A globális digitális média- és szórakoztatóiparban 2020 óta 124 százalékkal nőtt az előfizetők száma, a digitális kiadói ágazatban pedig ugyanebben az időszakban 536 százalékos bővülés volt – derül ki a Recurly előfizetés-kezelési és számlázási platform elemzéséből.
A Recurly elemzése szerint azonban egyre telítettebb piac, így az iparági szereplőknek az ügyfélszerzés helyett egyre inkább a megtartásra kell összpontosítaniuk. A digitális média- és szórakoztatóipari előfizetések számának medián növekedési rátája 2020-tól a piac stabilizálódásával csökkent, és 5,8 százalék volt. A tanulmány készítői ugyanakkor hozzátették, hogy összességében még mindig nő az előfizetők száma.
Az adatok szerint a digitális média- és szórakoztatóipari előfizetések medián lemorzsolódási rátája 6,9 százalék volt a vizsgált időszakban. A Recurly szerint azonban a digitális kiadványoknál jóval alacsonyabb, 3,9 százalékos a lemorzsolódási arány, amiben az elemzés készítői szerint a kisebb verseny és a nagyobb márkahűség játszhat szerepet.
Az adatok azt mutatják, hogy az optimális előfizetési próbaidőszak nyolc és 21 nap között van. A digitális média és szórakoztatóipar esetében a próbaidőszak után a szolgáltatásokat kipróbálók 52,6 százaléka vált előfizetővé, a digitális kiadványok esetében pedig 50 százalék ez az arány.
„A digitális média- és szórakoztatóipari előfizetések terén az intenzív innováció korszakának vagyunk tanúi, és egyre lendületesebb ez a folyamat. Legyen szó a legújabb sorozat megtekintéséről, egy könyv elolvasásáról vagy a hírekről, a fogyasztók ki vannak éhezve a személyre szabott élményekre és az egyedi ízlésüknek megfelelő, rugalmas lehetőségekre. Ez a változás arra készteti az iparági szereplőket, hogy újragondolják a hagyományos modelleket, és erősen támaszkodjanak az előfizetői elkötelezettséget erősítő, adatvezérelt testreszabási és felhasználói stratégiákra, hogy megfeleljenek a digitális közönség folyamatosan változó igényeinek” - mondta el Joe Rohrlich, a Recurly vezérigazgatója.