- Hirdetés -

Gyorsan terjed az automatizáció és a fenntartható gyártás

|

- Hirdetés -

Az élénkülő globális versenyre reagálva a régi gyártóvállalatok gyors ütemben változtatják meg működésük módját – derült ki a Fujitsu piaci attitűdökről készült friss kutatásából. Az IKT vezetők által 17 országban alkalmazott gyártási technológiákról végzett felmérés1 megerősítette, hogy a vállalatok elsősorban a minőség és a hatékonyság javítása érdekében automatizálnak, és a fenntarthatóság is fontos szempont az új IKT-beruházásoknál.

A Covid19 keltette sokk nyomán a gyártóvállalatok az üzleti ellenálló képességre és a reagálókészségre is kiemelten odafigyelnek. A gyári automatizálás kritikus szerepet játszik e célok megvalósításában. A gyártóvállalatok minden más területnél többet fordítanak automatizációra. Háromnegyedük (76,8%) tervezi automatizációs projektek elindítását a következő 12 hónapban. A fenntarthatóság is egyre lényegesebb tényező a gyártóvállalatok vezetőinek szemében – az IKT-költés szempontjából a harmadik helyre sorolták. A Fujitsu felmérésből úgy tűnik, hogy a cégek ezzel a környezettudatos márkák iránti fogyasztói preferenciák erősödésére reagálnak.

Az élesedő verseny folyamatos és sikeres digitális átalakuláshoz vezet

A Fujitsu felmérése azt mutatja, hogy a gyártóvállalatok erős és egyre élesebb verseny tapasztalnak, és a versenynyomás digitális átalakulásra ösztönzi őket. Több mint háromnegyedük (75,8%) rendkívül vagy nagyon erős globális versenyről számolt be, és csupán egyötödük (21,7%) nincs kitéve nemzetközi szereplők hatásának. A megkérdezettek 68,7%-a emellett az új belépők és a piaci részesedés megszerzésére törekvő, szabályokat újraíró szereplők részéről is fenyegetve érzi pozícióját.

A gyártóvállalatok folyamatos innovációval reagálnak, amit a sikeres digitális átalakulási (DX) projektek megvalósítása is erősít. A Fujitsu által vizsgált 17 átalakulási projekt közül 80% beváltotta vagy felülmúlta a hozzá fűzött reményeket. Az említésre méltó előnyök között szerepel a versenyképesség növekedése, a selejt mennyiségének csökkenése, a minőség javulása, az ökoszisztéma-alapú üzleti modellek támogatása, az ügyfélkapcsolatok megerősödése és a nagyobb agilitás. Ezek a sikerek gyorsítják a digitális átalakulás ütemét, és további átfogó DX-beruházások végrehajtására ösztönzik a gyártóvállalatokat a következő 12 hónapban. Legalább 30%-uk jelentős vagy nagy projekteket tervez a felmérésben vizsgált 36 működési területen.

A következő fontos lépés az IT-OT integráció

Yuuki Yamamoto, a Fujtisu COLMINA üzletágának vezetője elmondta: „Globális gyártóipari felmérésünk bebizonyította, mennyire fontos az automatizáció több szempontból is, de a gyártóvállalatok számára a minőségre és a hatékonyságra gyakorolt hatása jelent igazán prioritást. A világ legnagyobb gyártóipari IKT-integrátora lévén a Fujitsu úgy tartja, hogy az IT, azaz az informatika és az OT, azaz működéstámogató technológia integrálása lesz a következő fontos lépés. Jelenleg az IT és az OT többnyire egymástól elválasztva működik a világ gyáraiban. A műszaki tervezést kiszolgáló technológia és a gyártóüzemi működést támogató technológia integrálásával a vállalatok a minőség és a hatékonyság új szintjét érhetik el, amely vizsgálatunk eredményei szerint fontos motiváció az iparág számára.”

