- Hirdetés -

Gyorsan nő az álláshirdetések száma

|

- Hirdetés -

Meredek növekedés kezdődött az álláshirdetések számában, egyértelművé vált, hogy a vírus harmadik hulláma végül mégsem rázta meg annyira a piacot, mint ahogyan arra az előrejelzések alapján számítani lehetett korábban – derül ki a Profession.hu friss, második negyedéves jelentéséből.

A legfrissebb adatok alapján jól látható ugrás rajzolódik ki a feladott hirdetések számát tekintve: 66 százalékkal több cég hirdetett meg betöltésre váró pozíciót, mint tavaly ilyenkor. Ennek kapcsán fontos megjegyezni, hogy míg a tavalyi nyár kezdetekor szigorú szabályozások, lezárások voltak érvényben, számos gazdasági szereplő pedig bizonytalanul várt, jegelve a munkaerő-felvételt, addig idén a második negyedévre stabilizálódott a helyzet: a tavalyi év azonos időszakához képest közel két és félszeres növekedést láthatunk a hirdetési számok esetében.

Területi eloszlás alapján Vas megyében történt a legnagyobb, közel két és félszeres növekedés a feladott hirdetések számában az egy évvel ezelőtti időszakhoz képest, amit Fejér és Győr-Moson-Sopron megye követett nagyjából kétszeres emelkedéssel. A teljes megyei sorrendet Békés megye 81 százalékos, Tolna 73 százalékos és Nógrád 26 százalékos növekedéssel zárja.

A vállalatok jelentősen megnövekedett munkaerő-felvételi igényével szemben azonban a jelentkezések volumene a járvány előtti, megszokottnak mondható szintre mérséklődött. Így a tavalyi kiugró jelentkezésszámhoz viszonyítva idén nyár elején 11 százalékos csökkenés mérhető, ami azonban még mindig 16 százalékkal magasabb a 2019-es év ezen időszakához képest.

A legnagyobb növekedés a jelentkezések számában Szabolcs-Szatmár-Bereg (61 százalék), Baranya és Békés megye (29-29 százalék) esetében látható, míg Nógrádban 43 százalékkal, Pest megyében 21 százalékkal, a fővárosban pedig 17 százalék visszaesett ez az érték.

A legkeresettebb szakemberek

Az új hirdetések száma Borsod, Komárom-Esztergom, Győr-Moson-Sopron, Fejér és Veszprém megyében a legkiugróbb. A legmarkánsabb emelkedés ugyanazokban a kategóriákban figyelhető meg ezeknél a térségeknél: a fizikai, segéd és betanított munka esetében közel háromszoros növekedés tapasztalható az előző év azonos időszakához képest, a gyártás, termelés kategóriában megduplázódott a feladott hirdetések száma és a szakmunkásoknak szóló új pozíciók is majdnem megkétszereződtek.

A tavalyi év azonos időszakához képest jelentős átalakulás történt a jelentkezőszámban a legnagyobb arányú növekedést mutató kategóriák rangsorában. 2020-ban a pandémia által meghatározott nyári szezon beköszöntével a turisztikai és vendéglátó ipar nem nyithatott, idén azonban az újraindulásnak köszönhetően a tavalyi évhez képest kiemelkedő mértékben megnőtt a meghirdetett pozíciókra beadott önéletrajzok mennyisége a szektorban. A legnagyobb arányú növekedést a vendéglátás, hotel, idegenforgalom, a HR, munkaügy, valamint a marketing, média, PR kategóriák produkálták. Ezzel párhuzamosan persze a vendéglátás és turizmus területén a hirdetések száma is jelentősen megugrott: a tavalyi nyári szezon kezdetéhez képest több, mint háromszoros az emelkedés a betöltendő pozíciók tekintetében, így mostanra erős munkaerőhiány alakult ki az ágazatban.

