- Hirdetés -

Idén nem várnak rekordot a Szigettől – interjú Kádár Tamással

|

- Hirdetés -

Mennyi pénzt hozott a Balaton Sound? Lehet-e a VOLT-ból új Sziget? Mennyire szorongatja őket az újdonsült tulajdonos? Többek között ezekről is kérdeztük Kádár Tamást, a Sziget Kft. cégvezetőjét, aki elárulta azt is, hogy mire használja a Szigeten lévő faházát.

– Tavalyi rekordot megközelítő látogatószámot hozott az idei Balaton Sound. Elégedett vagy, vagy többet vártatok?
– Természetesen annak örültünk volna a legjobban, ha sikerül túlszárnyalni a tavalyi évet, hiszen idén „csak” szombaton volt telt házas a fesztivál, jó lett volna több ilyen nap, de nem panaszkodunk. A Balaton Sound ismét sikeres volt, úgyhogy összességében elégedettek vagyunk.

– Kifejezetten erős volt az idei felhozatal Sopronban, sokak szerint a VOLT ma már a Sziget. Ez meglátszott a számokon is?
– A VOLT befogadóképessége cirka az egyharmada a Sziget Fesztiválénak, de kétségtelen tény, hogy minden erőnkkel azon vagyunk, hogy egy legalább annyira sikeres fesztivál-brand legyen, mint amivé a Sziget lett. A valóban kifejezetten erős zenei felhozatal azonban évről-évre egyre többe kerül minden fesztiválunkon, így a VOLT-on is. Ezt „kitermelni” a korlátozott kapacitás mellett egyre komolyabb kihívást jelent. Ha abban az értelemben kérdezed, hogy a felhozatal meglátszott-e a számokon, akkor igen, lényegesen nagyobb költséggel jár egy ilyen line-up, mint pár évvel ezelőtt. A fesztivál eredményessége viszont éppen ezért sajnos elmaradt a várakozásainktól.

– Megéri Sopronban ennél is még erősebb line up-ot felvonultatni?
– A VOLT közönsége mára kifejezetten elvárja tőlünk ezt a nemzetközi sztárdömpinget, ez nem annak a kérdése, hogy Sopronban van-e a fesztivál vagy máshol. Maga a márka, a VOLT név mára egy magas színvonalat determinál. Mivel megítélésünk szerint a VOLT az egyik legszerethetőbb fesztivál Magyarországon, és mivel számunkra a közönség óhaja parancs, igyekszünk ezeknek a magas elvárásoknak megfelelni. Az egy nehezebb kérdés, hogy hogyan lehet még továbblépni innen. Biztos, hogy ugyanez a közönség nem akceptál a jelenleginél lényegesen magasabb jegyárakat, tehát hazai árakon kell nemzetközi színvonalat kreálni, ami – valljuk be – nem egyszerű…

– Az eddigi két nagy esemény pozitív szaldós lett?
– Ezt ilyenkor még nem szívesen publikáljuk, mert az egész éves működési költségeink – egy 60 fős cégről beszélünk komoly infrastrukturális háttérrel – nem oszthatók így fel a fesztiválok között. A Sziget után pár hónappal már okosabbak és beszédesebbek leszünk.

– Mit vársz a Szigettől, amelyről meg néhányan azt mondják, hogy már kezd olyan lenni mint a Sound?
– Sajnos az idei line-up összeállításakor nem voltunk szerencsések. Nem a kívánságlistánk teteje teljesült, de azért így is minden nap komoly világsztárok lesznek a Nagyszínpadon. A Sziget azonban sokkal több, mint az adott napi főfellépő. Ez egy összművészeti fesztivál, ahol még a kisebb helyszíneken is a műfaj legjobbjai jelennek meg. Aki csak és kizárólag egy fellépőért jön a Szigetre, az persze mindig a saját kedvencét fogja hiányolni, vagy épp örülni neki, ha ő lép fel, de aki a Sziget élmény miatt vesz jegyet, az idén sem fog csalódni, sőt…

– Milyen látogatószámot hozhat az idei esemény?
– Azt látjuk, hogy a tavalyi kimagasló látogatószámot nem valószínű, hogy el fogjuk érni, de léptékében a Sziget idén is megmarad Európa egyik legnagyobb fesztiváljának, efelől nincs kétségünk.

