- Hirdetés -

Hiszünk a versenyben

|

- Hirdetés -

Takács Csaba, Alza.hu, ügyvezető igazgató

- Mi jelentette a legnagyobb kihívást tavaly az Alza számára a magyar piacon?

- A fő kihívást a fogyasztói kereslet váratlan és kiszámíthatatlan változásai jelentették, mindkét irányban: felfelé és lefelé is - főként a kereslet többszörös növekedése egyik napról a másikra a lezárások alatt, illetve növekedések és csökkenések egyes kategóriákban. A 2021-es év sikeres zárásában kulcsfontosságú szerepet játszott az Alza adminisztratív, illetve üzemeltetési területén dolgozóink tettrekészsége, a szervezet gyors és rugalmas reagálása.

- A teljes hazai e-kereskedelmi piac 2021-ben is nagyot nőtt, az Alzának milyen eredményeket hozott itthon a múlt év?

- Az Alza sikeres évet zárt 2021-ben: az értékesítés bevétele 28%-kal, a megrendelések száma pedig 21%-kal nőtt. Az év legnagyobb forgalmú napja november 19., a legerősebb hét pedig az 51. hét (december 13-19.) volt. Az eladott mennyiséget tekintve a legnagyobb értékben az Alza márka fogyott (saját márkás termékeink, így az AlzaPower, AlzaGuard, AlzaCafé, stb.), a legnagyobb darabszámban értékesített termékcsoport pedig a mobiltelefonok voltak.

- Évek óta a legnagyobb hazai e-kereskedők között vannak, lát-e reális esélyt arra, hogy a közeljövőben a legnagyobb forgalmú magyarországi webáruházzá váljanak?

- Arra törekszünk, hogy vásárlóink elvárásainak maradéktalanul megfeleljünk, igényeiket kielégítsük. Meggyőződésünk, hogy a fogyasztóknak nyújtott kiváló érték (választék, ár, szolgáltatások, információ) eredménye hosszú távon az lesz, hogy a magyar vásárlók egyre inkább az Alzát, az online vásárlás fő platformjaként előnyben fogják részesíteni, és így a piac első számú szereplőjévé válunk. De fő célunk nem a No.1 pozíció, hanem az, hogy a fogyasztóknak kiváló terméket nyújtsunk, vásárlóink elégedettek legyenek szolgáltatásainkkal.

- Az Alza központja Csehországban van, ami jóval fejlettebb e-kereskedelmi piac a magyarnál. Véleménye szerint miben járnak jóval előttünk a csehek, mire lenne szükség, hogy Magyarország is felzárkózzon ahhoz a szinthez?
- Erősen hiszünk a versenyben, meggyőződésünk, hogy az minden szempontból előnyös a fogyasztók számára - szélesebb áruválaszték, alacsonyabb árak, jobb szolgáltatások, és mint ilyen, a cseh piacon erősebb, élesebb a verseny, mint a magyaron, és ez a fejlődés motorja. Mindazonáltal a különbség gyorsan csökken. Cégünk kulcsszerepet kíván játszani a magyar e-kereskedelem fejlesztésében. Példaként említhetjük az aznapi, kiválasztott időintervallumban történő kiszállítást - ezt a szolgáltatást 2021 novemberében vezettük be Budapesten, és a magyar főváros volt az első város, ahol az Alza bevezette ezt. Nem Prága és nem is Pozsony.

- Kiléptek az online térből itthon is, van már fizikai üzletük is, tervezik-e újabbak nyitását a közeljövőben?

- 2018 óta az Alza Magyarországon is üzemeltet fizikai üzletet - kiemelt bemutatótermünk Budapesten a Róbert Károly körúton található. Ami a terveket illeti, arról sajnos még nem tudok részleteket megosztani.

- Idén az infláció, az orosz-ukrán háború, az áruhiány nehezíti a helyzetet, az előrejelzésekben komoly válságot prognosztizálnak - ilyen környezetben is bővülhet az online forgalom?

- Úgy véljük, hogy az internetes vásárlásnak vannak olyan fogyasztói előnyei, amelyek a nehezebb gazdasági időkben is megmutatkoznak. A szélesebb választék, a könnyen összehasonlítható árak, a szállítási szolgáltatások folyamatos fejlesztése (AlzaBoxok, azaz önkiszolgáló csomagautomaták, Budapesten aznapi kiszállítás a megrendelő által kiválasztott időintervallumban) - mind kiváló lehetőségek arra, hogy a vásárlókat a fizikai kiskereskedelemről az online vásárlásra térítsük át - azaz növeljük az ügyfelek számát, illetve gyakoribbá tegyük az online vásárlást. Ráadásul az e-kereskedelem részesedése a teljes piacon a legtöbb kategóriában még mindig lehetővé teszi a dinamikus növekedést.

- Milyen évet várnak 2022-ben az Alzánál a magyar piacra vonatkozóan?

