- Hirdetés -

Hiányzó munkatársak a médiapiacon

|

- Hirdetés -

Változó, hogy a kommunikációs iparág szereplői mennyire érzik égető problémának a munkaerőhiányt. Mindenesetre a cégek egyre többször azt az utat választják, hogy inkább házon belül képzik ki a szakembereket.

Miután Oláh Alexandra bejelentette, hogy átigazol a Central Médiacsoporthoz, álláshirdetésben keresett új marketingigazgatót a Jófogás és a Használtautó.hu márkáról ismert Schibsted Classified Media. Több mint 140-en jelentkeztek a pozícióra, közülük 30 jelölt jutott el odáig, hogy próbafeladatot kapjon, végül pedig tíz embert hívtak vissza egy újabb interjúra. „Sok marketinges nem követi ennek a szakmának a változásait, miközben jelentősen megváltoztak egy marketingigazgató feladatai még a nyolc-tíz évvel ezelőtti helyzethez képest is. Kevés olyan szakember van, aki követi a trendeket és érti az újdonságokat és gyakorolja a változó környezethez szükséges gondolkodást” – összegzi a hamarosan lezáruló kiválasztási folyamat során szerzett tapasztalatait Palocsay Géza, a Schibsted ügyvezetője.

Az ő területüket érintően egyébként nem érzi vészesnek a munkaerőhiányt Palocsay Géza. Akadnak olyan pozíciók, ahová nehezebben találnak embert, de betöltetlenül még nem maradt állásuk. Végső esetben felvesznek olyat, akinek a készségei megfelelők és betanítják házon belül az adott feladatra. Másfél-két évvel ezelőtt volt egy olyan időszak, amikor irreálisan elszaladtak a IT-s fejlesztők bérigényei, de Palocsay Géza tapasztalatai szerint mostanra ezen a téren is konszolidálódott a helyzet.

A Profession.hu-nál a szakmunkások mellett jelentősen, 30 százalékkal nőtt a mérnököket kereső és 20 százalékkal a különféle logisztikai, szállítmányozási munkakörökbe szakembert kereső hirdetések száma. Az állásportálnál a marketing kategórián belül még 2016-ban tapasztaltak egy jelentősebb, 24 százalékos növekedést, tavaly ez már csak kilenc százalékot tett ki. Ezen belül a kommunikációs és PR-munkatársak, márka- és termékmenedzserek, online marketingesek, marketing-projektmenedzserek iránt nőtt meg az igény. Az adataik szerint sokan jelentkeznek az adásszerkesztő, fotós, grafikus, képszerkesztő, szerkesztő, szövegírói állásokra, így vélhetően ezeket a helyeket könnyebb betölteni.

Ügynökségi iskola

A munkaerőhiány nálunk jelentősebb problémát jelent, mint egykét évvel ezelőtt – állítja Gulyás János, a Wavemaker Hungary ügyvezető igazgatója. Igaz, náluk ebben az is szerepet játszik, hogy számos új ügyfelet szereztek, ami rátesz minderre egy lapáttal. Ugyanakkor Gulyás János szerint az ügynökségi szakmán belül azoknak is gondot jelent a munkaerőhiány, ahol stagnál az ügyfélszám.

A legnagyobb hiány egyébként – szakterülettől függetlenül – az öt-hét éves tapasztalattal rendelkező munkatársakból van. Ennek oka az, hogy 2010 táján a válság miatt kevés új embert vettek fel az ügynökségek, és ez a réteg most nagyon hiányzik a szakmából. Viszont nem nézik tétlenül a helyzetet, ugyanis a Wavemakert is magában foglaló GroupM tavaly saját tanfolyamot indított. Egy képzési kör 3,5 hónapig tart, és a közelmúltban már a harmadik csoport kezdett náluk. Egyszerre 12 fiatalt vesznek fel a GroupM Akadémiába, ahol a képzésük alatt fizetést is adnak nekik. Az első két csoport még kifejezetten a digitális területre szakosodott, a legújabbnál viszont már általános médiaügynökségi ismereteket adnak át. „A képzés után eddig majdnem mindenkit felvett a cégcsoport valamelyik cége, akiket pedig nem, azok valamelyik ügyfelünkhöz kerültek” – említi Gulyás János, aki nagyon elégedett a GroupM Akadémiával.

