- Hirdetés -

Így áll a klímavédelemmel a P&G

|

- Hirdetés -

Létünk alapja az élővilág sokszínűségének megőrzése. A P&G a Föld Hete alkalmából közzétette, hol tart környezetvédelmi vállalásainak teljesítésében, és hogyan járulhatnak hozzá a háztartások a klímaváltozás csökkentéséhez.

A Procter&Gamble legfőbb célja, hogy 2040-ig nulla nettó üvegházhatásúgáz-kibocsátást érjen el gyártóüzemeiben és teljes ellátási láncában (a nyersanyagtól a kiskereskedőig).

2010 és 2021 között az energiahatékonyság növelése és a megújuló villamosenergia-beszerzés révén a vállalat létesítményeinek energiafelhasználását 21%-kal, globális üzemeinek abszolút Scope 1 és 2 kibocsátását 56%-kal csökkentette termelési egységenként. 2030-ra kitűzött céljuk, hogy 100%-ban megújuló villamos energiát használjanak, ezt Magyarországon már 2019-ben, globális szinten pedig idén 98%-ban elérték. Az elmúlt évtizedben számos innovációt mutattak be, és országokon átívelő fogyasztói edukációs programot indítottak annak érdekében, hogy csökkentsék a karbonlábnyom legnagyobb részét (78%), azaz a fogyasztói használatból eredő kibocsátást, például a termékhasználat során a víz felmelegítéséhez szükséges energiát. Ezen programja keretében a vállalat tavaly átfogó, bárki által elérhető oktatási segédanyagot jelentetett meg általános iskolások számára.

A weboldalról letölthető, három fontos területet – vízfogyasztás, energiafelhasználás és hulladékgyűjtés – átölelő, részletes oktatási segédlet komplex és interaktív formában segíti a tanárok munkáját a diákok környezeti nevelésében.

A klímavédelem helyi szinten is fontos szerepet kap: tavaly több mint 1 hektár erdőt telepítettek a MyForest Közösségi Erdőkért Alapítvánnyal együttműködve, idén a programot folytatva újabb erdő telepítését tűzték ki célul.

Vízvédelem: 25%-kal nagyobb vízhatékonyság

A víz a világ egyik legértékesebb erőforrása. Számítások szerint 2025-re a világ népességének körülbelül kétharmada vízhiányos területeken fog élni, ezért a vízvédelem az egyik legfontosabb környezetvédelmi tevékenység. A víz nélkülözhetetlen a P&G termékeinek nemcsak előállításához, de felhasználásához is, ezért a vállalat kiemelten foglalkozik vízgazdálkodása hatékonyságának növelésével, prioritásként kezelve a gyártás során történő vízfelhasználás csökkentését, az otthoni vízfelhasználás hatékonyabbá tételét, a rászorulók számára tiszta ivóvíz biztosítását, valamint a víz védelmét hét ország 18 kiemelt vízgyűjtő területén. 2010 óta a vállalat termelési egységenként 25%-kal növelte a vízhatékonyságot, és 3,1 milliárd liter vizet körkörös forrásokból szerzett be.

Magyarországon a csömöri gyár saját vízkezelő állomással rendelkezik, mely 1300m3 vizet tisztít, nem használva vizet a vezetékekből, ugyanazt a vizet forgatva. Ez a mennyiség egyenlő Csömör város teljes vízszükségletével.

2030-as további céljuk, hogy 35%-os növekedést érjenek el a vízhatékonyság növelésében, és legalább ötmilliárd liter víz származzon körkörös forrásokból.

Hulladékgazdálkodás: közel 20%-os növekedés a termékcsomagolások újrahasznosíthatósága területén

A csomagolás kulcsfontosságú a termékvédelem, a fogyasztók biztonsága, a könnyű használat, valamint a biztonsági és használati információk fogyasztókkal való közlése szempontjából. A közhiedelemmel ellentétben a műanyag csomagolás jelentős előnyöket kínál, védi a terméket, lehetővé teszi a könnyebb csomagolást, csökkenti az anyagigényt és a szállítási hatásokat. A műanyagcsomagolások hulladékká válása ugyanakkor aggasztó mértékű, amelynek csökkentése a csomagolások újrahasznosíthatóságával valósítható meg. A P&G célja ezért, hogy 2030-ra 100%-ban újrafelhasználható vagy újrahasznosítható csomagolást kínáljon, és 50%-kal csökkentse a csomagolásban lévő szűz műanyagok mennyiségét (2017-es értékeihez képest). Tavaly óta a vállalat 18%-os növekedést ért el a termékcsomagolásainak újrahasznosíthatósága területén, jelenleg fogyasztói csomagolásainak közel háromnegyede (73%-a) újrahasznosítható vagy újrafelhasználható.

