- Hirdetés -

Így áll a klímavédelemmel a P&G

|

- Hirdetés -

Létünk alapja az élővilág sokszínűségének megőrzése. A P&G a Föld Hete alkalmából közzétette, hol tart környezetvédelmi vállalásainak teljesítésében, és hogyan járulhatnak hozzá a háztartások a klímaváltozás csökkentéséhez.

A Procter&Gamble legfőbb célja, hogy 2040-ig nulla nettó üvegházhatásúgáz-kibocsátást érjen el gyártóüzemeiben és teljes ellátási láncában (a nyersanyagtól a kiskereskedőig).

2010 és 2021 között az energiahatékonyság növelése és a megújuló villamosenergia-beszerzés révén a vállalat létesítményeinek energiafelhasználását 21%-kal, globális üzemeinek abszolút Scope 1 és 2 kibocsátását 56%-kal csökkentette termelési egységenként. 2030-ra kitűzött céljuk, hogy 100%-ban megújuló villamos energiát használjanak, ezt Magyarországon már 2019-ben, globális szinten pedig idén 98%-ban elérték. Az elmúlt évtizedben számos innovációt mutattak be, és országokon átívelő fogyasztói edukációs programot indítottak annak érdekében, hogy csökkentsék a karbonlábnyom legnagyobb részét (78%), azaz a fogyasztói használatból eredő kibocsátást, például a termékhasználat során a víz felmelegítéséhez szükséges energiát. Ezen programja keretében a vállalat tavaly átfogó, bárki által elérhető oktatási segédanyagot jelentetett meg általános iskolások számára.

A weboldalról letölthető, három fontos területet – vízfogyasztás, energiafelhasználás és hulladékgyűjtés – átölelő, részletes oktatási segédlet komplex és interaktív formában segíti a tanárok munkáját a diákok környezeti nevelésében.

A klímavédelem helyi szinten is fontos szerepet kap: tavaly több mint 1 hektár erdőt telepítettek a MyForest Közösségi Erdőkért Alapítvánnyal együttműködve, idén a programot folytatva újabb erdő telepítését tűzték ki célul.

Vízvédelem: 25%-kal nagyobb vízhatékonyság

A víz a világ egyik legértékesebb erőforrása. Számítások szerint 2025-re a világ népességének körülbelül kétharmada vízhiányos területeken fog élni, ezért a vízvédelem az egyik legfontosabb környezetvédelmi tevékenység. A víz nélkülözhetetlen a P&G termékeinek nemcsak előállításához, de felhasználásához is, ezért a vállalat kiemelten foglalkozik vízgazdálkodása hatékonyságának növelésével, prioritásként kezelve a gyártás során történő vízfelhasználás csökkentését, az otthoni vízfelhasználás hatékonyabbá tételét, a rászorulók számára tiszta ivóvíz biztosítását, valamint a víz védelmét hét ország 18 kiemelt vízgyűjtő területén. 2010 óta a vállalat termelési egységenként 25%-kal növelte a vízhatékonyságot, és 3,1 milliárd liter vizet körkörös forrásokból szerzett be.

Magyarországon a csömöri gyár saját vízkezelő állomással rendelkezik, mely 1300m3 vizet tisztít, nem használva vizet a vezetékekből, ugyanazt a vizet forgatva. Ez a mennyiség egyenlő Csömör város teljes vízszükségletével.

2030-as további céljuk, hogy 35%-os növekedést érjenek el a vízhatékonyság növelésében, és legalább ötmilliárd liter víz származzon körkörös forrásokból.

Hulladékgazdálkodás: közel 20%-os növekedés a termékcsomagolások újrahasznosíthatósága területén

A csomagolás kulcsfontosságú a termékvédelem, a fogyasztók biztonsága, a könnyű használat, valamint a biztonsági és használati információk fogyasztókkal való közlése szempontjából. A közhiedelemmel ellentétben a műanyag csomagolás jelentős előnyöket kínál, védi a terméket, lehetővé teszi a könnyebb csomagolást, csökkenti az anyagigényt és a szállítási hatásokat. A műanyagcsomagolások hulladékká válása ugyanakkor aggasztó mértékű, amelynek csökkentése a csomagolások újrahasznosíthatóságával valósítható meg. A P&G célja ezért, hogy 2030-ra 100%-ban újrafelhasználható vagy újrahasznosítható csomagolást kínáljon, és 50%-kal csökkentse a csomagolásban lévő szűz műanyagok mennyiségét (2017-es értékeihez képest). Tavaly óta a vállalat 18%-os növekedést ért el a termékcsomagolásainak újrahasznosíthatósága területén, jelenleg fogyasztói csomagolásainak közel háromnegyede (73%-a) újrahasznosítható vagy újrafelhasználható.

