- Hirdetés -

Idén is belföldön nyaraltak a magyarok

|

- Hirdetés -

A magyar nyaralók 85 százaléka belföldön pihent 2021-ben, és csupán 5 százalékuk repült külföldre nyaralni. Noha elsőre azt hinnénk, ez a pandémia hatása, jó, ha tudjuk, hogy a magyarok nyaralási szokásai már a pandémia előtt is hasonlóak voltak” - meglepő számokról, nyaralási trendekről és a jövőről beszélt Szigetvári József, a Szallas.hu vezérigazgatója a Logiscool interjújában.

Meghökkentő számokkal nyitotta a beszélgetést Szigetvári József: „Noha Budapestről azt gondolhatnánk, hogy a magyarok nagy része külföldre megy nyaralni, ez közel sincs így. Magyarországon az emberek 60 százaléka tud fizetős szálláshelyet igénybe venni a nyaralásához. Ezen nyaralások 85 százaléka belföldön történik, és a maradék 15 százalék megy külföldre. 10 százalékuk inkább a környező országokat részesíti előnyben: autóval is elérhető desztinációkat választ, és csupán 5 százalékuk választja a drágább, repülővel megközelíthető, távoli nyaralási helyszíneket.”

A Szallas.hu vezérigazgatója azt is kiemelte, hogy a 2008-as válság és a mostani pandémia is komoly nyomokat hagyott a magyar turizmuson, de nem csak negatív értelemben. „Az utazási szegmensben elkezdődött egy digitalizáció, mert pénzt, energiát akarnak spórolni. Ez a folyamat természetesen azóta sem állt meg, érezhetően nő a bizalom a digitalizációval kapcsolatban. Ma már a vendégek ritkán hívják fel a szállásadót, hogy megérkezett-e a foglalás. Elhiszik, hogy ha a platform azt mutatja, hogy a foglalás él, akkor az úgy is van.”

Az elmúlt időszakban érthető módon átalakultak a nyaralási szokásaink. Sokan kényszerből maradtak itthon, de ennek köszönhetően felismerték, hogy Magyarország bizonyos részei fantasztikusak, számtalan kincsünk van. Ebből sokat profitáltak azok a rejtett települések, amik eddig nem voltak rajta a turisztikai palettán. A jelenlegi helyzet emellett létrehozta a „home office + kikapcsolódás”, vagyis a munka és nyaralás kevert egyvelegét. Akik irodai munkát végeznek megtehették, hogy ezt akár ne a lakásukból, hanem például egy balaton-felvidéki vendégházból tegyék. Ez a pandémia előtt nem volt jellemző ilyen arányban, de valószínűleg utána is megmarad.

Az emberek arra is rájöttek, hogy az utazás mekkora kincs. Ha a nyaralásban megélt mikroélményeket elveszítjük, érzelmi és mentális szinten is hihetetlen deficitünk lesz a következő évre. Ezt sokan megtapasztalták. Így azok az utazók, akik eddig csak külföldre mentek, továbbra is terveznek külföldi utazást, de most már az országon belül is gondolkodnak: helyi lokációkat választanak egy-egy hétvégére. Nő a belföldi utazás jelentősége, volumene.

A várható – akár távoli jövő – kapcsán a szakértő kiemelte, hogy egyre több digitalizáció kerül a valós térbe, és egyre több valóság a digitális térbe. Gondoljunk csak a szállodák dinamikus árazási rendszerére, amely mesterséges intelligencia alapú, és ami automatikusan növeli a szállás árát, ha sokan foglalnak, és csökkenti, ha kevesen. A digitális térben pedig például a virtual reality (VR – virtuális valóság) technológiával egyre valóságosabbnak érzékelhetünk akár egy online tengerpartot. De a kettő véleménye szerint nem fog összemosódni. „Nem hiszem, hogy a VR bármikor át tudja venni a valós, fizikai élmény helyét. Többek között azért sem, mert ma már nagyon sok digitális eszköz vesz minket körbe a hétköznapokban. Így a nyaralás alatt szeretjük, ha az online jelenlétünket csökkenthetjük, megélve, hogy milyen, amikor a vízparton (legyen az tó vagy tenger) valódi hullámok mossák a lábunkat. És a VR-nak is lesz helye, de az egy másfajta, inkább játékos feltöltődést ad majd. Mindkét terület elképesztő gyorsasággal fejlődik, de inkább partnerek, mintsem versenytársak lesznek.”

