- Hirdetés -

Így áll Európa az 5G-vel

|

- Hirdetés -

A megkérdezett európaiak 40 százaléka gondolja úgy, hogy saját kormánya szeretne továbbhaladni a digitalizáció útján, de csak 34 százalékuk hisz abban, hogy rendelkezik az ehhez szükséges képességekkel is – derül ki a Vodafone Institute kutatásából. Nick Read, a Vodafone vezérigazgatója szerint elengedhetetlen a kormányzati és az üzleti szféra együttműködése.

Angela Merkel német kancellár a nagysebességű Internet-infrastruktúra gyors, ugyanakkor reális ütemű bővítése mellett szólalt fel. A Vodafone Institute által szervezett „Digitising Europe” (Digitalizálni Európát) című csúcstalálkozón így nyilatkozott: „Amikor az 5G-ről esik szó, mindenki azt hangoztatja – különösen a parlamentben –, milyen jó alkalom ez arra, hogy mindenféle dolgot belefoglaljunk ebbe a folyamatba. De ennek a „mindenfélének” fizikailag is megvalósíthatónak kell lennie.” Merkel hozzátette: „Távközlés terén először mindig az ügyfélre kell gondolnunk, nem pedig a nyereségre. A magánbefektetők erejét egyensúlyba kell hoznunk az állam által nyújtott támogatással.”

„Made in Europe jövője” témában a Vodafone Institute meghívására magas rangú európai politikusok vitatták meg, hogyan alakítsák a digitális változást Európában. A találkozón felszólalt Angela Merkel német kancellár, Günter Oettinger európai uniós biztos, Margarete Schramböck osztrák gazdasági miniszter, valamint nemzetközi vállalatok felsővezetői, úgymint Tom Enders (Airbus), Philippe Donnet (Generali), Alex Karp (Palantir) és Reiner Hoffmann (DGB). A csúcstalálkozón részt vettek továbbá vezető tudósok is, többek között Sami Haddadin professzor, Luciano Floridi professzor, valamint Denis Snower és Andreas Schleicher (OECD).

A „Digitising Europe” (Digitalizálni Európát) csúcstalálkozón Nick Read, a Vodafone vezérigazgatója nyitóbeszédében elmondta: „A Vodafone elkötelezett befektetője Európa digitális jövőjének, célunk, hogy a kormányok számára elsőrangú partnerekké váljunk. Elérkezett az az idő, amikor létfontosságúvá vált a kormányzati és az üzleti szféra minden korábbinál szorosabb együttműködése. Ez teszi lehetővé Európa digitális átalakulásának felgyorsítását, amelynek nyomán virágzó digitális jövőt építhetünk az európai polgárok számára.”

A „Digitising Europe” csúcstalálkozó célja, hogy lehetőséget biztosítson az üzleti, a társadalmi és a politikai területen rejlő digitalizációs lehetőségek és kihívások megvitatására. Rendkívül fontos témáról van szó, különösen a közelgő európai uniós választások fényében. A vitafórumon a Vodafone Institute nemzetközi hálózatát képviselő számos neves partner is részt vett, többek között a United Europe e.V., az Európai Ifjúsági Fórum, az Európai Innovációs és Technológiai Intézet, valamint – hivatalos médiapartnerként – a Deutsche Welle.

A „Technológiai szakadék” című kutatás

A csúcstalálkozó részeként jelent meg a Vodafone Institute kutatásának harmadik, „A technológiai szakadék” (The Tech Divide) című része. A tanulmány legfőbb megállapításai szerint az európaiak csak korlátozottan hisznek saját kormányuk azon képességében, hogy saját országukban elő tudják mozdítani a digitalizációt.

A tanulmány főbb megállapításai:

· A megkérdezett európaiak 40%-a gondolja, hogy saját kormánya szeretne tovább fejlődni digitalizáció terén, de csak 34%-uk véli úgy, hogy kormányuk a célok eléréséhez szükséges megfelelő kompetenciákkal is rendelkezik.

· Az állampolgárok együttműködésre számítanak az állam és az ipar között, valamint befektetésekre az oktatás, az infrastruktúra, és a kis- és középvállalkozói szektor területén.

