- Hirdetés -

Hatalmas üzlet a szépségiparban

|

A Natura &Co bejelentette, hogy lezárult az Avon Products Részvénytársasággal való akvizíciója, így ezen mérföldkőnek számító tranzakciónak köszönhetően megalakult a világ negyedik legnagyobb, teljes mértékben szépségiparral foglalkozó vállalata. Ezzel egyidőben a vállalat kinevezte új felsővezetői csapatát. A Natura &Co részvényeivel eddig Sao Pauloban a B3 tőzsdepiacon volt jelen, január 6-tól azonban ADR részvényekkel megkezdte kereskedését a New York-i tőzsdén (NTCO) is.

Az Avon, Natura, The Body Shop és az Aesop egyesülése jelentősen megnöveli a többmárkás, több értékesítési csatornás vállalatcsoport lefedettségét, amely vezető szerepet játszik a közvetlen értékesítésben, hiszen világszerte több mint 200 millió fogyasztó részére biztosítja több ikonikus márka és szépségipari termék elérhetőséget nap mint nap.

A Natura &Co továbbra is vezető szerepet fog betölteni a közvetlen értékesítésben-történjen akár online, akár offline módon, a több mint 6,3 millió Tanácsadóval és képviselővel rendelkező Avon és a Natura márkáknak köszönhetően. A vállalatcsoport – a több mint 3 000 üzlet és a hatékony digitális jelenlét révén – erős piaci pozícióra tesz szert a kiskereskedelemben. A Natura &Co összevont éves bruttó árbevétele várhatóan meghaladja majd a 10 milliárd dollárt. Emellett több mint 40 000 munkavállalóval, kulcsfontosságú termékkategóriákat lefedő széles és egymást kiegészítő termékportfólióval, 100 országon átívelő globális jelenléttel rendelkezik.

Elkötelezett vállalatként a Natura &Co olyan ügyek támogatását is felvállalja, mint a nők helyzetének javítása, a klímaválság elleni küzdelem, állatkísérlet-mentes termékek, illetve a helyi közösségekkel való szoros kapcsolat kialakítása. Ezek mindegyike a vállalat azon szemléletét erősíti, miszerint a pozitív társadalmi, gazdasági és környezeti hatások jobb üzleti működést is eredményezhetnek.

„A Natura nemrégiben ünnepelte fennállásának 50. évfordulóját és mivel is kezdhetnénk jobban történelmünknek ezt az új fejezetét, minthogy az Avont üdvözöljük a családunkban. Összeköt bennünket a közös vízió és a szépség- illetve az emberi kapcsolatok iránti szenvedélyünk. Együtt még erőteljesebben tudunk fellépni jó ügyek érdekében, hogy közösen egy igazságosabb és szebb világot hozhassunk létre” – nyilatkozta Luiz Seabra, a Natura &Co társalapítója.

„Büszkeséggel és megtiszteltetéssel tölt el, hogy egy tapasztalt, sokszínű és nemzetközi felsővezetői csapattal közösen vezethetem át a Natura &Co-t működésének következő szakaszába. Küldetésünk, hogy ne csupán a világ legjobb szépségipari vállalata legyünk, hanem a világért dolgozó legjobb szépségipari vállalat. Az Avonnal közösen egy olyan vállalatcsaládot hívtunk életre, amely egyedülálló közvetlen fogyasztói eléréssel rendelkezik, és óriási növekedési potenciált rejt magában. Örömmel nézek a közös munka elé, amely során továbbra is a társadalom, a környezetvédelem és a pénzügyi eredmények hármas optimalizálásra törekszünk, illetve arra, hogy megírjuk utunk következő fejezetét” – nyilatkozta Roberto Marquez Natura &Co vállalatcsoport ügyvezető igazgatója.