A válaszadók több mint kétharmada (69,3%) úgy gondolja, hogy a legfőbb prioritás a termékminőség javítása a gyártási alkalmazásoknál, a második helyen pedig a jobb kihasználtságon keresztül elérhető hatékonyságnövelés áll (67,6%). A biztonság valamennyi aspektusának fejlesztése a harmadik prioritás – amit az is alátámaszt, hogy az internetbiztonság az IKT-kiadások növelésének elsődleges oka.

A digitális átalakulás megvalósításában szerepet játszó konkrét technológiák közül az elsődleges vállalati alkalmazásokat tartják a legfontosabbnak. A két legyakoribb alkalmazás, az ERP és a rendelésfeldolgozó szoftver továbbra is kiemelt jelentőséggel bír a fejlesztésekben. Ugyanakkor változásokra számíthatunk. A gyártóvállalatok igyekeznek működésük szerves részévé tenni az ellenálló képességet és az alkalmazkodást – kétharmaduk (67,4%) készül ellátási láncai és gyártólétesítményei diverzifikálására a Covid19 miatt. Ezt a gyártóvállalatok következő 12 hónapban tervezett konkrét alkalmazásberuházásai is tükrözik, amelyeknél észrevehető eltolódott a hangsúly a készletgazdálkodás, a rendeléskezelés, az ellátásilánc-kezelés (SCM) és az ügyfélkapcsolat-kezelés (CRM) irányába (ebben a sorrendben).

A pontszerű gyártási alkalmazások közül a gyártólétesítmények adataival kapcsolatos beruházások voltak a legjellemzőbbek az elmúlt 12 hónapban. Az eredmények arra utalnak, hogy ezek helyét a gyári automatizáció veszi majd át a következő évben, majd a prediktív karbantartás és az üzemi karbantartás következik. A gyártólétesítmények adataival kapcsolatos projektek így a negyedik helyre szorulnak vissza. A Covid19 elleni intézkedésekkel kapcsolatos beruházások továbbra is fontosak, de már csak az ötödik helyen állnak, ami arra utal, hogy a gyártóvállalatok szerint a világjárvány legnehezebb szakasza már mögöttünk van.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Újabb részletek derültek ki a BrandFestivalról

Mesterséges intelligencia kutató és termelékenységi coach is lesz az idei BrandFestival nemzetközi előadói között. Közép-Európa egyik legjelentősebb márka- és vállalati stratégiai csúcstalálkozóját november 9-10-én rendezik meg az ETELE CINEMA-ban. Az eseményen a „Digitális transzformáció”...

A kisebb településeken is lesznek GLS automaták

Újabb jelentős mérföldkőhöz érkezett a GLS Hungary: 300 településen összesen már több mint 1250 csomagautomatát üzemeltet a vállalat. A csomaglogisztikai szolgáltató egyúttal bejelentette, elkötelezett az iránt, hogy az ország minden szegletében elérhetővé tegye a...

Kiállítással ünnepel a National Geographic

A National Geographic Magyarország idén lett 20 éves. A kerek évforduló alkalmából a World Press Photo kísérő-kiállításán, a Magyar Nemzeti Múzeumban vonultatja föl a magazin két évtizedének legizgalmasabb és legszebb magyar anyagait.Húsz év, kétszáznegyvennél...

A KNK-val kampányol a Haier

Szeptember elejétől október végéig tart a világ elsőszámú nagy háztartási gép gyártó márkájának őszi reklámkampánya, amelyet online felületeken, social médiában, közterületi eszközökön, plázákban és printben látható hirdetések, valamint PR-megjelenések támogatnak. A potenciális vásárlói útvonalak...

Egyre népszerűbb a munkaerő-kölcsönzés

A munkaerő-kölcsönzés egyre elterjedtebb fogalom munkavállalói körben is, de számos tévhit kering körülötte. Az Ipsos átfogó munkaerőpiaci kutatást végzett a Prohuman megbízásából. A vizsgált 12 hónapos időszakban a magyar közösségi térben kb. 14 ezer...

