- Hirdetés -

Így áll Európa az 5G-vel

|

- Hirdetés -

A megkérdezett európaiak 40 százaléka gondolja úgy, hogy saját kormánya szeretne továbbhaladni a digitalizáció útján, de csak 34 százalékuk hisz abban, hogy rendelkezik az ehhez szükséges képességekkel is – derül ki a Vodafone Institute kutatásából. Nick Read, a Vodafone vezérigazgatója szerint elengedhetetlen a kormányzati és az üzleti szféra együttműködése.

Angela Merkel német kancellár a nagysebességű Internet-infrastruktúra gyors, ugyanakkor reális ütemű bővítése mellett szólalt fel. A Vodafone Institute által szervezett „Digitising Europe” (Digitalizálni Európát) című csúcstalálkozón így nyilatkozott: „Amikor az 5G-ről esik szó, mindenki azt hangoztatja – különösen a parlamentben –, milyen jó alkalom ez arra, hogy mindenféle dolgot belefoglaljunk ebbe a folyamatba. De ennek a „mindenfélének” fizikailag is megvalósíthatónak kell lennie.” Merkel hozzátette: „Távközlés terén először mindig az ügyfélre kell gondolnunk, nem pedig a nyereségre. A magánbefektetők erejét egyensúlyba kell hoznunk az állam által nyújtott támogatással.”

„Made in Europe jövője” témában a Vodafone Institute meghívására magas rangú európai politikusok vitatták meg, hogyan alakítsák a digitális változást Európában. A találkozón felszólalt Angela Merkel német kancellár, Günter Oettinger európai uniós biztos, Margarete Schramböck osztrák gazdasági miniszter, valamint nemzetközi vállalatok felsővezetői, úgymint Tom Enders (Airbus), Philippe Donnet (Generali), Alex Karp (Palantir) és Reiner Hoffmann (DGB). A csúcstalálkozón részt vettek továbbá vezető tudósok is, többek között Sami Haddadin professzor, Luciano Floridi professzor, valamint Denis Snower és Andreas Schleicher (OECD).

A „Digitising Europe” (Digitalizálni Európát) csúcstalálkozón Nick Read, a Vodafone vezérigazgatója nyitóbeszédében elmondta: „A Vodafone elkötelezett befektetője Európa digitális jövőjének, célunk, hogy a kormányok számára elsőrangú partnerekké váljunk. Elérkezett az az idő, amikor létfontosságúvá vált a kormányzati és az üzleti szféra minden korábbinál szorosabb együttműködése. Ez teszi lehetővé Európa digitális átalakulásának felgyorsítását, amelynek nyomán virágzó digitális jövőt építhetünk az európai polgárok számára.”

A „Digitising Europe” csúcstalálkozó célja, hogy lehetőséget biztosítson az üzleti, a társadalmi és a politikai területen rejlő digitalizációs lehetőségek és kihívások megvitatására. Rendkívül fontos témáról van szó, különösen a közelgő európai uniós választások fényében. A vitafórumon a Vodafone Institute nemzetközi hálózatát képviselő számos neves partner is részt vett, többek között a United Europe e.V., az Európai Ifjúsági Fórum, az Európai Innovációs és Technológiai Intézet, valamint – hivatalos médiapartnerként – a Deutsche Welle.

A „Technológiai szakadék” című kutatás

A csúcstalálkozó részeként jelent meg a Vodafone Institute kutatásának harmadik, „A technológiai szakadék” (The Tech Divide) című része. A tanulmány legfőbb megállapításai szerint az európaiak csak korlátozottan hisznek saját kormányuk azon képességében, hogy saját országukban elő tudják mozdítani a digitalizációt.

A tanulmány főbb megállapításai:

· A megkérdezett európaiak 40%-a gondolja, hogy saját kormánya szeretne tovább fejlődni digitalizáció terén, de csak 34%-uk véli úgy, hogy kormányuk a célok eléréséhez szükséges megfelelő kompetenciákkal is rendelkezik.

· Az állampolgárok együttműködésre számítanak az állam és az ipar között, valamint befektetésekre az oktatás, az infrastruktúra, és a kis- és középvállalkozói szektor területén.

