- Hirdetés -

Háromból két magyar vállalkozónő nem jut forráshoz

|

- Hirdetés -

A Visa ismét elindítja nemzetközi She's Next programját Magyarországon, hogy támogassa a nők által vezetett kis- és középvállalkozások fejlődését. Az előző évben sikerrel zárult programot követően a női vállalkozók újra pályázhatnak az öt, egyenként kétmillió forintos támogatásra. A nyertesek egy éven át vállalkozásfejlesztési mentorálást is kapnak növekedésük elősegítésére. A pályázatokat a jelentkezők egy egyszerűen kitölthető űrlapon április 30-ig nyújthatják be.

Mi a közös egy kézműves fűszerpaprika-termelőben, egy egyedi bútortervezőben, egy gyerekeknek szóló angol nyelviskola tulajdonosában, egy kismamáknak szánt mobilalkalmazás fejlesztőjében és egy vállalkozóban, aki újrahasznosított irodai papír segítségével készít ajándékozható magbonbont? Két dolog biztos: mindannyian nők, és mind az öten díjazottak voltak a tavaly először meghirdetett Visa She's Next pályázati programban, amelynek segítségével szintet léphetett vállalkozásuk. A tavalyi program sikere és a női vállalkozók magyarországi piaci helyzete egyaránt igényt teremtett a folytatásra.

Ma Magyarországon kétszer annyi társas vállalkozás van férfi, mint női tulajdonban, és bár az arányok az egyéni vállalkozók esetében jobbak, még ott is mindössze 7 női vállalkozó jut 10 férfi vállalkozóra. A nők között a Z generációba tartozók vállalkoznak először nagyobb számban, de a legfiatalabb nők mindössze 33 %-a alapít saját céget, míg a legidősebb veterán generációban (1945 előtt születettek) ez az arány már 53 %. A legtöbb női vállalkozó az X generáció tagjai közül kerül ki - az összes női vállalkozó 40%-a tartozik közéjük -, őket követi 23% körüli aránnyal mind a Baby boomer, mind az Y generáció, és a fennmaradó néhány százalékon osztozik a legfiatalabbak közé tartozó Z és Alfa, valamint a legidősebb vállalkozókat magába foglaló Veterán generáció. A korcsoport adatokból az tűnik ki, hogy a nők leginkább a gyermekvállalást követően vágnak saját vállalkozás indításába, amely során a legnagyobb nehézséget (30%-os aránnyal) a finanszírozás szűkössége jelenti. Később, a vállalkozás növekedését inkább a piaci helyzet (56%), a vállalkozás menedzseléséhez kapcsolódó személyes határaik (44%) és az anyagi, financiális és emberi erőforrások hiánya (15%) nehezíti számukra.

Aki a kihívást jelentő körülmények ellenére vállalkozik, azt a Visa friss kutatása szerint a függetlenségre való törekvés (53%) és valami új létrehozásának vágya (16%) viszi előre. Az álmok megvalósítása azonban sokszor akadályokba ütközik. A megkérdezett nők számára a kedvezőtlen gazdasági környezet jelentette a növekedés legfontosabb korlátját: 56%-uk jelölte meg az iparága helyzetét nehezítő tényezőként, míg 30%-uk finanszírozási, illetve egyéb erőforrások hiányával küzd.

A Visa She's Next pályázati program célja minden országban az, hogy segítse a helyi női vállalkozók fejlődését, melyhez a vállalkozás igényeihez igazított mentorprogrammal nyújt támogatást a nyerteseknek. Azok a magyar vállalkozónők, akik felismerik saját vállalkozásukban rejlő fejlesztési lehetőségeket, leginkább a marketing (44%), a pénzügy (30%) és a digitalizáció (26%) területeken igénylik a támogatást, méghozzá tudásátadás formájában. A tavalyi Visa She’s Next kiírás nyertesei is egyértelműen a mentorálásra tekintettek a program legnagyobb értékeként.

„Az első magyarországi Visa She's Next program beváltotta a hozzá fűzött reményeket, és a 383 jelentkező közül győztesként kihirdetett öt kiváló vállalkozónő sikerrel fejleszthette vállalkozását. Továbbra is azon dolgozunk, hogy egyenlőbb és inkluzívabb gazdasági környezetet hozzunk létre. Szeretnénk kiemelni a női vállalkozók fontosságát és a forrásokat oda összpontosítani, ahol a leginkább szükség van rájuk - különösen most, amikor ennyi gazdasági kihívással kell szembenézniük” – mondta el az idei pályázat indulását bejelentő sajtóeseményen Sármay Bence, a Visa Magyarországért felelős vezetője.