Természeti katasztrófák áldozatainak segít a L’Oréal

Becslések szerint az elmúlt 50 évben ötszörösére nőttek az éghajlatváltozás okozta katasztrófák, jelenleg közel hárommilliárd ember él katasztrófáknak kitett területeken, és az előrejelzések szerint 2050-re ez a szám egymilliárddal fog emelkedni. A L'Oréal Groupe...

Ma van a kávé világnapja

Már 40 éve ünnepeljük szeptember 29-én a kávét - a világ egyik legkedveltebb itala először Japánban, 1983-ban kapott saját napot. A tradicionális kávézás mellett a 21. században egyre több új fogyasztási mód, szokás alakult...

Közösségi közlekedésre buzdít a Westend

Új eszközökkel bővítette mobilitási parkját a város szívében található Westend. A bevásárlóközpont ezzel szeretne még több alternatív lehetőséget biztosítani közönségének. Továbbra is arra bátorítják látogatóikat, érkezzenek a közösségi közlekedés valamelyik kényelmes és fenntartható eszközével,...

Mesterséges intelligencia a hazai magánegészségügyben

Technológiai innovációt vezet be a Doktor24 a betegellátás területén. A magyar-osztrák egészségdigitalizációs startuppal, a XUND-dal közösen fejlesztett egészségügyi asszisztens egy platformon képes tüneteket elemezni és konkrét megbetegedések gyanúját ellenőrizni. Ezzel a megoldással a páciensek...

A magyar vállalkozások háromnegyede megbukna

Az informatika az életünk alapvető eszköze, amely a mindennapjainkban és az üzleti világban is meghatározó szerepet játszik. Ennek tudatában azt gondolhatnánk, hogy az IT menedzsment jelenleg minden vállalkozás életében az egyik legfontosabb prioritás. Ennek...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Ezúttal az ATV-t büntette a Médiatanács

Az ATV március 16. és 22. közötti adáshetének hatósági ellenőrzése során több szabálytalanságot is megállapított a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa. A testület három jogsértés miatt összesen 775 ezer forint bírságot rótt...

Újabb részletek derültek ki a BrandFestivalról

Mesterséges intelligencia kutató és termelékenységi coach is lesz az idei BrandFestival nemzetközi előadói között. Közép-Európa egyik legjelentősebb márka- és vállalati stratégiai csúcstalálkozóját november 9-10-én rendezik meg az ETELE CINEMA-ban. Az eseményen a „Digitális transzformáció”...

A kisebb településeken is lesznek GLS automaták

Újabb jelentős mérföldkőhöz érkezett a GLS Hungary: 300 településen összesen már több mint 1250 csomagautomatát üzemeltet a vállalat. A csomaglogisztikai szolgáltató egyúttal bejelentette, elkötelezett az iránt, hogy az ország minden szegletében elérhetővé tegye a...

Kiállítással ünnepel a National Geographic

A National Geographic Magyarország idén lett 20 éves. A kerek évforduló alkalmából a World Press Photo kísérő-kiállításán, a Magyar Nemzeti Múzeumban vonultatja föl a magazin két évtizedének legizgalmasabb és legszebb magyar anyagait.Húsz év, kétszáznegyvennél...

A KNK-val kampányol a Haier

Szeptember elejétől október végéig tart a világ elsőszámú nagy háztartási gép gyártó márkájának őszi reklámkampánya, amelyet online felületeken, social médiában, közterületi eszközökön, plázákban és printben látható hirdetések, valamint PR-megjelenések támogatnak. A potenciális vásárlói útvonalak...
- Hirdetés -

Podcast

Az oktatás akkor jó, ha felkészít az életre

Milyen kihívások, trendek jellemzik ma az oktatástechnológiát, hogy befolyásolja a diákokat a digitalizáció, lemarad-e a gyerek, ha nincs okostelefonja? Ezeket a témákat is megvitatták a Business Lounge szeptember 13-ai adásában, melynek egyik vendége az...

