A kisvállalkozások világa mindig izgalmas, hiszen akár most alapítottunk céget, akár éppen új szintre szeretnénk emelni meglévő üzletünket, hatalmas ambícióval és hosszú távú tervekkel vághatunk bele a jövőbe. Azonban számos területen szakértői segítségre lehet szükségünk, hogy valóban sikeresek lehessünk az iparágunkban. Alábbi cikkünkből kiderül, hogy hogyan biztosítsunk vállalkozásunk számára stabil alapokat 2023-ban. (x)
1. Konkrét célok szerinti haladás
Sajnos a mikro- és kisvállalkozások körében gyakran nem találhatók pontosan kitűzött célok, így pedig rendkívül nehéz előrejutni, hiszen nincsenek támpontok, amelyek alapján a sikert mérhetnénk. Éppen ezért nélkülözhetetlen, hogy konkrét és mérhető célokat tüntessünk fel az üzleti tervünkben. Ne elégedjünk meg annyival, hogy “növekedni szeretnénk”, vagy “célunk ügyfeleink minél magasabb színvonalú kiszolgálása”.
Használjunk KPI-okat!
A KPI-ok olyan kulcsfontosságú teljesítménymutatók, amelyek segítségével számszerűen mérhetjük a vállalkozásunkkal elért eredményeinket. KPI lehet a konverziós rátánk és a weboldalunkra érkező egyedi látogatók száma, illetve a Facebook és Instagram követőink száma is. A lényeg, hogy folyamatosan mérjük a vállalkozásunk számára fontos eredményeket, és a kapott adatok alapján ítéljük meg a sikerességünket.
2. Megfelelő szakmai támogatás
Egy kisvállalkozás csakis akkor állhat stabil alapokon, ha minden területen valódi szakemberek látják el a teendőket. Persze, amit csak lehet, mindenki házon belül próbál megoldani, de két fontos szegmensben nem szabad kockáztatni. Nézzük, melyek ezek!
Marketing
A magyar vállalkozások többségének nincs belsős marketingcsapata, azonban ez nem jelenti azt, hogy ne foglalkoznának a marketinggel. A mikro- és kisvállalkozásokra kifejezetten jellemző, hogy egyetlen embert próbálnak meg több különböző marketingfeladat ellátására alkalmazni. Ez szinte minden esetben problémához és kudarchoz vezet, hiszen nagyon ritka, hogy valaki egy személyben képes lefedni a közösségi média marketinget és a hírlevelek készítését, illetve a videóanyagok összeállítását is.
TIPP: Ha nem mozgunk otthonosan a PPC hirdetések és az e-mail-automatizálás világában, akkor egy profi online marketing ügynökség jelenti a megoldást. A marketingfeladatok kiszervezésével biztosan nem fogjuk amatőr kampányokkal égetni a pénzünket, illetve rengeteg időt és energiát spórolunk, ha azzal foglalkozzunk, amiben igazán jók vagyunk.
Könyvelés
Attól függően, hogy milyen területen tevékenykedünk a vállalkozásunkkal, a könyvelés rendkívül összetett feladat lehet. Akárcsak a marketinget, úgy ezt a területet sem tanácsos saját kezűleg lefednünk, ha nem vagyunk 100%-ig biztosak a dolgunkban. Függetlenül attól, hogy szolgáltatást nyújtunk vagy éppen dropshipping webáruházat üzemeltetünk, a hatályos adószabályokra maradéktalanul odafigyelő, precíz könyvelés elengedhetetlen a súlyos bírságok megelőzéséhez.
Ráadásul a könyvelők számos olyan lehetőséget is ajánlhatnak, amelyekkel kedvezőbb adózási körülmények között építhetjük a vállalkozásunkat. Így minimalizálhatjuk a kiadásainkat, az így fennmaradó profitot pedig cégünk további fejlesztésére költhetjük.
3. Digitalizáció
Az üzletszervezési folyamatokat és az adminisztrációt egyaránt megkönnyíti a tudatos digitalizáció. Amit csak lehet, igyekezzünk digitálisan és automatizáltan intézni, hogy minél több terhet vegyünk le önmagunkról és alkalmazottainkról a pörgős mindennapokban.
Használjunk online számlázó programot, alkalmazzunk online chatbotot a gyakori kérdések megválaszolására, illetve vezessünk be CRM-et is a napi teendők kiosztásához és menedzseléséhez. Megfelelő digitalizációval egyrészt temérdek időt szabadítunk fel, másrészt több alkalmazott munkáját is kiválthatjuk, így még a havi költségeket is alaposan lefaraghatjuk.
Ha kisvállalkozásunkkal valóban sikeresek szeretnénk lenni, tűzzünk ki konkrét célokat, és bízzuk szakemberekre azokat a feladatokat, amelyeket nem tudunk megfelelő módon ellátni. Ha van rá lehetőségünk, a marketing kampányok elkészítését szervezzük ki egy online marketing ügynökség részére, a pénzügyekkel kapcsolatban pedig forduljunk könyvelőhöz. Figyeljünk oda a digitalizációra is, hiszen 2023-ban az online jelenlét biztosítása és a papíralapú munka háttérbe szorítása fontosabb, mint valaha. Tartsuk szem előtt a folyamatos fejlődés elvét, és kitartó munkával garantáltan jönni fognak az eredmények! (x)