- Arra számítunk, hogy a gazdasági lassulás még nagyobb versenykényszert fog eredményezni a piacon. A fogyasztók még inkább odafigyelnek majd az árakra és a kapcsolódó szolgáltatásokra. Ebben a környezetben az Alza minden tőle telhetőt megtesz, hogy megfeleljen a vásárlók igényeinek - széles portfóliót kínál tisztességes áron, magas színvonalú szolgáltatásokkal (szállítási, illetve fizetési lehetőségek) kombinálva.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

A bankok már készen állnak az ingatlanhitelezésre

A nagy pénzügyi válság óta a leggyengébb évét zárja Közép-Kelet Európa ingatlanpiaca. A KPMG 10 országot felölelő kutatása szerint 2023 első három negyedévében a tranzakciók értéke mindössze a 2022-es forgalom 30 százalékát érte el....

Limitált kiadású ízzel csábít a Coca-Cola

J.Y. Park, a Stray Kids, az ITZY és az NMIXX is megjelenik majd az új Coca-Cola Creations, a K-Wave Zero kampányában, amellyel az italgyártó a K-Pop rajongóihoz szól világszerteA Coca-Cola ma bemutatta a Coca-Cola...

Szerényebbek a magyar vállalkozónők

A férfi vállalkozók nagyobb hajlandóságot mutatnak a nagyobb és merészebb célok kitűzésére, míg a női vállalkozók többsége kevésbé nagyratörő célokkal is megelégszik – derült ki a Szemléletváltó vállalkozóiszemlélet- és készségfejlesztő mentorprogram kutatásából.Mindez azért is...

Hidegrázós sorozattal erősít az HBO Max

Mit érdemel az, aki megaláz egy áldozatot, majd maga is áldozattá válik egy hasonló zaklatási ügyben? Megtalálja az igazságot és vajon odaítélik neki? A Gyilkos típus című krimisorozatban egy ügyvédnő története elevenedik meg, aki...

Sztárcsapatok csapnak össze a Network4-en

A Network4 közvetíti vasárnap élőben a Chelsea - Liverpool Ligakupa-döntőt a Wembley Stadionból. A szurkolók kizárólag a MATCH4 műsorán és a NET4+ streamingszolgáltatón láthatják a két sztárcsapat összecsapását. A Network4 stábja már Londonban van,...

Digitális fronton erősít a hazai McDonald’s

A hazai McDonald’s célul tűzte ki, hogy az elmúlt években lerakott digitális alapokra építve olyan vezető omnichannel márkává váljon, amely hatékonyan köti össze a digitális és a fizikai világot, vendégei számára mindkét valóságban megteremtve...

Tovább növelte eladásait a Hisense

Több mint 25,9 millió eladott készülékkel, 2023-ban is a második helyet foglalta el a Hisense a legtöbb tévét értékesítő gyártók globális listáján. A vállalat a magyar piacon is jelentős bővüléssel zárta a tavalyi évet:...

A Vaterán is jól pörögnek a tévében látott kincsek

Néhány hete műkincsekkel és gyűjtői ritkaságokkal foglalkozó tévéműsorral jelentkezik az egyik hazai tévécsatorna minden hétköznap este: ennek adásaiban olyan régi tárgyakra licitálnak régiségszakértők és műtárgykereskedők, amelyekhez hasonló relikviák a Vaterán is elérhetők. A piactér...

Új vezetővel erősít a Prohuman

Februártól munkaerőkölcsönzési üzletágvezetőként folytatja munkáját a Prohuman csapatában Izsó Balázs. Az új vezető érkezésével a piacvezető magyar HR szolgáltató célja továbbra is az, hogy ahol csak lehet, a magyar munkaerőtartalék aktivizálásával kínáljon megoldást a...

Hosszabbított a Telekom Rékasi Tiborral

A Magyar Telekom Igazgatósága a 2024. február 22-i ülésén döntött Rékasi Tibor vezérigazgatói szerződésének meghosszabbításáról. Rékasi Tibort 2018. júliusában nevezték ki a Magyar Telekom vezérigazgatójának, mely megbízatást 2020. év végén további 3 évre meghosszabbították....
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Áremelkedés jöhet a klímapiacon

Tucatnyi hajó megtámadása elég volt a konténerhajózás költéségének megháromszorozására, ami jelentősen megnöveli a klímaberendezések szállítási költségét.Tavaly novemberben 700 dollár körüli áron lehetett egy tengeri egységkonténernyi árut Sanghajból Rotterdamba szállítani. Idén januárban már 3 ezer...

A bankok már készen állnak az ingatlanhitelezésre

A nagy pénzügyi válság óta a leggyengébb évét zárja Közép-Kelet Európa ingatlanpiaca. A KPMG 10 országot felölelő kutatása szerint 2023 első három negyedévében a tranzakciók értéke mindössze a 2022-es forgalom 30 százalékát érte el....

Limitált kiadású ízzel csábít a Coca-Cola

J.Y. Park, a Stray Kids, az ITZY és az NMIXX is megjelenik majd az új Coca-Cola Creations, a K-Wave Zero kampányában, amellyel az italgyártó a K-Pop rajongóihoz szól világszerteA Coca-Cola ma bemutatta a Coca-Cola...

