- Hirdetés -

Hogyan hat a mesterséges intelligencia a reklámozásra?

|

- Hirdetés -

A mesterséges intelligencia és a reklámozás közös kapcsolódási pontjainak bemutatására szervezett workshopot a DIMSZ Adatvezérelt Marketing Szövetség, valamint az Önszabályozó Reklám Testület (ÖRT). Hogyan képzeljük el a jövő reklámozási gyakorlatát a közzétételi és az alkotási szakaszokban? Melyek azok a területek, ahol már megjelent vagy hamarosan megjelenik az AI? Lehet-e a mesterséges intelligencia etikus, lehet-e etikusságra tanítani? Milyen szerepe kell, hogy legyen a szabályozásnak és az önszabályozásnak ezen a területen?

Ezekre a kérdésekre adtak választ a meghívott szakemberek, akik komoly gyakorlati múlttal rendelkeznek akár az AI alkalmazási, de akár szabályozási területén is. Az esemény felvezetőjeként Soós Edina az NMHH kutatási munkatársa foglalta össze a közelmúltban a DIMSZ-szel közösen készített adatvédelemmel kapcsolatos fogyasztói kutatás legfontosabb tanulságait. Szertics Gergely a PHI Institue, valamint Szepes Zsolt a Business.Crane képviselője a marketing szakma kihívásait és az AI gyakorlati alkalmazási területeit mutatták be, a szabályozási háttérről és compliance szempontjairól pedig dr. Domonkos Márton a CMS Jogi Iroda képviselője és dr. Firniksz Judit a Pázmány Péter Katolikus Egyetem Kutató Központjának kutatója beszéltek előadásaikban. Az AI gyakorlati alkalmazásairól mutattak be esettanulmányt előadóink Vadász Illés (Google), Brenkus Krisztián (Szerencsejáték Zrt) és Mondovics Péter (Mastercard) részéről.

"Nem az a kérdés ma már, hogy a mesterséges intelligencia használata megjelenik-e a marketing kommunikáció területén, hanem az, hogy milyen gyorsan ahogy Szertics Gergely is rámutatott az előadásában, illetve az is, hogy annak etikus alkalmazására mennyire készült fel a szakma. A legfontosabb kérdés most a megfelelő szabályozás és önszabályozási keretrendszer megalkotása lesz, amely iránymutatást ad majd a reklámkészítésben részt vevő szakemberek számára" - nyilatkozta dr. Fazekas Ildikó az ÖRT igazgatója

"Az adatvezérelt eszközparkban évek óta jelen vannak a mesterséges intelligencia alapú megoldások. A különböző elemzések, predikciók, szegmensképzések, ajánlómotorok, automatizációs megoldások már a kezdetek óta igyekeztek beépíteni az MI képességeit, ezek mára már szinte elképzelhetetlenek az AI nélkül. A kreatív szakterületekre való megérkezés pedig egy újabb fejezet ebben a történetben. Míg a korábbi szakaszban a képességek kiteljesedése jelent meg lehetőségként, most az emberi feladatok egy részének helyettesítése is feltűnik a horizonton. Lehetőségünk, de egyúttal felelősségünk is, hogy jó irányba tereljük ezt a folyamatot" – fogalmazott Huszics György, a DIMSZ elnöke.

"Az adatvezérelt területen dolgozó döntéshozóknak elengedhetetlen, hogy lássák és megismerjék a mesterséges intelligencia használatában rejlő lehetőségeket, ugyanakkor tisztában legyenek a vele járó kockázatokkal is. Hiszünk abban, hogy ez a tudáscsere hozzájárulhat a magyar reklám ökoszisztéma átláthatóbb, hatékonyabb és fenntarthatóbb működéséhez" - fűzte hozzá Somogyi Endre, a DIMSZ főtitkára.

