- Hirdetés -

Hibrid munkavégzéssel javult a belső kommunikáció

|

- Hirdetés -

Jelentős informatikai fejlesztéseket és költségmegtakarítást, az IT részleggel való elégedettség növekedését hozta a hibrid munkavégzés bevezetése a Groupamánál. Az új kommunikációs módok és csatornák a belső kommunikációt hatékonyabbá és közvetlenebbé tették, ami abból is látszik, hogy az e-mail levelezés több mint felére, esett vissza a cégnél, mondta el Farkas László, a Groupama IT üzemeltetési vezetője. Vezetőként azonban nem pusztán az infrastrukturális feltételek meglétére kell odafigyelnie, hanem arra is, hogy a távoli munkavégzés körülményei között a munkatársak ne érezzék elszigetelve magukat.

A Groupama Biztosító a lakosságnak, kis- és középvállalkozásoknak nyújt teljeskörű biztosítási szolgáltatásokat közel 140 irodát számláló saját hálózatán keresztül, valamint az OTP Bank 360 fiókjában. Az értékesítésében 1200 ügynökük vesz részt Budapesten és vidéken, valamint több száz, a Groupamával szerződött alkusz és értékesítő. A csapatmunka, a munkatársak közötti kommunikáció hatékonyságának növelésére még 2019-ben kezdték meg a Teams bevezetését. Ebben akkor informatikusok, termékszakértők és stratégiai munkaköröket betöltő munkatársak vettek részt, körülbelül háromszázan.

A pandémia miatti lezárások felgyorsították ezt a folyamatot, miközben a felhasználók száma az eredeti párszáz főről mintegy 1500-ra bővült. Ahhoz, hogy az átállás valóban sikeres legyen, az új felhasználók rövid oktatásban részesültek. „Nem állítom, hogy az átállás gond nélkül ment, de sikeres volt és viszonylag gyorsan, egy hónapon belül meg is történt” – értékelte röviden az akkori eseményeket Farkas László, a Groupama IT üzemeltetési vezetője.

„Feleannyi levelet kapok, mint korábban”

A Teams a modern és integrált munkavégzés elsődleges platformjává vált a biztosítónál. „Mi arra számítunk, hogy egyszer az e-mail is integrálódni fog a Teamsbe” – mondta el a vezető, aki szerint a Teams hosszútávon is az a platform lesz, ahol a munkatársak megtalálhatják a számukra legmegfelelőbb és legkényelmesebb kommunikációs csatornákat. „A saját tapasztalom az, hogy fele-, de van úgy, hogy harmadannyi levelet kapok ma, mint régebben, mégis úgy érzem, hogy hatékonyabban tudok kommunikálni, jobban képben vagyok.”

Az új rendszer nagy előnyének tartja Farkas László, hogy rálátást enged a napi munkafolyamatokra. Általános gyakorlattá vált, hogy az online megtartott találkozókon a chatet is használják a munkatársak: a fontosabb információk, kérdések, memók, közösen használt file-ok itt is megjelennek, így az egyes csoportokon belül heti rendszerességgel megtartott munkaértekezletek chat-folyamatait áttekintve, megismerheti, hogy éppen milyen ügyeken dolgoznak a kollégái – anélkül, hogy a saját és az ő idejüket használva, konzultálniuk kellene egymással.

A fejlesztések a mai napig, a hibrid munkavégzés körülményei között is éreztetik a hatásukat: a munkatársak azóta jobban látják, ki, mikor elfoglalt vagy szabad, egyszerűbben elérik egymást, az IT megítélése pedig sokat javult az utóbbi időben. „Ma olyan eszköztár áll a rendelkezésünkre, amellyel a legváltozatosabb, szinte bármilyen, az irodai kommunikációra, munkavégzésre vonatkozó igénynek meg tudunk felelni, legyen az fájlmegosztás, chat, videóhívások vagy akár hanghívások. Külsős partnerekkel való online találkozókat tudunk lebonyolítani, mindenféle extra jogosultság vagy feltétel nélkül” – sorolta a lehetőségeket az IT vezető. „Annyira hasznosnak és jónak találtuk ezt a platformot, hogy ebben az évben úgy döntöttünk, hogy a hagyományos, városi telefonos infrastruktúránkat is becsatornázzuk ide.”

