- Hirdetés -

Hiányzó munkatársak a médiapiacon

|

- Hirdetés -

Változó, hogy a kommunikációs iparág szereplői mennyire érzik égető problémának a munkaerőhiányt. Mindenesetre a cégek egyre többször azt az utat választják, hogy inkább házon belül képzik ki a szakembereket.

Miután Oláh Alexandra bejelentette, hogy átigazol a Central Médiacsoporthoz, álláshirdetésben keresett új marketingigazgatót a Jófogás és a Használtautó.hu márkáról ismert Schibsted Classified Media. Több mint 140-en jelentkeztek a pozícióra, közülük 30 jelölt jutott el odáig, hogy próbafeladatot kapjon, végül pedig tíz embert hívtak vissza egy újabb interjúra. „Sok marketinges nem követi ennek a szakmának a változásait, miközben jelentősen megváltoztak egy marketingigazgató feladatai még a nyolc-tíz évvel ezelőtti helyzethez képest is. Kevés olyan szakember van, aki követi a trendeket és érti az újdonságokat és gyakorolja a változó környezethez szükséges gondolkodást” – összegzi a hamarosan lezáruló kiválasztási folyamat során szerzett tapasztalatait Palocsay Géza, a Schibsted ügyvezetője.

Az ő területüket érintően egyébként nem érzi vészesnek a munkaerőhiányt Palocsay Géza. Akadnak olyan pozíciók, ahová nehezebben találnak embert, de betöltetlenül még nem maradt állásuk. Végső esetben felvesznek olyat, akinek a készségei megfelelők és betanítják házon belül az adott feladatra. Másfél-két évvel ezelőtt volt egy olyan időszak, amikor irreálisan elszaladtak a IT-s fejlesztők bérigényei, de Palocsay Géza tapasztalatai szerint mostanra ezen a téren is konszolidálódott a helyzet.

A Profession.hu-nál a szakmunkások mellett jelentősen, 30 százalékkal nőtt a mérnököket kereső és 20 százalékkal a különféle logisztikai, szállítmányozási munkakörökbe szakembert kereső hirdetések száma. Az állásportálnál a marketing kategórián belül még 2016-ban tapasztaltak egy jelentősebb, 24 százalékos növekedést, tavaly ez már csak kilenc százalékot tett ki. Ezen belül a kommunikációs és PR-munkatársak, márka- és termékmenedzserek, online marketingesek, marketing-projektmenedzserek iránt nőtt meg az igény. Az adataik szerint sokan jelentkeznek az adásszerkesztő, fotós, grafikus, képszerkesztő, szerkesztő, szövegírói állásokra, így vélhetően ezeket a helyeket könnyebb betölteni.

Ügynökségi iskola

A munkaerőhiány nálunk jelentősebb problémát jelent, mint egykét évvel ezelőtt – állítja Gulyás János, a Wavemaker Hungary ügyvezető igazgatója. Igaz, náluk ebben az is szerepet játszik, hogy számos új ügyfelet szereztek, ami rátesz minderre egy lapáttal. Ugyanakkor Gulyás János szerint az ügynökségi szakmán belül azoknak is gondot jelent a munkaerőhiány, ahol stagnál az ügyfélszám.

A legnagyobb hiány egyébként – szakterülettől függetlenül – az öt-hét éves tapasztalattal rendelkező munkatársakból van. Ennek oka az, hogy 2010 táján a válság miatt kevés új embert vettek fel az ügynökségek, és ez a réteg most nagyon hiányzik a szakmából. Viszont nem nézik tétlenül a helyzetet, ugyanis a Wavemakert is magában foglaló GroupM tavaly saját tanfolyamot indított. Egy képzési kör 3,5 hónapig tart, és a közelmúltban már a harmadik csoport kezdett náluk. Egyszerre 12 fiatalt vesznek fel a GroupM Akadémiába, ahol a képzésük alatt fizetést is adnak nekik. Az első két csoport még kifejezetten a digitális területre szakosodott, a legújabbnál viszont már általános médiaügynökségi ismereteket adnak át. „A képzés után eddig majdnem mindenkit felvett a cégcsoport valamelyik cége, akiket pedig nem, azok valamelyik ügyfelünkhöz kerültek” – említi Gulyás János, aki nagyon elégedett a GroupM Akadémiával.

