- Hirdetés -

Hatalmas a nemek közötti bérszakadék

|

- Hirdetés -

Az Európai Parlament által közzétett adatok szerint Európában a nők óránként 14%-kal keresnek kevesebbet, mint a férfiak. Magyarország az EU-s országok között hátulról a hetedik helyet foglalja el, azaz hazánkban is jelentős mértékű a nemek közötti bérszakadék. A nők és férfiak közötti különbségtételre és az egyenjogúság elérésének fontosságára hívta fel a figyelmet a múlt héten zajló párizsi Women’s Forum Global Meeting, idén virtuális keretek között. Az eseményen a P&G is képviseltette magát, és számos panelbeszélgetés keretében hangsúlyozta az esélyegyenlőség megteremtésének és a bérszakadék felszámolásának jelentőségét.

A nemek közti bérszakadék nők és férfiak átlagos bruttó órabére közötti különbség. Ez az érték az EU-ban átlagosan 14,1% volt az Európai Parlament 2019-es adatai alapján. A bérszakadék mértéke a tagállamok közül Észtországban a legmagasabb (21,7%), de a negatív toplistában Magyarország is elöl szerepel, a hetedik helyet foglalja el 18,2%-kal. Emellett a nők átlagosan több órányi fizetés nélküli – vagyis láthatatlan – munkát végeznek, mint a férfiak (gyermekgondozás vagy házimunka). A nemek közti különbség a fizetetlen munkaidőben az EU összes országában megtalálható, amelynek eredményeképpen a 2018-as adatok szerint a nők csaknem egyharmada (30%) dolgozik részmunkaidőben, míg a férfiaknak csupán 8%-a. Figyelembe véve a fizetett és a fizetetlen munkavégzést, a nők több órát dolgoznak hetente, mint a férfiak.

A Women’s Forum for the Economy & Society, azaz a Női Fórum a Gazdaságért és a Társadalomért egy vezető platform, amely nemcsak a nemek közti egyenlőtlenségek leküzdését célozza, hanem kiemeli a nők véleményét és perspektíváit a sürgető globális problémákkal kapcsolatban, a fenntartható fejlődéstől a gazdaságon át a kultúráig és a médiáig. A párizsi székhelyű, globális befolyással rendelkező szervezet a nők vezetése és fejlődése iránti elkötelezettséget hangsúlyozza számos kezdeményezéssel, vállalati, kulturális és médiapartnerséggel, valamint nem kormányzati szervezetekkel való együttműködéssel.

Az évek során a Fórum több mint 60 000 küldöttet hívott össze több mint 158 nemzetiségből különböző nemzetközi találkozóira. Az éves szinten megrendezésre kerülő Global Meeting keretében 90 ország több mint 2500 küldöttét gyűjti össze, és az esemény kiemelt célja, hogy elősegítse a nemek közti esélyegyenlőség megteremtését világszerte.

A szervezet kiemelt stratégiai partnereként idén is számos platformhoz csatlakozott a Procter & Gamble, amely nemzetközi és helyi szinten is elkötelezett az előítéletmentes világ megteremtésében, esélyegyenlőséget biztosítva minden egyén számára, így a vállalaton belül globálisan minden szinten 50-50%-os nemek közötti egyensúly elérésére törekszik. Vezetőinek 48 százaléka, középvezetőinek 52 százaléka nő. A P&G számos törekvése a bérszakadék leküzdését célozza, a vállalat munkabérekre vonatkozó adatai alapján a női munkavállalók átlagban közel 21 százalékkal keresnek többet férfi kollégáiknál: a márkamenedzserek 7,5 százalékkal, a pénzügyi kollégák 3,2 százalékkal, a HR munkatársak pedig 1,7 százalékkal.

„Elkötelezettek vagyunk az olyan kultúra kialakítása iránt, ahol mindenki egyenlőnek tekinti a másikat, és teljesen kibontakoztathatja magát. Ezért az egyik legfontosabb célunk a fele-fele arányú részvétel a vállalat minden területén. Kiemelten fontos továbbá, hogy a női vállalkozók és az üzleti életben érvényesülni kívánó nők ugyanazokat az esélyeket kapják meg, mint férfitársaik. Vállalatunk elkötelezett az egyenjogúság elérésében és a női és férfi bérezések közötti különbségek minimalizálásában. A Women’s Forum kiváló kezdeményezés arra, hogy beszéljünk ezekről a globális kihívásokról, és közös gondolkodás útján próbáljuk megoldást találni rájuk” – mondta Krubl Yvette, a P&G kommunikációs vezetője az esemény kapcsán.

Az eseményen a vállalat 5 csúcsvezetője vett részt olyan inspiráló beszélgetéseken, amelyek a nők szerepére fókuszálva a befogadás, az üzlet és az ökológia kérdéseire összpontosítottak.

