Gyorsan zöldül a Volkswagen

LONDON, ENGLAND - SEPTEMBER 25: Used cars by German manufacturer Volkswagen are parked at a dealership in Battersea on September 25, 2015 in London, England. The Department for Transport's Vehicle Certification Agency, the UK's national approval authority for new road vehicles, has announced that it will re-run laboratory tests on engines and compare the results with emissions from on-the-road tests in the wake of the VW test-rigging scandal. The German car manufacturer has admitted selling vehicles in the US with diesel engines that could detect when they were being tested for emission, changing the vehicles performance accordingly in order to improve results. (Photo by Rob Stothard/Getty Images)

A Volkswagen Csoport a korábban tervezettnél gyorsabb ütemben halad a fenntartható és hatékony gyártás megvalósítása irányába. Ezzel párhuzamosan a vállalat továbbra is jó úton halad gyártási költségeinek csökkentésével.

A Volkswagen Csoport igazgatótanácsának tagja és a Porsche AG igazgatóságának elnöke, Oliver Blume így nyilatkozott az eredmények kapcsán: „Gyártásunk minden eddiginél környezetbarátabb módon történik. 2010. és 2019. év vége között az egy jármű gyártására jutó környezeti terhelés várhatóan több, mint 37 százalékkal csökken.” Az ellentétes hatások kiegyensúlyozására a gyártás területén egy milliárd euró értékben valósulnak meg különböző, teljesítménnyel összefüggő intézkedések és a termelékenység is hat százalékkal emelkedik. Blume ugyanakkor hangsúlyozta, hogy emellett további hatékonysági intézkedéseket sem hagyhatnak figyelmen kívül.

„Jelenleg – a mostanra teljesített 37 százalékos csökkentéssel – a tervezettnél jobb pozícióból folytathatjuk munkánkat célunk elérésére, amely 2025-re a gyártás során keletkező környezeti terhelést felére kívánja mérsékelni.” A következő 5 feltétel befolyásolja az egy járműre jutó környezeti terhelés számítását: a szén-dioxid kibocsátás, a felhasznált energia, a felhasznált víz és oldószer mennyisége és a keletkezett hulladék. Egyedül az elmúlt két évben az egy járműre jutó szén-dioxid kibocsátás több, mint 10 százalékkal csökkent.

A konszern jó ütemben halad másik célja felé is, amely a 2016. és 2025. közötti időszakra vetítve 30 százalékkal kívánja javítani a gyártás termelékenységét. Az idei évben a termelékenység várhatóan hat százalékkal haladja meg az előző év szintjét és ehhez a legnagyobb mértékben a Németországon kívül üzemek járultak hozzá. A növekedés pedig jelentősebb, mint azt eredetileg tervezte a vállalat. Összegezve, a konszern 2019-es, teljesítménnyel összefüggő intézkedései kapcsán befektetett összeg – az ellentétes hatások, mint az infláció vagy a vámtarifa növekedése előtt – elérte az 1 milliárd eurót. Blume ennek kapcsán kiemelte: „Fenntartható gyártásunk döntő tényező társadalmi felelősségvállalásunk teljesítése kapcsán is.”

Ezzel párhuzamosan Blume hangsúlyozta a Csoport termelés kapcsán alkalmazott hatékonysági intézkedéseinek fontosságát. „A márkák közötti tudásátadás és a szoros együttműködés kulcsfontosságú tényezők abban, hogy a termelékenység további javítását és a költségek és befektetések csökkentését célzó törekvéseink sikerrel járjanak.” Így egyre fontosabbá válik a kiemelkedő minták és megoldások megismétlése és a többi üzemnek történő továbbadása. „A konszernhez 122 gyártási helyszín tartozik világszerte. Ez a gyártási hálózat elképesztő együttműködési lehetőségeket rejt magában. Tovább folytatjuk a gyártási stratégiánk megvalósítását támogató intézkedések lépésről lépésre történő végrehajtását.”