„A Profession.hu egy korábbi, a munkaerő mozgását vizsgáló kutatásából is markánsan kirajzolódik a pandémia miatti korlátozásokat követő, szektorok közötti vándorlás dinamikája. Tavaly az első hullám alatt az előképzettséget, illetve felsőfokú végzettséget nem igénylő, gyorsabban betanulható szakmákra érkezett a legtöbb pályázat, míg egy év elteltével a korlátozások feloldása utáni gazdasági stabilitással együtt ismét a magasabb képesítést igénylő pozíciók növekvő népszerűsége figyelhető meg a jelentkezési számok alapján, hasonlóan a járvány előtti piaci trendekhez.” – jellemzi a második negyedéves adatok alapján a helyzetet Tüzes Imre, a Profession.hu üzletfejlesztési vezetője.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Kiderült, mennyit költünk kütyükre karácsonykor

Átlagosan 51 500 Ft-ot költünk karácsonyi ajándékokra, általában 4-7 főnek vásárolunk – derült ki a Dell Technologies Magyarország friss, nem reprezentatív felméréséből1. Minden negyedik válaszadónál elektronikai cikk is kerül a fa alá, átlagosan 44...

Korábbi kollégáikra vadásznak a cégek

A volt alkalmazottak nagyszerű, ám korábban méltatlanul hanyagolt lehetőséget jelentenek a cégek toborzási erőfeszítései számára – mondja Fremda Balázs, a Morgan Stanley budapesti irodájának HR igazgatója. A vállalat 15 éve működő technológiai és analitikai...

Így védekezhetnek a kkv-k a kibertámadások ellen

Az elmúlt két évben felgyorsult digitális átalakulás miatt fokozódó kockázat miatt ma már szinte minden vezetőnek van legalább egy olyan cég az ismeretségi körében, ahol már történt támadás és ellopták a cég adatait vagy...

Jól fogyott a Samsung luxustévéje

A Samsung idén több mint egymillió darab The Frame televíziót értékesített világszinten, ez az első Lifestyle TV modell, amely milliós eladást ért el egy éven belül. A 2017-es bemutatkozása óta Észak-Amerikában és Európában is...

Különleges kisfilmmel kampányol a Pfizer

Verset szavalni sokaknak egyáltalán nem okoz gondot, kivéve, ha van a dologban egy kis csavar. Adott egy vers, és egy igen nehéz feladat: egyetlen levegővel kell végig mondani a strófákat. A Pfizer egy nem...

Izgalmas hajsza a NatGeo új sorozatában

Az amerikai lépfenetámadások 20. évfordulója alkalmából a National Geographic 2021 decemberében műsorára tűzi a biológiai terrorcselekmény és az azt követő izgalmas nyomozás történetét feldolgozó Halálzóna: Antrax című filmsorozatot. A hatrészes széria a Halálzóna című...

Új megoldásokat keresnek a munkavállalók

A dolgozók megéléseiből táplálkozó „nagy felismerés" jelenség következményeként újabb jelentős mozgás indulhat be világszerte a munkaerőpiacokon – mutat rá a Randstad Workmonitor 2021-es második felmérése. A több mint 27,000 dolgozó megkérdezésével 34 piacon, köztük...

Zenélő növényekkel kampányol az E.ON és az ACG

Az ACG Reklámügynökség és az E.ON zenélő mikrooázisokat hozott létre a vállalat klímaváltozás elleni küzdelem fontosságáról szóló kampányának részeként. A különleges installációknak köszönhetően a budapesti Széna- és Szent Gellért téren várakozó utasok nemcsak a...

Erős negyedévet zárt az Allianz

2021-ben az Allianz Csoport a harmadik negyedévben is erős működési teljesítményt mutatott fel az összes üzletágában. Ez azt bizonyítja, hogy az üzleti modellünk jól működik, segítségével ki tudjuk használni a globális gazdasági környezet és...

Eldőlt, viszi a 4iG a DIGI-t

Végleges megállapodást kötött a 4iG Nyrt. a román RCS & RDS csoporttal a médiakonszern magyarországi érdekeltségeinek megvásárlásáról. A tranzakció lezárásával, illetve az elmúlt egy évben az infokommunikációs szektorban végrehajtott akvizícióival a 4iG a legnagyobb...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Digitális lízinggel újít a Péntech

A digitális faktoring úttörője, a Péntech novembertől új szolgáltatással bővíti portfólióját, amelynek köszönhetően most még könnyebb lehet a vállalkozások növekedésének finanszírozása. A digitális lízing megoldásnak köszönhetően a Péntech weboldalán keresztül a piacon egyedülállóan gyorsan...