Szerényebbek a magyar vállalkozónők

A férfi vállalkozók nagyobb hajlandóságot mutatnak a nagyobb és merészebb célok kitűzésére, míg a női vállalkozók többsége kevésbé nagyratörő célokkal is megelégszik – derült ki a Szemléletváltó vállalkozóiszemlélet- és készségfejlesztő mentorprogram kutatásából.Mindez azért is...

Hidegrázós sorozattal erősít az HBO Max

Mit érdemel az, aki megaláz egy áldozatot, majd maga is áldozattá válik egy hasonló zaklatási ügyben? Megtalálja az igazságot és vajon odaítélik neki? A Gyilkos típus című krimisorozatban egy ügyvédnő története elevenedik meg, aki...
- Hirdetés -

Podcast

2023 a nemzetközi trendektől eltérő év volt itthon

Kezdjük jóslással az évet! Milyen trendek várhatóak 2024-ben a médiapiacon, a reklámköltések vonalán és merre tart a rendezvénypiac? A február 14-ei Business Lounge műsorvezetői és meghívottjai - Bacsa Gábor, a Dentsu Magyarország ügyfélkapcsolati vezetője...

A rádió a fantáziát indítja be

A rádió értelméről, jelenéről és jövőjéről folyt a diskurzus a Business Lounge december 19-ei adásának első felében, méghozzá a MiértRádió iparági összefogás vezetője, Nagy Marcell segítségével. Majd pedig Guzsaly Péter, a Skool partnerkapcsolati vezetője...

Az emberek érzik, milyen értékkel bír az élelmiszer

A pazarlás és az adományozás témaköre karácsonykor kéz a kézben jár az élelmiszervállalatoknál, erről mesélt a Business Lounge december 6-ai adásában Kazatsay Eszter, a Penny Magyarország kommunikációs vezetője és Nagygyörgy András, a Magyar Élelmiszerbank...

Don't Miss

Továbbvisszük, amit megálmodtunk

A függetlenné válással együtt szervezetileg is komoly változások történnek a FleishmanHillard Cafénál, többek között új üzletágakat indítanak – mondta el Balaton Anita. A FleishmanHillard régi-új ügyvezetője a Marketing&Media magazinnak adott interjúban beszélt arról, hogy...

Sokba kerülhet a márkaépítés a mesterséges intelligenciával

Ma már szinte a mindennapok része a mesterséges intelligencia (MI), amelyet egyre szélesebb körben alkalmaznak. Ezzel párhuzamosan azonban mind hangosabban kongatják a vészharangokat is, miszerint nem árt vigyázni az új technológiával. Utánajártunk, milyen hátulütői...

Állandó trendkövetési kényszer

A technológiai fejlődéssel és a folyton változó fogyasztói környezettel állandó a trendkövetési kényszer – többek között ez derült ki a hazai és külföldi reklámokhoz és filmekhez gyártási, tervezési és fejlesztési szolgáltatásokat nyújtó 235 Productions...

Nem unatkoztunk egy percet sem

2023 egy igazán kreatív év volt a KNK számára, ami látványos projektekben és jó néhány szakmai díjban, elismerésben is megmutatkozott – mondta el Knapcsek Katalin. A KNK PR&Media ügyvezető igazgatója a Marketing&Media magazinnak adott...

Az idei évünket a dinamizmus fogja meghatározni

A nagy márkáink fejlesztése mellett olyan tartalmi szolgáltatásokat biztosítani partnereinknek és az olvasóknak, amelyek maradandó élményhez juttatják őket - mondta el az idei terveik kapcsán Vági Róbert. A Central Médiacsoport vezérigazgató-helyettese a Marketing&Media magazinnak...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Karbonlábnyom-számlálóval zöldít a Hello Agency

A Hello Agency a jövőben az árak mellett a rendezvények karbonlábnyomát is feltünteti az ajánlataiban, hogy több, fenntarthatóság szempontját is figyelembe vevő alternatívát is tudjon nyújtani ügyfelei számára. A 25 éves rendezvényszervezői múltra visszatekintő...

Új fejlesztés segíthet a karbonlábnyomunk megismerésében

Az innovatív norvég startup, a Carbon Centrum új befektetője, az EIT InnoEnergy égisze alatt folytathatja a CarbonID fejlesztését. A platformot arra hozták létre, hogy az autonóm módon kövesse a vállalati dolgozók CO2 kibocsátását (Scope...

Újabb kihívásokat hoz a hazai cégeknek az Unió rendelete

Alig egy éve maradt a vállalatoknak arra, hogy felkészüljenek az Európai Unió erdőirtás megfékezését célzó rendeletének (EUDR) végrehajtására. A szabályozás új kötelezettségeket ró valamennyi cégre, amelyek egy jól meghatározott termékkörrel, illetve az ezekből az...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....