Tévés helyzet

Megkerestünk egy nagyobb médiapiaci munkaadót, a TV2 Csoportot is, ahonnan azt a választ kaptuk, hogy érzik a munkaerőhiány hatását, főképpen a speciálisabb tudást igénylő televíziós területeken jelent gondot megfelelő tapasztalattal rendelkező jelölteket találni. A televíziónál találkoztak a megugró bérigények jelentette problémával is, viszont szerintük a valós bérek azért nem minden területen emelkednek ezzel arányosan. „Azokban az esetekben, amikor megoldható, más stratégiát alkalmazunk, mint a korábbi években, és vállaljuk, hogy olyan új pozíciókat nyitunk, ahol kezdőket alkalmazunk és inkább magunk betanítjuk az újonnan érkezőket” – közölte a TV2 Csoport, ahol ezek szerint ugyanazt a gyakorlatot követik, mint a GroupM, csak nem „intézményesített” formában.

Az összeállítást teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvashatja el.

Heszler Róbert

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Áttörés előtt a magyar online kereskedelem

Gyorsan növekszik a magyar e-kereskedelem, és jelenleg az 53. legnagyobb e-kereskedelmi piac a világon, de az EU átlaghoz képest még van hova fejlődnie. A cseh és lengyel mintákat nézve 2-3-szor több webshopot is elbírhat...

Nevet vált a Turbó Diéta

A hagyományteremtő szándékkal indított, az Ideális Nap nevet viselő online esemény keretében jelentette be Handl Tamara, a Turbó Diétát forgalmazó Idealbody Kft. sales és marketing vezetője, hogy a 17 éves márka IdealBody néven folytatja...

Kiderült, mennyit költünk karácsonyfára

A fenyőfák árának idei adventre várt 10-20 százalékos emelése nem okoz érdemi változást a vásárlási szokásokban: a vevők 54 százaléka továbbra is nordmann fenyő iránt érdeklődik - derül ki Agroinform.hu felméréséből. A válaszadók 26...

Lemaradtak a magyarok az online marketingben

Megszámoltad már, hogy naponta hányszor pörgeted végig a Facebook – vagy Instagram hírfolyamod? Kétségtelen, hogy a közösségi oldalak mindennapjaink részévé váltak. Valaki innen informálódik, mások szórakozás miatt használják, azonban a social platformokat marketing szempontok...

Évtizedes csúcson az online álláshirdetések

Bár még tart az év, az előrejelzések alapján minden idők legnagyobb növekedése várható a feladott álláshirdetések számában Budapesten december végére az adott időszakot tekintve: az eddigi számokra alapozva ez összesen közel 90 ezer hirdetést...

Év végére 660 millió 5G-s ügyfél lehet

Máig 180 élő 5G hálózatot állítottak üzembe a mobilszolgáltatók, az előfizetők száma pedig 2021 végére eléri a 660 milliót – derül ki az Ericsson legújabb mobilitási jelentéséből. Egy évtized alatt 260-szorosára nőtt a mobil...

A Starbucks is beszállt a faültetésbe

A Starbucks Magyarország szeptemberben indította el legújabb bolygó-pozitív kezdeményezését, amely során országszerte húsz forintot számol fel minden, üzleteiben értékesített, egyszer használatos műanyag-, vagy papírpohár árára, az ebből összegyűlt összeget pedig faültetés céljára adományozza a...

Zöld startupok versenyeztek

A műanyagot villanyárammá alakító Prometheus 42, valamint a tengeri műanyagból alternatív építészeti anyagot készítő Moseanic nyerte el a fődíjat a Klímainnovációs Közösség által meghirdetett Startup Plastic Surgery program záró pitch versenyén. Ez az első...

Dunavarsányban terjeszkedik a Dunapack

Közel 20 milliárd forint értékű beruházással Európa egyik legmodernebb csomagolóanyag gyártó üzemét építi a Dunapack Packaging Dunavarsány határában. Az új gyár a körforgásos gazdasági folyamatok egyik legmodernebb mintaüzeme lesz, hiszen közel 90%-ban újrahasznosított papírból...

Mesterséges intelligencia segíthet az óceánokon

A kutatási ismeretek rendszerezéséhez, illetve feldolgozásához, valamint a fenntartható óceánfejlesztési kezdeményezések támogatásához a mesterséges intelligencia is segítséget nyújthat. A Capgemini új mesterséges intelligencia-modelleket (AI) fejlesztett ki, amelyek hozzájárulnak a Föld klímájának megértéséhez és modellezéséhez,...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Drámai projektben a Nemzeti Filmintézet

Fésős András Kelj fel és járj címmel készülő, apa-fia drámájának 450 millió forint gyártási támogatást szavazott meg a Nemzeti Filmintézet (NFI) Filmszakmai Döntőbizottsága.A film szereplőválogatása már elkezdődött, a forgatás jövő év elején indul –...