"Az ÖRT számára az AI már most is kiváló eszközt jelent, hiszen ennek segítségével tudjuk a monitoring tevékenységünk során a digitális reklámokat összegyűjteni és elemezni függetlenül attól, hogy azok például időben csak korlátozottan jelennek meg. A hihetetlen mennyiségű reklám összegyűjtésére és előszűrésére az AI hatékony munkaeszköznek bizonyul, de a részletes vizsgálathoz továbbra is szükség van az emberi erőforrásra, a speciális szaktudásra. A marketingesek mesterséges intelligenciával kapcsolatos szaktudása a jövőben kiemelten fontos lesz, ezért is tartottuk fontosnak, hogy a DIMSZ-vel közösen szervezzünk e téma köré esemény. A sikert mi sem bizonyítja jobban, hogy a kiváló előadók azonnal elfogadták a felkérésünket és közel 60 fő elégedetten távozott az eseményről" - hangsúlyozta Gerendi Zsolt az ÖRT főtitkára.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Újabb zöld lépéseket tett a Spar

Számos környezettudatosságot, felelős hulladékgazdálkodást és optimális energiagazdálkodást célzó kezdeményezést indított az elmúlt években a SPAR Magyarország a toGo ételbárjaiban. Jó hír, hogy sikerült csökkenteni a felhasznált sütőolaj mennyiségét, valamint bevezették a műanyagmentes csomagolásokat és...

Így fizetnek a magyarok külföldön

A magyarok 40 százaléka tervez idén külföldi nyaralást, a legnépszerűbb úticélok pedig fej-fej mellett Olaszország és Horvátország. Az OTP Bank ügyfeleinek kártyahasználati tapasztalati is azt mutatják, hogy nyáron ez a két ország a legnépszerűbb...

Beütött a kánikula – tippek a hőség enyhítéséhez

A valaha mért legmelegebb júniust éljük, miután már 2024 első öt hónapja is melegebb volt minden korábbi év ugyanazon hónapjánál. Mindezt a jövő heti magyarországi előrejelzések is megerősítik: 36-37 fok várható. Ilyenkor csőstül kapjuk...

Nicolas Cage és Oz Perkins új filmje érkezik a mozikba

A szélsőséges szerepeiért imádott Nicolas Cage és a kortárs horror visszatérő színésznője, Maika Monroe macska-egér játékot űz Oz Perkins új horrorfilmjében, a Longlegs – A rémben.Lee Harkert (Maika Monroe), az ifjú és tehetséges FBI-ügynököt...

Erre érdemes figyelni a lakáshiteleseknek

Aki hitelfelvételben gondolkodik, annak gyakran merül fel a fejében a kérdés: hogyan védheti meg a családját egy esetleges váratlan életesemény esetén? Mi történhet akkor, ha az adós meghal, kiesik a jövedelme és a hitel...

Világméretű kezdeményezés a tiszta vízért

Három új ivóvíz kút épülhet Afrika vízkrízis sújtotta térségében a BWT tavaszi kezdeményezésének és a lelkes BWT közösségnek köszönhetően. A BWT, Európa vezető víztechnológiai vállalata az idei Víz világnapján nagyszabású kezdeményezéssel jelentkezett. Futásra invitálta...

Ami nélkül nem érdemes utazni

A Független Biztosítási Alkuszok Magyarországi Szövetségének (FBAMSZ) adatai szerint az év első öt hónapjában megkötött online utasbiztosítások díja naponta és személyenként 702 forint volt, ami mindössze 5,6 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbi...

Drágább nyárra készülnek idén a szülők

A nyáron a legnagyobb kihívást a gyerekek felügyeletének megszervezése jelenti a szülők számára az Erste felmérése szerint – a hosszú szünet alatt különösen nehéz fenntartani az egyensúlyt a munka és a családi élet között....

Elmaradt a tévévásárlási láz

Az idei labdarúgó-Európa-bajnokság alkalmával elmaradt a tévévásárlási láz, azonban a futballereklyék iránt nagy kereslet mutatkozott a Jófogáson. Különösen a Szoboszlai Dominikhoz köthető relikviák népszerűek: egy-egy különleges mez több százezer forintot is megért a vásárlóknak....

