- Hirdetés -

Globális összefogás az internetbiztonságért

|

A Világgazdasági Fórum keretében a tavaly nyáron alapított Global Alliance for Responsible Media (GARM) tegnap bemutatta stratégiáját egy fenntarthatóbb és felelősségteljesebb digitális környezet megteremtése érdekében, amely egyaránt védi a fogyasztókat, a médiaipart és a társadalmat.

Mindössze 3 hónap alatt, 2019 júliusa és szeptembere között nagyjából 620 millió káros videót, képet, megjegyzést és cikket távolítottak el a Facebook, Youtube és Instagram oldalakról. A csatornák erőfeszítéseinek és a megfelelő digitális eszközökbe történő befektetéseinek köszönhetően ezen tartalmak nagy része még azelőtt eltávolításra került, mielőtt a fogyasztók ténylegesen megtekinthették volna őket. Ennek ellenére a többi, több mint kilencmillió káros tartalom eljutott a fogyasztókhoz a három hónapos időszak alatt, ez másodpercenként nagyjából egy káros tartalom megtekintését jelenti.

Közel négymilliárd online felhasználóval, átlagosan több mint napi hat órát az internet előtt töltve, a világ még soha nem volt ilyen szorosan összekapcsolódva – melynek intenzitása csak növekedni fog, mivel a világon egyre több embernek lesz internet hozzáférése. Ennek a növekedésnek az eredményeként pedig egyre több a veszélyes, gyűlölködő és káros online tartalom is.

A GARM világszintű együttműködés célja az internethasználók online védelme, a káros online tartalmak kiküszöbölése, valamint annak megakadályozása, hogy a kártékony szereplők ne juthassanak hozzá hirdetési felülethez. A GARM idén együttműködésbe lépett a Világgazdasági Fórummal, hogy előre mozdítsa törekvésit a digitális környezet biztonságának javítása érdekében.

A szövetséget 2019 júniusában alapította a Hirdetők Világszövetsége (World Federation of Advertisers, WFA), a Nemzeti Hirdetők Szövetségével (Association of National Advertisers, ANA) együttműködésben. A kezdeményezés példátlan koalíciót hoz létre, amely 97 milliárd dolláros globális reklámköltséget jelent 39 hirdető, hat ügynökségi holdingtársaság, hét vezető médiaplatform és hét ipari szövetség révén. A koalíció júliustól egy háromirányú cselekvési terv révén kezdi meg programjának megvalósítását, amely a következőket takarja:

Közös osztályozás: A Szövetség olyan osztályozást dolgozott ki, amelyekkel a reklámipar összehangoltan, azonos módon dönt a káros tartalmakról. A 11 kulcsfontosságú téma olyan területeket fed le, mint az explicit tartalom, a drogok, a spam vagy a terrorizmus, és lehetővé teszi a csatornák, ügynökségek és hirdetők számára a káros tartalmak felismerését, és azt, hogy mindezektől hogyan védhető meg a kiszolgáltatott közönség, például a gyermekek.

Általános eszközök és rendszerek: A Szövetség közös eszközöket dolgoz ki, amelyek jobb kapcsolatokat hoznak létre a hirdetők, a médiaügynökségek és a csatornák között a tartalmak meghatározása érdekében. Ezeknek a kapcsolatoknak a megteremtése javítja az átláthatóságot, és a médiabefektetéseket a biztonságosabb fogyasztói élmények felé irányítja.

Független felügyelet: A Szövetség közös önértékelési szabványokat dolgoz ki annak érdekében, hogy az internetes ipar szereplői felmérjék saját képességeiket, eszközeiket a káros tartalmak blokkolására, demonetizálására és eltávolítására.

Az új stratégia nagy előrelépés a médiaellátási lánc egészében, a biztonság javítása érdekében tett erőfeszítések felgyorsítása és integrálása felé. A programot tegnap hozták nyilvánosságra a World Economic Media Leaders Davos-i eseményén. Ez a kezdeményezés az első és eddig példátlan együttműködés olyan vállalatok, mint az Adidas, a Bank of America, a Danone, a Mastercard, a Procter & Gamble, a Shell, a Vodafone és számos más vállalat, valamint olyan médiacégek és közösségi platformok, mint a Facebook, a Google, a Teads, a TRUSTX, a Twitter, az Unruly, és a Verizon Media, a legnagyobb kiadók, mint a Dentsu Group, a GroupM, a Havas, az IPG, a Publicis Media, és az Omnicom Group, továbbá számos ipari csoport (pl. MRC, IAB, TAG, ISBA, MMA, vagy az Effie) között.

„A hirdetők egyedülálló szerepet játszhatnak a digitális ökoszisztéma fejlesztésében. Mivel a márkák számos platformot és tartalomszolgáltatót finanszíroznak, biztosíthatjuk, hogy a társadalom élvezhesse az összekapcsoltság előnyeit anélkül, hogy hátrányai is érezhetőek lennének. A GARM első lépései a helyes irányba mutatnak, és a fogyasztók, a társadalom, valamint a márkák javát szolgálják. Örülök, hogy a WFA ilyen kulcsfontosságú szerepet játszik a digitális ökoszisztéma különböző szereplőinek összegyűjtésében egy ilyen kényszerítő közös cselekvési terv kapcsán.” – mondta Stephan Loerke, a WFA vezérigazgatója.

