Hódít a programozott médiavásárlás

Gyorsan bővül a programmatic piac a következő években, a Magna Global előrejelzése szerint a tavalyi 19 milliárd dollárról 42 milliárd dollárosra nő 2020-ra. Ezzel megelőzi a nem-programmatic csatornák digitális display és videó ágát.

 

Pár éven belül a programmatic válik a digitális display és videó médiavásárlás elsődleges és meghatározó formájává a Magna Global előrejelzése szerint. A múlt évben ezen a csatornán 19 milliárd dollárt költöttek el a piaci szereplők, a várakozások alapján pedig ez a költés 2020-ra 42 milliárd dollárt fog kitenni. Ezzel párhuzamosan a nem-programmatic reklámköltés a 2016-os 27 milliárd dollárról csupán 31 milliárd dollárra fog emelkedni.

 

A programmatic típusú médiavásárláson belül is az RTB (Real Time Bidding) lesz a fejlődés elsődleges csapásiránya a jövőben is. Míg korábban a hirdetők a másképp nehezen elérhető niche közönségek elérésére használták elsősorban a programmaticot, ma már sokkal általánosabb az alkalmazási köre. Az előzetes várakozásokkal ellentétben a viewability és a reklámcsalások kérdésköre nem rettentette el a hirdetőket a programmatic vásárlástól.

 

Ahogy a hagyományos médiavásárlás területén, úgy a programmatic esetében is a bank szektor, a telekommunikációs cégek, valamint a nagy autógyártók a legnagyobb költők. A masszív 2016-os növekedés két nagy piac, Kína és Japán felbukkanásának is köszönhető. A korábbiakkal ellentétben már valós adatok is rendelkezésre állnak ezekről a piacokról, melyek az elkövetkező években a fejlődés motorjai lesznek. A videó a programmaticben is jelentős felhajtóerőt fog képviselni, kétszámjegyű növekedésével a formátumok közül a legmeghatározóbb szerepe lesz a digitális média jövőbeli alakulásában.