Körülbelül a tizedére zuhantak a telefonos kapcsolattartás költségei

Ez utóbbi azt jelenti, hogy eltűntek a telefonok a kollégák íróasztalairól, az ügyfelek hívásait akkor is a Teams kliensen veszik fel – akár laptopon, akár mobilon – ha azok az ismert, vonalas számaikon hívják őket. Ráadásul a híváscsoportok létrehozásával olyan hívásátirányítási protokollt is sikerült beállítani, ami gyakorlatilag garantálja, hogy az ügyfelek hívásait a Groupama mindig fogadja.

Jelenleg több mint 600 kolléga, a belsőállomány több mint 90 százaléka használja az új telefonos rendszert nagy megelégedéssel. Az intézkedés jelentős költségmegtakarítással járt: körülbelül a tizedére zuhantak a Groupama telefonos kapcsolattartásra költött kiadásai. Ez a hatalmas megtakarítás nemcsak a konkrét hívásdíjakból jött össze, hanem abból is, hogy megspórolhatták a vonalas infrastruktúra karbantartásának, javításának költségeit is. Talán még ennél is fontosabb, hogy a fejlesztés eredményeként a munkatársak bárhol tudják fogadni a céges vonalas számokat. „Ez azt jelenti, hogy azok a kollégáink, akik eddig a vonalas hívások miatt voltak a munkahelyhez kötve, most már otthonról is tudnak dolgozni. A hívófél észre sem veszi, hogy ő nem a munkahelyén tartózkodik éppen.”

Fejlődő belső kommunikáció, de az izoláció érzését kezelni kell

A Groupamánál tehát minden adott a hibrid, rugalmas munkavégzésre, amellyel a munkatársak élhetnek is, amennyiben ehhez a közvetlen felettesük hozzájárul.

„Nekem, IT vezetőként nagy nyugalmat ad, hogy sok csatornán, többféle kommunikációs lehetőséget tudunk a munkatársainknak biztosítani. Láttunk, látjuk azonban a távoli munkavégzésnek a negatív oldalát is. A sok-sok előny mellett, azt tapasztaltuk, hogy kollégáink közül sokan érezték úgy, hogy elszigetelődnek, kiszakadnak a csapatokból, és a csapatok közti együttműködés is sérülhet. Ez egy olyan probléma, amivel nekünk, vezetőknek foglalkoznunk kell. Ezzel kapcsolatban a HR is megfogalmazott egy akciótervet, ami a közösségépítést szolgálja. A közös aktivitásokba szeretnénk jobban bevonni a kollégákat” – mondta el Farkas László. „A hibrid munka mérlege összességében feltétlenül pozitív, hiszen továbbfejlesztette a belső kommunikációnkat, könnyebben el lehet érni munkatársakat, még a vállalati hierarchiából fakadó szükségtelen gátlásokat is segít lebontani. Az izoláció problémájának kezelésére pedig rendelkezésünkre állnak a megfelelő eszközök – összegzett a Groupama IT üzemeltetési vezetője.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Így adóznak az influenszerek

Egyre többen keresnek pénzt az interneten bloggerként, vloggerként vagy influenszerként. A közösségi hálókon keresztül milliókhoz lehet eljutni egy-egy jól célzott üzenettel, amely komoly jövedelmet is hozhat. Az adózás ezeket a jövedelmeket sem kerüli el...