· A megkérdezettek több mint fele nyilatkozta, hogy a digitalizációs folyamat nyomán a hatalom néhány globális IT cég kezében fog összpontosulni.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Jótékony akcióban a Wolt

Milliós értékben vásárolhat a János Kórház gyermeksebészeti osztálya eszközöket abból a felajánlásból, amit a Wolt Magyarország juttatott el számukra. A Wolt közel 200 irodai munkatársa Mikulás napján futárnak állt néhány órára, az általuk kézbesített...

Fákat ültet Budapesten a Főtaxi

A 10 millió Fa Alapítvánnyal együttműködve folytatja több éve futó faültetési programját a Főtaxi, ezúttal kifejezetten Budapest legforgalmasabb területeire koncentrálva. A szervezet szakmai irányításával olyan koros, azaz előnevelt, lombos fák ültetésére kerül sor, amelyek...

Csúcson a családi vállalkozások

Az egészségügyi vészhelyzet ellenére továbbra is a gazdaság kulcsszereplői maradtak a családi vállalkozások – derül ki az EY és a svájci St. Gallen Egyetem friss Global Family Business Index rangsorából. A világ 500 legnagyobb...

Idén sem lesz Kevin nélkül karácsony

Családi filmek a közös tévénézős estékhez, karácsonyi mesék, romantikus és lebilincselő mozik, klasszikusok, akció, szerelem, humor – ez mind-mind megtalálható a TV2 Csoport csatornáin, és persze jön a Reszkessetek betörők a TV2-n.A TV2 -...

Díjazták Magyarország legbátrabb nőit

„A bátorság nem azt jelenti, hogy nem félünk. Hanem hogy a félelem ellenére megyünk tovább” – mondta D.Tóth Kriszta, a díjat alapító WMN magazin tulajdonosa az ötödik SzuperWMN-gálán, amit a Nemzeti Táncszínházban rendeztek meg...

Milliós kárt okoz a Facebook-letiltás

A hazai kkv-k harmadát tiltotta már le a Facebook, ezeknek a cégeknek az 55 százaléka semmilyen magyarázatot nem kapott, miközben egy letiltás által okozott átlagos kár közel 1,2 millió forint volt – derül ki...

Foci, COVID és Squid Game – ezekre kerestek a magyarok

Ismét kiadta az év keresési trendjeit felsorakoztató listáját a Google, amiből kiderül, hogy idén a foci, a koronavírus, és egy dél-koreai sorozat mozgatta meg leginkább a hazai netezőket, legalábbis ezekre kerestek rá legtöbben. A...

Így vásárolnak a magyarok karácsonyra

A lakosság több mint 61 ezer forintot költ idén karácsonyi ajándékokra – ez derül ki a Magyar Bankholding által készített piackutatásból. 2021-ben a vásárlók csaknem 40 százaléka hitelből finanszírozza a karácsonyi ajándékokat, 38,5 százalékuk...

Így lehet biztonságos a netes vásárlás

Az ünnepi időszak lehetőséget biztosít a zavarosban halászó bűnözőknek, hogy egy kis extra bevételhez jussanak, ezért ilyenkor megszaporodnak az adathalász e-mailek és az átverős oldalak is – figyelmeztet a G DATA.A Black Friday őrület...

Új részekkel jön az UniCredit podcastja

Pénzügyekről, nyakkendő nélkül címmel indított podcastot az UniCredit Bank 2021 első felében, mely most egy második évaddal folytatódik. A sorozat célja, hogy a fenntarthatóság vállalati szempontú megközelítését, az ESG szemléletmódot közelebb hozzák a hallgatókhoz.A...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Rengeteg karácsonyi film készült idén

Rekordszámú, több mint 200 új karácsonyi mozifilm és televíziós produkció készült idén. Az imdb.com nemzetközi filmes adatbázis szerint 2016-ban csupán ennek fele, 2011-ben pedig negyede született. A rengeteg karácsonyi film jórészt annak köszönhető, hogy...

Jótékony akcióban a Wolt

Milliós értékben vásárolhat a János Kórház gyermeksebészeti osztálya eszközöket abból a felajánlásból, amit a Wolt Magyarország juttatott el számukra. A Wolt közel 200 irodai munkatársa Mikulás napján futárnak állt néhány órára, az általuk kézbesített...