Áttörés előtt a magyar online kereskedelem

Gyorsan növekszik a magyar e-kereskedelem, és jelenleg az 53. legnagyobb e-kereskedelmi piac a világon, de az EU átlaghoz képest még van hova fejlődnie. A cseh és lengyel mintákat nézve 2-3-szor több webshopot is elbírhat...

Nevet vált a Turbó Diéta

A hagyományteremtő szándékkal indított, az Ideális Nap nevet viselő online esemény keretében jelentette be Handl Tamara, a Turbó Diétát forgalmazó Idealbody Kft. sales és marketing vezetője, hogy a 17 éves márka IdealBody néven folytatja...

Kiderült, mennyit költünk karácsonyfára

A fenyőfák árának idei adventre várt 10-20 százalékos emelése nem okoz érdemi változást a vásárlási szokásokban: a vevők 54 százaléka továbbra is nordmann fenyő iránt érdeklődik - derül ki Agroinform.hu felméréséből. A válaszadók 26...

Lemaradtak a magyarok az online marketingben

Megszámoltad már, hogy naponta hányszor pörgeted végig a Facebook – vagy Instagram hírfolyamod? Kétségtelen, hogy a közösségi oldalak mindennapjaink részévé váltak. Valaki innen informálódik, mások szórakozás miatt használják, azonban a social platformokat marketing szempontok...
- Hirdetés -

CMO

Már létező folyamatokat erősített fel a COVID

Hunyady Beatrix Euronics, marketingigazgató Az év vége kiemelt időszak a kereskedelemben, milyen kampánnyal készül az Euronics? A november-december értékesítés szempontjából az év 2 legfontosabb hónapja a műszaki kereskedelemben, a tavalyi évben a teljes céges árbevételünk közel 30...

Nagy a türelmetlenség a fiatalokban

Szili Tímea Futureal Group & Cordia Group, marketing- és kommunikációs igazgató   - Kicsivel több mint két hónapja nyílt meg a Futureal Group & Cordia Group fejlesztésében megvalósult Etele Plaza, mennyire váltotta be eddig a hozzá fűzött...

A kitaposott út biztonsága illúzió

Takács Borbála Adevinta Hungary, marketingigazgató   - Több évtizedes ügynökségi múlt után most ügyféloldalon folytatod. Miért döntöttél a változtatás mellett? - A váltás gondolata régóta érlelődött bennem. Húsz évet töltöttem ügynökségi oldalon, ez nagyon hosszú idő, ami rengeteg...

Most még tart a „történelmet írunk éppen” katarzisa

Szauter Zsolt eMAG és Extreme Digital, marketingigazgató   - Nagyon pörög itthon az online vásárlás, milyen élmény volt ebben a közegben átvenni a legnagyobb hazai e-kereskedelmi cég marketingjének irányítását? - Természetesen büszke vagyok arra, hogy engem választottak erre...

Kiemelt szerepe volt és lesz az online kommunikációnak

Blaumann Debóra foodpanda, marketingigazgató - Milyen kampánnyal készültetek a NetPincérről foodpanda névre történő váltásra, mire lehet számítani? - Egy igazi 360 fokos, integrált kampányt tervezünk a márkaváltás támogatására - ahol és amilyen formában csak lehet szeretnénk...
- Hirdetés -

SzuperZöld

A Starbucks is beszállt a faültetésbe

A Starbucks Magyarország szeptemberben indította el legújabb bolygó-pozitív kezdeményezését, amely során országszerte húsz forintot számol fel minden, üzleteiben értékesített, egyszer használatos műanyag-, vagy papírpohár árára, az ebből összegyűlt összeget pedig faültetés céljára adományozza a...

Zöld startupok versenyeztek

A műanyagot villanyárammá alakító Prometheus 42, valamint a tengeri műanyagból alternatív építészeti anyagot készítő Moseanic nyerte el a fődíjat a Klímainnovációs Közösség által meghirdetett Startup Plastic Surgery program záró pitch versenyén. Ez az első...

Mesterséges intelligencia segíthet az óceánokon

A kutatási ismeretek rendszerezéséhez, illetve feldolgozásához, valamint a fenntartható óceánfejlesztési kezdeményezések támogatásához a mesterséges intelligencia is segítséget nyújthat. A Capgemini új mesterséges intelligencia-modelleket (AI) fejlesztett ki, amelyek hozzájárulnak a Föld klímájának megértéséhez és modellezéséhez,...

DATA