- Hirdetés -

Idén nem várnak rekordot a Szigettől – interjú Kádár Tamással

|

- Hirdetés -

Mennyi pénzt hozott a Balaton Sound? Lehet-e a VOLT-ból új Sziget? Mennyire szorongatja őket az újdonsült tulajdonos? Többek között ezekről is kérdeztük Kádár Tamást, a Sziget Kft. cégvezetőjét, aki elárulta azt is, hogy mire használja a Szigeten lévő faházát.

– Tavalyi rekordot megközelítő látogatószámot hozott az idei Balaton Sound. Elégedett vagy, vagy többet vártatok?
– Természetesen annak örültünk volna a legjobban, ha sikerül túlszárnyalni a tavalyi évet, hiszen idén „csak” szombaton volt telt házas a fesztivál, jó lett volna több ilyen nap, de nem panaszkodunk. A Balaton Sound ismét sikeres volt, úgyhogy összességében elégedettek vagyunk.

– Kifejezetten erős volt az idei felhozatal Sopronban, sokak szerint a VOLT ma már a Sziget. Ez meglátszott a számokon is?
– A VOLT befogadóképessége cirka az egyharmada a Sziget Fesztiválénak, de kétségtelen tény, hogy minden erőnkkel azon vagyunk, hogy egy legalább annyira sikeres fesztivál-brand legyen, mint amivé a Sziget lett. A valóban kifejezetten erős zenei felhozatal azonban évről-évre egyre többe kerül minden fesztiválunkon, így a VOLT-on is. Ezt „kitermelni” a korlátozott kapacitás mellett egyre komolyabb kihívást jelent. Ha abban az értelemben kérdezed, hogy a felhozatal meglátszott-e a számokon, akkor igen, lényegesen nagyobb költséggel jár egy ilyen line-up, mint pár évvel ezelőtt. A fesztivál eredményessége viszont éppen ezért sajnos elmaradt a várakozásainktól.

– Megéri Sopronban ennél is még erősebb line up-ot felvonultatni?
– A VOLT közönsége mára kifejezetten elvárja tőlünk ezt a nemzetközi sztárdömpinget, ez nem annak a kérdése, hogy Sopronban van-e a fesztivál vagy máshol. Maga a márka, a VOLT név mára egy magas színvonalat determinál. Mivel megítélésünk szerint a VOLT az egyik legszerethetőbb fesztivál Magyarországon, és mivel számunkra a közönség óhaja parancs, igyekszünk ezeknek a magas elvárásoknak megfelelni. Az egy nehezebb kérdés, hogy hogyan lehet még továbblépni innen. Biztos, hogy ugyanez a közönség nem akceptál a jelenleginél lényegesen magasabb jegyárakat, tehát hazai árakon kell nemzetközi színvonalat kreálni, ami – valljuk be – nem egyszerű…

– Az eddigi két nagy esemény pozitív szaldós lett?
– Ezt ilyenkor még nem szívesen publikáljuk, mert az egész éves működési költségeink – egy 60 fős cégről beszélünk komoly infrastrukturális háttérrel – nem oszthatók így fel a fesztiválok között. A Sziget után pár hónappal már okosabbak és beszédesebbek leszünk.

– Mit vársz a Szigettől, amelyről meg néhányan azt mondják, hogy már kezd olyan lenni mint a Sound?
– Sajnos az idei line-up összeállításakor nem voltunk szerencsések. Nem a kívánságlistánk teteje teljesült, de azért így is minden nap komoly világsztárok lesznek a Nagyszínpadon. A Sziget azonban sokkal több, mint az adott napi főfellépő. Ez egy összművészeti fesztivál, ahol még a kisebb helyszíneken is a műfaj legjobbjai jelennek meg. Aki csak és kizárólag egy fellépőért jön a Szigetre, az persze mindig a saját kedvencét fogja hiányolni, vagy épp örülni neki, ha ő lép fel, de aki a Sziget élmény miatt vesz jegyet, az idén sem fog csalódni, sőt…

– Milyen látogatószámot hozhat az idei esemény?
– Azt látjuk, hogy a tavalyi kimagasló látogatószámot nem valószínű, hogy el fogjuk érni, de léptékében a Sziget idén is megmarad Európa egyik legnagyobb fesztiváljának, efelől nincs kétségünk.

