- Hirdetés -

Így állunk a munkaerőhiánnyal

|

- Hirdetés -

Közel 39 ezer új állást hirdettek meg az elmúlt 3 hónapban Magyarország legnagyobb álláskereső portálján. A Profession.hu legújabb, Q3-as adatokat feldolgozó riportja szerint továbbra is a betanított munkásokra, valamint a bolti eladókra van a legnagyobb kereslet, ugyanakkor az adminisztrátor állásokra jelentkeznek a legtöbben. Ahogy a szakmunkáshiányt a bérek emelésével próbálják ellensúlyozni, úgy ezen az úton mozdult el a pénzügyi terület könyvelési ága is.

A júliusi-szeptemberi időszakban 12 százalékkal növekedett a hirdetők, és 11 százalékkal a Profession.hu felületeire feltöltött hirdetések száma a tavalyi harmadik negyedévhez képest. Az állásportál jelentése szerint mindeközben 18 százalékkal többen regisztráltak a portál adatbázisába, A legmagasabb emelkedés a hirdetők számában Budapesten, Komárom, Baranya valamint Borsod megyékben volt, ahol egyaránt 9 százalékkal több cég keresett munkaerőt.

Érezhető a növekvő hiány az oktatási és egészségügyi szektorokban

Százalékosan az oktatás (+39%), egészségügy (+31%), vendéglátás (+26%) kategóriák emelkedtek a legtöbbet, tehát a kategória általános méretéhez képest arányaiban ezeken a területeken nőtt legjobban a feladott hirdetések száma. Számszerűen ugyanakkor a legtöbb cég szakmunka, pénzügyi feladatok, adminisztráció, valamint szállítás kategóriákban keres munkavállalókat. Az IT programozás, a marketing, és az értékesítési területeken a nyitott pozíciók száma alig változott az előző év hasonló időszakához képest. Megyei szinten a feladott hirdetések növekedésében kiemelkedő Somogy (26%), Heves (24%) és Baranya megye (22%).

Nincs béremelés, nincs munkás

A jelentkezések átlagosan 5 százalékkal növekedtek az előző év hasonló időszakához képest. Jelentős a változás az egészségügy kategóriában (+49%), valamint szakmunka területen (+22%), ami hozzávetőleg megegyezik a kategóriában feladott hirdetések számának növekedésével. Továbbra is szintén együtt mozog a kereslet és kínálat a vendéglátás kategóriában ahol 26%-kal több jelentkezés történt, mint tavaly ilyenkor. Ebben a negyedévben adminisztráció, gyártás termelés, IT üzemeltetés, mérnök kategóriákban jobban növekedtek a hirdetés feladások, mint a jelentkezések. Ezeknél a munkaköröknél megfigyelhető, hogy az ajánlott bér összege stagnált 2017-hez képest (ez egész éves adat).

A könyvelőket is igyekeznek magasabb bérrel csábítani

A kategória hirdetésszáma 20%-kal emelkedett, ezen belül az elemző, tanácsadó (+22%), kontrolling (+37%), könyvelés (+13%), könyvvizsgáló, belsőellenőr (+19%), pénzügyi asszisztens (+37%), pénzügyi, számviteli vezető (+69%) iránt növekedett az igény. Ahogy a szakmunkáshiányt a bérek emelésével próbálják ellensúlyozni és ebben a negyedévben végre megindult a szakmunkások jelentkezéseinek száma is, úgy ezen az úton mozdult el a pénzügyi terület könyvelési ága is.

A könyvelő már évek óta az egyik legtöbbször meghirdetett pozíció, ahol idén (teljes évi adat) 15 százalékkal több bért ajánlottak a munkaadók, mint 2017-ben. 2018-ban nettó 255 000 Ft az átlag ajánlott bér ebben a szektorban. A végzettség ezen a területen fontos, középiskolai végzettséggel 229 000 Ft, főiskolai végzettséggel 315 000 Ft, egyetemi végzettséggel 332 000 Ft az ajánlott nettó bér. Emellett a különféle juttatások is pozitívan hatnak a jelentkezőkre, ugyanis a jellemzően cafetériával és szakmai továbbképzésekkel kiírt állásokra 94%-kal többen jelentkeznek.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Kiderült, mennyit költünk kütyükre karácsonykor

Átlagosan 51 500 Ft-ot költünk karácsonyi ajándékokra, általában 4-7 főnek vásárolunk – derült ki a Dell Technologies Magyarország friss, nem reprezentatív felméréséből1. Minden negyedik válaszadónál elektronikai cikk is kerül a fa alá, átlagosan 44...