Műanyagfelhasználásának csökkentésére tett jó példa, hogy Észak-Amerikában az Old Spice és a Secret bevezette a Forest Stewardship Council (FSC) által tanúsított, 90%-ban újrahasznosított kartonból készült, teljesen papír tubuscsomagolást, a Head & Shoulders, a Pantene, a Herbal Essences és az Aussie pedig újrafelhasználható, újratölthető alumínium samponpalack rendszert vezetett be.

A vállalat mára elérte, hogy gyári telephelyeinek 100%-a nulla gyártási hulladékot termel, első ilyen gyáruk a csömöri üzem volt, amely 2007 óta nem termel gyártási hulladékot.

A Procter & Gamble, csakúgy, mint számos nagyvállalat és szervezet régóta törekszik arra, hogy környezetvédelmi céljaival és vállalásaival előremozdítsa a klímaváltozás elleni küzdelmet. Nem szabad azonban megfeledkezni arról, hogy a legtöbb erőforrást úgy spórolhatjuk meg, ha saját háztartásunkban változtatunk szokásainkon, fenntartható fogyasztókká válunk, és egyéni szinten is megteszünk minden tőlünk telhetőt a környezeti terhelés csökkentése érdekében.

Mit tehet a fogyasztó?

Szökik az energia!

Az energiával való gazdálkodás és annak okos felhasználása nemcsak a pénztárcánkat kíméli, hanem a környezetet is. A háztartások energiafelhasználásának jelentős része a fűtésből származik, pedig a túlfűtött lakás az egészségre sincs jó hatással. Az ajánlott szobahőmérséklet 20°C körüli, a hálószobában akár 18°C is elég lehet. Az alacsonyabb hőmérséklet a szervezet számára is sokkal egészségesebb, jobb alvást biztosít és erősíti az immunrendszert. A lakás hőmérsékletének csökkentése mellett számos egyszerű cselekedettel tudunk energiát megtakarítani: húzzuk ki a nem használt töltőket és egyéb elektronikus eszközöket, használjunk energiatakarékos izzókat és készülékeket, csak teli mosógépet és mosogatógépet indítsunk be, energiatakarékos üzemmódban.

Ne pazaroljuk a vizet!

Az ivóvíz pazarlása sok háztartás egyik leggyakoribb bűne. A telipakolt mosó- és mosogatógép nemcsak energiát, de vizet is megtakarít. Szinte unalomig ismételt, de rendkívül fontos téma, hogy ne folyassuk a vizet fogmosás vagy borotválkozás közben, egy gyors zuhany pedig bőven elég a napi tisztálkodáshoz. A zuhanyfejre szerelt buborékoló további vizet takarít meg. A tiszta ivóvíz a bolygónknak mindössze 2,5 százalékát teszi ki, bánjunk vele tisztelettel! Számos mosószer – például az Ariel All-In-1 Pods – hatékony már alacsony hőmérsékletű, energiatakarékos rövid mosóprogramon is. A kertesházak lakói rengeteg vizet spórolhatnak az esővíz összegyűjtésével, amely kiválóan használható öntözésre vagy WC öblítésre.

Ételt márpedig nem dobunk ki!

Az ENSZ Élelmezési és Mezőgazdasági Szervezete (FAO) szerint a világon előállított összes élelmiszer mintegy egyharmada kárba vész vagy hulladékká válik, mielőtt a termelőtől a fogyasztó asztalára jutna. Az EU-ban évente körülbelül 87,6 millió tonna élelmiszer vész kárba, illetve válik hulladékká. Legyél tudatos vásárló! Ha éhesen mész a boltba, vagy elcsábítanak az ajánlatok, árengedmények, előfordulhat, hogy olyasmit is vásárolsz, amit általában nem vennél meg. A bevásárlólista készítése nemcsak azt szolgálja, hogy ne felejtsünk el fontos tételeket, de remek módja annak is, hogy ne vásároljunk fölösleges dolgokat.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Különleges közvetítésre készül a Sport TV

A Sport TV története során először számol be egyszerre több platformon is élőben egy kiemelt eseményről. Az olasz bajnokság aranyérméről döntő két találkozóról a Sport2-n körkapcsolás keretében számol be, míg az AMC Mikro nevű,...

