Miközben a bevételét még ötödével tudta növelni a márciusban zárult negyedévben a The Walt Disney Company, a társaság nyeresége drámai mértékben zuhant, a visszaesésben természetesen szerepet játszott a koronavírus-járvány is. A szórakoztató parkok és a filmstúdiók helyett most a streaming szolgáltatások jelenthetik a kiutat a cégnek.
A március végén zárult második üzleti negyedévben 18 milliárd dolláros bevételt ért el a Disney, ez 21 százalékkal múlta felül az egy évvel korábbit. Az egyes szegmensek közül csak a Parks, Experiences and Products részlegnél volt csökkenés, igaz ott 10 százalékos volt a visszaesés, csak ezen az üzletágon félmilliárd dollárt buktak az idei első három hónapban. A koronavírus járvány miatt bezártak a szórakoztató parkjaik, ajándékboltjaik és természetesen az utazásokra sem mentek az emberek már márciusban. Ráadásul ezt a szegmenst még bizonytalan ideig érintik a korlátozások, így az április-júniusi időszak még komolyabb esést hozhat majd. Igaz Shanghaiban május 11-én már megnyit az egyik nagy parkjuk, de jóval kevesebb vendéget fogadnak majd és azt egyelőre nem lehet tudni, hogy az Egyesült Államokban mikor jön majd a nyitás.
A Media Networks üzletág komoly, 28 százalékos növekedést tudott felmutatni és még a filmes részleg, a Studio Entertainment is egész jól teljesített, annak ellenére, hogy márciusban már világszerte bezártak a mozik, 18 százalékkal növelte a bevételét. A közvetlenül a fogyasztókat kiszolgáló részleg, ami most már főként a streaming szolgáltatást jelenti érthető módon elképesztő bővülést tudott felmutatni éves összevetésben, hiszen a zászlóshajó Disney+, aminek május elején már 54 millió előfizetője volt, csak tavaly novemberben indult. Ez a szegmens közel megnégyszerezte a bevételét, ami meghaladta a 4 milliárd dollárt.
A társaság nyeresége viszont lényegében elpárolgott, 475 millió dolláros profittal zárták a márciusban véget ért negyedévet, ami az egy évvel korábbihoz képest 91 százalékos visszaesést jelentett.