– A tavalyi látogatószámban elért csúcsokat rekord árbevétel is követte. 13 milliárd forintos bevétellel zártatok, több mint 500 milliós nettó profit mellett. Túl lehet ezt szárnyalni az idén?
– Nem várunk rekordot, nem is ez volt a terv – maximum az álmunk. Reméljük, hogy egy jó évet fogunk zárni, de korai lenne még ennek a mértékét becsülni.

– És mit vár az új tulajdonos? Kötelező hozni a tavalyi eredményt?
– Egy új tulajdonos mindig növekedést vár, de a mi esetünkben nem azonnal. Itt egy többéves folyamat kezdődik el idén, aminek természetesen az a célja, hogy mind árbevételben, mind eredményben erősödjünk, de azt ők is tudják, hogy ezt az „old business”-ből nehéz lesz megvalósítani úgy, hogy 2016-ban szinte minden fesztiválunk már majdnem telt házzal futott. Annak ellenére, hogy pénzügyi befektetők, tudatában vannak ennek a piacnak a sajátosságaival, a hullámzásokkal, nincs rajtunk ilyen jellegű nyomás.

– Mekkora ellensége lehet a rossz időjárás a fesztiváloknak?
– Az időjárás fontos tényező egy fesztiválon, elsősorban a látogatóink közérzetére hat, ami különösen fontos abból a szempontból is, hogy milyen élménnyel távoznak a fesztiválról. Egy-egy zivatar nem változtat ezen, ha többnyire jó idő van, a gond a hosszú, akár többnapos eső lehet, reméljük erre nem kerül sor. Nem látunk ennyire előre, szerintem senki, és nem is szívesen tippelgetünk, úgyhogy maradjunk abban, hogy szerintünk jó idő lesz.

– Gondolom, ha olyan nagy sztár jön, mint Pink, akkor az eső sem számít, vagy azért igen?
– Ahogy fent is mondtam, az élmény számít. Egy eső miatt nem marad el show, csak ha extrémek az időjárási körülmények. Reméljük ilyen nem lesz.

– Tényleg, ki az idei legmacerásabb fellépő?
– Egyelőre csak a szokásos „macerák” vannak, illetve Pink esetében van egy igen bonyolult show-elem, amit nagyon szeretnénk mi is megvalósítani, de elég összetett feladat. Sajnos nem mehetek bele a részletekbe, aki eljön látni fogja, és azt is, hogy nem egyszerű egy ilyet összehozni…

– Téged melyik koncert érdekel legjobban az idén a Szigeten? Mi az amit semmi pénzért sem hagynál ki?
– Nem szoktam ezt hirdetni, de nagyon szeretem a német hip-hop-ot, úgyhogy nekem a Materia fellépése az OTP Bank Színpadon (A38 sátor) mindenképp fontos esemény lesz.

– Borzasztó távok vannak a Szigeten. Nézed a lépésszámlálóval, hogy mennyi kilométert tolsz le egy nap?
– A robogó a legfenszibb jármű, amit használok, de azzal is csak kora délutánig lehet közlekedni a Szigeten. Nem számolom a lépéseket, talán jobb is…

– A kollégáid szemeit látva azért fárasztó dolog a fesztiválokon helyt állni. Te tudsz ilyenkor aludni, vagy 24/7-ben nyomod?
– Tudok aludni, mert a fesztiválon van egy kis faházam, amiben azt a napi átlag 3-4 órát relatív nyugodtan lehet alvással tölteni.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Változások az Alzánál

Az Alza.hu ügyfelei mostantól a reklamált termékeket az AlzaBoxokon keresztül is visszaküldhetik. A Magyarországon, Szlovákiában és Csehországban több mint 210 000 csomagautomatát működtető webáruház ismét egy újabb lépéssel közelebb került céljához, hogy hálózata a...

Vásárlóinak kedvez a Kifli újításaival

A közkedvelt online szupermarket a vásárlói igények mentén fejleszti szolgáltatását, teljesítve ezzel küldetését, miszerint „jót enni, jól élni” mindenkinek lehet. A napokban bevezetett friss újításokkal még magasabb vásárlói élményt kínálnak a meglévő és jövőbeli...