A szervezeti felépítés és a vezetői csapat kinevezése a vonatkozó vállalati jóváhagyások függvényében:

Roberto Marquez tölti be a vállalatcsoport vezérigazgatói pozícióját. Roberto nagyjából négy éve csatlakozott a Natura igazgatótanácsához, 2017-ben nevezték ki a Natura &Co ügyvezető igazgatójának. Még ebben az évben sikeresen levezényelte a globális, többmárkás, több értékesítési csatornás akvizíciót a The Body Shoppal, majd most az AVON csatlakozása is nevéhez fűzödik. Kiterjedt globális és jelentős átszervezési tapasztalattal rendelkezik a fogyasztási cikkek területén, hiszen a Natura &Co előtt az elmúlt 30 évben több vezetői pozíciót töltött be a Johnson & Johnsonnál és a Mondelez International-nél.

Roberto továbbra is a vállalatcsoport különböző és tapasztalt működési bizottságát (GOC) vezeti, amely magában foglalja mind a négy vállalat és márka ügyvezetőjét, valamint a legfontosabb funkcionális pozíciókat.

A négy üzleti egységet a csoport jelenlegi stádiumának megfelelő stratégiai prioritásai szerint alakították ki:

  • A Natura &Co Latin-Amerika felel a Natura, az Avon, a régióban található The Body Shop és a brazil Aesop eredménykimutatásaiért. Ez az egység felel majd továbbá a Natura márkához kapcsolódó globális innovációkért és irányításáért.
  • Az Avon (kivéve Latin-Amerika) felelős az Európában, Afrikában, a Közel-Keleten és Ázsiában található összes piacrész eredménykimutatásaiért. Ez az egység felel majd továbbá az Avon márkához kapcsolódó globális innovációkért és irányításáért. Ezen kívül a jövőben felelős lesz a Natura márka Latin-Amerikán kívüli nemzetközi terjeszkedéséért.
  • The Body Shop
  • Aesop

A Natura &Co latin-amerikai ügyvezető igazgatói pozícióját Joao Paulo Ferreira tölti be. Az új latin-amerikai szervezet lehetővé teszi, hogy a csoport négy márkája maximalizálja a benne rejlő potenciált, többcsatornás jelenlétük révén a szinergiák kiaknázását és a növekedés felgyorsítását. Ügyvezető igazgatói kinevezése óta, 2016 októberétől Joao sikeresen vezette a Natura közvetlen értékesítési modelljének újjáélesztését egy új kereskedelmi modell és a digitalizáció élénkítése által. A korábban Unilevertől érkezett szakember a Naturánál ügyviteli és logisztikai alelnök, valamint kereskedelmi alelnök pozíciókat töltött be az ügyvezetői kinevezését megelőzően.

Angela Cretu-t az Avon vezérigazgatójává nevezték ki, aki a Latin-Amerikán kívüli piacokért és az Avon márka globális felügyeletéért felelős. A romániai származású Angela több mint 20 éves tapasztalattal rendelkezik az Avonnál, hiszen több vezető pozíciót töltött be a vállalatnál, legutóbb a Közép-Európáért felelős csoport alelnökeke és vezérigazgatója volt, akihez 18 ország tartozott. Azt megelőzően sikeresen vezette a kelet-európai és afrikai/közel-keleti klasztereket, illetve látott el globális feladatköröket. Szenvedélye az Avon – a dolgozók, Tanácsadók és vásárlók egyaránt. Elismert vezetési készségein, a nemzetközi perspektíván és az iparági tapasztalatokon felül elhivatottan vett részt az Avon azon törekvéseiben, hogy javítsa a nők általános és pénzügyi helyzetét. Mindezek egyaránt fontos eszközök lesznek az Avon és a Natura fejlődése szempontjából.

David Boynton továbbra is a The Body Shop ügyvezető igazgatója marad, folytatva az átalakítást és a márka megújítását, ami már jelenleg is zajlik és pozitív eredményeket mutat. Korábban a Charles Tyrwhitt ügyvezető igazgatója és a L’Occitane nyugati piacokért felelős ügyvezető igazgatója volt.

Michael O’Keeffe, 2003 óta az Aesop ügyvezető igazgatója. Ő szintén megtartja jelenlegi pozícióját, és továbbra is írányítja az egyedülálló és tekintélyes márka növekedését.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...