Digitális előzés a reklámpiacon

Az idén először világszinten is többet költenek a hirdetők különböző digitális csatornákon, mint a televízióban – derül ki a MAGNA friss előrejelzéséből. A társaság prognózisa szerint jövőre 5,2 százalékos bővülés várhatóa reklámpiacon.
Kiadta legújabb reklámpiaci előrejelzését a MAGNA, ez alapján jövőre 535 milliárd dolláros lehet a globális reklámpiac. A társaság szerint a digitális szegmens előretörése folytatódik, igaz lassul a növekedési üteme. Míg 2017-ben még 17 százalékkal nőttek éves összevetésben a digitális reklámköltések, addig jövőre 13 százalékos lehet a bővülés, és 237 milliárd dollárt fordíthatnak online és mobilos hirdetésekre a cégek.
Az idei látványos fejlődés a digitális reklámpiacon azzal járt, hogy ez a szegmens először világszinten is megelőzte a televíziót. A MAGNA elemzése szerint 2017-ben a digitális hirdetési költések a teljes reklámpiac 41 százalékát adták, míg a lineáris televízió 35 százalékos részesedést ért el. Jövőre 44 százalékra bővülhet a digitális szegmens aránya.
A nagy földrajzi régiók közül Latin Amerikában számítanak 2018-ban a legnagyobb növekedésre a reklámköltésben, az idei évhez képest 9,3 százalék lehet a bővülés. De jól teljesít majd Közép- és Kelet-Európa is, ahol 7,2 százalékos fejlődést várnak. A 20 legnagyobb piac közül India (12 százalék), Oroszország (10 százalék) és Kína (9 százalék) produkálja majd a legnagyobb reklámpiaci növekedést jövőre.
A MAGNA elemzése megjegyzi azt is, hogy 2018-ban több egyszeri tényező is szerepet játszik abban, hogy az idei, 4,1 százalékhoz képest jóval gyorsabb lesz a fejlődés. A tanulmány szerzői kiemelték az oroszországi labdarúgó világbajnokságot, a dél-koreai téli olimpiát.