Korábbi kollégáikra vadásznak a cégek

A volt alkalmazottak nagyszerű, ám korábban méltatlanul hanyagolt lehetőséget jelentenek a cégek toborzási erőfeszítései számára – mondja Fremda Balázs, a Morgan Stanley budapesti irodájának HR igazgatója. A vállalat 15 éve működő technológiai és analitikai...

Így védekezhetnek a kkv-k a kibertámadások ellen

Az elmúlt két évben felgyorsult digitális átalakulás miatt fokozódó kockázat miatt ma már szinte minden vezetőnek van legalább egy olyan cég az ismeretségi körében, ahol már történt támadás és ellopták a cég adatait vagy...

Jól fogyott a Samsung luxustévéje

A Samsung idén több mint egymillió darab The Frame televíziót értékesített világszinten, ez az első Lifestyle TV modell, amely milliós eladást ért el egy éven belül. A 2017-es bemutatkozása óta Észak-Amerikában és Európában is...

Különleges kisfilmmel kampányol a Pfizer

Verset szavalni sokaknak egyáltalán nem okoz gondot, kivéve, ha van a dologban egy kis csavar. Adott egy vers, és egy igen nehéz feladat: egyetlen levegővel kell végig mondani a strófákat. A Pfizer egy nem...

Izgalmas hajsza a NatGeo új sorozatában

Az amerikai lépfenetámadások 20. évfordulója alkalmából a National Geographic 2021 decemberében műsorára tűzi a biológiai terrorcselekmény és az azt követő izgalmas nyomozás történetét feldolgozó Halálzóna: Antrax című filmsorozatot. A hatrészes széria a Halálzóna című...

Új megoldásokat keresnek a munkavállalók

A dolgozók megéléseiből táplálkozó „nagy felismerés" jelenség következményeként újabb jelentős mozgás indulhat be világszerte a munkaerőpiacokon – mutat rá a Randstad Workmonitor 2021-es második felmérése. A több mint 27,000 dolgozó megkérdezésével 34 piacon, köztük...

Zenélő növényekkel kampányol az E.ON és az ACG

Az ACG Reklámügynökség és az E.ON zenélő mikrooázisokat hozott létre a vállalat klímaváltozás elleni küzdelem fontosságáról szóló kampányának részeként. A különleges installációknak köszönhetően a budapesti Széna- és Szent Gellért téren várakozó utasok nemcsak a...

Erős negyedévet zárt az Allianz

2021-ben az Allianz Csoport a harmadik negyedévben is erős működési teljesítményt mutatott fel az összes üzletágában. Ez azt bizonyítja, hogy az üzleti modellünk jól működik, segítségével ki tudjuk használni a globális gazdasági környezet és...

Eldőlt, viszi a 4iG a DIGI-t

Végleges megállapodást kötött a 4iG Nyrt. a román RCS & RDS csoporttal a médiakonszern magyarországi érdekeltségeinek megvásárlásáról. A tranzakció lezárásával, illetve az elmúlt egy évben az infokommunikációs szektorban végrehajtott akvizícióival a 4iG a legnagyobb...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Digitális lízinggel újít a Péntech

A digitális faktoring úttörője, a Péntech novembertől új szolgáltatással bővíti portfólióját, amelynek köszönhetően most még könnyebb lehet a vállalkozások növekedésének finanszírozása. A digitális lízing megoldásnak köszönhetően a Péntech weboldalán keresztül a piacon egyedülállóan gyorsan...

Kiderült, mennyit költünk kütyükre karácsonykor

Átlagosan 51 500 Ft-ot költünk karácsonyi ajándékokra, általában 4-7 főnek vásárolunk – derült ki a Dell Technologies Magyarország friss, nem reprezentatív felméréséből1. Minden negyedik válaszadónál elektronikai cikk is kerül a fa alá, átlagosan 44...

