- Hirdetés -

Halloweeni finomsággal vár a Starbucks

|

Idén borzongatóan finom halloweenre készülhetünk. Miután megtudtuk, milyen kelta hagyományból ered ez a természeti ünnep, és megismertük Jack történetét, aki ujjat húzott az ördöggel, kísértetektől mentesebb vizekre evezünk. Ott ugyanis, ahol a sellő is töklámpással világít, egy különleges, sütőtökös jeges ital formájában belekóstolhatunk a Starbucks-halloween varázsába.

A halloween gyökerei az ősi kelta kultúra nyárzáró Samhain ünnepéig nyúlnak vissza. A kelták, mivel csupán két évszakra osztották az évet, október 31-én nem csupán a nyár végét, de az újév kezdetét is ünnepelték. Úgy hitték, ezen az éjszakán a legvékonyabb az élőket és holtakat elválasztó határvonal, így a szellemek visszatérhetnek a földre. A Samhain során nagy tüzeket gyújtottak, és áldozatokat mutattak be, hogy elűzzék a rossz szellemeket. A kereszténység elterjedésével az ókori kelta Samhain fokozatosan átalakult, míg végül a ma is ismert halloweenné vált. Nevét III. Gergely pápának köszönheti, aki a 8. században november elsejét Mindenszentek napjává nyilvánította, ebből kifolyólag október 31-e Mindenszentek előestéje, „All Hallow’s Eve”, azaz halloween lett. Az ünnephez köthető egyik legismertebb szokás a jelmezek és álarcok viselése, amely szintén a kelta hagyományra vezethető vissza: az emberek állatbőrökbe öltöztek és maszkokkal takarták el az arcukat, hogy megtévesszék a szellemeket.

Amikor a sellő hirtelen azt se tudja, hogy faragja vagy megigya

A töklámpás, vagyis Jack-o’-lantern, a halloween egyik legismertebb szimbóluma. Eredete egy régi ír népmese, amely szerint Jack, a ravasz kovács, kétszer is túljárt az ördög eszén, de halála után sem a mennyországba, sem a pokolba nem nyert bebocsátást. Az ördög egy izzó széndarabot adott neki, amelyet Jack egy kivájt tarlórépába helyezett, hogy az örökkévalóságig tartó kóborlása során világítson neki. Az angolszász országokban hasonló lámpásokat készítettek, azzal a különbséggel, hogy ijesztő arcot faragtak bele, és kitették halloween estéjén az ablakokba vagy az ajtók elé, hogy elriasszák vele mind Jacket, mind pedig a gonosz és ártó kísérteteket. Az ír bevándorlók Amerikába érkezve a répát tökre cserélték, mivel azt könnyebben lehetett faragni. Így született meg a töklámpás hagyománya, amely ma már elengedhetetlen része az október 31-i dekorációknak.

A Starbucks kávézóiban nem kell se a suhanó szellemektől, de a kóborló Jacktől tartani, a halloween azonban nem marad el: egy tökös jeges, nem mellékesen pedig borzongatóan finom ital formájában még a sellőt is megérinti. Október 22. és november 4. között lesz elérhető a Starbucks halloweeni itala, a Sweet Pumpkin Frappuccino blended beverage. A sütőtökös ízvilágú, krémesen lágy italt, amelyet az ennivaló kristályokkal meghintett könnyű hab koronáz meg, bárki megkóstolhatja, aki elég bátor hozzá – hiszen vegán verzióban is kérhető, természetesen plusz költség nélkül.

Hangolódj a halloweenre egy rémesen izgalmas tökfaragó versennyel!

Idén a Starbucks nemcsak a limitált ideig elérhető ízletes halloweeni Frappuccino-val készül, hanem egy tökfaragó versennyel is. Október 30-án, szerdán 16:00 és 18:30 között több Starbucks kávézóban is tökfaragó versenyt rendeznek, ahol 3-4 fős csapatok mérhetik össze tudásukat. Minden résztvevő kávékuponnal gazdagodik - amelyet egy tetszőleges tall méretű kávéra válthatnak be -, a legkreatívabb töklámpásokat készítő csapatok pedig értékes ajándékcsomagot nyernek. A borzongatóan izgalmas délutánra, vagyis a tökfaragásra október 25-ig lehet regisztrálni. A verseny részletei és a pontos helyszínek a kávézólánc különböző közösségi média oldalain lesznek elérhetőek.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...