Így tévéznek a magyarok

Az internetes tartalmakat többnyire egyedül, a sorozatokat már társaságban szeretjük nézni, és az evéshez is szívesen kapcsoljuk be a tévét – derül ki a Samsung reprezentatív felméréséből. A magyarok tartalomfogyasztási szokásait vizsgáló kutatás arra...

Rengeteget költöttek a magyarok külföldön

Visszatért a magyarok külföldi utazási kedve: tavaly az előző évinél harmadával többször, 18 millió alkalommal utaztak el. Ez még elmarad a járvány előtti számtól, de költésben már így is csúcsot döntöttünk a gyenge forint...

Nem sok jóra számítanak a munkavállalók

A vállalkozásoknál dolgozó munkavállalók 55 százaléka kapott év elején fizetésemelést, az emelés mértéke közel felüknél nem haladta meg a 10 százalékot. 17 százalék azok aránya, akik ebben az évben egyáltalán nem számítanak fizetésemelésre –...

Kapcsolatépítés nélkül nincs üzlet

A jelenlegi bizonytalan, válságos gazdasági helyzetben minden olyan eszköz szerepe felértékelődik, amely képes extra bevételt hozni a vállalkozásoknak. A tudatos és profi üzleti kapcsolatépítés – más szóval networking – erejét tökéletesen jól mutatja, hogy...

Rangos elismerést kapott a Toyota

Az amerikai Forbes szerint a Toyota Camry a 2023-as év autója.A Toyota Camry hosszú évek óta a világ legnépszerűbb felső-középkategóriás szedánja, nem volt ez másként 2022-ben sem: a japán autógyártó Európában kizárólag fejlett környezetbarát...

Nagyot kell zöldítenie Magyarországnak

A légkörbe jutó üvegházhatású gázok mennyiségének további csökkentéséről döntött az Európai Parlament. Ez alapján Magyarországnak majdnem 20 százalékos kibocsátáscsökkentést kell végrehajtania 2030-ig. „A döntés tiszta vizet önt a pohárba – végre pontosan lehet tudni,...

Csökkenő profittal számolnak a nagyvállalatok

A nagyvállalatok idén nem várnak árbevétel és profitnövekedést. A cégek több mint egy éve csökkenő profittal számolnak, ami most negatív rekordot ért el, emellett az árbevétel várt változása is negatív előjelű – derül ki...

Különleges vendéggel folytatódik a gasztro-műsor

Március 27-én veszi kezdetét a VIASAT3 csatornán a nagysikerű cukrászverseny legújabb évada, az Ide süss! – Húsvéti kihívás! Az ünnepi részekben most is hírességek – Csocsesz, Király Peti, Oroszlán Szonja, Pál Dénes, Pásztor Anna,...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Nagy változást hoz a cégek életében egy uniós szabályozás

A számlaforgalom valós idejű ellenőrzése nem idegen a magyar vállalkozásoknak, de nem is ez lesz a legnagyobb kihívás abban az uniós jogszabálycsomagban, melynek bevezetésére több lépésben a következő években kerül sor, 2028-ig. Az elvárások...

Változások az Alzánál

Az Alza.hu ügyfelei mostantól a reklamált termékeket az AlzaBoxokon keresztül is visszaküldhetik. A Magyarországon, Szlovákiában és Csehországban több mint 210 000 csomagautomatát működtető webáruház ismét egy újabb lépéssel közelebb került céljához, hogy hálózata a...

Vásárlóinak kedvez a Kifli újításaival

A közkedvelt online szupermarket a vásárlói igények mentén fejleszti szolgáltatását, teljesítve ezzel küldetését, miszerint „jót enni, jól élni” mindenkinek lehet. A napokban bevezetett friss újításokkal még magasabb vásárlói élményt kínálnak a meglévő és jövőbeli...

Így tévéznek a magyarok

Az internetes tartalmakat többnyire egyedül, a sorozatokat már társaságban szeretjük nézni, és az evéshez is szívesen kapcsoljuk be a tévét – derül ki a Samsung reprezentatív felméréséből. A magyarok tartalomfogyasztási szokásait vizsgáló kutatás arra...