Műanyagfelhasználásának csökkentésére tett jó példa, hogy Észak-Amerikában az Old Spice és a Secret bevezette a Forest Stewardship Council (FSC) által tanúsított, 90%-ban újrahasznosított kartonból készült, teljesen papír tubuscsomagolást, a Head & Shoulders, a Pantene, a Herbal Essences és az Aussie pedig újrafelhasználható, újratölthető alumínium samponpalack rendszert vezetett be.

A vállalat mára elérte, hogy gyári telephelyeinek 100%-a nulla gyártási hulladékot termel, első ilyen gyáruk a csömöri üzem volt, amely 2007 óta nem termel gyártási hulladékot.

A Procter & Gamble, csakúgy, mint számos nagyvállalat és szervezet régóta törekszik arra, hogy környezetvédelmi céljaival és vállalásaival előremozdítsa a klímaváltozás elleni küzdelmet. Nem szabad azonban megfeledkezni arról, hogy a legtöbb erőforrást úgy spórolhatjuk meg, ha saját háztartásunkban változtatunk szokásainkon, fenntartható fogyasztókká válunk, és egyéni szinten is megteszünk minden tőlünk telhetőt a környezeti terhelés csökkentése érdekében.

Mit tehet a fogyasztó?

Szökik az energia!

Az energiával való gazdálkodás és annak okos felhasználása nemcsak a pénztárcánkat kíméli, hanem a környezetet is. A háztartások energiafelhasználásának jelentős része a fűtésből származik, pedig a túlfűtött lakás az egészségre sincs jó hatással. Az ajánlott szobahőmérséklet 20°C körüli, a hálószobában akár 18°C is elég lehet. Az alacsonyabb hőmérséklet a szervezet számára is sokkal egészségesebb, jobb alvást biztosít és erősíti az immunrendszert. A lakás hőmérsékletének csökkentése mellett számos egyszerű cselekedettel tudunk energiát megtakarítani: húzzuk ki a nem használt töltőket és egyéb elektronikus eszközöket, használjunk energiatakarékos izzókat és készülékeket, csak teli mosógépet és mosogatógépet indítsunk be, energiatakarékos üzemmódban.

Ne pazaroljuk a vizet!

Az ivóvíz pazarlása sok háztartás egyik leggyakoribb bűne. A telipakolt mosó- és mosogatógép nemcsak energiát, de vizet is megtakarít. Szinte unalomig ismételt, de rendkívül fontos téma, hogy ne folyassuk a vizet fogmosás vagy borotválkozás közben, egy gyors zuhany pedig bőven elég a napi tisztálkodáshoz. A zuhanyfejre szerelt buborékoló további vizet takarít meg. A tiszta ivóvíz a bolygónknak mindössze 2,5 százalékát teszi ki, bánjunk vele tisztelettel! Számos mosószer – például az Ariel All-In-1 Pods – hatékony már alacsony hőmérsékletű, energiatakarékos rövid mosóprogramon is. A kertesházak lakói rengeteg vizet spórolhatnak az esővíz összegyűjtésével, amely kiválóan használható öntözésre vagy WC öblítésre.

Ételt márpedig nem dobunk ki!

Az ENSZ Élelmezési és Mezőgazdasági Szervezete (FAO) szerint a világon előállított összes élelmiszer mintegy egyharmada kárba vész vagy hulladékká válik, mielőtt a termelőtől a fogyasztó asztalára jutna. Az EU-ban évente körülbelül 87,6 millió tonna élelmiszer vész kárba, illetve válik hulladékká. Legyél tudatos vásárló! Ha éhesen mész a boltba, vagy elcsábítanak az ajánlatok, árengedmények, előfordulhat, hogy olyasmit is vásárolsz, amit általában nem vennél meg. A bevásárlólista készítése nemcsak azt szolgálja, hogy ne felejtsünk el fontos tételeket, de remek módja annak is, hogy ne vásároljunk fölösleges dolgokat.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Változások az LG-nél

Szervezeti változásokat jelentett be az LG Electronics (LG), amelyeknek köszönhetően a vállalat felkészültebben nézhet szembe a jövő kihívásaival. A szervezeti átalakítás elsődleges célja, hogy felgyorsítsa a jövőbeni növekedést, és továbbra is garantálja, hogy az...

