Idén ünnepli huszadik születésnapját a hazai piac egyik első és egyik legnagyobb magyar tulajdonú integrált kommunikációs ügynökségcsoportja, a Café. A 2001-ben, pár tucat budapesti kollégával indult ügynökség mára regionális hálózattá bővült, és leányvállalataival, partnerügynökségeivel Közép-Kelet Európa minden országában támogatja ügyfeleit.
A Café Csoport 2001-ben alakult meg, azzal a céllal, hogy a hazai piacon elsőként integrált marketingkommunikációs megoldásokkal tudja támogatni ügyfeleit. Az azóta eltelt két évtizedben bár a piaci környezet, az iparági megoldások, valamint a technológiai lehetőségek is folyamatosan változtak, a Café Csoport a stabil értékeinek és szakmai szemléletének köszönhetően minden helyzetben tudott alkalmazkodni ügyfelei és így a piac igényeihez. A csoport struktúrája az évek során többször átalakult, mára leegyszerűsödött: a Café Reklám Zrt. és négy leányvállalata alkotja. A Café Communications, a FleishmanHillard Café, a BeSocial, valamint a Café CAN saját szakmai fókuszú és tapasztalatú ügynökségek, amelyek képesek együttműködve, integráltan, de önállóan is sikeresen támogatni ügyfeleik munkáját, amit több, akár évtizedeken átívelő ügyfélkapcsolat és számos nemzetközi elismerés is igazol.
A siker titkáról Szarvas László a Café Reklám Zrt. vezérigazgatója: „Amikor két évtizeddel ezelőtt, kollégáimmal együtt belevágtunk ebbe a kalandba, az volt a célunk, hogy létrehozzunk egy akkor még a magyar piacon példa nélküli ügynökségcsoportot, amely egészen újszerűen, kommunikációs szakterületekre specializált és ugyanakkor integrált megoldásokkal dolgozik. Mindezt úgy, hogy közben közösséget teremt munkatársaival, ügyfeleivel, partnereivel. Ez a két érték azóta is meghatározza a mindennapjainkat. Folyamatosan keressük a megújulás lehetőségét, hogy innovatív megoldásokkal a lehető leghatékonyabban támogassuk partnereinket, mialatt kiemelt figyelmet fordítunk arra, hogy aki hozzánk belép, az lélekben mindig Cafés maradjon”.
A Café Csoport 20 év alatt számos újdonságnak számító megoldást hozott a piacra, legyen szó az első, ügynökségi együttműködésben készült és kommunikált filmről, a Kontrollról, az első ügynökségi munkát bemutató valóságshow-ról, a Café Creality-ról, vagy éppen a Café Kötelék Alapítványról, amely a jelenlegi és egykori munkatársakat, a Café közösségének tagjait hivatott szükség esetén támogatni.
A Café Csoport fejlődésében fontos lépés volt, hogy a hazai piacon túlra is kiterjessze tevékenységét. Legnagyobb partnerét, az OTP Csoportot követve egymás után nyíltak a Café irodák Közép-Európában. A Café ügynökségek helyi stratégiai partnerekkel kiegészülve mára már a régió összes országában képesek integrált kommunikációs szolgáltatásokra. A FleishmanHillard Café pedig 2010 óta a világ egyik legnagyobb kommunikációs ügynökségi hálózatának, a FleishmanHillard-nak az Affiliate partnere.
„A 2001 óta eltelt időszak számos kihívással szembesített minket, ahogy a piac többi szereplőjét is, azonban az innovatív, a változó körülményekhez gyorsan és határozottan alkalmazkodó szemléletünknek köszönhetően ezekből a nehéz helyzetekből mindig megerősödve tudtunk kikerülni. Szeretnénk, hogy a Café közösség együtt ünnepelhesse legalább a Café 40-et is”- tette hozzá Szarvas László.