Fizetőfal a Ringier-nél, elindult a GLAMOUR Plusz

Elindította első fizetőfalas kiadványát a Ringier Hungary. A GLAMOUR Plusz három konstrukcióban kínál olvasnivalót és számos exkluzív lehetőséget előfizetőinek. A kizárólag a GLAMOUR Pluszra készülő szerkesztőségi anyagokon, interjúkon, vendégszerzők tartalmain felül zártkörű eseményekhez, premier előtti...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Nagy változás jön az újautópiacon

2024 júliusától csak olyan újonnan gyártott jármű helyezhető forgalomba Európában, ami rendelkezik az előírt, fejlett biztonsági és vezetéstámogató rendszerekkel. Az EU-s jogszabály értelmében így minden új autónál a kötelező alapfelszereltség része kell legyen az...

Újabb zöld lépéseket tett a Spar

Számos környezettudatosságot, felelős hulladékgazdálkodást és optimális energiagazdálkodást célzó kezdeményezést indított az elmúlt években a SPAR Magyarország a toGo ételbárjaiban. Jó hír, hogy sikerült csökkenteni a felhasznált sütőolaj mennyiségét, valamint bevezették a műanyagmentes csomagolásokat és...

Így fizetnek a magyarok külföldön

A magyarok 40 százaléka tervez idén külföldi nyaralást, a legnépszerűbb úticélok pedig fej-fej mellett Olaszország és Horvátország. Az OTP Bank ügyfeleinek kártyahasználati tapasztalati is azt mutatják, hogy nyáron ez a két ország a legnépszerűbb...

Beütött a kánikula – tippek a hőség enyhítéséhez

A valaha mért legmelegebb júniust éljük, miután már 2024 első öt hónapja is melegebb volt minden korábbi év ugyanazon hónapjánál. Mindezt a jövő heti magyarországi előrejelzések is megerősítik: 36-37 fok várható. Ilyenkor csőstül kapjuk...

Nicolas Cage és Oz Perkins új filmje érkezik a mozikba

A szélsőséges szerepeiért imádott Nicolas Cage és a kortárs horror visszatérő színésznője, Maika Monroe macska-egér játékot űz Oz Perkins új horrorfilmjében, a Longlegs – A rémben.Lee Harkert (Maika Monroe), az ifjú és tehetséges FBI-ügynököt...

Don't Miss

Elkötelezettek vagyunk a közösségépítésben is – interjú Széll Hajnalkával

Vannak olyan témák és események, amelyek a nagy márkák számára megkerülhetetlenek, ilyen például az EB vagy az olimpia – mondta el Széll Hajnalka. Az Auchan országos marketing és vásárlói kapcsolatok igazgatója az mmonline.hu-nak adott...

Megváltozott a versenypálya – interjú Vidus Gabriellával

Folyamatosan monitorozzuk a piacot a kisebb-nagyobb médiaipari cégekkel kapcsolatban, és ha olyan vállalatot találunk, akkor tárgyalásokat kezdünk – nyilatkozta lapunknak Vidus Gabriella. Az RTL Magyarország vezérigazgatója jelezte: tavaly nem voltak elég jók a műsorok,...

Az összetartozás ereje – interjú Monori Bálint Gusztávval

Nem csak a csapatok, a cégek is gőzerővel készülnek a labdarúgó-Európa-bajnokságra. A Szerencsejáték Zrt. a Lounge Grouppal együtt készített egy nagyszabású kampányfilmet, hogy ráhangolja a szurkolókat a kontinenstornára. A részletekről Monori Bálint Gusztáv, a...

Az EB körüli reklámhelyek már elfogytak – interjú Kosaras Klaudiával

Már hónapokkal a sportesemények előtt jelentősen megnő a hirdetői kereslet a sport tartalmak melletti megjelenésekre – nyilatkozta az mmonline.hu-nak Kosaras Klaudia. Az Atmedia kereskedelmi igazgatójával készült interjúnkból kiderül többek között, hogyan készülnek az idei...

A jó ötleteket nem büdzsében mérik – interjú Sárospataki Alberttel

Az idén tízéves online számlázó, a Billingo vihette haza az Év Vállalata díjat a kilencedik Marketing Diamond Awardsról. Az elsősorban mikro-, kis- és középvállalkozásokat támogató cég ügyvezetőjét, Sárospataki Albertet kérdeztük a pályázataikról, a Billingo...