Gyengébb ünnepi szezonra számítanak az e-kereskedők

Megkezdődött az ünnepi vásárlási szezon, amely az elmúlt két év hipernövekedéséhez képest bár visszaesést mutat, azonban lehetőségeket is tartogat a hazai digitális kereskedők számára. A Digitális Kereskedelmi Szövetség alapító tagjai saját adataik és kutatásaik...

Idén is megrendezik a Portfolio Day-t

A Magyarországi Kommunikációs Ügynökségek Szövetsége (MAKSZ) a Kreatív Utánpótlás (KRU) projekt keretén belül idei évben is megszervezi a Portfolio Day-t.2019-ben nagy sikerrel megtartott utánpótlás esemény visszatér, december 15-én a Magyar Telekom Székházában újra a...

A sikeres influencer marketing titka

Miként látják az influencer marketinget a márkák? – nehézségek, előnyök és bevált stratégiák. Ezt a témát jártuk körül az InfluenceAIR Podcast legújabb adásában, melyben Szabó Bélát, a Telekom márka és kereskedelmi kommunikációs vezetőjét, valamint...

Nemzetközi kupává bővült a Telekom e-sport versenye

Az elmúlt év rendkívül sikeres hazai eseménye után idén Csehország, Szlovákia és Magyarország legjobbjai mérkőzhettek meg egymással Esport CUP powered by Telekom eseményén. A versenyzők League of Legendsben és Wild Riftben mérték össze erejüket,...

Újabb három évig dr. Molnár Kálmán az ÖRT elnöke

Az ÖRT 2022.évi Közgyűlése megerősítette a szervezet vezetését, így a következő három évben ismét dr. Molnár Kálmán az Unilever Jogi- és Vállalati Kapcsolati Igazgatója lesz az ÖRT elnöke, Mező László (Medicom) és Galavics András...

Idén sem a karácsonyfán spórolnak a magyarok

A kereskedők és szakmai szövetségek által előrejelzett idei 10-15 százalékos áremelkedés ellenére a vevők továbbra sem a fenyőfán terveznek spórolni. 41 százalék azok aránya, akik 10 ezer forintnál is magasabb összegből tervezik beszerezni a...

Nagyot nőtt a Huawei márkaértéke

Tizennyolc százalékkal, 64.887 milliárd euróra nőtt a Huawei Technologies márkaértéke, ezzel már a kilencedik helyen áll az Európai Márkaintézet (European Brand Institute) 2022-es évi TOP100 globális márkákat rangsoroló listáján. A független tanácsadó szervezet által...

Jelentős változások a Totalcarnál

Távozott a Totalcartól az autós portál főszerkesztőjének szeptemberben kinevezett Bittó Ákos, a lap tulajdonosa, az Indamedia Csoport azzal indokolta a döntést, hogy a kiadvány fejlesztése nem haladt az elvárt tempóban. Új lapigazgató és megbízott...

Új szakaszba lép a dezinformáció elleni küzdelem

Új szakasz kezdődik a hamis és félrevezető információk elleni küzdelemben Magyarországon, miután 2023 januárjától kibővített formában működik a Magyar Digitális Média Obszervatórium (HDMO - Hungarian Digital Media Observatory). A projekt első fázisában, 2021-es indulása...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Eredményesen zárult az utolsó hagyományos népszámlálás (x)

Befejeződött a 2022-es népszámlálás, amely az utolsó volt ebben a formában. Az eredmények jövőre lesznek ismertek, a beérkezett kérdőívekben szereplő információk a nemzeti adatvagyon részét képezik. (x) A 2022-es népszámlálás három szakaszból állt, és már...

