- Hirdetés -

Idén négyszer annyit repültek a magyarok, mint 2021-ben

|

- Hirdetés -

Az idei nyáron a magyarok és a románok repültek a legtöbbet Londonba – derül ki a Kiwi.com adataiból. A csehek és szlovákok szeretnek leginkább előre tervezni, ők több mint egy hónappal az utazás előtt megvették a jegyeket. A magyar turisták egyre többször használják a „bárhová” opciót, a lengyelek a körutazásokat, a románok pedig a last minute városlátogatásokat szerették a legjobban a nyári szezonban. A repülőjegyárak csökkennek, a kelet-közép-európai régió lakosainak utazási kedve ősszel sem enyhül, kétszer annyi az őszi foglalás, mint tavaly. A hazánkból októberben induló repülőjáratokra a jegyek átlagosan több mint 20 százalékkal olcsóbbak, mint nyáron, míg novemberben tovább csökken az ár.

A Kiwi.com, a cseh központú utazási technológiai vállalat rendszeresen figyeli és elemzi a turisztikai trendeket. Ezúttal a vállalat a közép-kelet-európai régió, ezen belül Magyarország mellett Lengyelország, Csehország, Szlovákia és Románia lakóinak repülőjegy vásárlási szokásait vette górcső alá. Megnézték az adataikat, hogy kiderüljön, hogyan, mikor, mennyi ideig és hova szerettünk a legjobban utazni nyáron, valamint, hogy mi várható idén ősszel.

„A járattörlések és az áremelkedések ellenére a repülés továbbra is népszerű. A Kiwi.com-on keresztül a nyár folyamán a tavalyi nyárhoz képest a régió egyes országaiban megduplázódott, Magyarországon több mint a négyszeresére nőtt a foglalások száma” - mondta Eliška Řezníček Dočkalová, a Kiwi.com customer experience igazgatója a nyári foglalási adatokról.

Csak azért is nyaralunk!

Az idei nyári utazási szezon nagyon népszerű volt. Sokak számára több mint 2 éve ez volt az első alkalom, hogy repülővel utazhattak. A Kiwi.com adatai szerint a régió országai közül a magyar piacon volt tapasztalható a leglátványosabb növekedés, nálunk 2021-hez képest 4,2-szeresére nőtt a lefoglalt járatok száma. Lengyelországban és Szlovákiában háromszoros növekedést regisztráltak, Csehországban a foglalások száma nemcsak a tavalyi évhez, hanem a járvány előtti időszakhoz képest is megduplázódott, míg Romániában 150%-os volt a növekedés.

Az idei utazási trendek

A Kiwi.com repülőjegy keresőmotorja által megfigyelt legfontosabb trendek között van néhány, amely külön figyelmet érdemel:

Spontán magyarok: Keresés: „Bárhová”

Az összevetésből kiderül, hogy például a magyar turisták egyre inkább hajlandóak voltak a „bárhová” opcióhoz nyúlni, idén már több mint kétszer annyian, mint 2021-ben. Ez az opció lehetővé teszi, hogy olyan nyaralási célpontot találjunk, amely pénzügyi paramétereknek, időbeállításainknak megfelelő. Az utazás célpontja nem annyira fontos, mint az erre a célra elkülönített költségvetés vagy időzítés. A spontaneitásra és a választás szabadságára helyezhetjük a hangsúlyt.

Románia kedvence: last-minute városi kirándulás

A city-break, azaz egy hosszú hétvége egy-egy európai nagyvárosban, évek óta az egyik legnépszerűbb és legszívesebben választott utazási forma. A Kiwi.com elemzése szerint ez a tendencia a romániai turisták körében is hasonlóan vonzónak bizonyult az elmúlt nyaralás során, ahol a legtöbb utazó inkább a last minute városlátogatást választotta a több héttel előre történő foglalás helyett.

Előre tervező csehek és szlovákok

A csehek és szlovákok terveznek leginkább előre, ők több mint egy hónappal az utazás előtt megvették a jegyeket (átlagosan 35 nappal előbb), a lengyelek viszont úgy tűnik, jobban szeretnek rögtönözni, ők átlagosan csak 3 héttel az indulás előtt veszik meg a repülőjegyüket.

Körutazó lengyelek

A „multi-city”, vagy „több város” opció szintén egyre növekvő trend a régió országaiban, a lengyel utazók például a tavalyi évhez képest ebben a szezonban négyszer többen használták. A „multi-city” különösen hasznos, ha körutazást tervezünk. Tökéletes azok számára, akik nem akarnak egyhelyben ülni, és egy utazásból akarják kihozni a legtöbbet.

