Globális szinten is beszáll a streaming háborúba a ViacomCBS

Egy éven belül nemzetközi szinten is fizetős streaming videószolgáltatást indít a ViacomCBS – erről Bob Bakish, a társaság vezérigazgatója beszélt elemzőknek a negyedéves eredmények bemutatása után. Az Egyesült Államokban már van ilyen megoldásuk, aminek egy év alatt felével nőtt az előfizetői száma.

Bob Bakish úgy fogalmazott, hogy 12 hónapon belül, több piacon is elindítják majd a fizetős streaming terméket. A szolgáltatás a teljes ViacomCBS portfólióból merít majd és ezzel álláspontjuk szerint erős szereplő lesz majd a streaming piacon nemzetközi szinten is.

A tervek szerint az Egyesült Államokban elérhető CBS All Access SVOD szolgáltatásuknál is nagy változások jönnek, idén újrabrandelik és újraindítják a megoldást. A szolgáltatás kínálatát a közelmúltban frissítették 100 Paramount filmmel és további tartalmakkal bővül a következő hónapokban.

Az első negyedévben a ViacomCBS amerikai streaming és digitális videó bevétele 471 millió dollár volt, ami 51 százalékos bővülést jelent éves összevetésben. A CBS All Access és a Showtime előfizetőinek összesített száma felével, 13,5 millióra nőtt

A társaság rendelkezik egy hirdetésekkel támogatott video-on-demand szolgáltatással is, a Pluto TV aktív felhasználóinak száma több mint 24 millióra nőtt az első negyedév végére, ami 55 százalékos bővülést jelent éves összevetésben.

A ViacomCBS az első negyedévben 6,67 milliárd dolláros bevételt ért el, ami 6 százalékkal maradt el az egy évvel korábbitól, a cég üzleti eredménye viszont 49 százalékkal esett vissza, 917 millió dollár volt.