Fares Sayegh, a P&G európai ellátási láncának szenior alelnöke a #Women4Good program döntősével beszélgetett a nőket érő kihívásokról és arról, hogyan fejlődhetnek és bővülhetnek a női és kisebbségi tulajdonú beszállítók. Joelle Zilliox, a P&G európai piaci beszerzésekért felelős alelnöke részvételével a következő panelbeszélgetés rávilágított, hogy a jogszabályozás és a tőkéhez való hozzáférés miként teheti lehetővé ezen beszállítók növekedését és fejlődését. Artur Litarowicz, a P&G európai szépségápolási divíziójának szenior alelnöke a #Women4Inclusion online beszélgetésen arról beszélt, hogy a megfelelő motiváció hogyan járulhat hozzá egy befogadó világ felépítéséhez a Covid-19 világjárvány után. Jamila Belabidi a párizsi a Caroussel du Louvre offline eseményén a női vállalkozókat felkaroló WomenEntrepreneurs4Good program jelentőségét hangsúlyozta, Layal Ammar, a P&G európai szépségápolási divíziójának alelnöke pedig a márkák kultúrára gyakorolt hatásairól beszélt.

Az ANA felmérése szerint a hirdetések 28%-a negatív színben tünteti fel a nőket. A világ egyik legnagyobb hirdetőjeként a P&G számos márkájának kampányában arra összpontosít, hogy segítsen ledönteni a sztereotípiákat és változást indítson be. 2017-ben azért indították útjára a nemek közötti egyenlőségről szóló kampányukat, hogy megmutassák a világnak az egyenlőséget. A reklámfilmet több millióan látták több mint 180 országban, és az Association of National Advertisers (ANA, Nemzeti Hirdetők Szövetsége) 2017-ben a befogadást támogató egyik legjobb reklámnak találta. A vállalat emellett 2017 óta 26 országban bővítette juttatásait anyasági-, apasági- és örökbefogadási szabadsággal a gyermek első évében.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Az európaiak fele aggódik csak a kiberbiztonság miatt

Az európai uniós állampolgárok mindössze 56 százaléka jelezte az Eurobarométer felmérésében, hogy aggódik a kibertámadások és kiberbűnözés miatt. A megkérdezettek 80 százaléka szerint a digitális eszközök használata ugyanannyi előnnyel jár, mint hátránnyal. Az Európai Unió...

Kétszázezer csomagot kézbesített a Sameday

A Black Friday kampány idén is hatalmas sikereket hozott az e-kereskedelem piaci szereplői számára. A magyar vásárlók rekord mennyiségű online rendelés leadásával használták ki a kampány miatti leárazások előnyeit, amit a Sameday csomagküldő szolgálat...

Listázzák a cégek a koronavírusos dolgozókat

A COVID-19 miatti technológiai átállás kapcsán egyre több kibertámadás éri a vállalatokat, miközben az IT-biztonság mellett az adatvédelem és a munkavállalók egészségi állapotának nyomon követése is kiemelt jelentőségű területté vált. Mára a cégek több...

Kiváló fogyasztói márka lett a Dressa

Évek óta az látszik, hogy a magyar fogyasztók egyre szívesebben vásárolnak hazai termékeket. Ezt a tendenciát hivatott erősíteni a MagyarBrands program is, amely díj idei kitüntetettjei között immár a száz százalékban magyar tulajdonú Dressa...

Az eMAGról beszéltek legtöbben a neten

Novemberben több mint 27 ezer bejegyzés született a magyar internetezők körében a Black Friday-ről, ezek az online tartalmak 48 milliós elérést generáltak az akciós időszak alatt. A SentiOne november 1-30-ig vizsgálta meg a hazai...

Rácáfolt a chiphiányra a Black Friday

Nem éreztette hatását az elektronikai eszközökhöz nélkülözhetetlen félvezető alkatrészek hiánya a MediaMarkt Black November akciósorozatának eredményein. 2021 akciós időszakának forgalma több mint 10 százalékkal múlta fölül az előző évit. Az idei slágertermék a nagyértékű...

Folyamatosan támadják a vállalkozásokat

A mikro-, kis- és középvállalkozások felét érte már támadás az interneten. Leginkább adathalász levelekkel bombázták őket, de nagyjából minden nyolcadik cégnek törték már fel weboldalát, közösségi média felületét vagy próbálkoztak meg ezzel. Legnagyobb veszélyben...

Harminc milliárd fölött költ tartalomra a Disney

Jövőre jelentősen megnöveli a tartalomra szánt költségvetését a Disney, a társaság majdnem kétszer annyit költ majd, mint legnagyobb riválisa, a Netflix. A vállalat célja, hogy erősítse pozícióját a streaming piacon, és az előrejelzések szerint...

Változásokat jelentett be az LG

Az LG Electronics (LG) bejelentette, hogy William Cho stratégiai igazgatói posztja mellett december 1-jétől a vezérigazgatói teendőket is átveszi. Cho 2019 óta a vállalat legfőbb stratégája, korábban az LG North America elnökeként hat évig...