Juhász Katalin, a Visa regionális termékfejlesztésért felelős igazgatója hozzátette: „Bízom benne, hogy az idei Visa She’s Next program is hozzájárul a női vállalkozók ambiciózus üzleti céljainak eléréséhez, miközben segíti a helyi gazdaság növekedését. A nők vállalkozókedvének támogatása nem csupán a gazdaságot erősíti, hanem társadalmi értelemben is előremutató Hiszünk abban, hogy ha a támogatás értéket közvetít, egyre több sikeres vállalkozónő válhat példaképpé a fiatalok számára. A tavalyi évben számos érdekes, női vezetők által inspirált üzleti történetet ismerhettünk meg a program során, és bebizonyosodott, hogy a magyar nők valóban kivételes ötletekkel és világos elképzelésekkel rendelkeznek a vállalkozásaikban is.”

A Visa She's Next magyarországi programjának nagykövete D. Tóth Kriszta, ismert médiaszemélyiség, a WMN alapító-ügyvezetője elmondta: “Természetesen a pénzügyi segítség is mindig jól jön egy vállalkozásban, de véleményem szerint a hosszú távú mentorálási lehetőség az, ami igazán különlegessé teszi a Visa She’s Next programot. Saját vállalkozói utamon magam is tapasztaltam, hogy milyen sokat jelent az a támogató szellemiség, ami a kezdeményezés első percétől érződik. A programban a pályázók személyes történetére fókuszálunk, egyedi megoldásokat keresünk és igyekszünk ott segíteni, ahol a vállalkozónőknek a legnagyobb szükségük van rá.”

Az idei Visa She’s Next programhoz az OTP Bank és az MBH Bank is saját különdíjjal csatlakozik. A döntőbe jutott tíz pályázó személyesen is bemutathatja történetét, ahol a Visa által díjazott öt női vállalkozó mellett az OTP Bank a digitálisan élenjáró vállalkozást ismer el 2 millió forintos támogatással és mentorálással, míg az MBH Bank a fenntarthatóság területén kiemelkedő különdíjast választ.

„Az OTP Banknál mi magunk is kiemelt figyelmet fordítunk a digitális megoldások, szolgáltatások fejlesztésére, hogy ügyfeleink gyorsan, egyszerűen és kényelmesen intézhessék pénzügyeiket így idejüket az igazán fontos dolgokra, a vállalkozásukra fordíthassák. Elengedhetetlennek tartjuk az innováció és a modern technológiák alkalmazását a működés minden területén. A tudás, a felkészültség, a nyitottság lehetővé teszi, hogy rugalmasabban és hatékonyabban reagáljunk a változásokra, az újszerű, úttörő megoldások alkalmazásával pedig a kezdeti befektetések hozzájárulnak az üzleti növekedéshez is. Éppen ezért tartotta fontosnak az OTP Bank, hogy a Visa She’s Next programjának keretében elismerje a példát mutató, digitálisan élenjáró vállalkozókat” - emelte ki Dancsné Engler Bernadett, az OTP Bank Mikro- és Kisvállalkozói területének igazgatója.

„Az MBH Bank elkötelezett abban, hogy a kkv-k támogatása mellett a fenntartható gazdasági működés megteremtésében is kiemelt szerepet vállaljon Magyarországon, ennek érdekében tavaly decemberben elindítottuk a ’Fenntartható Jövő Bankja’ komplex ESG-programot, melynek legfőbb vállalásai között olyan hosszútávú célkitűzések szerepelnek, mint a biológiai sokféleség védelme, a klímavédelem és a zöld pénzügyi termékek palettájának bővítése. Társadalmi célú tevékenységeink során igyekszünk olyan civil szervezeteket támogatni, illetve olyan kezdeményezéseiket felkarolni, melyek a fenntarthatóságot tartják szem előtt mindennapi munkájuk és tevékenységeik során. Éppen ezért az MBH Bank örömmel csatlakozik egy fenntarthatósági díjjal a Visa She’s Next programjához” – mondta Illés Zoltán, az MBH Bank mikro- és kisvállalati üzletfejlesztésért felelős ügyvezető igazgatója.