Fákat ültet Budapesten a Főtaxi

A 10 millió Fa Alapítvánnyal együttműködve folytatja több éve futó faültetési programját a Főtaxi, ezúttal kifejezetten Budapest legforgalmasabb területeire koncentrálva. A szervezet szakmai irányításával olyan koros, azaz előnevelt, lombos fák ültetésére kerül sor, amelyek...

Csúcson a családi vállalkozások

Az egészségügyi vészhelyzet ellenére továbbra is a gazdaság kulcsszereplői maradtak a családi vállalkozások – derül ki az EY és a svájci St. Gallen Egyetem friss Global Family Business Index rangsorából. A világ 500 legnagyobb...

Idén sem lesz Kevin nélkül karácsony

Családi filmek a közös tévénézős estékhez, karácsonyi mesék, romantikus és lebilincselő mozik, klasszikusok, akció, szerelem, humor – ez mind-mind megtalálható a TV2 Csoport csatornáin, és persze jön a Reszkessetek betörők a TV2-n.A TV2 -...
- Hirdetés -

CMO

Már létező folyamatokat erősített fel a COVID

Hunyady Beatrix Euronics, marketingigazgató Az év vége kiemelt időszak a kereskedelemben, milyen kampánnyal készül az Euronics? A november-december értékesítés szempontjából az év 2 legfontosabb hónapja a műszaki kereskedelemben, a tavalyi évben a teljes céges árbevételünk közel 30...

Nagy a türelmetlenség a fiatalokban

Szili Tímea Futureal Group & Cordia Group, marketing- és kommunikációs igazgató   - Kicsivel több mint két hónapja nyílt meg a Futureal Group & Cordia Group fejlesztésében megvalósult Etele Plaza, mennyire váltotta be eddig a hozzá fűzött...

A kitaposott út biztonsága illúzió

Takács Borbála Adevinta Hungary, marketingigazgató   - Több évtizedes ügynökségi múlt után most ügyféloldalon folytatod. Miért döntöttél a változtatás mellett? - A váltás gondolata régóta érlelődött bennem. Húsz évet töltöttem ügynökségi oldalon, ez nagyon hosszú idő, ami rengeteg...

Most még tart a „történelmet írunk éppen” katarzisa

Szauter Zsolt eMAG és Extreme Digital, marketingigazgató   - Nagyon pörög itthon az online vásárlás, milyen élmény volt ebben a közegben átvenni a legnagyobb hazai e-kereskedelmi cég marketingjének irányítását? - Természetesen büszke vagyok arra, hogy engem választottak erre...

Kiemelt szerepe volt és lesz az online kommunikációnak

Blaumann Debóra foodpanda, marketingigazgató - Milyen kampánnyal készültetek a NetPincérről foodpanda névre történő váltásra, mire lehet számítani? - Egy igazi 360 fokos, integrált kampányt tervezünk a márkaváltás támogatására - ahol és amilyen formában csak lehet szeretnénk...
- Hirdetés -

SzuperZöld

A bolygónkért kampányolnak az influenszerek

A magyar háztartásokban keletkező újrahasznosítható hulladék több mint fele műanyag. Egy korábbi felmérés szerint az emberek többsége tisztában van az újrahasznosítás fontosságával, azt azonban már kevesebben tudják, hogy nem mindegyik csomagolóanyag alkalmas a maradéktalan,...

Zöld Bank Díjat nyert az MKB

A Magyar Bankholding csoport tagja, az MKB Bank kapta az MNB 2021-es Zöld Bank Díját. A jegybank a Zöld Pénzügyek Díjakat az ökológiai lábnyom csökkentéséért legtöbbet tevő hitelintézeti, befektetési és biztosítási intézményeknek osztja ki...

Elismerték a Coop energiatudatosságát

A 2018-2019-2020-as évek után idén ismét Energiatudatos Vállalat védjeggyel ismerték el a Coop Gazdasági Csoport fejlesztéseit. A kitüntető címet a köztársasági elnök által fővédnökölt, az Országgyűlés Nemzeti Fenntartható Fejlődési Tanácsa által védnökölt, a Magyar...

DATA