A legnépszerűbb úticélok

És most jöjjenek a hasonlóságok. Bár szeretünk különlegesnek tűnni, mégis nagyjából ugyanazokat szeretjük, mint szomszédaink. Minden vizsgált ország idén nyáron is Olaszországba és Spanyolországba repült legszívesebben. A legnépszerűbb repülős úti célok első 5 helyére még Franciaország, Görögország és az Egyesült Királyság került, kivéve a szlovák utazóknál, akik szívesebben repülnek Franciaország helyett inkább Horvátországba.

A Kiwi.com adatai azt mutatják, hogy a románok és a magyarok kedvenc városa London volt az idei nyáron, a szlovákoknál Mallorca fővárosa, a cseheknél Róma áll az első helyen, a lengyel turisták pedig Párizst szerették volna látni leginkább.

Az ősz és az csökkenő jegyárak vonzzák a turistákat

A régió utazási kedve ősszel sem enyhül, amit a jelenlegi foglalások száma is bizonyít, hiszen több mint kétszerese a tavaly őszi számoknak. A leggyakoribb úti célok ismét Olaszország, Spanyolország, Nagy-Britannia, Franciaország és Portugália.

Az őszi utazási hullámot az alacsonyabb jegyárak is támogatják, amelyek folyamatosan csökkennek. „Ősszel olcsóbb repülőjegyekre számíthatunk. Ennek nemcsak a főszezonon kívüli időszak az oka, hanem az is, hogy a légitársaságok a tél előtt növelik pénzügyi tartalékaikat, olcsóbb repülőjegyeket kínálnak, hogy minél több jegyet tudjanak eladni” - tette hozzá Eliška Dočkalová.

Az ősszel utazást tervezők tehát sokkal alacsonyabb árú repülőjegyekre számíthatnak. A hazánkból októberben induló repülőjáratokra a jegyek átlagosan több mint 20%-kal olcsóbbak (átlagár 97 EUR körül), mint nyáron, míg novemberben tovább csökken az ár, átlagosan 85 euróért kaphatunk repülőjegyet.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Újított a K&H

A hazai pénzintézetek között elsőként új vállalatirányítási rendszert vezetett be a K&H. Az újgenerációs, memóriaalapú SAP S/4HANA rendszer valós idejű adatelemzést és előrejelzést tesz lehetővé, a Fiori felhasználói felület pedig személyre szabható webes és...

Különleges programok az ország egyik legszebb helyén

Az ország talán legnépszerűbb kirándulóhelye minden évszakban izgalmas kalandokat, a nyugalomra vágyóknak pedig teljes kikapcsolódást kínál. Az utóbbi évek fejlesztéseinek köszönhetően megszámlálhatatlan lovasprogram, kerékpáros túrák, lebilincselő gyerekprogramok várják a látogatókat. Szeptemberben pedig 1984 után...

Legendás pankrátorok érkeznek a képernyőkre

Minden eddiginél több pankrációs doku-sorozat és a WrestleMania legendás részei is érkeznek a Network4 Media Group műsorára nyár közepétől. A műsorok mindegyike hazai premier, ráadásul magyar kommentárt vagy feliratot is kapnak. A World Wrestling...

Rengeteg ügyfelet veszíthetnek a bankok

Az új illetékintézkedésekkel a devizaügyletek mind nagyobb részét külföldi szolgáltatóhoz vihetik a privátbanki és affluens ügyfelek, ráadásul erre a nemzetgazdaságilag fontos ügyfélszegmensre a határon átnyúló vagyonkezelési szolgáltatók is kivethetik a hálójukat - hívja fel...

Milliós bírságot kaphatnak a cégek

Ugyan június 30-án lejárt Kiberbiztonsági tanúsításról és felügyeletről szóló törvényben meghatározott első fontos határidő, a cégvezetőknek azonban még van idejük pótolni a mulasztást, és időben megkezdeni a felkészülést a támadások elhárítására - nem mellesleg...

Olimpia a Maxon – egyetlen pillanatról sem kell lemaradnunk

Magyarországon csak a WBD streamingplatformján, a Maxon érhető el mind a 762 sportesemény, 329 éremosztó versenyszám és a 19 versenynapon át tartó, 3800 órányi élő közvetítés. A Max technikai újításai közé tartozik a dedikált...

Ezt kínálja idén a Campus Fesztivál

Huszonegy programhelyszínen 295 zenei produkció várja majd a bulizni vágyókat az idei debreceni Campus Fesztiválon, amit július 24-27. között rendeznek meg a Nagyerdőben. Idén növekszik a külföldi előadók száma: 13 különböző országból, 16 nemzetközi...

