Az idén először világszinten is többet költenek a hirdetők különböző digitális csatornákon, mint a televízióban – derül ki a MAGNA friss előrejelzéséből. A társaság prognózisa szerint jövőre 5,2 százalékos bővülés várhatóa reklámpiacon.
Kiadta legújabb reklámpiaci előrejelzését a MAGNA, ez alapján jövőre 535 milliárd dolláros lehet a globális reklámpiac. A társaság szerint a digitális szegmens előretörése folytatódik, igaz lassul a növekedési üteme. Míg 2017-ben még 17 százalékkal nőttek éves összevetésben a digitális reklámköltések, addig jövőre 13 százalékos lehet a bővülés, és 237 milliárd dollárt fordíthatnak online és mobilos hirdetésekre a cégek.
Az idei látványos fejlődés a digitális reklámpiacon azzal járt, hogy ez a szegmens először világszinten is megelőzte a televíziót. A MAGNA elemzése szerint 2017-ben a digitális hirdetési költések a teljes reklámpiac 41 százalékát adták, míg a lineáris televízió 35 százalékos részesedést ért el. Jövőre 44 százalékra bővülhet a digitális szegmens aránya.
A nagy földrajzi régiók közül Latin Amerikában számítanak 2018-ban a legnagyobb növekedésre a reklámköltésben, az idei évhez képest 9,3 százalék lehet a bővülés. De jól teljesít majd Közép- és Kelet-Európa is, ahol 7,2 százalékos fejlődést várnak. A 20 legnagyobb piac közül India (12 százalék), Oroszország (10 százalék) és Kína (9 százalék) produkálja majd a legnagyobb reklámpiaci növekedést jövőre.
A MAGNA elemzése megjegyzi azt is, hogy 2018-ban több egyszeri tényező is szerepet játszik abban, hogy az idei, 4,1 százalékhoz képest jóval gyorsabb lesz a fejlődés. A tanulmány szerzői kiemelték az oroszországi labdarúgó világbajnokságot, a dél-koreai téli olimpiát.
- Hirdetés -
Digitális előzés a reklámpiacon
|
- Hirdetés -
A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI
Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje
Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...
Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac
A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...
Ilyen autóra elég a munkáshitel
A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...
A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány
Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...
Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén
Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...
Új tablettel erősít a Honor
December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...
Minden tizedik magyar állást keres
Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...
Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez
Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...
Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n
Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...
Átalakuló streamingvilág
A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...
- Hirdetés -