Kiderült, mennyit költünk kütyükre karácsonykor

Átlagosan 51 500 Ft-ot költünk karácsonyi ajándékokra, általában 4-7 főnek vásárolunk – derült ki a Dell Technologies Magyarország friss, nem reprezentatív felméréséből1. Minden negyedik válaszadónál elektronikai cikk is kerül a fa alá, átlagosan 44...

Korábbi kollégáikra vadásznak a cégek

A volt alkalmazottak nagyszerű, ám korábban méltatlanul hanyagolt lehetőséget jelentenek a cégek toborzási erőfeszítései számára – mondja Fremda Balázs, a Morgan Stanley budapesti irodájának HR igazgatója. A vállalat 15 éve működő technológiai és analitikai...

Így védekezhetnek a kkv-k a kibertámadások ellen

Az elmúlt két évben felgyorsult digitális átalakulás miatt fokozódó kockázat miatt ma már szinte minden vezetőnek van legalább egy olyan cég az ismeretségi körében, ahol már történt támadás és ellopták a cég adatait vagy...

Jól fogyott a Samsung luxustévéje

A Samsung idén több mint egymillió darab The Frame televíziót értékesített világszinten, ez az első Lifestyle TV modell, amely milliós eladást ért el egy éven belül. A 2017-es bemutatkozása óta Észak-Amerikában és Európában is...
- Hirdetés -

CMO

Nagy a türelmetlenség a fiatalokban

Szili Tímea Futureal Group & Cordia Group, marketing- és kommunikációs igazgató   - Kicsivel több mint két hónapja nyílt meg a Futureal Group & Cordia Group fejlesztésében megvalósult Etele Plaza, mennyire váltotta be eddig a hozzá fűzött...

A kitaposott út biztonsága illúzió

Takács Borbála Adevinta Hungary, marketingigazgató   - Több évtizedes ügynökségi múlt után most ügyféloldalon folytatod. Miért döntöttél a változtatás mellett? - A váltás gondolata régóta érlelődött bennem. Húsz évet töltöttem ügynökségi oldalon, ez nagyon hosszú idő, ami rengeteg...

Most még tart a „történelmet írunk éppen” katarzisa

Szauter Zsolt eMAG és Extreme Digital, marketingigazgató   - Nagyon pörög itthon az online vásárlás, milyen élmény volt ebben a közegben átvenni a legnagyobb hazai e-kereskedelmi cég marketingjének irányítását? - Természetesen büszke vagyok arra, hogy engem választottak erre...

Kiemelt szerepe volt és lesz az online kommunikációnak

Blaumann Debóra foodpanda, marketingigazgató - Milyen kampánnyal készültetek a NetPincérről foodpanda névre történő váltásra, mire lehet számítani? - Egy igazi 360 fokos, integrált kampányt tervezünk a márkaváltás támogatására - ahol és amilyen formában csak lehet szeretnénk...

Sikerült megválaszolni a Covid-szülte kihívásokat

Szalkai Réka Mastercard, marketingigazgató - Melyik volt az a könyv vagy film, ami az elmúlt időszakban a legnagyobb hatással volt önre? - Simon Sinekkel nemrég volt szerencsém együtt dolgozni. Igazi élmény volt nemcsak az előadása és azt...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Csomagolásaival zöldít a Zewa

A Zewa csökkenti a csomagolásai szén-dioxid-lábnyomát amelyet úgy érnek el, hogy műanyag kiszereléseikben 33 százalékos fogyasztás utáni újrahasznosított (PCR) műanyagtartalmat vezetnek be. A Zewa számára kiemelt jelentőséggel bír a korlátozott erőforrások maximális kihasználása és...

Erdőtelepítési programot támogat az OMV

Az OMV Hungária Kft. az Országos Erdészeti Egyesülettel közös akciót indított: ennek keretében az áprilisi Föld napjától kezdődően olyan vouchereket lehet vásárolni a töltőállomásokon, amelyek 1-1 facsemete magyarországi elültetésének és későbbi ápolásának költségét fedezik....

Jövő héten jön a Planet Budapest

Egy tökéletes világban minden, ami egészséges, egyben fenntartható is – a valóságban ez azonban távolról sincs így. De vajon hogyan élhetünk egészséges életet úgy, hogy a fenntarthatóságról sem feledkezünk meg? Mit tehetünk, ennek érdekében...

DATA