- Hirdetés -

Hatalmas zöld projektben a Mastercard

|

A Mastercard bejelentette a Priceless Planet Koalíció nevű platform létrehozását, melynek célja, hogy összehangolja a vállalatok fenntarthatósági törekvéseit és érdemi beruházások megvalósításával szolgálja a környezetvédelmet. Első lépésként 100 millió fa ültetését tűzték kis célul a következő öt évben. A koalíció alapító partnerei a Citibank, a Santander UK, az IHS Markit, a bunq, a Saks Fifth Avenue, az L. L. Bean, az American Airlines, a New York-i Közlekedési Hatóság, valamint a London közlekedési hálózatáért felelős Transport for London.

„Nem számít, ki vagy és mit csinálsz, az éghajlatváltozás hatással van rád, és még nagyobb hatással van a társadalmi és gazdasági szempontból kiszolgáltatott embertársaidra. Többé már nem tagadhatjuk le, hogy milyen nagy a biológiai lábnyomunk. Érdemi változásokra van szükség és csak akkor van esélyünk, ha a vállalatok és a fogyasztók összefognak és együttműködnek a cél érdekében” – mondta Ajay Banga, a Mastercard elnöke.

„Elkötelezettek vagyunk a változás előmozdításában. Ehhez rendelkezésünkre áll egy rendkívül kiterjedt partneri kör és az a közel hárommilliárd ember, akikhez rajtuk keresztül érhetünk el. Őket szeretnénk a jó ügy érdekében mozgósítani a Priceless Planet Koalíción keresztül” – tette hozzá Banga.

A koalíció tagjai már hosszú ideje nagy hangsúlyt fektetnek saját fenntarthatósági programjaikra, de hisznek abban, hogy a mostani összefogással még nagyobb hatást érhetnek el.

A Mastercard és a Doconomy közötti együttműködés is ilyen célt szolgál. A Doconomy kártyabirtokosok egy felhőalapú index segítségével látják vásárlásaik környezetre gyakorolt hatását, így tudatosabb döntéseket tudnak hozni a kártyahasználat során.

De már több olyan konkrét kezdeményezés is elindult, amelyet a Priceless Planet hívott életre. Az egyik első ilyen program során több nagyvárosban is arra bíztatják a fogyasztókat, hogy a tömegközlekedést válasszák az autóhasználat helyett, cserébe a szervezők egy-egy fa ültetésével segítik a levegő minőségének javulását. A kezdeményezéshez világszerte már olyan városok csatlakoztak, mint London, New York, Stockholm, Helsinki, Ankara vagy Barcelona.

A Citi Treasury and Trade Solutions és vállalati partnere az IHS Markit Kártyahasználatot ösztönző programot indított, melynek köszönhetően az IHS dolgozói vállalati bankkártyájuk használatával új fák ültetését is segítik.

A Mastercard további partnerek csatlakozására is várja, hiszen globális fizetési rendszere számos lehetőséget kínál a fentiekhez hasonló kezdeményezésekre. Ilyen lehet például, ha a kereskedők felajánlják ügyfeleiknek a vásárlások végösszegének felkerekítését, a befolyt összeggel támogatva a Priceless Planet célkitűzéseit.

„Úgy gondoljuk, hogy az üzleti vállalkozásoknak jelentős szerepet kell játszaniuk a környezetvédelemben és fenntarthatóságban, hiszen a gazdasági növekedésnek nem lehet saját bolygónk a kárvallottja. Nálunk a Mastercardnál ez nagyon fontos ügy, de tudjuk, hogy partnereink és a fogyasztók is így gondolkodnak. Elkötelezetten dolgozunk azon, hogy partnerhálózatunk erejével fenntartható és gyümölcsöző gazdaságot teremtsünk” – mondta Kristina Kloberdanz, a Mastercard fenntarthatóságért felelős vezetője.

Miért pont faültetés?

A természetes éghajlatot befolyásoló megoldások és különösen a faültetési programok hatékony módszert jelentenek a globális felmelegedés kezelésére. Az Egyesült Nemzetek Éghajlat-változási Kormányközi Testületének (IPCC) jelentése szerint ahhoz, hogy az átlaghőmérséklet emelkedése 2030-ig ne haladja meg a kritikus 1,5 celsius fokot, 1 milliárd hektárnyi fa ültetésére van szükség.

Az ilyen nagyszabású erdősítési programokat azonban körültekintően kell végrehajtani, figyelembe véve számos tényezőt, többek között a helyi éghajlatot, a biodiverzitás káros hatásait, a nem megfelelő erdőgazdálkodási gyakorlatokat, vagy éppen a társadalmi hatásokat. A Mastercard olyan globális környezetvédelmi szervezetekkel dolgozik majd együtt, mint a Conservation International és a World Resources Institute (WRI).

A Mastercard egy tanácsadó bizottságot is felállít annak érdekében, hogy a célnak megfelelő és jó döntések születhessenek. A bizottság szakértői a legfrissebb tudományos adatok és háttérinformációk felhasználásával irányítják a programokat és segítik a döntéshozókat.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Magyar focistáknak szurkolhatunk a hétvégén

Visszatérnek a magyar játékosok a pályára a klubcsapatuk színeiben - a hétvégén a Network4 öt bajnokságból közvetít magyar érdekeltségű meccseket. A Premier League-ben Szoboszlai Dominik és Kerkez Milos, a Championshipben Szűcs Kornél, a Bundesligában...

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Új sorozatokkal és sikerfilmekkel erősít a Direct Now

Merülj el az őszi hangulatban és fedezd fel a Direct Now app folyamatosan bővülő videótárának kínálatát! A hűvös estéken vadonatúj krimisorozatok és képernyő elé szegező sikerfilmek várnak rád. A klasszikus magyar filmek rajongói ezúttal...

Magyar focistáknak szurkolhatunk a hétvégén

Visszatérnek a magyar játékosok a pályára a klubcsapatuk színeiben - a hétvégén a Network4 öt bajnokságból közvetít magyar érdekeltségű meccseket. A Premier League-ben Szoboszlai Dominik és Kerkez Milos, a Championshipben Szűcs Kornél, a Bundesligában...

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...