Változások az LG-nél

Szervezeti változásokat jelentett be az LG Electronics (LG), amelyeknek köszönhetően a vállalat felkészültebben nézhet szembe a jövő kihívásaival. A szervezeti átalakítás elsődleges célja, hogy felgyorsítsa a jövőbeni növekedést, és továbbra is garantálja, hogy az...

Gyengébb ünnepi szezonra számítanak az e-kereskedők

Megkezdődött az ünnepi vásárlási szezon, amely az elmúlt két év hipernövekedéséhez képest bár visszaesést mutat, azonban lehetőségeket is tartogat a hazai digitális kereskedők számára. A Digitális Kereskedelmi Szövetség alapító tagjai saját adataik és kutatásaik...

Idén is megrendezik a Portfolio Day-t

A Magyarországi Kommunikációs Ügynökségek Szövetsége (MAKSZ) a Kreatív Utánpótlás (KRU) projekt keretén belül idei évben is megszervezi a Portfolio Day-t.2019-ben nagy sikerrel megtartott utánpótlás esemény visszatér, december 15-én a Magyar Telekom Székházában újra a...

A sikeres influencer marketing titka

Miként látják az influencer marketinget a márkák? – nehézségek, előnyök és bevált stratégiák. Ezt a témát jártuk körül az InfluenceAIR Podcast legújabb adásában, melyben Szabó Bélát, a Telekom márka és kereskedelmi kommunikációs vezetőjét, valamint...
- Hirdetés -

Don't Miss

Kiszámíthatóbb működés

Jelenleg is új műsorokon dolgozik a Partizán csapata, amitől jövőre letisztultabb és kiszámíthatóbb működést várnak – mondta el Gulyás Márton. A Partizán alapító-főszerkesztője elárulta azt is, hogy zajlik a gasztroműsoruk forgatása, amit jövő év...

A technológiai modernizáció elengedhetetlen

Magyarország jövőbeni sikerei nagyon nagy mértékben a digitális gazdaság pályára állításán, a modernizáció felgyorsításán múlnak – hangsúlyozta Vinnai Balázs. Az IVSZ - Szövetség a digitális gazdaságért elnöke beszélt arról is, hogyan hatott a cégek...

Előre aláírtam volna

Nem csak az újságnak kell felkészülnie mindenre, a Telex üzleti modelljét is a gazdasági helyzethez kell alakítani – mondta el Dull Szabolcs. A lap főszerkesztője beszélt arról is, hogy milyen kihívásokat tartogatott a szerkesztőség...

Visszük tovább, amit eddig építettünk

Minden idők legsikeresebb évét tudhatja maga mögött a Szallas Group, de 2022 valószínűleg mégsem emiatt lesz a legemlékezetesebb a cég számára, hanem a tulajdonosváltás miatt. Szigetvári József, a vállalat vezérigazgatója beszélt arról, hogy mit...

Van tér a fejlődésre – interjú Bíró Pállal

Részben a vezetői kultúra miatt is nagyon kishitűek a hazai cégek, nem mernek exportálni, és ezen a helyzeten a szemléletmód átalakítása segíthetne sokat – állítja Bíró Pál, aki első lett idén a legmeghatározóbb hazai...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Krízisálló értéket teremt az ESG

Az üzleti életben a fenntarthatóság túlmutat az önkéntes kezdeményezéseken, és már nem megkerülhető – hangzott el a CBRE szakmai konferenciáján. A tágabban vett gazdaság és a kereskedelmi-ingatlanpiac szereplői egy olyan mérhető és átlátható rendszer...

Piacvezető zöldenergia-szolgáltatóvá válna az E.ON

Több hónapos előkészítő munkát követően megjelent az E.ON Hungária Csoport első fenntarthatósági jelentése. A vállalatcsoport stratégiájának egyik alappillére a fenntarthatóság, ide értve egyebek mellett a környezetre gyakorolt negatív hatások csökkentését, a zöld energiamegoldások és...

Fenntarthatósági ötleteket díjazott a Vodafone

November 26-án, a Vodafone új székházában rendezte meg a Vodafone Magyarország Alapítvány a Skool szakmai közreműködésével a Zöld Kód – Kódolj a holnapért! ötletpályázat döntőjét, ahol a 10 legjobb ötlettel pályázó csapat szakmai mentorok...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....