A Visa She’s Next programjának nyerteseiről elismert szakmai zsűri dönt, melynek tagjai:

Dancsné Engler Bernadett, az OTP Bank Mikro- és Kisvállalkozói területének igazgatója

D. Tóth Kriszta, a WMN alapító- ügyvezetője

Ginzer Ildikó, a Bankholding standard kiszolgálásért felelős üzleti vezérigazgató-helyettese

Juhász Katalin, a Visa regionális termékfejlesztésért felelős igazgatója

Kozma Andrea, az STRT Holding alapítója

Máté Krisztina, a Cápák között producere

Németh Nóra, a PregHello alapítója, vezetője és a 2023-as Visa She’s Next program egyik díjazottja

Sármay Bence, a Visa Magyarországért felelős vezetője

Sütő Ágnes, a Magyar Bankszövetség főtitkárhelyettese

A Visa először 2019-ben indította el a Visa She’s Next kezdeményezést világszerte, hogy segítse a női vezetővel működő vállalkozások finanszírozási, működtetési és a fejlesztésre irányuló erőfeszítéseit. A Visa a mai napig több mint 3,93 millió eurót fektetett be több mint 380 női vállalkozó támogatásába és tanácsadásba a program keretein belül világszerte, többek között Lettországban, Litvániában, Észtországban, Lengyelországban és Írországban.

A Visa She's Next program az Impact Hub közreműködésével valósul meg Magyarországon. A pályázatokat a jelentkezők április 30-ig nyújthatják be. A pályázati feltételekről a Visa honlapján olvashat bővebben.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Nagyon pörög a hazai lakáspiac

A múlt év végére megállt a magyar lakáspiac forgalmának hanyatlása – ezt mutatják az Eurostat legfrissebb, bár egyelőre még csak előzetes adatai. A nemzetközi összevetésből az is kitűnik, hogy bármily nehezek is voltak az...

A tévé előtt szurkolhatunk a női hoki válogatottnak

A férfi Divízió I/A-s jégkorong-világbajnokság előtt a női nemzeti csapatunk Ausztriában zajló Divízió I/A-s vb-je is képernyőre tűzi a Sport TV és az AMC Mikro Magyarországon. A magyar válogatott komolyan készül a viadalra, és...

Ezért nem érdemes otthon őrizgetni a használt mobilokat

Bár látható javulás, a magyarok több mint fele még mindig otthon tárolja használaton kívüli, régi mobiltelefonját – derült ki a Yettel legutóbbi országos, reprezentatív kutatásából. A milliónyi fiókban heverő mobilkészülékből rengeteg értékes anyag újra...

Ismét díjat nyert a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér

A magyar főváros légikikötője ismét elnyerte a Skytrax „Kelet-Európa legjobb repülőtere” címét a World Airport Awards díjátadón. Az idei már zsinórban a tizenegyedik alkalom, amikor a Budapest Airport az utasok visszajelzése alapján kiérdemelte a...

Hétfőn indul az első közösségi talkshow

Készülj fel az inspiráló beszélgetésekre, hétfőn 21 órakor ugyanis érkezik hazánk első közösségi talkshowja, a Ki vele! A WMN és VIASAT3 közös műsorának két moderátora, Csepelyi Adrienn és Krajnyik Cintia nem félnek megragadni az...

Érdekes játékkal készül a Vivicittára a Szentkirályi

Egyedi módon hívja fel a futók és a látogatók figyelmét a folyadékpótlás fontosságára a Szentkirályi ásványvíz. A Telekom Vivicittá Félmaraton hivatalos hidratációs partnere az április 20-21-én zajló futóünnepen egy 50 négyzetméteres, interaktív hidratációs társasjátékkal...

Akcióban a Disney és a National Geographic

A The Walt Disney Company és a National Geographic egy új, több platformra kiterjedő globális kampányt indít a Föld napja alkalmából. Az Otthonunk nevet viselő kezdeményezés olyan programokat mutat be filmkészítők, történetmesélők közreműködésével, melyek...

Közel félmilliárd forintnyi támogatásról döntött az NFI

Televízió és stream szolgáltatásra készülő filmek gyártásának támogatásáról döntött a Nemzeti Filmintézet (NFI). Az összesen 456,49 millió forintnyi támogatásban részesülő alkotások között szerepel Csehov egyik legismertebb darabjának tévéfilm feldolgozása kiváló szereposztással, valamint a magyar...