Díjazták a K&H információbiztonsági csapatát

A digitális forradalom közepette a korábbinál is nagyobb hangsúlyt kap a biztonságos bankolás, amit a K&H információbiztonsági csapata által működtetett robosztus informatikai rendszer biztosít az ügyfeleknek. A K&H most kiemelkedő elismerésben részesült, elnyerte ugyanis...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

X-Faktor 2021

Ismét behúzott egy hetet az X-Faktor

Az RTL Klub tehetségkutatója bizonyult a múlt hét legnézettebb műsorának. Bőven a csatornaátlag felett hozott a TV2-n a Farm VIP. Bekerült a tíz legnézettebb műsor közé a vasárnapi Forma-1 futam is. Az elmúlt héten az...

Az európaiak fele aggódik csak a kiberbiztonság miatt

Az európai uniós állampolgárok mindössze 56 százaléka jelezte az Eurobarométer felmérésében, hogy aggódik a kibertámadások és kiberbűnözés miatt. A megkérdezettek 80 százaléka szerint a digitális eszközök használata ugyanannyi előnnyel jár, mint hátránnyal. Az Európai Unió...

Kétszázezer csomagot kézbesített a Sameday

A Black Friday kampány idén is hatalmas sikereket hozott az e-kereskedelem piaci szereplői számára. A magyar vásárlók rekord mennyiségű online rendelés leadásával használták ki a kampány miatti leárazások előnyeit, amit a Sameday csomagküldő szolgálat...

Listázzák a cégek a koronavírusos dolgozókat

A COVID-19 miatti technológiai átállás kapcsán egyre több kibertámadás éri a vállalatokat, miközben az IT-biztonság mellett az adatvédelem és a munkavállalók egészségi állapotának nyomon követése is kiemelt jelentőségű területté vált. Mára a cégek több...

Kiváló fogyasztói márka lett a Dressa

Évek óta az látszik, hogy a magyar fogyasztók egyre szívesebben vásárolnak hazai termékeket. Ezt a tendenciát hivatott erősíteni a MagyarBrands program is, amely díj idei kitüntetettjei között immár a száz százalékban magyar tulajdonú Dressa...
- Hirdetés -

CMO

Már létező folyamatokat erősített fel a COVID

Hunyady Beatrix Euronics, marketingigazgató Az év vége kiemelt időszak a kereskedelemben, milyen kampánnyal készül az Euronics? A november-december értékesítés szempontjából az év 2 legfontosabb hónapja a műszaki kereskedelemben, a tavalyi évben a teljes céges árbevételünk közel 30...

Nagy a türelmetlenség a fiatalokban

Szili Tímea Futureal Group & Cordia Group, marketing- és kommunikációs igazgató   - Kicsivel több mint két hónapja nyílt meg a Futureal Group & Cordia Group fejlesztésében megvalósult Etele Plaza, mennyire váltotta be eddig a hozzá fűzött...

A kitaposott út biztonsága illúzió

Takács Borbála Adevinta Hungary, marketingigazgató   - Több évtizedes ügynökségi múlt után most ügyféloldalon folytatod. Miért döntöttél a változtatás mellett? - A váltás gondolata régóta érlelődött bennem. Húsz évet töltöttem ügynökségi oldalon, ez nagyon hosszú idő, ami rengeteg...

Most még tart a „történelmet írunk éppen” katarzisa

Szauter Zsolt eMAG és Extreme Digital, marketingigazgató   - Nagyon pörög itthon az online vásárlás, milyen élmény volt ebben a közegben átvenni a legnagyobb hazai e-kereskedelmi cég marketingjének irányítását? - Természetesen büszke vagyok arra, hogy engem választottak erre...

Kiemelt szerepe volt és lesz az online kommunikációnak

Blaumann Debóra foodpanda, marketingigazgató - Milyen kampánnyal készültetek a NetPincérről foodpanda névre történő váltásra, mire lehet számítani? - Egy igazi 360 fokos, integrált kampányt tervezünk a márkaváltás támogatására - ahol és amilyen formában csak lehet szeretnénk...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Zöld Bank Díjat nyert az MKB

A Magyar Bankholding csoport tagja, az MKB Bank kapta az MNB 2021-es Zöld Bank Díját. A jegybank a Zöld Pénzügyek Díjakat az ökológiai lábnyom csökkentéséért legtöbbet tevő hitelintézeti, befektetési és biztosítási intézményeknek osztja ki...

Elismerték a Coop energiatudatosságát

A 2018-2019-2020-as évek után idén ismét Energiatudatos Vállalat védjeggyel ismerték el a Coop Gazdasági Csoport fejlesztéseit. A kitüntető címet a köztársasági elnök által fővédnökölt, az Országgyűlés Nemzeti Fenntartható Fejlődési Tanácsa által védnökölt, a Magyar...

Zöld díjat söpört be az Erste

Az Erste Alapkezelő Zrt. nyerte el 2021-ben a Zöld Befektetési Alapkezelő elismerést a Magyar Nemzeti Banktól. A jegybank két éve hirdette meg először a Zöld Pénzügyek Díjat, amelyben a legzöldebben működő pénzügyi intézményeket ismeri...

DATA