Így látják helyzetüket és a piacot a PR-guruk – 1. rész

Összeállításunkban a top PR-cégek vezetői értékelik az előző évet, és mesélnek arról, mi jár most a fejükben, hogy a lehető legjobb teljesítményt hozzák ki vállalkozásukból. Beszéltek még a hitelességről, a magabiztosságról és a közösségi...

Nem tudják elkölteni a pénzüket a SZÉP kártyások

Hónapról hónapra növekszik a K&H SZÉP kártya forgalom, de még így sem tudják a kártyabirtokosok felhasználni a havi jóváírásukat. Így tovább emelkedett a K&H SZÉP kártyákkal felhasználható keret, ami csaknem eléri a 9 milliárd...

Hatalmas küzdelem volt a Balatonban

120 ezren nézték az élő közvetítést és több mint félmillióan látták a közösségi médiában az év legnagyobb és legrangosabb vitorlásversenyét, az 56. Kékszalag Raiffeisen Nagydíjat, amelyet a Forma 1-es autóversenyekhez hasonlítható izgalmas csata végén...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Milliókról dönthetnek a vásárlók

Emberek millióinak kezében van újra több millió forint és környékbeli lakos sorsa, melyről a Tesco üzletekben leadott szavazatukkal dönthetnek. Július 15-én indult ugyanis az áruházlánc „Ön választ, mi segítünk” közösségi programjának szavazási szakasza. A...

Újított a K&H

A hazai pénzintézetek között elsőként új vállalatirányítási rendszert vezetett be a K&H. Az újgenerációs, memóriaalapú SAP S/4HANA rendszer valós idejű adatelemzést és előrejelzést tesz lehetővé, a Fiori felhasználói felület pedig személyre szabható webes és...

Különleges programok az ország egyik legszebb helyén

Az ország talán legnépszerűbb kirándulóhelye minden évszakban izgalmas kalandokat, a nyugalomra vágyóknak pedig teljes kikapcsolódást kínál. Az utóbbi évek fejlesztéseinek köszönhetően megszámlálhatatlan lovasprogram, kerékpáros túrák, lebilincselő gyerekprogramok várják a látogatókat. Szeptemberben pedig 1984 után...

Legendás pankrátorok érkeznek a képernyőkre

Minden eddiginél több pankrációs doku-sorozat és a WrestleMania legendás részei is érkeznek a Network4 Media Group műsorára nyár közepétől. A műsorok mindegyike hazai premier, ráadásul magyar kommentárt vagy feliratot is kapnak. A World Wrestling...

Rengeteg ügyfelet veszíthetnek a bankok

Az új illetékintézkedésekkel a devizaügyletek mind nagyobb részét külföldi szolgáltatóhoz vihetik a privátbanki és affluens ügyfelek, ráadásul erre a nemzetgazdaságilag fontos ügyfélszegmensre a határon átnyúló vagyonkezelési szolgáltatók is kivethetik a hálójukat - hívja fel...

Don't Miss

Ezek a projektek nyerték el idén a Digitális Készségek Európai Díját

Ezek a projektek nyerték el idén a Digitális Készségek Európai Díját A Digitális Készségek Európai Díjának (European Digital Skills Awards) idei nyertes projektei között kiberbiztonságra fókuszáló, hátrányos helyzetűek digitális készségeinek fejlesztését, illetve a nők technológiai...

Folyamatosan újra kell gondolnunk, hogyan maradhatunk relevánsak – interjú Erich Mullerrel

Sok tekintetben a budapesti gyártóközpont az ügynökségünk szíve, amely életre kelti a stratégiai és kreatív csapatok által nap mint nap kitalált csodálatos koncepciókat és ötleteket – mondta el Erich Muller. A Publicis Groupe Hungary...

A csapatmunka és az emberi kreativitás nem lecserélhető – interjú Juhász Péterrel

Ha mindenáron le akarunk nyomni valamit a nézők torkán, akkor azt nem fogják befogadni és elkapcsolnak – állítja Juhász Péter. A 235 egyik tulajdonosa, a Tippmix reklámfilmek rendezője az mmonline.hu-nak adott interjúban beszélt arról...

Marketingfronton újított a Tesco

Az áruházlánc 44 üzletében 132 darab innovatív digitális kijelzőt helyez üzembe az eladáshelyi reklámok hatékonysága és a vásárlói élmény növelése érdekében. A Tesco június 21-én, a kiskereskedelmi ügyféladatokat elemző dunnhumby-val közösen tartott első Tesco...

Kaliszky András váltja Foltányi Tamást az Ersténél

Kaliszky András lesz 2025 januártól az Erste Bank Hungary Zrt. informatikai és operációs területért felelős igazgatósági tagja – jelentette be a pénzintézet. A pozíciót Foltányi Tamás 2024 végéig tölti be, az idén 65 éves...