- Hirdetés -

Így ajándékoznak a vállalatok

|

Egyre több hazai vállalkozás ismeri fel a csekély értékű ajándéknak, mint kiegészítő juttatási formának az előnyeit az utalványok piacán aktív Rewin Magyarország Kft. tapasztalatai szerint. A cégek által vásárolt utalványok értéke 57 százalékkal emelkedett éves összevetésben. A társaság várakozásai szerint a karácsony előtti időszakban tovább erősödik az érdeklődés a vállalatok részéről, és decemberre akár 90 százalékkal is emelkedhet az ezt a juttatási formát használó vállalkozások száma a múlt év végéhez képest.

Látványosan nő a csekély értékű ajándék, mint kiegészítő dolgozói juttatás népszerűsége a hazai vállalatok körében: a Rewin Magyarország Kft. adatai szerint az év első kilenc hónapjában 22 százalékkal több vállalkozás használta ki ezt a lehetőséget utalványban, 2023. azonos időszakához képest, miközben 57 százalékkal nőtt az utalványok volumene. E juttatási forma mellett szóló, nyomós érv a kedvezményes, 33,04 százalékos adózás is, amely révén költséghatékony módon jutalmazhatják dolgozóikat a cégek. Emellett az érintettek körébe a munkavállalók közeli hozzátartozói is bevonhatók, ami szintén nagy előny.

„A már több évtizede létező – jellegéből adódóan kiegészítő juttatásként alkalmazott – csekély értékű ajándékra leginkább az irányította rá a vállalkozások figyelmét, hogy 2024-től újra évi háromszor nyújtható, tetszőlegesen kiválasztott időpontokban: ez azt jelenti, hogy – miután a juttatás mértéke az adott év januárjában érvényes minimálbérnek legfeljebb a 10 százaléka lehet – összesen akár évi 80 ezer forint is adható ezen a jogcímen, ami már egyáltalán nem elhanyagolható tétel” – összegzi a piaci folyamatok lényegét Ruga Róbert, a Rewin Magyarország Kft. ügyvezető igazgatója.

A Rewin Magyarország tapasztalatai szerint a növekvő kereslethez az is hozzájárul, hogy a vállalatok is egyre aktívabban keresik a dolgozók megtartását, motiválását elősegítő megoldásokat, hiszen az elmúlt években a korábbinál magasabb szintre ugró infláció nyomán – érthetően – a munkavállalói igények is megnövekedtek. Emellett Magyarországon az is jellemző, hogy a munkavállalók szeretik az utalványban kapott juttatásokat, hiszen kézzel fogható, mindennapi vásárlásra használható eszközről van szó, amely széles körben, számos termékcsoport vásárlására is felhasználható. Ruga Róbert szerint az a lehetőség, hogy akár évi három alkalommal is adható, a szezonális hatásokat is felerősíti az utalványoknál. Így a Rewin Magyarország tapasztalatai szerint az átlagosnál jóval élénkebb érdeklődést hozott a húsvéti, az iskolakezdést megelőző, illetve előreláthatólag a karácsony előtti időszak is. A karácsony előtti hetek persze érthetően csúcsszezonnak tekinthetők az utalványok szempontjából is.

A Rewin Magyarország az ügyfelek körében végzett előzetes igényfelmérések alapján arra számít, hogy az idei karácsonyi szezon különösen erős érdeklődést hoz majd, és az utalványt alkalmazó cégek száma 2024. végére akár 90 százalékkal is nőhet az egy évvel korábbihoz képest, miközben a volumenben ennél nagyobb mértékű emelkedés is elképzelhető.

„A csekély értékű ajándék, mint juttatási forma jelentősége tovább nőhet 2025-ben is, részben azért, mert az ezt már használó vállalkozások még jobban kihasználják a rendelkezésükre álló kereteket, illetve azért is, mert újabb cégek is csatlakoznak majd az érintett körhöz” – hangsúlyozta az ügyvezető igazgató.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ismét meghirdették a Magyar Innovációs Nagydíjat

A Magyar Innovációs Szövetség 33. alkalommal hirdette meg kis-, közép- és nagyvállalatok számára a Magyar Innovációs Nagydíjat, amelyre a cégek a gyakorlatban is megvalósult, 2024. évben mérhető üzleti hasznot hozó innovációs projektekkel nevezhetnek. A...

A metaverzumban növelik beruházásaikat a vállalatok

Bár az ipari metaverzum megvalósulása még nem a mindennapok gyakorlata, már most egyre több vállalat számára válik valós üzleti előnyöket biztosító technológiai platformmá – mutat rá a Siemens, az S&P Global Market Intelligence és...

Rekord karácsonyi forgalomra készül a Kifli.hu

A Kifli.hu online szupermarket 400 futárral és 300 kiszállító gépkocsival készül a karácsonyi vásárlói rohamra. A normál időszaki forgalom nagyjából dupláját hozó ünnep előtti csúcsszezonban napi 80 ezer táskát készítenek majd össze a Kifli-raktárban,...

Különleges karácsonyi vásárok

A karácsonyi vásárokról talán legtöbbünknek ugyanaz jut eszébe: fagyos esték, forralt bor, sült gesztenye, fabódék és kézműves ajándékok. Akik azonban idén a megszokottól eltérően ünnepelnék a karácsonyt, és megismerkednének különböző kultúrák különböző karácsonyi tradícióival,...

Így segítünk az ünnepek idején

Karácsonykor legtöbben beteg, hátrányos helyzetű vagy nehéz sorsú gyermekek javára terveznek adományozni – derült ki a Yettel karácsonyi szokásokat vizsgáló friss országos reprezentatív kutatásából. Sokan szeretnék tudni, pontosan mi az, amire az adományozottnak szüksége...

