- Hirdetés -

Hódít a szuperolcsó divat

|

A Glami.hu divatkereső platform nemzetközi e-kereskedelmi felmérése szerint vásárlás előtt a magyar fogyasztók körülbelül fele gyűjt információkat az interneten azokról a webáruházakról, ahonnan korábban még sosem rendelt. Ilyenkor elsősorban az utánvétes fizetés rendelkezésre állását, a szállítási díjakat és a visszaküldési információkat, valamint a vevőszolgálat elérhetőségeit ellenőrzik le. A felmérés alapján Magyarországon már az online vásárlók több mint fele rendelt terméket ultragyors divatmárkától és a többség számára az ezekből a webáruházakból történő vásárlás nem jelent az általánosnál nagyobb kockázatot.

Megjelent a GLAMI Fashion (Re)search nemzetközi piackutatás-sorozat legfrissebb felmérése, amely a divat webáruházak iránti általános bizalom és az ultragyors divat jelenségének fogyasztói megítélésével foglalkozik.

Ezt nézzük meg, mielőtt új webshopból rendelnénk

A felmérés első fele azt vizsgálta, hogy milyen tényezők játszanak szerepet a fogyasztói bizalom kialakításában abban az esetben, ha a vásárló korábban még nem rendelt az adott webáruházból.

A válaszok alapján általánosságban elmondható, hogy Magyarországon az online vásárlók nagyjából fele (48%) keres információkat azokról a webáruházakról, ahonnan korábban még nem vásárolt termékeket, míg 31% csak akkor rendel új helyről, ha nagy ismertségű webshopról van szó, vagy kifejezetten ajánlotta számára valaki.

Az információgyűjtés során a leggyakrabban az utánvétes fizetési opció meglétét (70%), a házhozszállítási díjakat és a visszaküldési lehetőségeket (65%), és az ügyfélszolgálati elérhetőségek megfelelő feltüntetését (55%) ellenőrzik, majd csak ezután olvassák el a webáruházról szóló értékeléseket (53%).

A fogyasztókat elsősorban az tarthatja vissza a vásárlástól, ha nem látják garantáltnak, hogy visszaküldés esetén visszatérítik a termék árát (49%), vagy a visszaküldési procedúrát túlzottan körülményesnek ítélik meg (46%).

Az ár ugyancsak fontos tényező, ha két webshop között kell választani. A fogyasztók 59%-a 1500 Ft-os árkülönbözet esetén is inkább az új webáruházat választja, mint azt, ahonnan korábban már problémamentesen rendelt.

Összességben a felmérés szerint a magyar vásárlók 50%-ának volt már negatív tapasztalata divatwebáruházból történő rendelés során. A leggyakoribb panaszok, hogy nem volt megfelelő a termékek minősége (69%), nem lehetett felvenni a kapcsolatot az ügyfélszolgálattal (38%), a szállítás tovább tartott a jelzettnél (24%), illetve, hogy a termék nem érkezett meg (24%).

Hódít a szuperolcsó divat

A Glami.hu felmérése szerint az ultragyors divat két legnagyobb szereplője (Shein, Temu) több mint 80%-os ismertséggel rendelkezik Magyarországon, és az online vásárlók 64%-a rendelt már termékeket ezekről az oldalakról. A válaszadók 16%-a mondta, hogy ugyan még nem vásárolt ezekből a webáruházakból, de tervezi, valamint 20%-ra tehető azoknak az aránya, akik a későbbiekben sem terveznek rendelni ezekből az üzletekből.

Akik eddig még nem vásároltak ezeken az oldalakon döntésüket azzal indokolták, hogy fenntartásaik vannak a minőséggel kapcsolatban (47%), aggodalmaik vannak a személyes adatok biztonságával kapcsolatban (39%), vagy a fenntarthatóság, ill. a munkaerő etikus alkalmazásának tekintetében (18%).

A Shein vagy a Temu oldalain történő vásárlás esetén a vásárlók 32%-a aggódik jobban a személyes adatainak biztonsága miatt, mint bármely más esetben, ha online vásárol, de a többség számára az ezekből a webáruházakból történő vásárlás (52%) nem jelent nagyobb kockázatot a megszokottnál.

A helyi vállalatok védelme érdekében a fogyasztók 22%-a támogatná ezeknek az áruházaknak a korlátozását vagy betiltását a magyar piacon még abban az esetben is, ha ez azzal járna, hogy magasabb árat kellene fizetniük ugyan azokért a termékekért.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...