„Ideje létrehozni egy felelős médiaellátási láncot, amely 2030-ra biztonságos, hatékony, átlátható, elszámoltatható és megfelelően moderált módon működik minden érintett, különösen az általunk kiszolgált fogyasztók számára.” – mondta Marc Pritchard, Globális Márkaigazgató, P&G.

„A felelősség a legfontosabb prioritásunk, és jelentős előrelépéseket teszünk egy mindenki számára fenntarthatóbb és egészségesebb digitális ökoszisztéma felépítése felé.” – mondta Susan Wojcicki, a YouTube vezérigazgatója. – „Fontos lépés ezért annak megismerése, hogy hogyan lehet következetesen azonosítani és kezelni a káros tartalmat, ezért különösen üdvözöljük a GARM által elért haladást.”

„Az emberek és a vállalatok biztonsága a Facebook legfontosabb prioritása. A biztonság iránti elkötelezettségünk és az iparág egész területén fennálló partneri kapcsolatunk megingathatatlan, így bizakodva tekintünk a folytatás elébe.” – mondta Carolyn Everson, VP Global Marketing Solutions, Facebook.

„Meggyőződésünk, hogy ez a példa értékű együttműködés szükséges a változások előremozdítása érdekében. A júniusi bevezetés óta jelentős előrelépéseket tettünk a káros tartalom azonosítása és megszüntetése területén, a márkák, az emberek és a társadalom egészének érdekében.” – tette hozzá Rob Rakowitz, WFA Global Alliance for Responsible Media projektvezetője.

A GARM-ról

A The Global Alliance for Responsible Media (GARM) szövetséget tavaly júniusban alapították Cannes-ban. Célja a biztonságos online környezet megteremtése a márkák és a felhasználók számára – az együttműködő partnerek, így a P&G szerint is ez kritikus és alapvető lépés a márkák, az ipar és a társadalom jövője szempontjából. A GARM több vállalatból álló kezdeményezés, amely egyesíti a hirdetőket, ügynökségeket, médiacégeket, műszaki platformokat és ipari szövetségeket az online biztonság mielőbbi megteremtése érdekében.

A GARM tagjai kiadókkal és különböző platformokkal működnek együtt, hogy többet tegyenek a káros és félrevezető médiakörnyezetek kezelésének, valamint a márkák védelmére szolgáló konkrét cselekvések, folyamatok és protokollok kidolgozásának és megvalósításának érdekében.

Ez a kezdeményezés az első és eddig példátlan együttműködés olyan vállalatok, mint az Adidas, a Bank of America, a Danone, a Mastercard, a Procter & Gamble, a Shell, a Vodafone és számos más vállalat, valamint olyan médiacégek és közösségi platformok, mint a Facebook, a Google, a Teads, a TRUSTX, a Twitter, az Unruly, és a Verizon Media, a legnagyobb kiadók, mint a Dentsu Group, a GroupM, a Havas, az IPG, a Publicis Media, és az Omnicom Group, továbbá számos ipari csoport (pl. MRC, IAB, TAG, ISBA, MMA, vagy az Effie) között.

A kezdeményezés feladata, hogy meghatározza az együttműködést illető konkrét tevékenységeket, folyamatokat és protokollokat a fogyasztók és márkák védelme érdekében, a biztonsági kérdésekkel szemben. Céljuk olyan médiakörnyezet kialakítása, ahol a gyűlöletbeszéd, a zaklatás és a dezinformáció kiszűrhető, ahol a személyes adatok védelme elsődleges.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Új sorozatokkal és sikerfilmekkel erősít a Direct Now

Merülj el az őszi hangulatban és fedezd fel a Direct Now app folyamatosan bővülő videótárának kínálatát! A hűvös estéken vadonatúj krimisorozatok és képernyő elé szegező sikerfilmek várnak rád. A klasszikus magyar filmek rajongói ezúttal...

Magyar focistáknak szurkolhatunk a hétvégén

Visszatérnek a magyar játékosok a pályára a klubcsapatuk színeiben - a hétvégén a Network4 öt bajnokságból közvetít magyar érdekeltségű meccseket. A Premier League-ben Szoboszlai Dominik és Kerkez Milos, a Championshipben Szűcs Kornél, a Bundesligában...

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Megújult a Port

Letisztultabb dizájnnal, modern keresési funkciókkal jelentkezik Magyarország legismertebb kulturális programmagazinja, a Port. A közel 30 éves múlttal büszkélkedő site ettől a héttől még inkább felhasználóbarát formában köszönti olvasóit. A megújítás során figyelembe vették a...

Új sorozatokkal és sikerfilmekkel erősít a Direct Now

Merülj el az őszi hangulatban és fedezd fel a Direct Now app folyamatosan bővülő videótárának kínálatát! A hűvös estéken vadonatúj krimisorozatok és képernyő elé szegező sikerfilmek várnak rád. A klasszikus magyar filmek rajongói ezúttal...

Magyar focistáknak szurkolhatunk a hétvégén

Visszatérnek a magyar játékosok a pályára a klubcsapatuk színeiben - a hétvégén a Network4 öt bajnokságból közvetít magyar érdekeltségű meccseket. A Premier League-ben Szoboszlai Dominik és Kerkez Milos, a Championshipben Szűcs Kornél, a Bundesligában...

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...