A Logiscool gyermekeknek programozást oktató iskolahálózat interjúsorozatában izgalmas szakértőkkel beszélgetnek aktuális témakörökről. A cél, hogy bepillantást nyerhessünk a kulisszák mögé, valamint a digitalizáció és az adott terület kapcsolatáról minél többet tudhassunk meg.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Tovább növekedne a ŠKODA 2022-ben

A Covid-19-járvány és a félvezetőhiány ellenére is összesen 878 200 járművét szállította ki 2021 folyamán világszerte a ŠKODA AUTO. Közel 45 ezer darabos kiszállítási volumenével sikeresen mutatkozott be a piacon a tisztán elektromos ENYAQ...

Új terméket dob piacra a XIXO

A XIXO márka 2013-as alapítása óta büszke arra, hogy a folyamatosan változó és újdonságra szomjazó fogyasztóit különleges ízekkel és izgalmas termékekkel varázsolja el. Épp ezért nem meglepő, hogy a brand, a legtöbb italgyártóval ellentétben,...

A gazdaság erősödésével számolnak a cégvezetők

Világszerte a vezetők 77 százaléka szerint erősödni fog a globális gazdaság az előttünk álló évben, csupán 15 százalékuk számít visszaesésre. Erős összefüggés látható az ügyfélbizalom és a vezérigazgatói optimizmus, valamint a között, hogy történt-e...

Cápákkal fejlődhet tovább a digitális diákszövetkezet

A Quantum, Magyarország első digitális diákszövetkezete formálhatja át a fiatalok foglalkoztatásának jövőjét. A Start it @K&H inkubátorprogramban fejlődő és a Cápák között befektetőinek támogatását elnyerő csapat a pandémia idején alakult, de máris milliárdos forgalom...

A Toyota lett Európa második legnépszerűbb személyautó márkája

A Toyota Motor Europe európai Toyota és Lexus járműeladásai 1.076.300 darabot tettek ki 2021-ben, ami 8%-os növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest, tükrözve a környezetbarát márkák iránti erős ügyfélkeresletet. Ezzel a Toyota...

Kriptovalutázó startupokat támadnak a hekkerek

Kis és közepes méretű vállalkozások elleni támadássorozatra bukkantak a Kaspersky szakértői. A fejlett állandó fenyegetésekkel támadó BlueNoroff hekkercsoport támadásai következtében az áldozatok komoly kriptovaluta-veszteségeket szenvednek el világszerte. A SnatchCrypto nevű kampány célpontjai olyan vállalatok,...

Karitatív kampánnyal segített az OMV

A karácsonyi szezonban tartott karitatív kampány eredményeképpen összesen több mint 5 millió forintot utal át az OMV a Magyar Máltai Szeretetszolgálat számára. A segélyszervezet a pénzt egy új mentőautó megvásárlásához használja fel. Ezzel az...

Új hírcsatornák a DirectNow kínálatában

Két új hírcsatornával bővültek a Direct Now alkalmazásban elérhető tartalmak, ezzel most már 96-ra emelkedett azon csatornák száma, melyek mobiltelefonon, tableten, laptopon vagy okostévén hozzáférhetőek a Direct One előfizetői számára. A Direct Now alkalmazás a...

Konferenciaszervezés: melyik részét érdemes profikra bízni? (x)

Egy konferencia sikerén számtalan dolog múlhat: erősítheti vagy akár gyengítheti is a cég hírnevét, bevételeit, megbízhatóságát. A siker azonban több lábon áll, melynek nagy része a szervezésben teljesedik ki. Fontos a helyszín, az előadók,...

Közös beszerzési stratégiát javasol a GVH

Lezárta a hazai médiaszolgáltatás és műsorterjesztés piacán végzett ágazati vizsgálatát a Gazdasági Versenyhivatal (GVH). A szervezet elemzése szerint az árak és a szolgáltatás minősége határozza meg leginkább a fogyasztói döntéseket, a kisebb szolgáltatóknak pedig...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

A Cápák között és a Tények áll az élen

Egyik a 18-49 éveseknél, másik a teljes lakosságnál bizonyult a hét legnézettebbjének. A főműsoridőben egész szoros volt a verseny az RTL Klub és a TV2 között. Az év első hetéhez képest mindkét vezető kereskedelmi csatorna...

