- Hirdetés -

Idén négyszer annyit repültek a magyarok, mint 2021-ben

|

Az idei nyáron a magyarok és a románok repültek a legtöbbet Londonba – derül ki a Kiwi.com adataiból. A csehek és szlovákok szeretnek leginkább előre tervezni, ők több mint egy hónappal az utazás előtt megvették a jegyeket. A magyar turisták egyre többször használják a „bárhová” opciót, a lengyelek a körutazásokat, a románok pedig a last minute városlátogatásokat szerették a legjobban a nyári szezonban. A repülőjegyárak csökkennek, a kelet-közép-európai régió lakosainak utazási kedve ősszel sem enyhül, kétszer annyi az őszi foglalás, mint tavaly. A hazánkból októberben induló repülőjáratokra a jegyek átlagosan több mint 20 százalékkal olcsóbbak, mint nyáron, míg novemberben tovább csökken az ár.

A Kiwi.com, a cseh központú utazási technológiai vállalat rendszeresen figyeli és elemzi a turisztikai trendeket. Ezúttal a vállalat a közép-kelet-európai régió, ezen belül Magyarország mellett Lengyelország, Csehország, Szlovákia és Románia lakóinak repülőjegy vásárlási szokásait vette górcső alá. Megnézték az adataikat, hogy kiderüljön, hogyan, mikor, mennyi ideig és hova szerettünk a legjobban utazni nyáron, valamint, hogy mi várható idén ősszel.

„A járattörlések és az áremelkedések ellenére a repülés továbbra is népszerű. A Kiwi.com-on keresztül a nyár folyamán a tavalyi nyárhoz képest a régió egyes országaiban megduplázódott, Magyarországon több mint a négyszeresére nőtt a foglalások száma” - mondta Eliška Řezníček Dočkalová, a Kiwi.com customer experience igazgatója a nyári foglalási adatokról.

Csak azért is nyaralunk!

Az idei nyári utazási szezon nagyon népszerű volt. Sokak számára több mint 2 éve ez volt az első alkalom, hogy repülővel utazhattak. A Kiwi.com adatai szerint a régió országai közül a magyar piacon volt tapasztalható a leglátványosabb növekedés, nálunk 2021-hez képest 4,2-szeresére nőtt a lefoglalt járatok száma. Lengyelországban és Szlovákiában háromszoros növekedést regisztráltak, Csehországban a foglalások száma nemcsak a tavalyi évhez, hanem a járvány előtti időszakhoz képest is megduplázódott, míg Romániában 150%-os volt a növekedés.

Az idei utazási trendek

A Kiwi.com repülőjegy keresőmotorja által megfigyelt legfontosabb trendek között van néhány, amely külön figyelmet érdemel:

Spontán magyarok: Keresés: „Bárhová”

Az összevetésből kiderül, hogy például a magyar turisták egyre inkább hajlandóak voltak a „bárhová” opcióhoz nyúlni, idén már több mint kétszer annyian, mint 2021-ben. Ez az opció lehetővé teszi, hogy olyan nyaralási célpontot találjunk, amely pénzügyi paramétereknek, időbeállításainknak megfelelő. Az utazás célpontja nem annyira fontos, mint az erre a célra elkülönített költségvetés vagy időzítés. A spontaneitásra és a választás szabadságára helyezhetjük a hangsúlyt.

Románia kedvence: last-minute városi kirándulás

A city-break, azaz egy hosszú hétvége egy-egy európai nagyvárosban, évek óta az egyik legnépszerűbb és legszívesebben választott utazási forma. A Kiwi.com elemzése szerint ez a tendencia a romániai turisták körében is hasonlóan vonzónak bizonyult az elmúlt nyaralás során, ahol a legtöbb utazó inkább a last minute városlátogatást választotta a több héttel előre történő foglalás helyett.

Előre tervező csehek és szlovákok

A csehek és szlovákok terveznek leginkább előre, ők több mint egy hónappal az utazás előtt megvették a jegyeket (átlagosan 35 nappal előbb), a lengyelek viszont úgy tűnik, jobban szeretnek rögtönözni, ők átlagosan csak 3 héttel az indulás előtt veszik meg a repülőjegyüket.

Körutazó lengyelek

A „multi-city”, vagy „több város” opció szintén egyre növekvő trend a régió országaiban, a lengyel utazók például a tavalyi évhez képest ebben a szezonban négyszer többen használták. A „multi-city” különösen hasznos, ha körutazást tervezünk. Tökéletes azok számára, akik nem akarnak egyhelyben ülni, és egy utazásból akarják kihozni a legtöbbet.

A legnépszerűbb úticélok

És most jöjjenek a hasonlóságok. Bár szeretünk különlegesnek tűnni, mégis nagyjából ugyanazokat szeretjük, mint szomszédaink. Minden vizsgált ország idén nyáron is Olaszországba és Spanyolországba repült legszívesebben. A legnépszerűbb repülős úti célok első 5 helyére még Franciaország, Görögország és az Egyesült Királyság került, kivéve a szlovák utazóknál, akik szívesebben repülnek Franciaország helyett inkább Horvátországba.

A Kiwi.com adatai azt mutatják, hogy a románok és a magyarok kedvenc városa London volt az idei nyáron, a szlovákoknál Mallorca fővárosa, a cseheknél Róma áll az első helyen, a lengyel turisták pedig Párizst szerették volna látni leginkább.

Az ősz és az csökkenő jegyárak vonzzák a turistákat

A régió utazási kedve ősszel sem enyhül, amit a jelenlegi foglalások száma is bizonyít, hiszen több mint kétszerese a tavaly őszi számoknak. A leggyakoribb úti célok ismét Olaszország, Spanyolország, Nagy-Britannia, Franciaország és Portugália.

Az őszi utazási hullámot az alacsonyabb jegyárak is támogatják, amelyek folyamatosan csökkennek. „Ősszel olcsóbb repülőjegyekre számíthatunk. Ennek nemcsak a főszezonon kívüli időszak az oka, hanem az is, hogy a légitársaságok a tél előtt növelik pénzügyi tartalékaikat, olcsóbb repülőjegyeket kínálnak, hogy minél több jegyet tudjanak eladni” - tette hozzá Eliška Dočkalová.

Az ősszel utazást tervezők tehát sokkal alacsonyabb árú repülőjegyekre számíthatnak. A hazánkból októberben induló repülőjáratokra a jegyek átlagosan több mint 20%-kal olcsóbbak (átlagár 97 EUR körül), mint nyáron, míg novemberben tovább csökken az ár, átlagosan 85 euróért kaphatunk repülőjegyet.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...