– A tavalyi látogatószámban elért csúcsokat rekord árbevétel is követte. 13 milliárd forintos bevétellel zártatok, több mint 500 milliós nettó profit mellett. Túl lehet ezt szárnyalni az idén?
– Nem várunk rekordot, nem is ez volt a terv – maximum az álmunk. Reméljük, hogy egy jó évet fogunk zárni, de korai lenne még ennek a mértékét becsülni.

– És mit vár az új tulajdonos? Kötelező hozni a tavalyi eredményt?
– Egy új tulajdonos mindig növekedést vár, de a mi esetünkben nem azonnal. Itt egy többéves folyamat kezdődik el idén, aminek természetesen az a célja, hogy mind árbevételben, mind eredményben erősödjünk, de azt ők is tudják, hogy ezt az „old business”-ből nehéz lesz megvalósítani úgy, hogy 2016-ban szinte minden fesztiválunk már majdnem telt házzal futott. Annak ellenére, hogy pénzügyi befektetők, tudatában vannak ennek a piacnak a sajátosságaival, a hullámzásokkal, nincs rajtunk ilyen jellegű nyomás.

– Mekkora ellensége lehet a rossz időjárás a fesztiváloknak?
– Az időjárás fontos tényező egy fesztiválon, elsősorban a látogatóink közérzetére hat, ami különösen fontos abból a szempontból is, hogy milyen élménnyel távoznak a fesztiválról. Egy-egy zivatar nem változtat ezen, ha többnyire jó idő van, a gond a hosszú, akár többnapos eső lehet, reméljük erre nem kerül sor. Nem látunk ennyire előre, szerintem senki, és nem is szívesen tippelgetünk, úgyhogy maradjunk abban, hogy szerintünk jó idő lesz.

– Gondolom, ha olyan nagy sztár jön, mint Pink, akkor az eső sem számít, vagy azért igen?
– Ahogy fent is mondtam, az élmény számít. Egy eső miatt nem marad el show, csak ha extrémek az időjárási körülmények. Reméljük ilyen nem lesz.

– Tényleg, ki az idei legmacerásabb fellépő?
– Egyelőre csak a szokásos „macerák” vannak, illetve Pink esetében van egy igen bonyolult show-elem, amit nagyon szeretnénk mi is megvalósítani, de elég összetett feladat. Sajnos nem mehetek bele a részletekbe, aki eljön látni fogja, és azt is, hogy nem egyszerű egy ilyet összehozni…

– Téged melyik koncert érdekel legjobban az idén a Szigeten? Mi az amit semmi pénzért sem hagynál ki?
– Nem szoktam ezt hirdetni, de nagyon szeretem a német hip-hop-ot, úgyhogy nekem a Materia fellépése az OTP Bank Színpadon (A38 sátor) mindenképp fontos esemény lesz.

– Borzasztó távok vannak a Szigeten. Nézed a lépésszámlálóval, hogy mennyi kilométert tolsz le egy nap?
– A robogó a legfenszibb jármű, amit használok, de azzal is csak kora délutánig lehet közlekedni a Szigeten. Nem számolom a lépéseket, talán jobb is…

– A kollégáid szemeit látva azért fárasztó dolog a fesztiválokon helyt állni. Te tudsz ilyenkor aludni, vagy 24/7-ben nyomod?
– Tudok aludni, mert a fesztiválon van egy kis faházam, amiben azt a napi átlag 3-4 órát relatív nyugodtan lehet alvással tölteni.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Különleges közvetítésre készül a Sport TV

A Sport TV története során először számol be egyszerre több platformon is élőben egy kiemelt eseményről. Az olasz bajnokság aranyérméről döntő két találkozóról a Sport2-n körkapcsolás keretében számol be, míg az AMC Mikro nevű,...