· A megkérdezettek több mint fele nyilatkozta, hogy a digitalizációs folyamat nyomán a hatalom néhány globális IT cég kezében fog összpontosulni.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Tovább erősíti télisport-kínálatát a Discovery Sports

A Discovery Sports ötven országra kötött hosszú távú megállapodást a Nemzetközi Síszövetség eseményeinek közvetítésére. A sportág rajongói élő és on-demand közvetítéseken keresztül láthatják a sí világkupákat, az alpesi és északi sívilágbajnokságokat, illetve snowboard, freestyle...

Idén többet költöttünk okosmobilokra

Augusztus-szeptember időszakban az okostelefonokra költött összeg megduplázódott a tavalyi év azonos időszakához képest – számol be a MediaMarkt műszaki áruházlánc – a vásárlási láz október elejére sem csillapodott. Úgy látszik, egy-egy kiszemelt telefon már...

Egyre egészségesebbek a Lidl saját márkás termékei

A Lidl Magyarország felelős vállalatként a magyar vásárlók egészséges táplálkozásának támogatása céljából három évvel ezelőtt indította el só- és cukoroptimalizálási programját, mely során célul tűzte ki, hogy saját márkás termékeiben 2025-ig átlagosan 20 százalékkal...

Már okosmobillal tervezik a divatmárkák árucikkeit

A technológia fejlődése az élet minden területére, így a kreatív iparágakra és a divatra is hatással van. A tű és a szövőszék feltalálásától hosszú út vezetett a 3D nyomtatással alkotott kreációkig, a jelentős fejlesztések...

Elindult a V4 Startup Force őszi szemesztere

A Design Terminal startup ösztöndíjprogramjának aktuális szemeszterében négy csapatnak van lehetősége nagyvállalatokkal üzleti kapcsolatot építeni, ezáltal pedig a visegrádi országok felé terjeszkedni vállalkozásukkal. A virtuális valóság segíthet a stroke-on átesett emberek rehabilitációjában. Otthon és...

Usain Bolttal kampányol az Epson

Az Epson bejelentette, hogy partnerséget kötött Usain Bolttal, a világ leggyorsabb emberével. A nyolcszoros olimpiai aranyérmes, és minden idők legnagyobb sprinterének tartott Usain lesz az arca az Epson patronmentes EcoTank nyomtatóit népszerűsítő, nagyszabású kampányának,...

A sport podcastok hozzák a legtöbb hirdetést

Egyre népszerűbbek világszerte és itthon is a podcastok és ennek megfelelően a hirdetők is kezdik felfedezni maguknak ezt a csatornát. Az Omny Studio most közzétett elemzése szerint a programozott hirdetésekből a sport témájú podcastok...

Genfben lesz az HBO új magyar sorozatának premierje

A november 5-14. között megrendezendő A-kategóriás Genfi Nemzetközi Filmfesztiválon lesz november 7-én az HBO A besúgó című új sorozatának a világpremierje. A nyolc részes sorozat története 1985-ben játszódik és a politikai változások küszöbén álló...

Tovább fejlesztik a Coca-Cola innovatív papírpalackját

A The Coca-Cola Company a dán Paper Bottle Company (Paboco) startuppal összefogva alkotta meg az üdítőitalok egészen újszerű csomagolását; a papírpalack prototípusát. Az első nagyobb mennyiségben legyártott kísérleti csomagolást a hazai fogyasztók próbálhatták ki...

A nők állnak a fenntarthatósági forradalom élén

Tudjuk, hogy szükséges, látjuk, hogy megéri, mégis hosszú út áll még előttünk, amíg a fenntartható fejlődési gyakorlatok a mindennapjaink részévé válnak – derül ki a fenntarthatóságot környezeti, társadalmi és gazdasági összefüggéseiben vizsgáló „Bayer Barometer”...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

A BMW-vel zöldül a Coldplay világkörüli turnéja

A BMW és a Coldplay együttműködése új szintre lép: miután a BMW iX és a BMW i4 az együttes vadonatúj, Higher Power című slágerének ütemére ünnepelte világpremierjét, majd a Müncheni Nemzetközi Autószalonon a Coldplay...

Tovább erősíti télisport-kínálatát a Discovery Sports

A Discovery Sports ötven országra kötött hosszú távú megállapodást a Nemzetközi Síszövetség eseményeinek közvetítésére. A sportág rajongói élő és on-demand közvetítéseken keresztül láthatják a sí világkupákat, az alpesi és északi sívilágbajnokságokat, illetve snowboard, freestyle...