Kitalálod, milyen ízű az új Fanta?

A Fanta elhozta az év feladványát és játékos nyomkeresésre hívja a fogyasztóit. A sokakat izgató kérdés: milyen titkos ízt rejt az új #WhatTheFanta üdítőital palackja? A boltok polcain májustól elérhető a rejtélyes rózsaszín üdítőital,...

Újabb segítség a vállalkozásoknak – okosmobilból POS-terminál

Kiugróan sikeres évet zárt az OTP Bank fintech leányvállalata, az OTP Mobil, amely széles körben kínál készpénzmentes fizetési és a mindennapi ügyintézést megkönnyítő szolgáltatásokat. A Simple megoldások „legfiatalabb tagja”, a SimpleBusiness alkalmazás a 2020-as...

Egyre népszerűbbek az egészségügyi témájú mobilappok

Míg az idősebb korosztály az e-receptek és az okos vérnyomásmérőhöz hasonló, újszerű orvostechnikai eszközök iránt érdeklődik, a fiatalabb generáció inkább tünetek ellenőrzésére és diagnózis felállítására használja az internetet – derül ki a GWI a...

Nagyon pörög a hazai használtautó-piac

Áprilisban is magas forgalom jellemezte a hazai használtautó-piacot: a DataHouse frissen közzétett előzetes adatai szerint az elmúlt hónapban 69 113 személygépkocsi cserélt gazdát, ami 7,2 százalékkal haladja meg a tavalyi hasonló időszak volumenét. Egyre...

Hamarosan nálunk is kapható lesz a díjnyertes okosmobil

A HONOR Magic4 sorozat ismét felkerült a DxOMark toplistájára: ezúttal a HONOR legújabb csúcskategóriás okostelefonja, a HONOR Magic4 Pro érdemelte ki a DxOMark Gold Camera minősítését.A Magic4 sorozat Ultimate tagja korábban már megszerezte az...

Egyre több magyar venne elektromos autót

A kedvezőbb fenntartási költségek és az alacsonyabb károsanyag-kibocsátás miatt minden harmadik magyar járművezető mérlegeli, hogy a jövőben alternatív hajtású kocsit vásároljon – derül ki az EY reprezentatív kutatásából. Az elektromos kocsiknál az akkumulátorhibától, a...

Újabb részletek a Disney+ reklámos terveiről

Azt már korábban bejelentette a Disney, hogy hirdetésekkel támogatott verziója is lesz a Disney+ streamingszolgáltatásnak, ami az Egyesült Államokban az év végén, a többi piacon pedig 2023-ban lesz elérhető. Úgy tűnik, hogy visszafogott reklámmennyiséggel...

Új hirdetési lehetőség a kkv-knak

A tudatos kis- és középvállalatok most már a podcast hallgatók egyre növekvő táborát is elérhetik könnyen, akár médiavásárlási tapasztalat nélkül a DisplayNOW hirdetési webshop segítségével. A podcast egyre hasznosabb hirdetési eszköznek számít, az IAB...

Ultramodern raktárat nyitott az Euronics

Az Euronics, a kizárólag magyar tulajdonban lévő műszaki áruházlánc a mai napon nyitotta meg új, 28 000 m2-es raktárát Üllőn. A vállalat 1,6 milliárd forintos beruházással Magyarország egyik legmodernebb, okos, robotizált raktárbázisát hozta létre,...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Művészi kampány a BMW-től

Az új BMW i7 bevezető kampányát napjaink egyik leginnovatívabb és legmeghatározóbb divatfényképésze alkotta meg. Az egyedülálló fotó- és videókoncepció a feje tetejére állítja a megszokott perspektívákat. A tisztán elektromos meghajtású BMW i7 világpremierjével megkezdődik...

