elérni? Nem az van, hogy egyre nehezebb lesz őket reklámokkal megcélozni?
- A Z generációnak nem magával a reklámokkal van problémája, hanem annak az agresszív megjelenési formáival. A hirdetők a reklámjaikkal a minél nagyobb elérésre hajtanak, és ennek érdekében minden rendelkezésre álló eszközt bevetnek, gyakran figyelmen kívül hagyva a célcsoport igényeit, illetve azt, hogy egy ilyen, túlságosan intenzív reklámkommunikáció milyen negatív képet festhet egy adott márkáról. Ez a nemzedék pedig, ahogy a tartalmaknál, úgy a hirdetéseknél is az igényes és őszinte megoldásokat szereti. Számukra egy reklámnak többnek kell lennie öncélú kommunikációnál – valamilyen értéket kell közvetítenie, legyen az tudás, információ vagy szórakoztatás. De hogy spoilerezzünk a márciusban kijövő kutatási anyagunkból: különösen zavarónak találják a videónézést megszakító reklámokat, a weboldalakon megjelenő mozgó bannereket és azokat, amelyek „a csapból is ez folyjon” hirdetési logika alapján futnak. Ezekkel szemben elfogadhatónak tartják a tartalomba ágyazott reklámokat, a termékelhelyezéseket, illetve a videók elején vagy végén megjelenő támogatói szpotokat, ezeket ugyanis elegáns hirdetési megoldásnak tartják.
- Mennyi műsort, sorozatot csináltatok eddig? Mire vagy a legbüszkébb?
- A korábbi évek a kísérletezéssel teltek, hogy megtaláljuk az utunkat és azt, amiben igazán jók vagyunk. Már 2021-ben és 2022-ben is a Compact TV lett az év videós műhelye az OVA-n. Ebből az időszakból is vannak sorozataink, amiket a szívembe zártam, például az első szériánk egy együttműködés volt a Katona József Színházzal, ahol a színészek influenszerszövegeket adtak elő és bújtattak új köntösbe. Az idén nyolc sorozatot készítettünk, és ezek közül a kedvencem a Samsungnak készült Z generációs vitaműsor, a Disputa, mert rengeteget lehet belőle tanulni a nemzedékek értékeiről és világlátásáról. A másik nagy favoritom egy egészen más stílus, a Mivanaveled show: Turai Barna és Pajor Kristóf antitalkshow-ja, amiben nagyon furcsa dolgok történnek ismert emberekkel.
- Mi a terv a jövőre nézve? Milyen utat látsz a Compact TV előtt?
- Nagyon örülök annak, hogy egyre több nagyvállalat látja fontosnak, hogy megszólítsa a fiatalokat, és hogy ezt úgy tegye, hogy az számukra is komfortos legyen, így a direkt reklámok mellett helyet kaphatnak a brandértéknövelő sorozatok, amiknek mondanivalójuk van a világról. A Compact TV útja az, hogy a saját sorozataink mellett a márkákkal együttműködésben olyan sorozatokat fejlesszünk és gyártsunk, amelyek organikusan elérik a nézőket, amelyekre a saját ízlésem szerint is büszke lehetek és szívesen ajánlom a 21 éves unokaöcsémnek.