Évi ötezer órát töltünk a képernyő előtt

Hátfájás és az „SMS-nyak” szindróma a leggyakoribb problémák, amelyek a magyarok túl sok képernyő előtt töltött rossz nyaktartásából erednek. A 18-65 év közötti lakosság reprezentatív demográfiai mintáján végzett kutatás szerint évente akár 5000 órát...
Cápák között nézettség

A Cápák között szekere nagyon fut

A 18-49 éveseknél megint a Cápák között bizonyult a hét legnézettebb műsorának, nem is kis előnnyel. A kereskedelmi célcsoportnál az Exatlon volt a TV2 legnépszerűbb műsora. Múlt héten ismét szoros versenyt láthattunk az RTL Klub...

Negyven percnyi reklámot nézünk naponta

2021 negyedik negyedévében naponta átlagosan 5 óra 14 percet töltöttünk a tévékészülékek előtt: a nők közel 5 és fél órát, míg a férfiak az átlagnál 18 perccel kevesebbet – derül ki a Nielsen Közönségmérés...

A legjobb munkáltatók között a Huawei

A legjobb munkáltatóknak járó „TOP Employer 2022” elismerésben részesült a HUAWEI Technologies Hungary kiváló munkáltatói tevékenységéért. A multinacionális infokommunikációs cég magyarországi leányvállalata kiemelkedő eredményt ért el a többi között a tehetséggondozás és teljesítményértékelés terén....

Egyre optimistábbak vagyunk

A GKI konjunktúraindexe a novemberi és decemberi csökkenés után 2022 januárjában visszaemelkedett tavaly novemberi szintjére. A GKI – EU támogatásával készített – felmérése szerint az év első hónapjában az üzleti és fogyasztói várakozások is...

Így szurkoltak a magyarok a férfi kézilabda Eb-n

Bár a magyar csapatnak nem sikerült a továbbjutás a csoportból a hazai Európa-bajnokságon, a válogatott így is sok izgalmas percet adott a hazai szurkolónak a három mérkőzés alatt. Ahogy azt a korábbi, nagy jelentőség...
sms mobiltelefon

Új technológia a mobilpiacon

Az telekommunikációs iparág vezető innovátorai, a Vodafone, a Qualcomm Technologies, Inc. és a Thales egyesítették erőiket, hogy bemutassanak egy olyan okostelefont, amely az ún. iSIM (az ieUICC GSMA specifikáción alapuló) technológiával működik. Az új...

Így wellnessezünk 2022-ben

Az elmúlt közel két évben a pandémia hatására még fontosabb lett az állapotfelmérés és megelőzés, előtérbe kerültek a szabadban is végezhető mozgásformák, a szépségápolás területén pedig az otthon is alkalmazható, innovatív megoldások. Ezek a...

NFC-vel is fizethetünk a Huawei mobilokkal

Új intelligens pénzügyi alkalmazással bővült a HUAWEI mobilökoszisztémája, amely lehetővé teszi az NFC-s, érintésmentes fizetést a gyártó legújabb P50 készülékcsaládjának okostelefonjain is, más, már a piacon lévő HMS-alapú készülékhez, például a HUAWEI nova 9-hez...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Nem hozott forradalmi újításokat a bankszektorban a pandémia

A bankszektor digitalizációját ugyan felgyorsította, de gyökeres változást nem okozott a pandémia, derül ki a Roland Berger lakossági banki felméréséből, amelyben 11 ország 60 európai lakossági bankja vett részt. A kutatás megmutatta, hogy a...

Így adóznak az influenszerek

Egyre többen keresnek pénzt az interneten bloggerként, vloggerként vagy influenszerként. A közösségi hálókon keresztül milliókhoz lehet eljutni egy-egy jól célzott üzenettel, amely komoly jövedelmet is hozhat. Az adózás ezeket a jövedelmeket sem kerüli el...

Évi ötezer órát töltünk a képernyő előtt

Hátfájás és az „SMS-nyak” szindróma a leggyakoribb problémák, amelyek a magyarok túl sok képernyő előtt töltött rossz nyaktartásából erednek. A 18-65 év közötti lakosság reprezentatív demográfiai mintáján végzett kutatás szerint évente akár 5000 órát...
Cápák között nézettség

A Cápák között szekere nagyon fut

A 18-49 éveseknél megint a Cápák között bizonyult a hét legnézettebb műsorának, nem is kis előnnyel. A kereskedelmi célcsoportnál az Exatlon volt a TV2 legnépszerűbb műsora. Múlt héten ismét szoros versenyt láthattunk az RTL Klub...