Kitalálod, milyen ízű az új Fanta?

A Fanta elhozta az év feladványát és játékos nyomkeresésre hívja a fogyasztóit. A sokakat izgató kérdés: milyen titkos ízt rejt az új #WhatTheFanta üdítőital palackja? A boltok polcain májustól elérhető a rejtélyes rózsaszín üdítőital,...

Újabb segítség a vállalkozásoknak – okosmobilból POS-terminál

Kiugróan sikeres évet zárt az OTP Bank fintech leányvállalata, az OTP Mobil, amely széles körben kínál készpénzmentes fizetési és a mindennapi ügyintézést megkönnyítő szolgáltatásokat. A Simple megoldások „legfiatalabb tagja”, a SimpleBusiness alkalmazás a 2020-as...

Egyre népszerűbbek az egészségügyi témájú mobilappok

Míg az idősebb korosztály az e-receptek és az okos vérnyomásmérőhöz hasonló, újszerű orvostechnikai eszközök iránt érdeklődik, a fiatalabb generáció inkább tünetek ellenőrzésére és diagnózis felállítására használja az internetet – derül ki a GWI a...

Nagyon pörög a hazai használtautó-piac

Áprilisban is magas forgalom jellemezte a hazai használtautó-piacot: a DataHouse frissen közzétett előzetes adatai szerint az elmúlt hónapban 69 113 személygépkocsi cserélt gazdát, ami 7,2 százalékkal haladja meg a tavalyi hasonló időszak volumenét. Egyre...

Hamarosan nálunk is kapható lesz a díjnyertes okosmobil

A HONOR Magic4 sorozat ismét felkerült a DxOMark toplistájára: ezúttal a HONOR legújabb csúcskategóriás okostelefonja, a HONOR Magic4 Pro érdemelte ki a DxOMark Gold Camera minősítését.A Magic4 sorozat Ultimate tagja korábban már megszerezte az...

Egyre több magyar venne elektromos autót

A kedvezőbb fenntartási költségek és az alacsonyabb károsanyag-kibocsátás miatt minden harmadik magyar járművezető mérlegeli, hogy a jövőben alternatív hajtású kocsit vásároljon – derül ki az EY reprezentatív kutatásából. Az elektromos kocsiknál az akkumulátorhibától, a...

Újabb részletek a Disney+ reklámos terveiről

Azt már korábban bejelentette a Disney, hogy hirdetésekkel támogatott verziója is lesz a Disney+ streamingszolgáltatásnak, ami az Egyesült Államokban az év végén, a többi piacon pedig 2023-ban lesz elérhető. Úgy tűnik, hogy visszafogott reklámmennyiséggel...

Új hirdetési lehetőség a kkv-knak

A tudatos kis- és középvállalatok most már a podcast hallgatók egyre növekvő táborát is elérhetik könnyen, akár médiavásárlási tapasztalat nélkül a DisplayNOW hirdetési webshop segítségével. A podcast egyre hasznosabb hirdetési eszköznek számít, az IAB...

Ultramodern raktárat nyitott az Euronics

Az Euronics, a kizárólag magyar tulajdonban lévő műszaki áruházlánc a mai napon nyitotta meg új, 28 000 m2-es raktárát Üllőn. A vállalat 1,6 milliárd forintos beruházással Magyarország egyik legmodernebb, okos, robotizált raktárbázisát hozta létre,...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Művészi kampány a BMW-től

Az új BMW i7 bevezető kampányát napjaink egyik leginnovatívabb és legmeghatározóbb divatfényképésze alkotta meg. Az egyedülálló fotó- és videókoncepció a feje tetejére állítja a megszokott perspektívákat. A tisztán elektromos meghajtású BMW i7 világpremierjével megkezdődik...

Különleges közvetítésre készül a Sport TV

A Sport TV története során először számol be egyszerre több platformon is élőben egy kiemelt eseményről. Az olasz bajnokság aranyérméről döntő két találkozóról a Sport2-n körkapcsolás keretében számol be, míg az AMC Mikro nevű,...

Kitalálod, milyen ízű az új Fanta?