Tovább növekedne a ŠKODA 2022-ben

A Covid-19-járvány és a félvezetőhiány ellenére is összesen 878 200 járművét szállította ki 2021 folyamán világszerte a ŠKODA AUTO. Közel 45 ezer darabos kiszállítási volumenével sikeresen mutatkozott be a piacon a tisztán elektromos ENYAQ...

Új terméket dob piacra a XIXO

A XIXO márka 2013-as alapítása óta büszke arra, hogy a folyamatosan változó és újdonságra szomjazó fogyasztóit különleges ízekkel és izgalmas termékekkel varázsolja el. Épp ezért nem meglepő, hogy a brand, a legtöbb italgyártóval ellentétben,...

A gazdaság erősödésével számolnak a cégvezetők

Világszerte a vezetők 77 százaléka szerint erősödni fog a globális gazdaság az előttünk álló évben, csupán 15 százalékuk számít visszaesésre. Erős összefüggés látható az ügyfélbizalom és a vezérigazgatói optimizmus, valamint a között, hogy történt-e...

Cápákkal fejlődhet tovább a digitális diákszövetkezet

A Quantum, Magyarország első digitális diákszövetkezete formálhatja át a fiatalok foglalkoztatásának jövőjét. A Start it @K&H inkubátorprogramban fejlődő és a Cápák között befektetőinek támogatását elnyerő csapat a pandémia idején alakult, de máris milliárdos forgalom...
- Hirdetés -

CMO

Fontos, hogy megmutassuk a pezsgő másik oldalát

Csomay András, marketing vezető, Törley Pezsgőpincészet   - Milyen évet zártok idén? - Ha ezt az évet jól le tudjuk hozni járványügyi szempontból, akkor nálunk a Törley Pezsgőpincészetben reményeink szerint vissza tudunk állni a COVID előtti időszakra....

A hitelesség egyre fontosabb

Sándor Gabriella, Libri-Bookline, marketing és kommunikációs igazgató fotó: Egyed Péter - A karácsony kiemelt időszaknak számít a könyvpiacon, az éves marketingbüdzsé mekkora részét költik el ilyenkor? - Az év utolsó három hónapja kereskedelmi és kommunikációs szempontból valóban...

Eljött a bátrak ideje

  Gál Judit, Danubius Hotels, marketing és kommunikációs igazgató   - Milyen év végére számítasz? Picit jobb lesz, mint a tavalyi hasonló időszak? - Össze sem hasonlíthatóak. A tavaly november olyan komoly szigorítást hozott, hogy fél évig...

A jövő év második felében lehet intenzívebb felfutás

Mocsai Zoltán, P Automobil Import Kft., marketing vezető - Mit tippelsz, milyen év lesz 2021 az autópiacon? Tavaly 128 000 új személyautót helyeztek forgalomba, idén kevesebb lesz? - Egy alapvetően felemás év az idei. Az év...

A vásárlási szokások örökre megváltoztak

Kanyó Roland, dm Kft., marketing és PR menedzser 133 milliárd forintos bevétellel zártátok az elmúlt üzleti évet, majdnem 10 százalékos plusszal. Gondolom ez a körülmények figyelembe vételével, elég jó eredménynek számít? Természetesen elégedettek vagyunk az elért...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Zöld vállalást tett a Toyota és a Lexus

2035-re karbonsemleges lesz Európában a Toyota és a Lexus.A Toyota készen áll arra, hogy 2035-re nullára csökkentse az újonnan értékesített Toyota és Lexus járművek széndioxid-kibocsátását Nyugat-Európában, amelynek fontos lépcsőfoka lesz a legalább 50 százalékos,...

Zöld együttműködésben a TotalEnergies

A TotalEnergies és a Daimler Truck AG megállapodást írt alá az Európai Unió közúti árufuvarozásának szén-dioxid mentesítésére irányuló kötelezettségvállalásukról. A partnerek együttműködnek a hidrogénnel üzemeltetett nehéz tehergépjárművek ökoszisztémáinak fejlesztésében, egyrészt azzal a szándékkal, hogy...

Új technológiák pörgethetik fel a klímavédelmet

Hogyan segítheti a mesterséges intelligencia, az esővízgyűjtés és a közlekedési rendszerek gyökeres átalakítása a károsanyag-kibocsátás csökkentését – a többi között ez is kiderül a világ legfenntarthatóbb vállalatának választott Schneider Electric és a CNBC Catalyst...

DATA