Idén a Black Friday kevésbé mozgatta meg a magyarokat, karácsonyra viszont igyekeznek mindenkit a megszokott értékben megajándékozni – többek között ezek derültek ki az Allianz Hungária Zrt. „A jövőről egyszerűen” programja keretében meghirdetett „Kiskarácsony, Skypekarácsony…” című online, nem reprezentatív felméréséből.
A felmérésben résztvevők közel fele, 43 százaléka vallotta azt, hogy korábban a szerettei kívánságlistája, ízlése volt az elsődleges szempont a karácsonyi ajándékvásárlás során, s csupán 23,8 százalékuk kattintott arra a válaszra, miszerint a termékek ára volt mérvadó. Mindennek fényében nem meglepő, hogy 42,7 százalékuk idén is igyekszik mindenkit a megszokott értékben megajándékozni, és ennél kevesebben, 28,1 százalékuk jelezte, hogy ezúttal jóval szerényebb lesz az ajándékozás, kisebb összegből kell kigazdálkodni a meglepetéseket.
Érdekességként érdemes megjegyezni, hogy a kitöltők 11,7 százaléka eddig sem ajándékozott, 9,9 százalékuk pedig most először mondta ki, hogy ne legyen ajándékozás, egyszerűen csak örüljenek majd egymásnak. Bizonyára sokan lélegezhetnek fel, ugyanis a válaszadók csupán 5,3 százaléka voksolt arra a válaszra, hogy ugyan nincs különösebb kézügyessége, de idén „homemade” ajándékokkal kedveskedik.
Arra a kérdésre, hogy 2020-ban mennyit szánnak a karácsonyi ajándékokra, a legtöbben, 48,8 százalék válaszolta azt, hogy szerinte kihozza közel ugyanakkora összegből, mint szokta. A Black Friday akciókat viszont igen kevesen használták ki e tekintetben: a válaszadók 18,3 százaléka jelezte, hogy ily módon tervezte beszerezni a karácsonyi ajándékokat.
Ugyan a kitöltők valamivel több mint fele, 54,1 százaléka szerint az ajándék az, amit be lehet csomagolni, azonban csak kicsivel kevesebben vannak azok, akiknek megfordult a fejükben, hogy esetleg a legújabb LED tévé helyett jövőálló ajándékkal lepik meg szeretteiket: 45,9 százalékuk kattintott arra a válaszopcióra, hogy ez az év megtanított minket arra, hogy előre nem látható események akár tartósan negatív hatással lehetnek az életünkre, így jó ötlet lehet akár megtakarítási befektetést is a fa alá tenni, ami a család jövőjét szolgálja.
A kitöltők között többen (35,5 százalék) voltak azok, akik idén továbbra is ott és úgy vásároltak, ahol és ahogyan éppen kényelmes volt, azaz nem tapasztaltak nagy elmozdulást az online rendelés és fizetés felé. Náluk kevesebben (26,7 százalék) jelentetté ki, hogy egyértelműen többször rendeltek az internetről élelmiszert, ruhát, sőt bútort is.