A Fanta elhozta az év feladványát és játékos nyomkeresésre hívja a fogyasztóit. A sokakat izgató kérdés: milyen titkos ízt rejt az új #WhatTheFanta üdítőital palackja? A boltok polcain májustól elérhető a rejtélyes rózsaszín üdítőital,...

Újabb segítség a vállalkozásoknak – okosmobilból POS-terminál

Kiugróan sikeres évet zárt az OTP Bank fintech leányvállalata, az OTP Mobil, amely széles körben kínál készpénzmentes fizetési és a mindennapi ügyintézést megkönnyítő szolgáltatásokat. A Simple megoldások „legfiatalabb tagja”, a SimpleBusiness alkalmazás a 2020-as...

Egyre népszerűbbek az egészségügyi témájú mobilappok

Míg az idősebb korosztály az e-receptek és az okos vérnyomásmérőhöz hasonló, újszerű orvostechnikai eszközök iránt érdeklődik, a fiatalabb generáció inkább tünetek ellenőrzésére és diagnózis felállítására használja az internetet – derül ki a GWI a...
- Hirdetés -

Don't Miss

Várkonyi Balázs TOP25

Közös platformon

Várkonyi Balázs, eMAG-Extreme Digital, ügyvezető igazgató - Április közepén jelentették be, hogy összevonják a platformjaikat, és a jövőben az eMAG platformját használja a cég, az Extreme Digital vásárlóinak is erre kell váltaniuk. Miért volt szükség...

Hiszünk a versenyben

Takács Csaba, Alza.hu, ügyvezető igazgató - Mi jelentette a legnagyobb kihívást tavaly az Alza számára a magyar piacon? - A fő kihívást a fogyasztói kereslet váratlan és kiszámíthatatlan változásai jelentették, mindkét irányban: felfelé és lefelé is...

Mindent bevetünk

Ötszáz gép, húszezer munkatárs, ekkora lesz 2030-ra a Wizz Air. Radó András, a légitársaság senior cabin crew recrutiment managere beszélt többek között arról, hogyan toboroznak, illetve milyen nyárra számítanak.   - Nagyon komoly bővülés előtt áll...

A valódi értékek, valódi üzenetek építik igazán a márkát

Mottl-Molnár Orsolya, HEINEKEN Hungária, marketing- és kereskedelmi marketingigazgató   - Februártól irányítod a Heineken Hungária marketing és kereskedelmi marketing részlegét, közben az élet ismét furcsán alakult körülöttünk. Mennyire nehezíti meg, késztet változtatásra a szomszédos háborús helyzet? -...

A napi pénzügyeket régóta mobilról intézem

Yalcinkaya Veronika, a Raiffeisen Bank marketingigazgatója   - Februárban indult el az új sárga ajtós kampányotok, milyenek az eddigi visszajelzések, hogyan fogadta a piac, a fogyasztók? - Nagyon hittünk ebben a kampányban, és jól tettük. Az eddig...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Újabb hazai sztárok álltak ki a természetvédelemért

A természet megóvása, bolygónk védelme ma már olyan alapvetésnek számít, ami mellett az ismert emberek és a kreatív szakma legnagyobbjai világszerte és hazánkban is egyre gyakrabban kiállnak. Ki egy civil szervezetet támogat, ki a...

A Ford is csak elektromos hajtású autókat értékesítene

27 vállalattal együtt a Ford Európa is aláírta azt az Európai Unióhoz címzett petíciót, aminek lényege, hogy 2035-től Európában minden új személyautó és haszonjármű nulla károsanyag-kibocsátású legyen, és amelyben kötelező jellegű célkitűzéseket kérnek a...

Újabb Auchan áruházakban lehet majd használt ruhát venni

Éppen két hónapja vágott bele az Auchan Magyarország a jó minőségű, átválogatott, fertőtlenített használt ruhák forgalmazásába, ami olyan népszerű lett, hogy az eddigi hét áruház mellé ma újabb hat csatlakozik. Ezentúl Budakalászon, Óbudán, Fóton,...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....