Tévés helyzet

Megkerestünk egy nagyobb médiapiaci munkaadót, a TV2 Csoportot is, ahonnan azt a választ kaptuk, hogy érzik a munkaerőhiány hatását, főképpen a speciálisabb tudást igénylő televíziós területeken jelent gondot megfelelő tapasztalattal rendelkező jelölteket találni. A televíziónál találkoztak a megugró bérigények jelentette problémával is, viszont szerintük a valós bérek azért nem minden területen emelkednek ezzel arányosan. „Azokban az esetekben, amikor megoldható, más stratégiát alkalmazunk, mint a korábbi években, és vállaljuk, hogy olyan új pozíciókat nyitunk, ahol kezdőket alkalmazunk és inkább magunk betanítjuk az újonnan érkezőket” – közölte a TV2 Csoport, ahol ezek szerint ugyanazt a gyakorlatot követik, mint a GroupM, csak nem „intézményesített” formában.

Az összeállítást teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvashatja el.

Heszler Róbert

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Így használd okosan a mobilod

Elfogyott a mobilnetünk, lemerült a készülék vagy éppen a vízállósági teszten bukott el a mobilunk? Az okostelefonok korában már nem kérdés, hogy a mobilunk egyszerre az utazási irodánk, a beszállókártyánk, a fényképezőgépünk, a térképünk...

Keveset tesznek a fenntarthatóságért a magyar vállalatvezetők

A magyar vállalatvezetők zöme fontosnak tartja a környezeti fenntarthatóság követelményét – de csak kevesen tesznek is érte eleget. Általában akkor foglalkoznak a környezeti problémák megoldásával, ha az közvetlen működési haszonnal is jár. A legnagyobb...

Elstartolt a műanyagmentes július

Ebben az évben is megrendezik a Műanyagmentes Júliust (PlasticFree July), amelynek célja, hogy a felhasználók legalább egy hónapon át mellőzzék az életükből az egyszerhasználatos műanyagokat. „Egyes műanyag fajták lebomlásához több száz évre van szükség....

Ünnepel a Mozi+

Július 11-én hatodik születésnapját ünnepli a Mozi+, a TV2 Csoport első filmcsatornája. A közkedvelt kábelcsatorna, amely a nap 24 órájában garantál felhőtlen szórakozást az egész család számára, már indulása első hetén is sokakat vonzott...

Tippek a zöld fesztiválozáshoz

Itt a nyár, dübörögnek a partik, élvezzük az életet - és persze fogyasztunk. A fesztiválok sajnálatos velejárója a zöldterületek amortizációja, a növényzet károsítása, a sok műanyag és a temérdek szemét. Összeszedtük, hogy lehet egy...

Megéreztük az inflációt: ezen spórolnak a magyarok

Magyarországot is magába foglaló régiós felmérés készült a Publicis Groupe megbízásából arról, hogyan változnak az emberek fogyasztási szokásai az erősödő inflációs környezet hatására az egyik leggyakrabban vásárolt kategóriában, a fogyasztói csomagolt áruk (CPG) kategóriájában....

Hosszabbít a Hypewriter, még várják a sorozatötleteket

Július 20-ig meghosszabbítja a jelentkezési időszakot a Hypewriter – nemzetközi sorozatötlet pályázat. Az immár negyedik alkalommal megvalósuló verseny célja, hogy felkutassa a legeredetibb, vadonatúj tévésorozat-ötleteket és tehetséges alkotóikat. A nyertes díjazása 10000 euró, valamint...

Kevesebb innovációt terveznek a hazai vállalkozások

Csökkent az új terméket vagy szolgáltatást tervező magyar cégek aránya, mindössze 27 százalék rukkolna elő ezzel a következő egy évben. A tervezett innovációk közül viszont több az új vagy jelentős mértékben továbbfejlesztett háttérfolyamatban gondolkozó...

Egyre több tölcséres és pálcikás jégkrémet vesznek a budapestiek

Az online élelmiszer vásárlás népszerűségének növekedése a szezonális termékeket sem kerüli el. Különösen igaz ez a kánikulai időszakban, amikor a hőségben már a fagyizóig is megterhelő lenne elmenni, vagy esetleg amikor a munka nem...

Kemény döntést hozott az HBO Max tulajdonosa

Beszünteti a helyi tartalmak készítését Európa jelentős részén az HBO Max. A streaming szolgáltató tulajdonosa, a Warner Bros. Discovery (WBD) egy nagyobb átszervezés részeként döntött így, és ennek az intézkedéscsomagnak tudható be az is,...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Tovább nőtt az informatikusok bére

Továbbra is tarolnak a fizetések az informatikai szektorban hazánkban és nemzetközi szinten egyaránt. A COVID-19 hatása az IT munkaerőpiacot is elérte, munkaerőhiány és bérnövekedések figyelhetők meg világszerte. A Bluebird piaci körképe.Az elmúlt két év...