Érdekes adatok a magyar cégek hatékonyságáról

A hibrid munkavégzésre hosszabb távon is fel kell készülnünk: a magyar szellemi munkát végzők több mint egyharmada legalább egy-két napot otthonról dolgozik – ez is kiderül Magyarország első országos reprezentatív produktivitás-kutatásából. A megkérdezettek negyede...

Hétvégén ingyen sör várja a bicikliseket

Idén sem maradhat el a szezonnyitó kerékpárosbarát hétvége, amit április 20-21-ére hirdetett meg a Magyar Kerékpáros Turisztikai Szövetség (MAKETUSZ). A program keretében lehetőség nyílik együtt körbetekerni a Földet a most következő hétvégén. Az eseményhez...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Új kreatív platformot kapott az Euronics

Mellébeszélés nélküli reklámfilmekkel indul útjára az Euronics új kreatív platformja. Április közepén debütál az a 11 reklámfilm is, amelyek alapja az őszinteség és az önreflexió. A filmek különböző, ismerős szituációkat mutatnak be mellébeszélés nélkül,...

Nagyon pörög a hazai lakáspiac

A múlt év végére megállt a magyar lakáspiac forgalmának hanyatlása – ezt mutatják az Eurostat legfrissebb, bár egyelőre még csak előzetes adatai. A nemzetközi összevetésből az is kitűnik, hogy bármily nehezek is voltak az...

A tévé előtt szurkolhatunk a női hoki válogatottnak

A férfi Divízió I/A-s jégkorong-világbajnokság előtt a női nemzeti csapatunk Ausztriában zajló Divízió I/A-s vb-je is képernyőre tűzi a Sport TV és az AMC Mikro Magyarországon. A magyar válogatott komolyan készül a viadalra, és...

Ezért nem érdemes otthon őrizgetni a használt mobilokat

Bár látható javulás, a magyarok több mint fele még mindig otthon tárolja használaton kívüli, régi mobiltelefonját – derült ki a Yettel legutóbbi országos, reprezentatív kutatásából. A milliónyi fiókban heverő mobilkészülékből rengeteg értékes anyag újra...

Ismét díjat nyert a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér

A magyar főváros légikikötője ismét elnyerte a Skytrax „Kelet-Európa legjobb repülőtere” címét a World Airport Awards díjátadón. Az idei már zsinórban a tizenegyedik alkalom, amikor a Budapest Airport az utasok visszajelzése alapján kiérdemelte a...

Don't Miss

Elképesztő támogatást nyújthat a család – interjú Holló Mártával

Kihívásokat hozhat egy karrierútban a gyerekvállalás, a női szerepek mindennapos megoldása, ebben elképesztő támogatást nyújthat a család, ahogy nálam is történt – mondta el a Marketing&Media magazinnak Holló Márta. A Magyar Telekom vállalati kommunikációs...

Lakatos Zsófia: Soha nem bántam meg, hogy édesanyákat alkalmaztam

Hosszú távon nem lehet sikeres az a cég, amely elveszíti a női energiát és attitűdöt - véli Lakatos Zsófia. Az Emerald PR tulajdonos-ügyvezetője a Marketing&Media magazinnak adott interjúban beszélt arról, hogy mekkora kihívást jelent...

Liptay Gabriella: Nem érdemes „csak” karrierben gondolkozni

Talán nem is érdemes „csak” karrierben gondolkozni, sokkal inkább a kiegyensúlyozott, értelmes célok által meghatározott felelős élet vagy életvezetés lehet a megoldás – véli Liptay Gabriella. A KPMG in Hungary marketing- és kommunikációs igazgatója...

Elképesztő energiákat kell mozgósítanom – interjú Hámori Barbarával

Hiszek abban, hogy férfiak és nők együtt és közösen tudják a legtöbbet kihozni egy adott projektből, ahogy nekünk is szükségünk van az ő férfi energiáikra, másképp gondolkodásukra, úgy nélkülünk nők nélkül egyenesen megállna az...

Csobot Adél: Boldogan forgatnék egy jó napi sorozatban

Amit leginkább a szemem előtt tartok, hogy mindig önazonos legyek – vallja az influenszerkedés kapcsán Csobot Adél. Az mmonline.hu-nak adott interjúban a tavalyi évből a Sztárbox műsorvezetését és egy autentikus tangó-estben való közreműködését emelte...