Idén többet költöttünk okosmobilokra

Augusztus-szeptember időszakban az okostelefonokra költött összeg megduplázódott a tavalyi év azonos időszakához képest – számol be a MediaMarkt műszaki áruházlánc – a vásárlási láz október elejére sem csillapodott. Úgy látszik, egy-egy kiszemelt telefon már...

Egyre egészségesebbek a Lidl saját márkás termékei

A Lidl Magyarország felelős vállalatként a magyar vásárlók egészséges táplálkozásának támogatása céljából három évvel ezelőtt indította el só- és cukoroptimalizálási programját, mely során célul tűzte ki, hogy saját márkás termékeiben 2025-ig átlagosan 20 százalékkal...

Már okosmobillal tervezik a divatmárkák árucikkeit

A technológia fejlődése az élet minden területére, így a kreatív iparágakra és a divatra is hatással van. A tű és a szövőszék feltalálásától hosszú út vezetett a 3D nyomtatással alkotott kreációkig, a jelentős fejlesztések...
- Hirdetés -

CMO

Fontos a márka szerepének megtalálása

Juhász Péter Tibor Vodafone, márkaigazgató - Mire a legbüszkébb, ha 2020 márciusáig visszatekint? - Agárdi Szilvivel, a látássérült énekesnővel, Majkával és Téglás Botival, a fiatal hegedűtehetséggel készített több hónapos, komplex Red-kampányunkra, amely valós emberek valós történetein...

Készen állás és újratervezés

Nagy Zoltán Péter OTP Bank, marketing- és kommunikációs igazgató - Mire a legbüszkébb, ha 2020 márciusáig visszatekint? - Arra, hogy a marketing- és kommunikációs csapat, beleértve a lead ügynökségünket is, sikerrel tudott alkalmazkodni a megváltozott helyzethez. - Van...

A releváns megoldásokban hiszek

Liptay GabriellaKPMG, marketing- és kommunikációs igazgató- Mi az a 3 dolog, amit ajánlana egy fiatal marketinges diáknak, aki szeretne igazán jó marketinges lenni 10 év múlva?- Legyen és maradjon kíváncsi, legyen „mindenevő”, olvasson és...

Szeretnénk emlékezetes és jó kampányokat

Mérő Adám Coca-Cola, consumer & shopper connection director - Mire a legbüszkébb, ha 2020 márciusáig visszatekint? - Mind szervezetileg, mind szakmailag, mind személyesen „megerősödve” kerültünk ki a pandémiás helyzetből. Büszke vagyok arra, hogy az európai régió egészére...

A büdzsé nem fontosabb a munkahelyeknél

Horváth Magyary NóraK&H Csoport, kommunikációs ügyvezető igazgató - Van olyan dolog, amit ebben az időszakban biztosan megtanult minden marketing-döntéshozó?- Nincs az a marketingbüdzsé, amiből ne lehetne valamit csinálni, nincs az a marketingbüdzsé, amifontosabb a kollégák...
- Hirdetés -

SzuperZöld

A BMW-vel zöldül a Coldplay világkörüli turnéja

A BMW és a Coldplay együttműködése új szintre lép: miután a BMW iX és a BMW i4 az együttes vadonatúj, Higher Power című slágerének ütemére ünnepelte világpremierjét, majd a Müncheni Nemzetközi Autószalonon a Coldplay...

Tovább fejlesztik a Coca-Cola innovatív papírpalackját

A The Coca-Cola Company a dán Paper Bottle Company (Paboco) startuppal összefogva alkotta meg az üdítőitalok egészen újszerű csomagolását; a papírpalack prototípusát. Az első nagyobb mennyiségben legyártott kísérleti csomagolást a hazai fogyasztók próbálhatták ki...

A nők állnak a fenntarthatósági forradalom élén

Tudjuk, hogy szükséges, látjuk, hogy megéri, mégis hosszú út áll még előttünk, amíg a fenntartható fejlődési gyakorlatok a mindennapjaink részévé válnak – derül ki a fenntarthatóságot környezeti, társadalmi és gazdasági összefüggéseiben vizsgáló „Bayer Barometer”...

DATA