Rengeteget költöttek a magyarok külföldön

Visszatért a magyarok külföldi utazási kedve: tavaly az előző évinél harmadával többször, 18 millió alkalommal utaztak el. Ez még elmarad a járvány előtti számtól, de költésben már így is csúcsot döntöttünk a gyenge forint...

Podcast

Az e-kereskedelem nem elvesz, hanem átalakít és kiegészít

Ha nincs COVID, és nem beteg az ember annyira, hogy ne tudjon kimozdulni otthonról, milyen ingerküszöböt kell elérni ahhoz, hogy valaki automatikusan online akarjon vásárolni? Létezik-e tipikus online vásárló és miért jellemző ránk annyira...

A legfontosabb a brandhez való lojalitás építése

Vajon mik a közös pontok egy lapkiadó és egy kereskedelmi cég munkájában és hogyan alakultak a média- és tartalomfogyasztási, valamint vásárlási szokások az elmúlt években? Varga Anita, a Rossmann Magyarország marketingvezetője és Kovács Tibor,...

Húsz éve nem ilyen volt a vendéglátás

„Már a pandémia előtt is, azt követően pedig kifejezetten erős volt a munkaerőhiány”, ezt a problémát orvosolandó hozta létre Birizdó Ádám és Sebestyén Ádám a Giggle.hu-t. A Business Lounge január 31-ei adásában az alkalmi...

Don't Miss

Közösségi királyok és királynők

A hazai piacon nagyjából egymillió körüli az üvegplafon, ami körül megáll a rajongótábor bővülése, és aki még nem tart itt, annak van lehetősége a növekedésre – nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak Bradács András, a Front...

„Az erős márka kapcsolatban van a kimagasló üzleti teljesítménnyel” – interjú Szabó Melindával

Szabó Melinda, a Deutsche Telekom Signature CEO díjas Senior Vice President-je felfedte előttünk többek között a vállalat különböző marketingdöntései és kreatív nézetei mögött meghúzódó okokat is. Válaszai kapcsán nem csupán egy sikeres és innovatív...

Átalakuló lapkészítési elvek

Az átalakuló lapkészítési elvekről, a sztárhírek kiválasztásáról is beszélt Kolossváry Balázs a Marketing&Mediának adott interjúban. A Blikk és blikk.hu főszerkesztője szerint az Instagram és YouTube sztárok netes követői akkor sem vásárolnak print lapot, ha...

Kevésbé kelendő legendák

Hogyan hat egymásra az online és a print kiadvány, mennyire van esélyük az új címlapsztároknak arra, hogy évekig uralják a borítókat – többek között erről is beszélt Bokor Klára. A Kiskegyed, főszerkesztője elárulta azt...

A print a tévés arcokra épül

Kevesebb lett az eladható, el nem koptatott híresség – mondta el a Marketing&Mediának adott interjúban Takács Gabriella. A Best, a Story és a story.hu főszerkesztője beszélt arról is, hogyan hat egymásra az online és...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Nagyot kell zöldítenie Magyarországnak

A légkörbe jutó üvegházhatású gázok mennyiségének további csökkentéséről döntött az Európai Parlament. Ez alapján Magyarországnak majdnem 20 százalékos kibocsátáscsökkentést kell végrehajtania 2030-ig. „A döntés tiszta vizet önt a pohárba – végre pontosan lehet tudni,...

Az induló cégeknek is fontos a fenntarthatóság

Hat és fél év múlva a Föld elérheti az átlaghőmérséklet 1,5 Celsius-fokos emelkedését, ami visszafordíthatatlanul megváltoztatná a bolygó klímáját. Ennyi idő ezen vélemények szerint van arra, hogy az emberiség – beleértve a vállalkozásokat is...

Már nem elég zöldnek látszani a vállalatoknak

Láthatóan összhangban szigorodnak az EU elvárásai a fenntarthatóság (ESG) területét érintően, hiszen az Európai Unió kötvénykibocsátóira hamarosan már egy új sztenderd fog vonatkozni. 2023. február 28-án az Európai Tanács és az Európai Parlament tárgyalófelei...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....