A hitelesség alapvető faktor

Hogy fest 2023-ban egy kereskedelmi televízió talent managementje, hogyan járulnak hozzá a TV2-nél megforduló arcok a brand erősítéséhez, és fordítva: miért „éri meg” nekik, ha a csatorna menedzseli őket, mint influenszereket? Ezeket a kérdéseket...

Beépült a mindennapokba az élőzenei élmény

Ha nyár, akkor fesztiválok – de vajon magukhoz tértek már az itthoni rendezvények a Covid okozta sokkból? Szervezésről, jegyértékesítésről, kis és nagy rendezvényekről volt szó többek között a Business Lounge augusztus másodikai adásában, melynek...

Don't Miss

Nincs felső határ egy konferencia esetén – interjú Csermely Ákossal

Kell-e félnünk a mesterséges intelligenciától, átveheti-e az MI a konferenciaszervezést, mennyi látogatót várnak idén az Internet Hungary-re – többek között erről is beszélt az mmonline.hu-nak adott interjúban Csermely Ákos. Az esemény főszervezője elárulta azt...

Formabontó ötletek

Az MI és a digitalizáció átszövi a mindennapjainkat, ami lehetőséget ad arra, hogy a meglévő erőforrásainkat a leghatékonyabban tudjuk használni – mondta el Pantl Péter a legsikeresebb hazai PR-szakembereket felvonultató Top50-es rangsor első helyezettje....

Magas szinten gondolkodni

Rendszeres reklámkocsmák, éjszakai városfutások, a szakmai kezdetek, a legnagyobb kihívások, miért lehet imádni a marketingszakmát – többek között ezekről beszélt az idei TOP50 marketinges rangsor élén végző Szabó Béla a Marketing&Media magazinnak adott interjúban....

Önazonos kreátorokon, márkakollaborációkon és az AI-on lesz a hangsúly 2024-ben is

Hat éve erősíti a Coca-Cola csapatát Mérő Ádám, lelkesedése pedig azóta is töretlen a világ legértékesebb, legvonzóbb, állítása szerint legjobb marketinggel rendelkező márkája iránt. A tizenöt évnyi ügynökségi oldalt cserélte a brand oldali ügyfélszékre,...

Újra kell gondolni a hierarchiát a szervezetben

Művészettörténészként diplomázott, kulturális és kreatív elköteleződését pedig a Magyar Telekomnál kamatoztatja Kovács András Péter, aki jelenleg a családi szegmenskommunikációért felel és a Warm Up Talks legújabb adásában elárulja: mit jelent az agilis transzformáció, miért...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Ezek a legfenntarthatóbb úticélok Magyarországon

Az emberiség megnyitotta a pokol kapuit - jelentette ki néhány nappal ezelőtt az ENSZ főtitkára, Antonio Guterres, hangsúlyozva, hogy jelenleg egy 2,8 fokos hőmérséklet emelkedés felé tartunk. De vajon hogyan ítélik meg az emberek...

Erre költött közel 3 milliárd forintot az AutoWallis

Elkészítette éves Zöld allokációs és hatás jelentését az AutoWallis Zöld Bizottsága, mely a társaság által két évvel ezelőtt kibocsátott 6,6 milliárd forint összegű, zöld kötvényekből befolyt forrás felhasználásáról és azok környezeti hatásairól szól. A...

Sokkal zöldebbek lehetnének az irodaépületek

Digitális épület- és energiagazdálkodási megoldások alkalmazásával, valamint elektrifikációval, illetve megújuló energiaforrások használatával és mikrohálózatok telepítésével akár 70 százalékkal is csökkenteni lehetne az irodaépületek szén-dioxid-kibocsátását a Schneider Electric kutatása szerint. Az alacsony CO2-kibocsátású épületekre történő...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....