- Hirdetés -

Hiszünk a versenyben

|

Takács Csaba, Alza.hu, ügyvezető igazgató

- Mi jelentette a legnagyobb kihívást tavaly az Alza számára a magyar piacon?

- A fő kihívást a fogyasztói kereslet váratlan és kiszámíthatatlan változásai jelentették, mindkét irányban: felfelé és lefelé is - főként a kereslet többszörös növekedése egyik napról a másikra a lezárások alatt, illetve növekedések és csökkenések egyes kategóriákban. A 2021-es év sikeres zárásában kulcsfontosságú szerepet játszott az Alza adminisztratív, illetve üzemeltetési területén dolgozóink tettrekészsége, a szervezet gyors és rugalmas reagálása.

- A teljes hazai e-kereskedelmi piac 2021-ben is nagyot nőtt, az Alzának milyen eredményeket hozott itthon a múlt év?

- Az Alza sikeres évet zárt 2021-ben: az értékesítés bevétele 28%-kal, a megrendelések száma pedig 21%-kal nőtt. Az év legnagyobb forgalmú napja november 19., a legerősebb hét pedig az 51. hét (december 13-19.) volt. Az eladott mennyiséget tekintve a legnagyobb értékben az Alza márka fogyott (saját márkás termékeink, így az AlzaPower, AlzaGuard, AlzaCafé, stb.), a legnagyobb darabszámban értékesített termékcsoport pedig a mobiltelefonok voltak.

- Évek óta a legnagyobb hazai e-kereskedők között vannak, lát-e reális esélyt arra, hogy a közeljövőben a legnagyobb forgalmú magyarországi webáruházzá váljanak?

- Arra törekszünk, hogy vásárlóink elvárásainak maradéktalanul megfeleljünk, igényeiket kielégítsük. Meggyőződésünk, hogy a fogyasztóknak nyújtott kiváló érték (választék, ár, szolgáltatások, információ) eredménye hosszú távon az lesz, hogy a magyar vásárlók egyre inkább az Alzát, az online vásárlás fő platformjaként előnyben fogják részesíteni, és így a piac első számú szereplőjévé válunk. De fő célunk nem a No.1 pozíció, hanem az, hogy a fogyasztóknak kiváló terméket nyújtsunk, vásárlóink elégedettek legyenek szolgáltatásainkkal.

- Az Alza központja Csehországban van, ami jóval fejlettebb e-kereskedelmi piac a magyarnál. Véleménye szerint miben járnak jóval előttünk a csehek, mire lenne szükség, hogy Magyarország is felzárkózzon ahhoz a szinthez?
- Erősen hiszünk a versenyben, meggyőződésünk, hogy az minden szempontból előnyös a fogyasztók számára - szélesebb áruválaszték, alacsonyabb árak, jobb szolgáltatások, és mint ilyen, a cseh piacon erősebb, élesebb a verseny, mint a magyaron, és ez a fejlődés motorja. Mindazonáltal a különbség gyorsan csökken. Cégünk kulcsszerepet kíván játszani a magyar e-kereskedelem fejlesztésében. Példaként említhetjük az aznapi, kiválasztott időintervallumban történő kiszállítást - ezt a szolgáltatást 2021 novemberében vezettük be Budapesten, és a magyar főváros volt az első város, ahol az Alza bevezette ezt. Nem Prága és nem is Pozsony.

- Kiléptek az online térből itthon is, van már fizikai üzletük is, tervezik-e újabbak nyitását a közeljövőben?

- 2018 óta az Alza Magyarországon is üzemeltet fizikai üzletet - kiemelt bemutatótermünk Budapesten a Róbert Károly körúton található. Ami a terveket illeti, arról sajnos még nem tudok részleteket megosztani.

- Idén az infláció, az orosz-ukrán háború, az áruhiány nehezíti a helyzetet, az előrejelzésekben komoly válságot prognosztizálnak - ilyen környezetben is bővülhet az online forgalom?

- Úgy véljük, hogy az internetes vásárlásnak vannak olyan fogyasztói előnyei, amelyek a nehezebb gazdasági időkben is megmutatkoznak. A szélesebb választék, a könnyen összehasonlítható árak, a szállítási szolgáltatások folyamatos fejlesztése (AlzaBoxok, azaz önkiszolgáló csomagautomaták, Budapesten aznapi kiszállítás a megrendelő által kiválasztott időintervallumban) - mind kiváló lehetőségek arra, hogy a vásárlókat a fizikai kiskereskedelemről az online vásárlásra térítsük át - azaz növeljük az ügyfelek számát, illetve gyakoribbá tegyük az online vásárlást. Ráadásul az e-kereskedelem részesedése a teljes piacon a legtöbb kategóriában még mindig lehetővé teszi a dinamikus növekedést.

- Milyen évet várnak 2022-ben az Alzánál a magyar piacra vonatkozóan?

- Arra számítunk, hogy a gazdasági lassulás még nagyobb versenykényszert fog eredményezni a piacon. A fogyasztók még inkább odafigyelnek majd az árakra és a kapcsolódó szolgáltatásokra. Ebben a környezetben az Alza minden tőle telhetőt megtesz, hogy megfeleljen a vásárlók igényeinek - széles portfóliót kínál tisztességes áron, magas színvonalú szolgáltatásokkal (szállítási, illetve fizetési lehetőségek) kombinálva.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...