Negyven percnyi reklámot nézünk naponta

2021 negyedik negyedévében naponta átlagosan 5 óra 14 percet töltöttünk a tévékészülékek előtt: a nők közel 5 és fél órát, míg a férfiak az átlagnál 18 perccel kevesebbet – derül ki a Nielsen Közönségmérés...
- Hirdetés -

CMO

Sokat számít a 30 éves jelenlétünk

Hársfalvi János, marketingvezető, Magyar Suzuki Zrt. - Nagyon nehéz év volt a tavalyi, a hazai piac csökkent is, közel 5 százalékkal. De a kis Suzuki elég nagyot ment. Elégedett vagy, vagy ennél is jobbra...

Fontos, hogy megmutassuk a pezsgő másik oldalát

Csomay András, marketing vezető, Törley Pezsgőpincészet   - Milyen évet zártok idén? - Ha ezt az évet jól le tudjuk hozni járványügyi szempontból, akkor nálunk a Törley Pezsgőpincészetben reményeink szerint vissza tudunk állni a COVID előtti időszakra....

A hitelesség egyre fontosabb

Sándor Gabriella, Libri-Bookline, marketing és kommunikációs igazgató fotó: Egyed Péter - A karácsony kiemelt időszaknak számít a könyvpiacon, az éves marketingbüdzsé mekkora részét költik el ilyenkor? - Az év utolsó három hónapja kereskedelmi és kommunikációs szempontból valóban...

Eljött a bátrak ideje

  Gál Judit, Danubius Hotels, marketing és kommunikációs igazgató   - Milyen év végére számítasz? Picit jobb lesz, mint a tavalyi hasonló időszak? - Össze sem hasonlíthatóak. A tavaly november olyan komoly szigorítást hozott, hogy fél évig...

A jövő év második felében lehet intenzívebb felfutás

Mocsai Zoltán, P Automobil Import Kft., marketing vezető - Mit tippelsz, milyen év lesz 2021 az autópiacon? Tavaly 128 000 új személyautót helyeztek forgalomba, idén kevesebb lesz? - Egy alapvetően felemás év az idei. Az év...
- Hirdetés -

SzuperZöld

A legfenntarthatóbbak között a Schneider Electric

Ismét bekerült a legjobbak közé a Schneider Electric a Corporate Knights által évente összeállított, a legfenntarthatóbb módon működő vállalatokat felsoroló Global 100-as listán.A kanadai média- és kutatócég minden évben több mint 6900 vállalatot vizsgál...

Mesterséges intelligenciával segíti a vízgazdálkodást a Microsoft

A szennyvízkezelés során egy új Microsoft fejlesztés révén előre jelezhető a víz mennyiségének és ezzel a minőségének hirtelen megváltozása. A Microsoft mesterséges intelligenciát alkalmazó megoldását a hazai központú, biológiai víztisztító rendszereket fejlesztő Organica Water...

Fenntartható projektben az Airbus

Az Airbus szándéknyilatkozatot írt alá Csengtu városával és a Tarmac Aerosave vállalattal Kína első fenntartható, „életciklus” szolgáltatási központjának létrehozására. A megállapodás részeként a cégek a repülőgépek parkoltatása és tárolása mellett karbantartási, felújítási, átalakítási, szétbontási...

DATA

Negyven percnyi reklámot nézünk naponta

2021 negyedik negyedévében naponta átlagosan 5 óra 14 percet töltöttünk a tévékészülékek előtt: a nők közel 5 és fél órát, míg a férfiak az átlagnál 18 perccel kevesebbet – derül ki a Nielsen Közönségmérés...