Különleges közvetítésre készül a Sport TV

A Sport TV története során először számol be egyszerre több platformon is élőben egy kiemelt eseményről. Az olasz bajnokság aranyérméről döntő két találkozóról a Sport2-n körkapcsolás keretében számol be, míg az AMC Mikro nevű,...

Kitalálod, milyen ízű az új Fanta?

A Fanta elhozta az év feladványát és játékos nyomkeresésre hívja a fogyasztóit. A sokakat izgató kérdés: milyen titkos ízt rejt az új #WhatTheFanta üdítőital palackja? A boltok polcain májustól elérhető a rejtélyes rózsaszín üdítőital,...

Újabb segítség a vállalkozásoknak – okosmobilból POS-terminál

Kiugróan sikeres évet zárt az OTP Bank fintech leányvállalata, az OTP Mobil, amely széles körben kínál készpénzmentes fizetési és a mindennapi ügyintézést megkönnyítő szolgáltatásokat. A Simple megoldások „legfiatalabb tagja”, a SimpleBusiness alkalmazás a 2020-as...

Egyre népszerűbbek az egészségügyi témájú mobilappok

Míg az idősebb korosztály az e-receptek és az okos vérnyomásmérőhöz hasonló, újszerű orvostechnikai eszközök iránt érdeklődik, a fiatalabb generáció inkább tünetek ellenőrzésére és diagnózis felállítására használja az internetet – derül ki a GWI a...
- Hirdetés -

Don't Miss

Várkonyi Balázs TOP25

Közös platformon

Várkonyi Balázs, eMAG-Extreme Digital, ügyvezető igazgató - Április közepén jelentették be, hogy összevonják a platformjaikat, és a jövőben az eMAG platformját használja a cég, az Extreme Digital vásárlóinak is erre kell váltaniuk. Miért volt szükség...

Hiszünk a versenyben

Takács Csaba, Alza.hu, ügyvezető igazgató - Mi jelentette a legnagyobb kihívást tavaly az Alza számára a magyar piacon? - A fő kihívást a fogyasztói kereslet váratlan és kiszámíthatatlan változásai jelentették, mindkét irányban: felfelé és lefelé is...

Mindent bevetünk

Ötszáz gép, húszezer munkatárs, ekkora lesz 2030-ra a Wizz Air. Radó András, a légitársaság senior cabin crew recrutiment managere beszélt többek között arról, hogyan toboroznak, illetve milyen nyárra számítanak.   - Nagyon komoly bővülés előtt áll...

A valódi értékek, valódi üzenetek építik igazán a márkát

Mottl-Molnár Orsolya, HEINEKEN Hungária, marketing- és kereskedelmi marketingigazgató   - Februártól irányítod a Heineken Hungária marketing és kereskedelmi marketing részlegét, közben az élet ismét furcsán alakult körülöttünk. Mennyire nehezíti meg, késztet változtatásra a szomszédos háborús helyzet? -...

A napi pénzügyeket régóta mobilról intézem

Yalcinkaya Veronika, a Raiffeisen Bank marketingigazgatója   - Februárban indult el az új sárga ajtós kampányotok, milyenek az eddigi visszajelzések, hogyan fogadta a piac, a fogyasztók? - Nagyon hittünk ebben a kampányban, és jól tettük. Az eddig...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Újabb hazai sztárok álltak ki a természetvédelemért

A természet megóvása, bolygónk védelme ma már olyan alapvetésnek számít, ami mellett az ismert emberek és a kreatív szakma legnagyobbjai világszerte és hazánkban is egyre gyakrabban kiállnak. Ki egy civil szervezetet támogat, ki a...

A Ford is csak elektromos hajtású autókat értékesítene

27 vállalattal együtt a Ford Európa is aláírta azt az Európai Unióhoz címzett petíciót, aminek lényege, hogy 2035-től Európában minden új személyautó és haszonjármű nulla károsanyag-kibocsátású legyen, és amelyben kötelező jellegű célkitűzéseket kérnek a...

Újabb Auchan áruházakban lehet majd használt ruhát venni

Éppen két hónapja vágott bele az Auchan Magyarország a jó minőségű, átválogatott, fertőtlenített használt ruhák forgalmazásába, ami olyan népszerű lett, hogy az eddigi hét áruház mellé ma újabb hat csatlakozik. Ezentúl Budakalászon, Óbudán, Fóton,...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....