Nagyot nőtt a mobilfizetések száma

Tíz hónap alatt 469 milliárd forintnál többet költöttek a K&H-sok az okoseszközökkel. Ez 58 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbit, míg 2022 azonos időszakával összevetve 180 százalékos többletről van szó. Az Apple Pay-fizetések...

Jön a Marsra magyar! karácsonyi különkiadása

December 22-én karácsonyi különkiadással jelentkezik a Magyar Telekom és a KMH Film koprodukciójában készült Marsra magyar! sorozat. A speciális epizód kiemelt nézettségű műsorsávba került az RTL-en, és az RTL+-on is elérhető lesz. A Marsra...

A digitális piac nagyágyúi trendekről és feladatokról – 1. rész

Izgalmas változásokat hozott az elmúlt egy év a hazai digitális piacon. A jelen és a jövő trendjeiről, a legfontosabb feladatokról kérdeztük a digitális piac legmeghatározóbb személyeiségeit bemutató Top 50-es listánk élmezőnyében végzett vezetőket.   Az...

Elindult a Budapest Airport munkáltatói márka kampánya

A VINCI Airports által üzemeltetett Budapest Airport hisz abban, hogy a tehetség mindenkiben megvan, de akkor csillan meg igazán, ha megtalálja a helyét. Ahhoz azonban, hogy megtaláljuk azt a munkakört, amiben valóban szárnyalhatunk, először...

Megvannak a legjobb mobilfotók

Több mint 650 ezer nevezés közül választotta ki a zsűri a legjobb műveket a HUAWEI XMAGE Awards nemzetközi mobilfotós pályázatán. Az idei nyertes alkotások között olyan képek szerepelnek, amelyek a hétköznapi élet szépségét új,...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Csúcsot dönt az utasbiztosítások száma

Elkezdtek újra biztosítást kötni a magyarok. A külföldre utazási kedv az idén csúcsra járatja az utasbiztosításokat, és az egészségüket, nyugdíjukat is jóval többen igyekeznek bebiztosítani. Ráadásul megtörtént az is, amire másfél évtizede nem volt...

Ismét meghirdették a Magyar Innovációs Nagydíjat

A Magyar Innovációs Szövetség 33. alkalommal hirdette meg kis-, közép- és nagyvállalatok számára a Magyar Innovációs Nagydíjat, amelyre a cégek a gyakorlatban is megvalósult, 2024. évben mérhető üzleti hasznot hozó innovációs projektekkel nevezhetnek. A...

A metaverzumban növelik beruházásaikat a vállalatok

Bár az ipari metaverzum megvalósulása még nem a mindennapok gyakorlata, már most egyre több vállalat számára válik valós üzleti előnyöket biztosító technológiai platformmá – mutat rá a Siemens, az S&P Global Market Intelligence és...

Rekord karácsonyi forgalomra készül a Kifli.hu

A Kifli.hu online szupermarket 400 futárral és 300 kiszállító gépkocsival készül a karácsonyi vásárlói rohamra. A normál időszaki forgalom nagyjából dupláját hozó ünnep előtti csúcsszezonban napi 80 ezer táskát készítenek majd össze a Kifli-raktárban,...

Különleges karácsonyi vásárok

A karácsonyi vásárokról talán legtöbbünknek ugyanaz jut eszébe: fagyos esték, forralt bor, sült gesztenye, fabódék és kézműves ajándékok. Akik azonban idén a megszokottól eltérően ünnepelnék a karácsonyt, és megismerkednének különböző kultúrák különböző karácsonyi tradícióival,...

Don't Miss

Nemzetközi ügynökségi hálózat tagja lett a Positive Adamsky

A Positive Adamsky csatlakozott a MISSION HUBS független nemzetközi ügynökségi hálózathoz. Ez az együttműködés a cégcsoport régóta tervezett külpiaci stratégiájának kiemelt lépése, amely a nemzetközi jelenlét erősítését és a globális partnerkapcsolatok bővítését célozza.A londoni...

Fontos európai díjat nyert a magyar HR vezető

Komáromi Zsófiának, a Publicis Groupe Hungary Chief Talent Officerének és a Publicis Groupe CEE Talent Transformation Partnerének ítélték oda a 2024-es HR Diversity Champion of the Year kategóriadíját a European Diversity Awards-on. Az egyik...

Lengyel vezető a dentsu új régiójánál

A dentsu globális kreatív-, marketing- és médiaügynökségi hálózatának EMEA régiós vezetése bejelentette a DACH (Németország, Ausztria, Svájc) és a CEE (Közép-Kelet-Európa) piaci területek összevonását egy új, egységes Közép-Európa régió formájában. Az új Közép-Európa klaszter...

Logó és arculattervezést segítő könyvet adott ki a [brandguide]

Megjelent a legújabb logó- és arculattervezés témájú szakkönyv a kiadásában. Egy szokatlan és egyedi formátumban: feltett kérdésekkel segíti a könyv a logó- és arculattervezés folyamatát. A könyv nem csak szorosan szakmabeliekhez szól, hanem...

A hazai kortárs művészet előtt tiszteleg az ACG

Idén ünnepli 20. születésnapját a hazai kreatív szektor megkerülhetetlen szereplője, az ACG. Az évforduló apropóján az ügynökség egy egyedülálló kiadványban, az ACG TWENTY Bookazine-ban tiszteleg azon hazai kortárs alkotók előtt, akik munkásságából az elmúlt...