Így használd okosan a mobilod

Elfogyott a mobilnetünk, lemerült a készülék vagy éppen a vízállósági teszten bukott el a mobilunk? Az okostelefonok korában már nem kérdés, hogy a mobilunk egyszerre az utazási irodánk, a beszállókártyánk, a fényképezőgépünk, a térképünk...

Keveset tesznek a fenntarthatóságért a magyar vállalatvezetők

A magyar vállalatvezetők zöme fontosnak tartja a környezeti fenntarthatóság követelményét – de csak kevesen tesznek is érte eleget. Általában akkor foglalkoznak a környezeti problémák megoldásával, ha az közvetlen működési haszonnal is jár. A legnagyobb...

Elstartolt a műanyagmentes július

Ebben az évben is megrendezik a Műanyagmentes Júliust (PlasticFree July), amelynek célja, hogy a felhasználók legalább egy hónapon át mellőzzék az életükből az egyszerhasználatos műanyagokat. „Egyes műanyag fajták lebomlásához több száz évre van szükség....

Ünnepel a Mozi+

Július 11-én hatodik születésnapját ünnepli a Mozi+, a TV2 Csoport első filmcsatornája. A közkedvelt kábelcsatorna, amely a nap 24 órájában garantál felhőtlen szórakozást az egész család számára, már indulása első hetén is sokakat vonzott...
- Hirdetés -

Don't Miss

Van keresnivalónk a nemzetközi porondon is

A nemzetközi terjeszkedés támogatására fordítja a DayOne Capital kockázati tőkealaptól, valamint több, szakmai magánbefektetőtől kapott 3 millió eurós befektetést a Webshippy – mondta el az mmonline.hu-nak Perényi András. A kiszervezett logisztikai szolgáltatásokat nyújtó cég...

Kisfiam, hozzál valami másik lapot!

25 éves voltam. Félve sétáltam be a Világgazdaság szerkesztőségébe. A főszerkesztő, Bánki András fogadott. Újságíró-gyakornoknak jelentkeztem. András keresett valakit, aki a 2000-es sydney-i olimpia kapcsán sportbizniszcikkeket ír majd a VG-nek. Meglátott bennem valamit. Azt nem, hogy...

Nemzetközi piacon elért magyar sikertörténet

„A Paprika Studios története nemzetközi piacon elért magyar sikertörténet. Rendkívül büszke vagyok arra, hogy részese és alakítója lehetek ennek. A vállalat nevében köszönettel tartozom az alapítónak, Marschall Péternek, akinek a hite és a víziója...

A vendéglátás is a szórakoztatóipar része

Kereszty Gábor 2002 és 2007 között a hazai médiapiac egyik meghatározó szereplője volt a TV2 vezérigazgatójaként. Azonban az első TOP50 megjelenésekor már távozott a csatornától, így egyetlen összeállításunkban szerepelt, még 2011-ben. Egy évvel azelőtt...

A kereskedés dinamikája és intenzitása is más

Lengyel András hosszú éveken át az Axel Springer, majd a Ringier Axel Springer hirdetési és marketingigazgatójaként dolgozott. A kiadótól – 14 év után – 2016-ban távozott. Ezt követően az Atmedia kereskedelmi és portfólióigazgatója volt,...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Elstartolt a műanyagmentes július

Ebben az évben is megrendezik a Műanyagmentes Júliust (PlasticFree July), amelynek célja, hogy a felhasználók legalább egy hónapon át mellőzzék az életükből az egyszerhasználatos műanyagokat. „Egyes műanyag fajták lebomlásához több száz évre van szükség....

Tippek a zöld fesztiválozáshoz

Itt a nyár, dübörögnek a partik, élvezzük az életet - és persze fogyasztunk. A fesztiválok sajnálatos velejárója a zöldterületek amortizációja, a növényzet károsítása, a sok műanyag és a temérdek szemét. Összeszedtük, hogy lehet egy...

Egyre több vállalat keres fenntarthatósági szakértőt

Egyre nagyobb hangsúlyt kap a fenntarthatóság vállalati szinten is, ami már a munkaerőpiacon is mutatkozik. Itthon is keresnek fenntarthatósági szakértőket és tanácsadókat, a jövőben pedig még több ilyen állás várható. Ez két kihívást is...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....