Korábbi kollégáikra vadásznak a cégek

A volt alkalmazottak nagyszerű, ám korábban méltatlanul hanyagolt lehetőséget jelentenek a cégek toborzási erőfeszítései számára – mondja Fremda Balázs, a Morgan Stanley budapesti irodájának HR igazgatója. A vállalat 15 éve működő technológiai és analitikai...

Így védekezhetnek a kkv-k a kibertámadások ellen

Az elmúlt két évben felgyorsult digitális átalakulás miatt fokozódó kockázat miatt ma már szinte minden vezetőnek van legalább egy olyan cég az ismeretségi körében, ahol már történt támadás és ellopták a cég adatait vagy...

Jól fogyott a Samsung luxustévéje

A Samsung idén több mint egymillió darab The Frame televíziót értékesített világszinten, ez az első Lifestyle TV modell, amely milliós eladást ért el egy éven belül. A 2017-es bemutatkozása óta Észak-Amerikában és Európában is...
- Hirdetés -

CMO

Nagy a türelmetlenség a fiatalokban

Szili Tímea Futureal Group & Cordia Group, marketing- és kommunikációs igazgató   - Kicsivel több mint két hónapja nyílt meg a Futureal Group & Cordia Group fejlesztésében megvalósult Etele Plaza, mennyire váltotta be eddig a hozzá fűzött...

A kitaposott út biztonsága illúzió

Takács Borbála Adevinta Hungary, marketingigazgató   - Több évtizedes ügynökségi múlt után most ügyféloldalon folytatod. Miért döntöttél a változtatás mellett? - A váltás gondolata régóta érlelődött bennem. Húsz évet töltöttem ügynökségi oldalon, ez nagyon hosszú idő, ami rengeteg...

Most még tart a „történelmet írunk éppen” katarzisa

Szauter Zsolt eMAG és Extreme Digital, marketingigazgató   - Nagyon pörög itthon az online vásárlás, milyen élmény volt ebben a közegben átvenni a legnagyobb hazai e-kereskedelmi cég marketingjének irányítását? - Természetesen büszke vagyok arra, hogy engem választottak erre...

Kiemelt szerepe volt és lesz az online kommunikációnak

Blaumann Debóra foodpanda, marketingigazgató - Milyen kampánnyal készültetek a NetPincérről foodpanda névre történő váltásra, mire lehet számítani? - Egy igazi 360 fokos, integrált kampányt tervezünk a márkaváltás támogatására - ahol és amilyen formában csak lehet szeretnénk...

Sikerült megválaszolni a Covid-szülte kihívásokat

Szalkai Réka Mastercard, marketingigazgató - Melyik volt az a könyv vagy film, ami az elmúlt időszakban a legnagyobb hatással volt önre? - Simon Sinekkel nemrég volt szerencsém együtt dolgozni. Igazi élmény volt nemcsak az előadása és azt...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Csomagolásaival zöldít a Zewa

A Zewa csökkenti a csomagolásai szén-dioxid-lábnyomát amelyet úgy érnek el, hogy műanyag kiszereléseikben 33 százalékos fogyasztás utáni újrahasznosított (PCR) műanyagtartalmat vezetnek be. A Zewa számára kiemelt jelentőséggel bír a korlátozott erőforrások maximális kihasználása és...

Erdőtelepítési programot támogat az OMV

Az OMV Hungária Kft. az Országos Erdészeti Egyesülettel közös akciót indított: ennek keretében az áprilisi Föld napjától kezdődően olyan vouchereket lehet vásárolni a töltőállomásokon, amelyek 1-1 facsemete magyarországi elültetésének és későbbi ápolásának költségét fedezik....

Jövő héten jön a Planet Budapest

Egy tökéletes világban minden, ami egészséges, egyben fenntartható is – a valóságban ez azonban távolról sincs így. De vajon hogyan élhetünk egészséges életet úgy, hogy a fenntarthatóságról sem feledkezünk meg? Mit tehetünk, ennek érdekében...

DATA